Honda CRX orginal bakljus?????

Diskussioner om styling och stereo.
Lajnas
Bil: Honda CRX
Namn: Linus Pehrson

Tjenare , funderade på en sak , kan man köpa nya orginal baklampor till en crx??? årsmodel 91 ??? isf vart , och pris???

Och om nu det inte finns någon stans att köpa nya orginal baklampor , som jag får en viss känsla utav att det inte finns, hur gör försäkringsbolagen om man blir påbackad och bakljusen pajjar??

Mvh lajnas
Linus Pehrson
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Nu är jag inte helt säker, men jag tror att det går att köpa nya baklampor från Honda fortfarande. Dock lär dem vara grisdyra, typ 3-5000kr styck om jag gissar. Ett sätt för försäkringsbolagen är att försöka hitta begagnade på skroten.

Om du själv letar orginal så rekommenderar jag tyska ebay, där brukar gå att hitta för ca 1500kr plus frakt för båda baklysena och mittendelen.
Lajnas

Malkolm skrev:Nu är jag inte helt säker, men jag tror att det går att köpa nya baklampor från Honda fortfarande. Dock lär dem vara grisdyra, typ 3-5000kr styck om jag gissar. Ett sätt för försäkringsbolagen är att försöka hitta begagnade på skroten.

Om du själv letar orginal så rekommenderar jag tyska ebay, där brukar gå att hitta för ca 1500kr plus frakt för båda baklysena och mittendelen.
Okej , hadde bara varit kul å veta nypris på domma, så har skickat iväg ett mail till honda, så får vell se om dom svarar.

Men jag kan ingen tyska hur gör jag då?
Linus Pehrson
mrk
Bil: skyline
Namn: Kristian Ahlqvist

google translate :)
kristian ahlqvist
Lajnas

mrk skrev:google translate :)
Tackar :D har inte sett den funktionen innan , mycket smart :D

men nu till min andra fråga , det står ju att vissa bakljus är till "EF" och min är ju en "EE83" hur vet man om de passar??
Linus Pehrson
Lajnas

Ajja , mejlade honda men dom har inte svarat, vet inte om ja maila rätt. men åkte dit å han som ja prata med sa att en vänster del skulle kosta 2000 och den högra delen 2000, men dom gick inte få tag på så det verkar helt omöjligt att få tag på, nästan.....
Linus Pehrson
Användarvisningsbild
inzlike
Bil: civic VTI bygge
Namn: Tobbe Johansson

Ålands Tobbe