SKulle någon kunna vara en vänlig själ och skicka en grundmapp till mig? Hade varit otroligt snällt!
Nytt grenrör är i och skulle gärna vilja vara safe
Bra fråga! Det finns ju ett gäng mappar för RSX Type-S också, kan vara värt att rota där. Borde väl funka lika bra på PRA ECU tror jag?
Har du tänkt mappa bilen snart? Om du är rädd att bilen går snålt är det ju ganska enkelt att lägga på lite extra bränsle över hela registret så den går lite fetare (och därmed lite mer safe) innan du får den mappad.
Hmm, det är ju lite värre. Risken är väl att den går lite snålt nånstans med grenröret, men man vill ju inte bara köra tokfet mapp hur länge som helst heller.
Däremot borde det finnas gott om folk som har liknande grejor på bilen här på forumet som kan hjälpa er. Tror grenröret gör mest skillnad, så det bör vara samma iaf, någon får rätta mig om jag har fel! Det är nog iaf bästa alternativet efter att mäta/ställa med bredbandslambda i bänk.
För det råkar inte sitta bredbandslambda på bilen antar jag?
Nu gissar du som vanligt David, Nej det funkar inte med en mapp till RSX i en PRA box, inte om du inte konverterar den först vill säga. Och när man konverterar mappar så brukar soppan inte stämma till hundra, utan den flippar en 2-5% upp eller ner.
Tror Steffo ligger inne på en sån mapp jag behöver! Tycker han kan gå in och slänga ett öga på denna tråden och sen hjälpa mig
Fick en mapp av Fredrik Hellström som du hade skickat Malkolm. Men den va med ITR Calms också. Så då tror jag nästan att den mappen hon kör på nu är bättre. Har jag fel?
Trodde du hade sålt ctren och skulle byta upp dig till MPS?
Om du ger mig en mailadress så kan jag skicka en mapp som bör funka bra.
Kör absolut inte vidare på den med CAI och catback, den kommer gå snålare än med originalmappen.
Jag har samma mapp som Fonzeka har, dvs Palmers modified III. Om du är betalande medlem så finns det ju en tråd med grundmappar som passar lite vanliga mods att hämta!
Under Parameters och Misc så kryssa ur "Enable emission error checking blabla..", kanske kan heta nåt annat i nyare versioner dock.
Det gör att den ecun skiter i vissa sensorer helt bla då den bakre lambdan, men det är mest onödiga grejer iaf
Varför finns inte filerna kvar i tråden längre?
Jag har haft en hårddiskkrasch så jag har inte en enda mapp kvar.
Så i så fall verkar det som att filerna är borta .
Jag hade behövt en själv för att kunna besikta min bil nästa vecka.
Skitars skit!
Är det bara grenröret du skall byta? Testa ändå! Jag har besiktigat min bil med original grenrör+katt med samma mapp som DC Sports grenröret, gick fint.
Jag är tyvärr inte hella igen förrän på fredag... Ska bort ikväll och sedan till gelleråsen för att köra hoj ett par dagar.
Men du kan gärna maila den mappen som var för enbart CAI och catback till julita_steffo@hotmail.com
Eller förresten! Maila alla tre om du har (den jag redan nämnt, Palmers III, och den som var Palmers III lite moddad för RBC) så kan jag lägga upp dem i tråden igen.
StockholmsJOCKE skrev:Jag har, har du PRA eller PRB K-Pro ?
Men de jag riktigt riktigt vill veta är om du är HPC medlem ?
/Jocke
Tjenare,
Det sitter ett PRA K-pro i kärran
Jag har varit betalande medlem men sålda min CTR och köpte mig en Impreza STi. Nu hjälper jag en tjejkompis som ville bygga en snabb Honda
Har du lust att skicka?