Slirande koppling, läckande O-ring?
Min CTR har gått 7100mil, den har varit ute på bana en gång än så länge samt så har man kört några streetrace, d.v.s. den används vanligtvis rätt hårt. :drive1:
Nu börjar det kännas som om min koppling håller på att tacka för sig, det slirar till lite när man släpper upp kopplingen mellan växlar... det, samt att jag får fylla på olja lite då och då gör att jag börjar fundera på om det inte hamnar olja på lamellerna. Finns dock inga oljefläckar under bilen.
Jag vet att det är vanligt att k20a2 förbränner olja när man kör aggressivt. Dock känns det som att det försvinner för mycket olja.
Undrar hur vanligt det är med en läckande O-ring på k20a2-motorerna?
Samt: Vilken däckstorlek är orginal på CTR:n, 205x40x17 eller 205x45x17?
/P-H
Nu börjar det kännas som om min koppling håller på att tacka för sig, det slirar till lite när man släpper upp kopplingen mellan växlar... det, samt att jag får fylla på olja lite då och då gör att jag börjar fundera på om det inte hamnar olja på lamellerna. Finns dock inga oljefläckar under bilen.
Jag vet att det är vanligt att k20a2 förbränner olja när man kör aggressivt. Dock känns det som att det försvinner för mycket olja.
Undrar hur vanligt det är med en läckande O-ring på k20a2-motorerna?
Samt: Vilken däckstorlek är orginal på CTR:n, 205x40x17 eller 205x45x17?
/P-H
Carbon Bronze Pearl Accord Tourer 2.0 Sport -07
-
Holman85
- Bil: Nissan Qashqai
- Namn: Andreas Holmgren
PointMan skrev:Samt: Vilken däckstorlek är orginal på CTR:n, 205x40x17 eller 205x45x17?
/P-H
205x45x17 är orginal storleken!
Stockholm - Lidingö
Kör - Honda CBR 600RR' 06:a - Moviestar
kör - VW Caddy 08:a vit
kör - Nissan Qashqai 2.0 Tekna 2010 Svart
kör - VW Caddy 08:a vit
kör - Nissan Qashqai 2.0 Tekna 2010 Svart

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Motoroljan bör inte kunna hamna på kopplingen tycker jag. Det är säkert så att din koppling börjar ge sig. Att byta koppling efter 7000 mil är inte helt ovanligt på en CTR om den körs hårt och speciellt om kopplingen används hårt också.
Jag bytte min efter 7000 mil i samband med montering av diffbroms i lådan. Då hade jag iofs inga problem med den och den var inte sliten heller, men eftersom låpdan ärdå skulle bort så passade jag på. Tilläggas bör att jag alltid kör förhållandevis snällt med koppling och låda, samt att min bil mest gått pendlarmil.
Jag bytte min efter 7000 mil i samband med montering av diffbroms i lådan. Då hade jag iofs inga problem med den och den var inte sliten heller, men eftersom låpdan ärdå skulle bort så passade jag på. Tilläggas bör att jag alltid kör förhållandevis snällt med koppling och låda, samt att min bil mest gått pendlarmil.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016