Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Civic Tourer
-
constrictor
- Bil: Civic Tourer 1,6 i-DTEC -15
- Namn: Henrik Svensson
Gokväll! Henrik här, precis nyreggad efter att ha läst här ett par dagar.. Ska om allt går som planerat hämta en Civic Tourer -15 senare i veckan och har försökt hitta lite info på forumet men det verkar som om det inte skrivits så mkt om modellen här..
Finns det några ägare av Tourern här på forumet? Är ni nöjda? Har själv planer på att hitta någon lämplig hundbur, någon som har hundbur i sin?
(Hoppas jag lagt tråden rätt, annars får ni väl flytta den
//H
Finns det några ägare av Tourern här på forumet? Är ni nöjda? Har själv planer på att hitta någon lämplig hundbur, någon som har hundbur i sin?
(Hoppas jag lagt tråden rätt, annars får ni väl flytta den
//H
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Våran banträffsansvarige som också bor i Malmö kör en Civic Tourer som bruksbil så han kommer nog snart med lite inputs 
Vad gäller hundbur så har jag varken Civic eller hundbur men väl en Accord Tourer och då har jag grindar från Jeppes i stället med en avdelare i mitten så att jag kan ha två hundar i skuffen utan att dom behöver ha kontakt. Grindarna och avdelaren går att ta ut på några sekunder samt går att låsa med hänglås. Maxad volym för hundarna utan "literspill" så att säga så jag är riktigt nöjd. Har stora fördelen av att bo nära Jeppes så dom kunde montera grinadarna också men installationen är inte så bökig om man väljer att beställa
Vad gäller hundbur så har jag varken Civic eller hundbur men väl en Accord Tourer och då har jag grindar från Jeppes i stället med en avdelare i mitten så att jag kan ha två hundar i skuffen utan att dom behöver ha kontakt. Grindarna och avdelaren går att ta ut på några sekunder samt går att låsa med hänglås. Maxad volym för hundarna utan "literspill" så att säga så jag är riktigt nöjd. Har stora fördelen av att bo nära Jeppes så dom kunde montera grinadarna också men installationen är inte så bökig om man väljer att beställa
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
-
constrictor
Tack för input!
Är ev. inne på någon mindre bur för att kunna nyttja utrymmet till annat, hundarna ligger på 17/25 kg så jag hoppas kunna få lite plats över!
Ska iaf bli riktigt intressant att se vad förbrukningen hamnar på när den är inkörd (diesel)!
Är ev. inne på någon mindre bur för att kunna nyttja utrymmet till annat, hundarna ligger på 17/25 kg så jag hoppas kunna få lite plats över!
Ska iaf bli riktigt intressant att se vad förbrukningen hamnar på när den är inkörd (diesel)!
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Helt klart smidigare med mindre hundar så man även får in bagage i bagageutrymmet 
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
Mor o far har en 2015 1,6D executive
När den hade gått 200mil, körde de till alperna och åkte skidor. 130-145 på Autobahn snittade 0,52
Ett par veckor sedare körde de till Sälen, 0,42....
Och den lastar mer än vår accord 2010 känns det som....
När den hade gått 200mil, körde de till alperna och åkte skidor. 130-145 på Autobahn snittade 0,52
Ett par veckor sedare körde de till Sälen, 0,42....
Och den lastar mer än vår accord 2010 känns det som....
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
-
constrictor
Låter ju inte alls tokigt! Har en 9-5 Aero automat som extrabil/hundbil och jag hoppas iaf kunna halvera förbrukningen med Civicen
P.s någon som vet när första servicen är på dieseln?
//H
P.s någon som vet när första servicen är på dieseln?
//H
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Fantastisk bil att packa i!
Fantastisk bil att svänga med (för att vara familjebil) om man har den adaptiva dämpningen. Skön att åka i och förbannat snygg (tycker jag).
Det negativa är väl bristen på effekt för en som gillar när det rör på sig samt att det kommer och går lite knarrande missljud i något fjäderben när man vrider ratten fullt.
