Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Lite bilder från Nurburgring och Frankfurt motorshow 2011
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
Halloj Cess!Cess skrev:Härliga bilder.!
Jag och mrpk ska åka till nurnburgring i slutet av maj..Något du kan rekomenderar som du stött på eller som vi ska besöka/åka till?
Vi kom ner på en torsdag och då hade vi intensivt med körning från fredag till måndag det var öppet hela dagarna så vi besökte inte så jätte många platser som man borde?! Men ni säkert kommer inte att missa Ring Werk ett enormt komplex på Nurburgring som ni ska säkert besöka,det finns ju väldigt mycket att se,shoppa köra go cart och i nurburgring mitt in byn ligger ett gammalt slott som ni kommer inte missa där kan ni klättra och se väldigt mycket av byn och en del av banan osv...
Om ni har tid över på dagarna tex om det är bara öppet på Ringen på kvällen då tycker jag att ni ska ta er till Trier gammal stad och Koblenz. Äta god mat och njuta av Tysk gästvänlighet och naturligtvis på kvällarna det är väldigt bra drag i Adenau och Nurburging med trevligt folk, god mat och någon öl...
Att tänka på innan ni ger er ut på banan är viktigt!
Kör aldrig ut tillsammans med kompisen det kan sluta illa för någon av er eller för båda(ingen Svensk bana)! Jag och kompisen körde aldrig ut tillsammans fast han har Porsche jag är betydligt snabbare med min CTR han har ingen som helst erfarenheten med bankörning så vi åkte ut med 5-10 skillnad så att han inte skulle känna sig stressad....
Skit i andra betydligt långsammare som kör om er som ni inte finns
Ta inte tid iaf första 2 dagar det är stress moment eller inte alls koncentrera er att ni ska hitta rätt spårval och hitta någorlunda runt
Tänk på speciellt på 3 ställe där det finns risk att man kör bort sig totalt som nybörjare och erfaren naturligtvis:
1 Efter snabba Fuchsrohre där man kommer i över 200km/h det gjorde jag varje gång,kommer väldigt luriga Adenau Forst var försiktiga där!
2 Kallenhard
3 Brunnchen där många kraschar
Jag har nästan inte kört ett varv utan att någon har kvaddat bilen,så har ni respekt för banan!
Vi åker ner i september igen 5 dagar och sen ska vi till SPA Belgien
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014