D16 startmotor

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Lindberg87
Bil: Honda crx ED9
Namn: Max Lindberg

Hejsan! Nån som vet om alla d16 startmotorer passar till alla inom den serien?
Har monterat en d16a6 startmotor på mitt zc1 block (skulle även byta topplockspackning) skulle nolla motorn men vevaxeln var helt stum (gick inte att rubba!).. Monterade bort startmotorn och då gick det hur lätt som helst att rotera vevaxeln (verkar som om startmotorn blockerar kopplingskivan eller svänghjulet) ... Bara jag som har monterat startmotorn fel eller passar den helt enkelt inte till zc1 motorn? Hade för mig alla startmotorer i d16 serien var likadana..

nån som vet? tacksam för svar! :)

mvh lindberg
adio
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

Har du testat att vrida runt drevet på startmotorn? Går det?
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Lindberg87

adio skrev:Har du testat att vrida runt drevet på startmotorn? Går det?

det går utan problem
VMT
Bil: Jazz, FR-V, EG9
Namn: Trung Vu
Has thanked: 6 times
Kontakt:

Mycket möjlig att solenoiden som skjuter ut startdrevet som är dålig, då snurrar bara starten men den skjuter aldrig in i startkransen på svänghjulet.
Civic EG9 K24@inside
FRV 06
Jazz 06

EP3 05, EG6 92, EJ9 97, EK3 96, MB3 97, MB2 97, EG2 92, EG5 94, EG4 92, Audi A4 1.8 96, Toyota Corolla 90.
Lindberg87

VMT skrev:Mycket möjlig att solenoiden som skjuter ut startdrevet som är dålig, då snurrar bara starten men den skjuter aldrig in i startkransen på svänghjulet.
solenoiden (hela startmotorn) har inte kunnat funkat pga att jag aldrig har startat bilen sen motorbyte :P (ingen kabelhärva dragen) . Jag ska ju nolla motorn men vevaxeln är stum pga startmotorn. Har även testat puttat bilen med växeln men vevaxeln är fortfarande stum pga startmotorn.

har fått tag på en zc1 startmotor nu iallafall.. Men vet inte om den passar till växellådan som är till d16a6.
www.artist.nu
Kontakt:

Passar startmotor till D16z6 även till D16z5?
Nån som vet?
Mattias Glad, den mäktiga konstnären.

Svart Del Sol VTI -92

Växjö, Araby
Skriv svar