Vi har kört snart 3000 mil men med 1,8 bensin, så motorn är väl ingen ide att surra om ifall du ska köpa diesel.

Fantastisk bil att svänga med (för att vara familjebil) om man har den adaptiva dämpningen. Skön att åka i och förbannat snygg (tycker jag).
Det negativa är väl bristen på effekt för en som gillar när det rör på sig samt att det kommer och går lite knarrande missljud i något fjäderben när man vrider ratten fullt.
Vi har kört snart 3000 mil men med 1,8 bensin, så motorn är väl ingen ide att surra om ifall du ska köpa diesel.

Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
constrictor
Tjusig bil (skall ha en svart själv 
Hade bestämt mig för en modern diesel och det var nära att det blev en BMW F31 men då jag läste om problemen med N47 motorn så ångrade jag mig, råkade hitta tourern av en slump och ett par dagar senare ringde jag handlaren!
Hoppas inte på några mirakel men:
http://newatlas.com/honda-civic-tourer- ... ord/38340/
Vad har du för dimension på dina hjul Steffo? Följer med hyggliga 17" hjul men tänkte ha fälgarna till vinterdäcken och skaffa en ny uppsättning till våren.
//H
Hade bestämt mig för en modern diesel och det var nära att det blev en BMW F31 men då jag läste om problemen med N47 motorn så ångrade jag mig, råkade hitta tourern av en slump och ett par dagar senare ringde jag handlaren!
Hoppas inte på några mirakel men:
http://newatlas.com/honda-civic-tourer- ... ord/38340/
Vad har du för dimension på dina hjul Steffo? Följer med hyggliga 17" hjul men tänkte ha fälgarna till vinterdäcken och skaffa en ny uppsättning till våren.
//H
-
Eisenhut
- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Hej!
Det är då jag som Moordiax nämner, och då jag haft 2 st själv (plus en -15 5d dvs icke tourer) och päronen har en kan jag tycka att jag har kött på benen nog att ge feedback.
Min första var en -15 1.6d elegance vilken jag var väldigt nöjd med, kunde i extremfall snitta 0.3 blankt på 100km men det var utan AC och ägg under pedalen osv osv. Normal förbrukning hade jag på 0.43 ungefär, längre sträckor inom hastighetsbegränsningen var runt 0.4. Mycket stadskörning max 0.5 i princip. Körde den ca 1300 mil och förbrukningen stabiliserades efter ca 500 skulle jag säga.
Nu har jag en -14 1.8 lifestyle och där är skillnader men det är inget vi behöver dra upp här egentligen då du verkar ha bestämt bil redan?
Precis som du och andra säger så är det en trevlig bil i många avseenden men det magiska (pun intended) kommer när man öppnar bagaget och även när det behövs, fäller sätena. Honda är experter på bra utrymmen och denna är herren på täppan. Du har inga problem med att få in hundburar till båda dina hundar och ändå ha plats för mer.
På frågan om jag är nöjd så självklart!
Annars hade jag inte betat av så många. Mina två första var tjänstebilar och fick inte rulla mer än 1500 mil och när det var dags att byta testade jag en 5d, var inte så nöjd med att bli av med utrymmena så när jag skulle köpa loss en bil blev det en tourer igen.
Här är en bild på åbäket. Kör H&R sänksats och 19" CR-V "Vega" tillvalsfälgar samt Honda orginal läppkitt fram.

Det är då jag som Moordiax nämner, och då jag haft 2 st själv (plus en -15 5d dvs icke tourer) och päronen har en kan jag tycka att jag har kött på benen nog att ge feedback.
Min första var en -15 1.6d elegance vilken jag var väldigt nöjd med, kunde i extremfall snitta 0.3 blankt på 100km men det var utan AC och ägg under pedalen osv osv. Normal förbrukning hade jag på 0.43 ungefär, längre sträckor inom hastighetsbegränsningen var runt 0.4. Mycket stadskörning max 0.5 i princip. Körde den ca 1300 mil och förbrukningen stabiliserades efter ca 500 skulle jag säga.
