Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Tickande ljud i motor utrymmet tills den blir lite varm.
Tjenare!
jag har en honda civic typ r ep3, 2004, och jag har ett tickande ljud i motor utrymmet som försvinner efter 1-2 minuter när motorn fått lite värme.
Är det någon som vet vart man ska börja leta efter felet för o bli av med det?
Är rätt novis vad gäller sånt här.
Tacksam för svar ! =)
jag har en honda civic typ r ep3, 2004, och jag har ett tickande ljud i motor utrymmet som försvinner efter 1-2 minuter när motorn fått lite värme.
Är det någon som vet vart man ska börja leta efter felet för o bli av med det?
Är rätt novis vad gäller sånt här.
Tacksam för svar ! =)
Det vet jag inte faktiskt, den har gått 350m sen jag inhandlade bilen för ett par månader sedan, så ska kolla upp det då, har läst runt lite o en del säger att det kan vara fel olja i bilen även som gör att ljudet uppstår / ev luftbubblor ?
Tack för svar!
Tack för svar!
-
Defeatist
- Inlägg: 110
- Blev medlem: 22 juni 2010, 23:05
- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Christoffer Strömberg
- Ort: Stockholm
Hej!
Hoppar in lite här med liknande fel.
Jag har samma problem men mitt försvinner inte och hörs inte bara ifrån motorrummet utan runt hela bilen vare sig du står still eller rullar. Det slutar inte efter att den har blivit varm utan låter på tomgång samt vid körning och acceleration, CTR-02 har fått höra att det kan vara spridarna som får för mycket. Någon som vet eller har något tips? Kör förövrigt på Shell Helix 0-40 olja full syntet om det är där felet ligger.
Mvh
Chrisse
Hoppar in lite här med liknande fel.
Jag har samma problem men mitt försvinner inte och hörs inte bara ifrån motorrummet utan runt hela bilen vare sig du står still eller rullar. Det slutar inte efter att den har blivit varm utan låter på tomgång samt vid körning och acceleration, CTR-02 har fått höra att det kan vara spridarna som får för mycket. Någon som vet eller har något tips? Kör förövrigt på Shell Helix 0-40 olja full syntet om det är där felet ligger.
Mvh
Chrisse
Captain Howdy - We must all go through a rite of passage, and it must be physical, it must be painful, and it must leave a mark.
- David Lundin
- Inlägg: 1676
- Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
- Namn: David Lundin
- Ort: Värnamo
Nja, det är väl snarare så att spridarna tickar rätt högt, men inte för att något är fel utan för att de låter så bara. Det finns ju gott om CTR dock, möt upp med en annan klubbmedlem och jämför ljudet. Är din mycket värre bör man ju kolla upp det, annars är det nog bara normalt tickande! Eller så river du ut hela inredningen och byter avgas så behöver du inte oroa dig längre då du inte kommer höra såntDefeatist skrev:CTR-02 har fått höra att det kan vara spridarna som får för mycket.
Pantzar's problem är ju ett annat dock, för spridarna tystnar inte när motorn blir varm