Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Mappning CRX -90 D16z5 Turbo
Har hållt på med mitt bilbygge ett tag , och är dags för uppstart om cirka 1-1,5 månad.
Kolvar, stakar, lager, packboxar med mera är bytta, och en turbo har ramlat dit.
Hur/ var bör man mappa den? Helst inom en radie på 30 mil, bor i varberg, så från malmö till en bit ovanför göteborg är helt okej.
Vad rekomenderar ni för styrbox ( har hört att det går att mappa med pgmi-fi på dessa ) men kanske bättre med en helt extern styrbox? eller en kompletterande till orginal?
Sen funderar jag även på turbo ladd styrning? Sitter en extern Wastegate med pysventil, men har tänkt mig någon typ av elektronisk styrning i stället.
=)
Kolvar, stakar, lager, packboxar med mera är bytta, och en turbo har ramlat dit.
Hur/ var bör man mappa den? Helst inom en radie på 30 mil, bor i varberg, så från malmö till en bit ovanför göteborg är helt okej.
Vad rekomenderar ni för styrbox ( har hört att det går att mappa med pgmi-fi på dessa ) men kanske bättre med en helt extern styrbox? eller en kompletterande till orginal?
Sen funderar jag även på turbo ladd styrning? Sitter en extern Wastegate med pysventil, men har tänkt mig någon typ av elektronisk styrning i stället.
=)
Victor Hedkvist
Honda CRX D16z5
Honda CRX D16z5
Hondata s300, man kopplar in den före orginalboxen om jag minns rätt? Klarar man ställa in värderna själv om man är någorlunda teknisk? eller får man vända sig till en firma som ställer in alla värden?
Om man ska använda den till laddtrycksstyrning, får man köpa till en enhet då? för den har väl ingen vacuum anslutning?
s300 + obd0 till obd 1, vad ligger det på för pris i Sverige cirka?
Om man ska använda den till laddtrycksstyrning, får man köpa till en enhet då? för den har väl ingen vacuum anslutning?
s300 + obd0 till obd 1, vad ligger det på för pris i Sverige cirka?
Victor Hedkvist
Honda CRX D16z5
Honda CRX D16z5
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Enklast är om du skaffar en ecu från CRX med D16z5 från 90-91 då den är mappningsbar.
Om du ska konvertera till OBD1 så behöver du fölande:
*konverterharness, ca 1000kr
*OBD1 fördelare, hongkongfördelare kostar ca 2300kr från AKR
*4-trådig lambdasond, ca 700kr
*P28 ecu, beggad ca 1000kr
Summa: ca 5000kr
Hondata S300 (som monteras inne i P28-ecun) $600 plus frakt, tull o moms vilket om man räknar högt blir ca 6000kr. (plus montering om man själv inte är duktig på att löda elektronik.)
Om du vill ha laddtryckstyrning så är S300 det perfekta valet.
Hondata S300 (som monteras inne i P28-ecun) $600 plus frakt, tull o moms vilket om man räknar högt blir ca 6000kr. (plus montering om man själv inte är duktig på att löda elektronik.)
Konverterar du till Hondata S300 så kan vi hjälpa dig mappa bilen, 3 mil ifrån Varberg på bänk 
Only M Matters
Crx,en jag har är en D16z5 -90. Läste lite om det och det är den som går att mappa.Malkolm skrev:Enklast är om du skaffar en ecu från CRX med D16z5 från 90-91 då den är mappningsbar.
Men hur funkar det igentligen, får man ladda ner färdiga mappar som man lägger in på chippet?
Eller finns det folk i Sverige som mappar dessa? Vad kostar detta ungefär i förhållande till s300?
s300 har ju sina fördelar, men prislappen desto högre, Man får alltså räkna med cirka 11000:-
Passar fördelaren och lambda bolt on från någon annan Honda modell?
p28 ecu,n är den inte till vtec? Fast det spelar kanske ingen roll?
Senast redigerad av Hedan den 20 januari 2011, 20:08, redigerad totalt 2 gång.
Victor Hedkvist
Honda CRX D16z5
Honda CRX D16z5
3mil från varberg, det var inte farligt, Det hade helt klart varit smidigt, slipper man transportera bilen så långt, Åt vilket håll från Varberg har ni ert ställe, kanske är nära vårt garage, det är 2 mil utanför stan =)YASH skrev:Konverterar du till Hondata S300 så kan vi hjälpa dig mappa bilen, 3 mil ifrån Varberg på bänk
Victor Hedkvist
Honda CRX D16z5
Honda CRX D16z5