Nu har jag en -14 1.8 lifestyle och där är skillnader men det är inget vi behöver dra upp här egentligen då du verkar ha bestämt bil redan?
Precis som du och andra säger så är det en trevlig bil i många avseenden men det magiska (pun intended) kommer när man öppnar bagaget och även när det behövs, fäller sätena. Honda är experter på bra utrymmen och denna är herren på täppan. Du har inga problem med att få in hundburar till båda dina hundar och ändå ha plats för mer.
På frågan om jag är nöjd så självklart!
Här är en bild på åbäket. Kör H&R sänksats och 19" CR-V "Vega" tillvalsfälgar samt Honda orginal läppkitt fram.

Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
Eisenhut
Svar angående servicen är att det sitter "service reminder" i bilen som arbetar med diverse variabler så som hur många kallstarter, hur aggressivt man kör, hur kallt är det vid starterna osv osv. Men med det sagt så är grundintervallen 1 år alt 2k mil. Kan då bli tidigare med tanke på ovan nämnt.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
constrictor
Tack för svaren!
Hade hoppats på service reminder, men det borde jag väl insett att de har
Låter riktigt trevligt med förbrukningen, sist jag körde diesel var det Subaru och då snittade jag 0.56, kört Audi A1 1.4TFSI senast och den är inget under av snålhet trots sin ringa storlek!
Yep, köpet är redan klart, men är ju nyfiken på varför jag skulle köpt en -14 istället?
Din bil sväljer ju 19" extremt bra, jag som hade planer på andra 17 men sneglat på 18 är nu intresserad av 19.. Fan!
Gubbe som jag är är jag dock ute efter maximal komfort, Audin hade sportchassi och Saaben är en Aero så jag längtar efter lite svampighet, dock kan man inte bortse från utseendet! Märker du mkt skillnad på förbrukningen mellan 17-19? Passade 19 rakt på?
Kan du rek någon bra verkstad i närheten när det är dags för service etc? (Låter nästan som om du jobbar på Honda förresten
Tack igen för svaren!
Mvh Henrik
Hade hoppats på service reminder, men det borde jag väl insett att de har
Låter riktigt trevligt med förbrukningen, sist jag körde diesel var det Subaru och då snittade jag 0.56, kört Audi A1 1.4TFSI senast och den är inget under av snålhet trots sin ringa storlek!
Yep, köpet är redan klart, men är ju nyfiken på varför jag skulle köpt en -14 istället?
Din bil sväljer ju 19" extremt bra, jag som hade planer på andra 17 men sneglat på 18 är nu intresserad av 19.. Fan!
Gubbe som jag är är jag dock ute efter maximal komfort, Audin hade sportchassi och Saaben är en Aero så jag längtar efter lite svampighet, dock kan man inte bortse från utseendet! Märker du mkt skillnad på förbrukningen mellan 17-19? Passade 19 rakt på?
Kan du rek någon bra verkstad i närheten när det är dags för service etc? (Låter nästan som om du jobbar på Honda förresten
Tack igen för svaren!
Mvh Henrik
-
Eisenhut
Så lite så!constrictor skrev:Tack för svaren!![]()
Hade hoppats på service reminder, men det borde jag väl insett att de har![]()
![]()
Tack igen för svaren!
Mvh Henrik
Enda anledningen till att jag idag kör -14 är att jag precis som du gissade arbetade på Honda Sverige tidigare. När jag sedan slutade där i februari så köpte jag loss en gammal tjänstebil och då låg -14 bättre i pris än -15, annars hade det blivit en sådan igen.
Ja 19" passar utan problem alls. Det är exakt samma bredd och ET som orginal (jag kör 15mm spacers bak och 3mm fram på bilden) och med 225/35 19" däck blir rullomkretsen samma som 225/45 17" som sitter orginal. Jag är nöjd som tusan med mina 19" men dom är ju stötigare utan tvekan, och jag kan tycka att allt över 18" kräver sänkningssats annars ser det konstigt ut. Förbrukningen är bara marginellt justerad. Däckbredd och rullomkrets är precis samma men ju större fälg ju tyngre hjul och det drar upp förbrukningen något.
