Accord -91 Positionsljus lyser ej vid halvljus
-
ravingbear
- Bil: Honda Accord -91
- Namn: Björn Broo
Hej.
Har problem med vår Accord -91
Fick nedslag på besiktningen att positionsljusen bak inte lyser när man ställer lysspaken på halvljus.
Det lyser däremot som det ska när man startar bilen och det går på halvljusautomatik men så fort jag ändrar läge så slocknar dom.
Verkar inte vara nått fel på spaken för instrumentbelysningen lyser som den ska när man vrider och vid läge 3 så går halvljuset på som det ska.
Har kollat dom säkringar jag kunnat hitta, tänker mig att det är nått relä som sitter någonstans som felar.
Men vilket kan det vara? Eller har ni några bättre idéer
Mvh Björn
Har problem med vår Accord -91
Fick nedslag på besiktningen att positionsljusen bak inte lyser när man ställer lysspaken på halvljus.
Det lyser däremot som det ska när man startar bilen och det går på halvljusautomatik men så fort jag ändrar läge så slocknar dom.
Verkar inte vara nått fel på spaken för instrumentbelysningen lyser som den ska när man vrider och vid läge 3 så går halvljuset på som det ska.
Har kollat dom säkringar jag kunnat hitta, tänker mig att det är nått relä som sitter någonstans som felar.
Men vilket kan det vara? Eller har ni några bättre idéer
Mvh Björn
-
ravingbear
- Bil: Honda Accord -91
- Namn: Björn Broo
Hej.Kristian skrev:Brukar vara fel i halvljusautomatikreläet när den beter sig så. Låter konstigt eftersom dom funkar när du kör på automatiken men så är det.
Jag tog bort den svarta lådan över säkringslådan, den som sköter halvljusautomatiken.
Öppnade upp den och såg direkt fyra misstänkta lödningar.
Så fram med pennan och börja löda.
Nu är allt på plats och allt funkar igen