Hej!
Tänkte bara kika om de finns någon i skaraborgs området som kan blästra ett par 17* fälgar för en rimlig slant.
De företag jag har kollat med ska ha 800 kr st. Tycker då att de är lite saftigt så är det någon som kan komma med några tips så är jag tacksam.
//Robban
Blästring av fälgar.
Lite nyfiken, Ska fälgar blästras med något speciellt material?
Jag har kört några uppsättningar fälgar i min bläster med sandblästring, men det tar ju lite på aluminiumet, blir ju inte samma yta som ex, järn. Men går kanske spruta på sprutgrund för att få jämnare yta?
Jag har kört några uppsättningar fälgar i min bläster med sandblästring, men det tar ju lite på aluminiumet, blir ju inte samma yta som ex, järn. Men går kanske spruta på sprutgrund för att få jämnare yta?
Victor Hedkvist
Honda CRX D16z5
Honda CRX D16z5
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
CivicEP3: var kollade du någonstans?
Hedan: glasblästring är det som ger en fin yta på aluminium.
annars om man blästrar med stål, rostfritt, gritt, aluminium (som är det som tar mest av allt) så kan man lägga en slipgrund.
mvh, en blästermaskinskonstruktör
så har ni blästerfrågor, så kan jag nog svara...
däremot så blästrar vi inte något på jobbet, utan vi bygger blästermaskiner...
Hedan: glasblästring är det som ger en fin yta på aluminium.
annars om man blästrar med stål, rostfritt, gritt, aluminium (som är det som tar mest av allt) så kan man lägga en slipgrund.
mvh, en blästermaskinskonstruktör
så har ni blästerfrågor, så kan jag nog svara...
däremot så blästrar vi inte något på jobbet, utan vi bygger blästermaskiner...
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Varför inte göra det sj ? Mycket kantstötningar?
Jag slipade sj ner mina. Spacklade kanterna med metall spackel. Sen spraya dom med sprayspackel på burk. Slippa lite = färdigt för lack
Sen kan man lämna in dom för bara lack eller som jag spraya dom sj vilket blir jäkligt bra om man bara är lite noga.
Kostnad runt 300:-
Jag slipade sj ner mina. Spacklade kanterna med metall spackel. Sen spraya dom med sprayspackel på burk. Slippa lite = färdigt för lack
Sen kan man lämna in dom för bara lack eller som jag spraya dom sj vilket blir jäkligt bra om man bara är lite noga.
Kostnad runt 300:-
Gammal räv...