Kan verkligen rekommendera att köpa Honda tillvalsfälgar "krypton" nu dock! 18" och orginal tillvalsfälg till Civic säljs nu ut för ca 1500:- st (har jag fått viskat till mig)!
Såhär såg dom ut på min -14 med sänkningssats och min gamla -15 med orginal fjädrar.

En bra avvägning mellan sportigt och komfort enligt mig.
Vart håller du till, så ska jag styra dig åt en bra verkstad.
EDIT: Ser att du bor i Malmö. Köptes bilen på Honda Malmö? Peter som är verkstadschef där är enormt duktig och erfaren och är även här inne ibland och hänger. Jag hade varit helt och hållet trygg med att lämna min bil där. Skulle det dock inte falla dig i smaken så har du ju både Lund och Trelleborg på praktiskt avstånd och båda dessa verkstäder är också oerhört kompetenta. Vill jag minnas rätt är servicerådgivaren i Lund också en aktiv medlem här på klubben.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
Eisenhut
5*114,3...pasen skrev:Passar dessa "krypton" på CTR tro? :p
FN2, sure thing!
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
constrictor
Tack för svaren igen!
Jag köper bilen på Hedin i Varberg, blev en elegance, hade gärna tagit Lifestyle men fick bra pris på bilen så..
Hmm schysst pris på fälgarna, då ska jag bara avyttra de nya 17" däcken som medföljer
En kollega ska köpa en likadan på Honda Malmö, följer med några trista 16" så kanske jag kan sälja dom till honom!
//H
Jag köper bilen på Hedin i Varberg, blev en elegance, hade gärna tagit Lifestyle men fick bra pris på bilen så..
Hmm schysst pris på fälgarna, då ska jag bara avyttra de nya 17" däcken som medföljer
En kollega ska köpa en likadan på Honda Malmö, följer med några trista 16" så kanske jag kan sälja dom till honom!
//H
-
Eisenhut
Då är det precis en sån jag hade innan. Var jättenöjd med den även med utrustningsnivån elegance. 
Hur gör du med vinterdäck? Antingen avyttrar du dom, eller så smockar du på vinterdäck på fälgarna och alt tre så bara låter du dom ligga till ev försäljning av bilen igen sen.
Fick höra att det var även kampanj på kompletta hjul och inte bara fälgar. Kan dock inte pris på dom kompletta men var nog lika fördelaktigt som bara fälgarna.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hur gör du med vinterdäck? Antingen avyttrar du dom, eller så smockar du på vinterdäck på fälgarna och alt tre så bara låter du dom ligga till ev försäljning av bilen igen sen.
Fick höra att det var även kampanj på kompletta hjul och inte bara fälgar. Kan dock inte pris på dom kompletta men var nog lika fördelaktigt som bara fälgarna.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
constrictor
Tycker att de medföljande 17" är helt ok, iaf till vinterdäck. Har dock läst att dessa är "diamond cut, vad nu det innebär?" och är känsliga för repor/stenskott och har dålig lack så det kanske inte är optimalt..
Edit, kass länk!
http://carplusautoblog.com/wp-content/u ... Wheels.jpg
Är ju inte heller helt enkelt att förmå regeringen där hemma att 18/19 är "bättre" än 17..
Kollegan (som jag nu visat tråden) är ev. intresserad av mina 17" så då hade ju det löst sig smidigt.. Han ska hämta sin vita på Honda Malmö imorgon och då även snacka med säljaren (då han ville ha andra fälgar än de medföljande).. Är det på Honda Malmö de kan skaka fram 18" för 1500:- ?
Edit, kass länk!
http://carplusautoblog.com/wp-content/u ... Wheels.jpg
Är ju inte heller helt enkelt att förmå regeringen där hemma att 18/19 är "bättre" än 17..
