Var är mögängt?
Hej ,jag har en 94 accord 2.0 som dog en dag när jag skulle kör om en bil på E45 växlade ner till 3ans och skulle gassa på och det tog slut ,den dog. Bliv bogsera hem och under färden försökt att start men ingen ting. Har bytt fördelarlock och rotor och ventil-kåpa packning (kollat att kamaxlar snurar --ja) innan jag går vidare skulle ville kolla fel koder om där finns nån.
Men jag hitta inte den jumper var man ska koppla in en jumper så att den funktion kan kom igång titta under båda föraren och passagerare sidan den UK site för rover(Rover 600 sister bil) har en bild på en blå kontakt och har pdf av Honda manual so också vissa den bakom handskfacket .men jag hittar inte den
alla hjälp och tips upskatade !
Men jag hitta inte den jumper var man ska koppla in en jumper så att den funktion kan kom igång titta under båda föraren och passagerare sidan den UK site för rover(Rover 600 sister bil) har en bild på en blå kontakt och har pdf av Honda manual so också vissa den bakom handskfacket .men jag hittar inte den
alla hjälp och tips upskatade !
“Be who you are and say what you feel because those who mind don't
matter and those who matter don't mind.” Dr. Seuss – 1904 – 1991
Bilen startar inte så ingen blinkade lampa, den lyser under nyckel vrid men sen slaknar . jajamen luktar bensin och pumpen hors gnistan saknas .kollat säkringarna därför vill har felkoder att hjälpa eliminera vad kan var fel eller ser vad den kan visa:pr0ny skrev:Lyser motorlampan?
Börja med att göra alla vanliga saker som krävs för att bilen ska fungera, kolla om det kommer bränsle, kolla så det kommer gnista
Så klartpr0ny skrev:alltså du har fysiskt kollat med ett löst tändstift om tändkablarna ger gnista?
Okej har ko0mit så långt hittat den site http://easyautodiagnostics.com/honda_di ... tems_6.phpgds diagnos bild 2 av 3 är min fördelare .Och fick en blinkande test lampa. slutsats att tändspolare är kass
ÄR där nån här som har haft sin tändspolare bara dö?
Fall 1: Om testet blinkade till och från medan motorn var dras igång, så tändspolen är dålig, byt ut den.
Här är varför: Den blinkande på och av Test Ljuset bekräftar att Hondas Tändare (tändning Control Module) tar emot sin Utlösa Signal från ECM (Electronic Control Module = bränsleinsprutning dator) och att det är genererar omkopplingssignalen ... enkelt uttryckt: det fungerar. Alltså, om tändspolen tar emot 12 volt (som du redan har bekräftat TEST 3) och tar emot omkopplingssignalen från tändaren, det måste gnista. Eftersom det inte, det är dåligt.
CASE 1: If the Test Light Flashed ON and OFF while the engine was cranking, then the Ignition Coil is BAD, replace it.
Here's why: The flashing on and off of the Test Light confirms that the Honda's Igniter (Ignition Control Module) is receiving its Triggering Signal from the ECM (Electronic Control Module=Fuel Injection Computer) and that it's generating the Switching Signal... simply put: it's working correctly. So then, if the Ignition Coil is receiving 12 Volts (which you have already confirmed in TEST 3) and is receiving the Switching Signal from the Igniter- IT HAS TO SPARK. Since it did not, it's BAD.
byte tändspolare .. och det funkar!
ÄR där nån här som har haft sin tändspolare bara dö?
Fall 1: Om testet blinkade till och från medan motorn var dras igång, så tändspolen är dålig, byt ut den.
Här är varför: Den blinkande på och av Test Ljuset bekräftar att Hondas Tändare (tändning Control Module) tar emot sin Utlösa Signal från ECM (Electronic Control Module = bränsleinsprutning dator) och att det är genererar omkopplingssignalen ... enkelt uttryckt: det fungerar. Alltså, om tändspolen tar emot 12 volt (som du redan har bekräftat TEST 3) och tar emot omkopplingssignalen från tändaren, det måste gnista. Eftersom det inte, det är dåligt.
CASE 1: If the Test Light Flashed ON and OFF while the engine was cranking, then the Ignition Coil is BAD, replace it.
Here's why: The flashing on and off of the Test Light confirms that the Honda's Igniter (Ignition Control Module) is receiving its Triggering Signal from the ECM (Electronic Control Module=Fuel Injection Computer) and that it's generating the Switching Signal... simply put: it's working correctly. So then, if the Ignition Coil is receiving 12 Volts (which you have already confirmed in TEST 3) and is receiving the Switching Signal from the Igniter- IT HAS TO SPARK. Since it did not, it's BAD.
byte tändspolare .. och det funkar!