Oljeläckage ur gördeln type r fn2 08,a
Har ett olje lekage ur gördeln, 14 tusen, a 11 timmar att laga hos honda, enligt dom trodde han att man inte behöver man inte ta ur motor, men ser otrolig struligt ut vid kamkedja sidan, några tips, någon som gjort de, samma som att byta vevlager.
Är de väldigt mycket jobb att plocka ur motor. Väldigt glad för tips.
Är de väldigt mycket jobb att plocka ur motor. Väldigt glad för tips.
-
Malkolm
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
1, känns wom att nånting är fel. Det skq inte vara börja läcka ur gördeln huxflux. Man bör felsöka varför.
2, om jag hade gjort jobbet så hade jag lyft ur motorn för att kunna garantera ett bra arbete. Svårt på alla sätt o vis att skruva ihop allt korrekt med motorn i bilen, olja som rinner osv.
2, om jag hade gjort jobbet så hade jag lyft ur motorn för att kunna garantera ett bra arbete. Svårt på alla sätt o vis att skruva ihop allt korrekt med motorn i bilen, olja som rinner osv.
Enligt honda i Stockholm, så har de hänt, men ovanligt. Och honda verkstad lyfter inte ur motor, men ser så trångt ut med kedja och allt de där? Ta ur motor med växellåda samtidigt, eller dela på den.,, tips.