Kollegan (som jag nu visat tråden) är ev. intresserad av mina 17" så då hade ju det löst sig smidigt.. Han ska hämta sin vita på Honda Malmö imorgon och då även snacka med säljaren (då han ville ha andra fälgar än de medföljande).. Är det på Honda Malmö de kan skaka fram 18" för 1500:- ?
-
Eisenhut
Ja stämmer att dom är "Diamond cut" vilket innebär att man först lackar fälgen i en färg, här svart, för att sedan slipa av utsidan och få en polerad yta på denna och sedan klarlack ovanpå.
Du har rätt i att dom inte är helt optimala vinterhjul men jag kör så och det funkar bra för mig iaf. Hade inte några reklamationer att prata om på dom heller vill jag minnas.
Honda Malmö kan absolut skaka fram dom hjulen till det priset, det var satt av honda Sverige. Jag är dock inte säker på om det var inkl moms eller exkl moms eller så, det är bara ett pris jag fått höra, men dom ska vada nedsatta iaf.
Btw kul att ni är två kollegor som köper likadan bil samtidigt.
Du har rätt i att dom inte är helt optimala vinterhjul men jag kör så och det funkar bra för mig iaf. Hade inte några reklamationer att prata om på dom heller vill jag minnas.
Honda Malmö kan absolut skaka fram dom hjulen till det priset, det var satt av honda Sverige. Jag är dock inte säker på om det var inkl moms eller exkl moms eller så, det är bara ett pris jag fått höra, men dom ska vada nedsatta iaf.
Btw kul att ni är två kollegor som köper likadan bil samtidigt.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
constrictor
Aha, då har man lärt sig ngt nytt idag!
Mmm vi får parkera bredvid varandra fortsättningsvis!
Känns iaf skönt att Honda Malmö är "vettiga" så man har nära till serviceställe! Trist att de flyttade från Agnesfridsvägen (där jag f.ö köpte Subarun). Känns lite mer "off" i Arlöv.
Här kommer iaf en bild på pärlan.. Tja, som vilket arkivbild som helst men men!

Mmm vi får parkera bredvid varandra fortsättningsvis!
Känns iaf skönt att Honda Malmö är "vettiga" så man har nära till serviceställe! Trist att de flyttade från Agnesfridsvägen (där jag f.ö köpte Subarun). Känns lite mer "off" i Arlöv.
Här kommer iaf en bild på pärlan.. Tja, som vilket arkivbild som helst men men!
-
Eisenhut
Anledningen till flytten är att det är en annan firma.
Det förra var förenade motor som ägdes av söderströmsgruppen och nu är det en helt annan firma som startat upp Honda Malmö. Däremot så har Peter jobbat på båda så vissa ansikten följer ju med om man säger så. 
Riktigt fin kärra! Jag hade rekommenderat honda care + på en svart bil, så håller den sig fin!
Riktigt fin kärra! Jag hade rekommenderat honda care + på en svart bil, så håller den sig fin!
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
constrictor
Det skall absolut kollas upp, tack för tipset!
Har även varit i kontakt med en solfilmskille så det blir svalt för hundarna samt att jag kommer ett steg närmre Darth Vader-looken
Ngt annat som du/ni kan rekommendera som ett "måste-mod" till en ny bil? Hade ju varit trevligt med alu-pedaler, iaf en viloplatta till vänsterfoten (sett ngt på eBay).. Det är ju alltid kul och lagom meningslöst att kasta ut sina skattade pengar på trams!
Hmm.. kanske man kan plastidippa Hondamärket i grillen, risken är väl att folk tror att det är en 18-åring i bilen, men sen väger kombidelen upp det lite så jag borde väl kvala in som 25-åring!
Har även varit i kontakt med en solfilmskille så det blir svalt för hundarna samt att jag kommer ett steg närmre Darth Vader-looken
Ngt annat som du/ni kan rekommendera som ett "måste-mod" till en ny bil? Hade ju varit trevligt med alu-pedaler, iaf en viloplatta till vänsterfoten (sett ngt på eBay).. Det är ju alltid kul och lagom meningslöst att kasta ut sina skattade pengar på trams!
