Accord Type-S -07 drar tjuvström?
Min bil drar ur batteriet när den står några dagar IBLAND!
Bilen ifråga är alltså en Accord Type-S Touring -07
Har bett verkstan kolla på de när jag haft den på service men de luriga är att de bara sker ibland vilket gör de mer svårt att felsöka. Jag har bilen stående i perioder för jag är bortrest mycket och ibland kan de räcka att den står två dygn för att den ska dra ur batteriet helt och hållet. Går inte att öppna centrallåset ens.
Sen en annan gång kan jag ha den stående i två veckor och den startar när jag kommer hem.
Hittar inget system i de som kan ge några ledtrådar. Årstid har inget med saken att göra heller för jag har haft problemet sen i somras. Börjar nu bli otroligt trött på att köra omkring med ett extra batteri på golvet och kabla igång bilen i tid och otid
Någon som har något tips på vad som kan dra ström?
Bilen ifråga är alltså en Accord Type-S Touring -07
Har bett verkstan kolla på de när jag haft den på service men de luriga är att de bara sker ibland vilket gör de mer svårt att felsöka. Jag har bilen stående i perioder för jag är bortrest mycket och ibland kan de räcka att den står två dygn för att den ska dra ur batteriet helt och hållet. Går inte att öppna centrallåset ens.
Sen en annan gång kan jag ha den stående i två veckor och den startar när jag kommer hem.
Hittar inget system i de som kan ge några ledtrådar. Årstid har inget med saken att göra heller för jag har haft problemet sen i somras. Börjar nu bli otroligt trött på att köra omkring med ett extra batteri på golvet och kabla igång bilen i tid och otid
Någon som har något tips på vad som kan dra ström?
Accord Type-s -07
Prelude vti -98
KTM 990 SMR -10
KTM 450 EXC -15
Prelude vti -98
KTM 990 SMR -10
KTM 450 EXC -15
- klotter
- Bil: Accord
- Namn: Fredrik Johansson
Skaffa dig en multimeter för att mäta ström.
Först kan du bara plocka av batteripolen och mäta totala strömförbrukningen när bilen är av genom att ställa in multimetern på ström, och mäta mer proberna mellan batteripolen och polkontakten.
Stäng givetvis dörrar osv för att inte innerbelysning och sådant skall vara på.
Finns säkert nån video på youtube hur man mäter ström med en multimeter.
Om felet är intermittent så kommer du se att en dag så drar den ström.
Då går du vidare och plockar ur säkring för säkring tills du ser på din multimeter att det inte längre går ström.
Då har du hittat felet.
Det är något varje verkstad borde klara, men kanske inte kan göra om inte felet uppstår just när du har den på verkstad.
en multimeter är billigare än ett verkstadsbesök också, från 100spänn.
Jag hade samma fel en gång, det visade sig vara innerbelysningen så det är ju väldigt enkelt att plocka ur alla lampor.
Först kan du bara plocka av batteripolen och mäta totala strömförbrukningen när bilen är av genom att ställa in multimetern på ström, och mäta mer proberna mellan batteripolen och polkontakten.
Stäng givetvis dörrar osv för att inte innerbelysning och sådant skall vara på.
Finns säkert nån video på youtube hur man mäter ström med en multimeter.
Om felet är intermittent så kommer du se att en dag så drar den ström.
Då går du vidare och plockar ur säkring för säkring tills du ser på din multimeter att det inte längre går ström.
Då har du hittat felet.
Det är något varje verkstad borde klara, men kanske inte kan göra om inte felet uppstår just när du har den på verkstad.
en multimeter är billigare än ett verkstadsbesök också, från 100spänn.
Jag hade samma fel en gång, det visade sig vara innerbelysningen så det är ju väldigt enkelt att plocka ur alla lampor.
- NitraM
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 86 times
Har du prövat att byta batteriet?
Batterier blir dåliga med åren samt de är små för bilens storlek.
Jag gick upp till ett 70a batteri när jag ändå bytte.
Batterier blir dåliga med åren samt de är små för bilens storlek.
Jag gick upp till ett 70a batteri när jag ändå bytte.
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
- lotek9003
- Bil: Accord CL9 Type SE
- Namn: Mathias Eriksson
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Nu har jag inte haft problem med tjuvström.
Men Daugaard sa åt mig att vara försiktig med batteriet på min Accord när jag stod och spelade musik med avstängd bil när vi var på Lunda förra året. Bara en vecka därpå när jag stod och spelade i garaget så drogs batteriet ur blixtsnabbt.
