Otroligt dåligt halvljus
Hej!
Har en Type R 05:a som jag tycker har så otroligt dåligt ljuse, både hel och halv ljus.
När jag har halvljuset på så lyser det kanske 10m framför bilen på marken.
Är det fler som har problem med ljuset på sin CTR? Vad är felet?
När man startar bilen så faller ljuset ner mot marken, precis som på en Bi xenon, med höjdjustering, men det finns väl inte på CTR?
Är mottligt trött på det dåliga ljuset.. all hjälp mottages!
MVH Andreas
Har en Type R 05:a som jag tycker har så otroligt dåligt ljuse, både hel och halv ljus.
När jag har halvljuset på så lyser det kanske 10m framför bilen på marken.
Är det fler som har problem med ljuset på sin CTR? Vad är felet?
När man startar bilen så faller ljuset ner mot marken, precis som på en Bi xenon, med höjdjustering, men det finns väl inte på CTR?
Är mottligt trött på det dåliga ljuset.. all hjälp mottages!
MVH Andreas
-
Johan Östensson
- Namn: Johan Ostensson
Öh, jo
du har xenon med höjdjustering och om ljuset försvinner ner i backen vid uppstart är det nog idé att undersöka hur frisk nivåsensorn är. Den sitter rätt utsatt på länkarm vänster bak, vill jag minnas. Går ju att börja med att kolla så kablaget är helt och sitter i sensorn, kan jag tänka mig. Mer felsökningsiddér får nån anna fylla på med. Jag är själv intresserad för jag verkar ha något av motsatt problem, lyset står lite högt tror jag. Har dock inte hunnit kika på det än.
-
Johan Östensson
- Namn: Johan Ostensson
Oj då, jag talade alltså i nattmössen - det där är höger bak 
Edit: Eller sitter det kanske en på var sida? Jag måste ta och kolla efter ordentligt, har inte tänkt på det när man skruvat med annat där i närheten.
Edit: Eller sitter det kanske en på var sida? Jag måste ta och kolla efter ordentligt, har inte tänkt på det när man skruvat med annat där i närheten.
Senast redigerad av Johan Östensson den 23 mars 2009, 09:08, redigerad totalt 1 gånger.
-
Peter_Karlsson
- Bil: MB6
- Namn: Peter Karlsson
Prova att justera den lite och kolla ljusbilden.
Justera den så den blir kortare, då ska du få högre ljusbild.
//Peter
Justera den så den blir kortare, då ska du få högre ljusbild.
//Peter
Senast redigerad av Peter_Karlsson den 26 mars 2009, 16:50, redigerad totalt 1 gånger.
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=45586&st=0&p=463241&#entry463241" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->Civic Vei/Vti <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Raceprojekt<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> -95</a>
Har kollat lite på den nu, tog bort den från kontakten och testade, då hände inget. Satte tillbaka den och då funkar "motorn" till nivån. Men ska inte den "reglerar" sig varje gång man startar bilen, som alla andra bilar. För min ställer bara in sig ibland, och då sjunker den i princip i botten.