Hmm.. kanske man kan plastidippa Hondamärket i grillen, risken är väl att folk tror att det är en 18-åring i bilen, men sen väger kombidelen upp det lite så jag borde väl kvala in som 25-åring!
-
Eisenhut
På en Tourer elegance är det ju tonade rutor pga värmen men det har du redan tänkt på. Alupedaler finns ju att köpa då det är standard i sport och lifestyle bl.a. dom är trevliga men inget krav enligt mig.
Det jag däremot anser vara i princip ett krav är ju elegancemattorna. Låt dig inte luras av namnet, dom följer inte med bilen i någon utrustning men finns som tillval. Kostar inte nåt nämnvärt, typ 700:- för alla fyra. Ska bifoga en bild på det.
Sen är det ju bagagesatserna. Nu ska du ju ha hundbur men till en elegance där lastnät inte ingår är "cargo pack" kanon. Den gummimattan i bagaget är guld värd!
Det jag däremot anser vara i princip ett krav är ju elegancemattorna. Låt dig inte luras av namnet, dom följer inte med bilen i någon utrustning men finns som tillval. Kostar inte nåt nämnvärt, typ 700:- för alla fyra. Ska bifoga en bild på det.
Sen är det ju bagagesatserna. Nu ska du ju ha hundbur men till en elegance där lastnät inte ingår är "cargo pack" kanon. Den gummimattan i bagaget är guld värd!
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
constrictor
*´Sitter på jobb och har det riktigt lugnt, därav min extrema närvaro på forumet! 
Vad jag har sett så är det på Lifestyle som rutorna är mörkare, sitter väl viss toning på de andra modellerna men det är just den mörka jag är ute efter.
Ang. pedalerna så läste jag någonstans att det skall borras och fixas? Isf nöjer jag mig med fotstöd!
Har försökt hitta mattorna du nämnde men inte hittat ngt, ska höra med Hedin på Torsdag ifall de finns hemma!
Hittade dessa bagagerumsmattor tidigare om det nu skulle skilja avsevärt mkt i pris:
https://www.autoexperten.se/tillbehor/o ... ic-tourer/
http://www.hova.com/bagagerumsmatta-sva ... rer-kombi/
Blir väldigt blandad kompott i denna tråd, allt från verkstäder, tillbehör och fälgar, men känns som om det är lika bra att ösa på alla nybörjarfrågor i samma tråd för att kunna få en överblick! Lovar att framtida frågor etc hamar i rätt kategori!
Vad jag har sett så är det på Lifestyle som rutorna är mörkare, sitter väl viss toning på de andra modellerna men det är just den mörka jag är ute efter.
Ang. pedalerna så läste jag någonstans att det skall borras och fixas? Isf nöjer jag mig med fotstöd!
Har försökt hitta mattorna du nämnde men inte hittat ngt, ska höra med Hedin på Torsdag ifall de finns hemma!
Hittade dessa bagagerumsmattor tidigare om det nu skulle skilja avsevärt mkt i pris:
https://www.autoexperten.se/tillbehor/o ... ic-tourer/
http://www.hova.com/bagagerumsmatta-sva ... rer-kombi/
Blir väldigt blandad kompott i denna tråd, allt från verkstäder, tillbehör och fälgar, men känns som om det är lika bra att ösa på alla nybörjarfrågor i samma tråd för att kunna få en överblick! Lovar att framtida frågor etc hamar i rätt kategori!
-
Eisenhut
Lifestyle och executive har tonade rutor och det är samma toning på dom två. 
Kolla här
http://www.honda-access.com/se/sv/intro.jsp#
Du kan kolla till Tourer -16, det är samma prylar i princip. Under interiör kommer du finna mattorna och under lasttillbehör kommer du hitta bagagerumsinsatsen. Honda orginal insats kostar nästan 1500:- men är hästlängder bättre än det mesta andra på marknaden. Det är en hård gummiinsats men med bra glidskydd och även dom avskiljarna är bra, dock meningslösa för mig med hund.
Kan vara att pedalerna kräver borrning. Avsaknaden på min gamla var inget som störde mig alls faktiskt.