Emil hade rätt i att originalbatteriet är lite väl klent. Bytte upp mig och har inte haft några problem. Hade iofs originalbatteriet från 2007 i min.
Men Daugaard sa åt mig att vara försiktig med batteriet på min Accord när jag stod och spelade musik med avstängd bil när vi var på Lunda förra året. Bara en vecka därpå när jag stod och spelade i garaget så drogs batteriet ur blixtsnabbt.
Emil hade rätt i att originalbatteriet är lite väl klent. Bytte upp mig och har inte haft några problem. Hade iofs originalbatteriet från 2007 i min.
Mathias Eriksson
Behöver ni svetstillbehör, slitagedelar eller svetsgas inom stockholmsområdet skicka ett PM. Har kontakter.
Behöver ni svetstillbehör, slitagedelar eller svetsgas inom stockholmsområdet skicka ett PM. Har kontakter.
Fukt skulle jag försöka tänka lite på. Har du dragkrok så är det nummer 1. Nummer 2 är eftermonterade larm. Det behöver inte bli totalkortis utan kan gå lite lagom med krypströmmar. Men att byta batteri är inte helt fel och numer är min erfarenhet att de inte dör utan bara får väldigt dålig kapacitet speciellt när mans tår med tändningen på en lite stund. Prova det , låt bilen stå med tändningen på 10 minuter och s eom de totaldött. Då är det med säkerhet ingen ide att felsöka innan du bytt batteri.
Sören Hedin
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
Batteriet är bytt samtidigt som generatorn. Fick akutköpa ett när generatorn la av en bra bit hemifrån
Tack för tipsen iaf, jag får försöka felsöka lite i helgen. Lånar hem en multimeter från jobbet.
Accord Type-s -07
Prelude vti -98
KTM 990 SMR -10
KTM 450 EXC -15
Prelude vti -98
KTM 990 SMR -10
KTM 450 EXC -15
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Sätter mina pengar på blue toothen. Koppla ur enheten och se om det hjälper
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
- NitraM
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 86 times
Du har ju inga pengar Martin

Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
-
M Scotte
- Kontakt:
Helt sant! Inte en spänn
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Har jag blue tooth i min bil alltså? Fränt
Blue toothen har jag aldrig använt så jag har ingen enhet uppkopplad eller hur menar du Martin?
Hur som helst så har jag felsökt lite och den verkar sluta dra ström om jag rycker säkring 15 som enligt boken ska gå till klimatanläggning och backljus. I verkligheten dödar den dock även: stereon, innerbelysningen, centrallåset och den elektriska bakluckan.
Frågan är hur går jag vidare i felsökningen och vad gör jag åt de? Jag kan ju inte gärna byta allt som säkring 15 dödar?
Hur som helst så har jag felsökt lite och den verkar sluta dra ström om jag rycker säkring 15 som enligt boken ska gå till klimatanläggning och backljus. I verkligheten dödar den dock även: stereon, innerbelysningen, centrallåset och den elektriska bakluckan.
Frågan är hur går jag vidare i felsökningen och vad gör jag åt de? Jag kan ju inte gärna byta allt som säkring 15 dödar?
Accord Type-s -07
Prelude vti -98
KTM 990 SMR -10
KTM 450 EXC -15
Prelude vti -98
KTM 990 SMR -10
KTM 450 EXC -15
-
M Scotte
- Kontakt:
Säkring 15 går även till din bluetoothenhet. Innan du gör något annat bara testa att koppla ur den, kommer inte ihåg exakt men vid benen på passagerarsidan bör den vara.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Nu brukar ju Scotte ha koll så det är väl nummer 1. Men på min Italienska kvalitetsbil hade jag fukt i öppna baklucke sensorn som falsklarmade. Sätt i multimetern i säkringshålet och ta bort en sak i taget. Martins är väl nummer 1 annars det som sitter så det kan bli fuktigt.
Sören Hedin
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
-
Lars P

- Bil: EK4 K20
- Namn: Lars Palmgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
Jag hade massa elfel på min förra Accord tourer.
Tillslut hittade min bilelektriker krypströmmar i som ledde honom till HB hjulhus där det sitter en kontakt som Honda monterat för låg mer eller mindre i vatten.
Värt att kolla, den är värd att åtgärda för alla som åker Accord Tourer.
Tillslut hittade min bilelektriker krypströmmar i som ledde honom till HB hjulhus där det sitter en kontakt som Honda monterat för låg mer eller mindre i vatten.
Värt att kolla, den är värd att åtgärda för alla som åker Accord Tourer.
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW