Aningen hög Lambda

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
NuKi
Bil: Accord Type S-06
Namn: Niklas Thidell

Jag besiktade min rejspulka idag och fick nedslag på för högt lambdavärde, 1.07.
Enda modsen på min bil är öppet filter och 2" efter katten. Jag har läst att avgasläckage kan göra att lambdan sticker i taket. Jag har hört att min läcker ytterst lite efter avgasbygget men hoppades på att det skulle sluta efter att jag kört ett tag. Är det rimligt att börja felsöka där, eller finns det andra saker jag bör kolla först? Bilen är en civic 1.6 -90
Niklas Thidell

Honda Accord Type S 2006
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Om du vet att det läcker så fixa läckaget först, det är ju inte mkt utanför gränsen du ligger. Skaffa avgaspasta och täta med om du inte orkar vara jätteseriös med lagandet.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

lågt lambda säger att det är mycket syre i avgaserna, så troligen drar avgasläckaget in frisk luft. så testa att täta det så borde det bli bra. Va de andra värdena bra?
Senast redigerad av Malkolm den 25 november 2009, 18:03, redigerad totalt 1 gånger.
NuKi

Japp, alla andra värden var kanon tackar som frågar.

Ska testa täta alt justera inpassningen lite då. Tack för svaren, ställer ytterligare frågor om problemet kvarstår:)
Niklas Thidell

Honda Accord Type S 2006
NuKi

Nu har jag tätat lite småläckor och hoppas det är tillräckligt tätt. Jag nojjar mig ändå lite och undrar om det finns några fulknep oxå, typ oktanbooster eller nåt?
Niklas Thidell

Honda Accord Type S 2006
Skriv svar