Kolla här
http://www.honda-access.com/se/sv/intro.jsp#
Du kan kolla till Tourer -16, det är samma prylar i princip. Under interiör kommer du finna mattorna och under lasttillbehör kommer du hitta bagagerumsinsatsen. Honda orginal insats kostar nästan 1500:- men är hästlängder bättre än det mesta andra på marknaden. Det är en hård gummiinsats men med bra glidskydd och även dom avskiljarna är bra, dock meningslösa för mig med hund.
Kan vara att pedalerna kräver borrning. Avsaknaden på min gamla var inget som störde mig alls faktiskt.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
Eisenhut
Automatlådan är en traditionell 5stegs med momentomvandlare mm. Känns inte supermodern men helt okej med paddlar osv.
Absolut ett alternativ om man vill ha autolåda.
Absolut ett alternativ om man vill ha autolåda.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Även jag kör originalfälgarna som vinterfälgar. Har funkat bra hittills de två vintrar den rullat.
Det är 18" på fälgarna på vår bil och H&R sänkningsfjärdrar på den också.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är 18" på fälgarna på vår bil och H&R sänkningsfjärdrar på den också.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Stockholm
-
constrictor
Ser ju "lagom" ut med 18", men visst lockar 19" 
Lite nyheter, kollegan hämtade sin bil på Honda Malmö idag, han ringde mig och bad om länken till tillbehören eftersom handlaren menade att priset på 1400:- måste vara ex. moms, efter att de kikat så var han dock villig att sälja dom till honom för det priset.
Nu till det roliga, handlaren sade att det inte fanns en chans att 18" skulle passa på hans bil, icke! Bilen levererades med 16"(?) och 17" skulle funka men ALDRIG att det skulle gå med 18", visst kanske de skulle gå att montera men det skulle inte gå att köra med den!?! Han säger absolut inte nej och vill vi köpa dom så absolut, men bara vi är medvetna om att det ej kommer att funka..
I annonsen stod det 750 mil, när kollegan kör en stund upptäcker han att mätarställningen visar 950 mil.. Jajja, i övrigt var säljaren trevlig sa han och han är än så länge nöjd! Jag hann köra 10 min när han körde inom mig och den kändes riktigt trevlig!
Lite nyheter, kollegan hämtade sin bil på Honda Malmö idag, han ringde mig och bad om länken till tillbehören eftersom handlaren menade att priset på 1400:- måste vara ex. moms, efter att de kikat så var han dock villig att sälja dom till honom för det priset.
Nu till det roliga, handlaren sade att det inte fanns en chans att 18" skulle passa på hans bil, icke! Bilen levererades med 16"(?) och 17" skulle funka men ALDRIG att det skulle gå med 18", visst kanske de skulle gå att montera men det skulle inte gå att köra med den!?! Han säger absolut inte nej och vill vi köpa dom så absolut, men bara vi är medvetna om att det ej kommer att funka..
I annonsen stod det 750 mil, när kollegan kör en stund upptäcker han att mätarställningen visar 950 mil.. Jajja, i övrigt var säljaren trevlig sa han och han är än så länge nöjd! Jag hann köra 10 min när han körde inom mig och den kändes riktigt trevlig!
-
Eisenhut
Kolla på länken jag skickade som är hondas tillbehörskatalog online. Det priset är inkl moms och är 1422:- st.
14k för en komplett uppsättning hjul!
Var det handlaren i Malmö? Båda killarna där borde veta bättre, dom har själva båda två sett min bil med 19" på. Men lyssna inte på det, det är inga problem alls, det är ju tom orginaltillbehör!
Screenshot på priserna. Bläddra gärna runt lite där för där finns en hel del trevligt.

Var det handlaren i Malmö? Båda killarna där borde veta bättre, dom har själva båda två sett min bil med 19" på. Men lyssna inte på det, det är inga problem alls, det är ju tom orginaltillbehör!
Screenshot på priserna. Bläddra gärna runt lite där för där finns en hel del trevligt.

Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15