Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
S2000 vs RX7
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
Nu lägger vi bankörning o strippenkörning o trim åt sidan,
jag undrar av de som kört sådana hur busfaktorn skiljer sig åt? Funtar på att till nästa vår EVENTUELLT inhandla en 2 sitsig sportcabbe, o S2000 o RX7 är de snyggaste. Vill Gärna ha turbo.
har inte tänkt trimma mer än att möjligtvis chippa, luftfilter o avgassystem. så vilken är busigast?
Edit: Hehe, blandade på MR2 o RX7
jag undrar av de som kört sådana hur busfaktorn skiljer sig åt? Funtar på att till nästa vår EVENTUELLT inhandla en 2 sitsig sportcabbe, o S2000 o RX7 är de snyggaste. Vill Gärna ha turbo.
har inte tänkt trimma mer än att möjligtvis chippa, luftfilter o avgassystem. så vilken är busigast?
Edit: Hehe, blandade på MR2 o RX7
Senast redigerad av EcciBaka den 14 februari 2005, 15:48, redigerad totalt 1 gånger.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
------------------------
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
mr2 turbo suger getpung enligt mig...
s2k o mr2 e ju inte riktigt samma liga?!
jag hade satsat på speedster om ja skulle ha snurrbo, men de ska jag ju inte så du får helt enkelt göra de istället...hehe
s2k e en väääldigt mkt mer potent bil i ALLA avseenden enligt mig...
s2k o mr2 e ju inte riktigt samma liga?!
jag hade satsat på speedster om ja skulle ha snurrbo, men de ska jag ju inte så du får helt enkelt göra de istället...hehe
s2k e en väääldigt mkt mer potent bil i ALLA avseenden enligt mig...
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
-
EcciBaka
- Kontakt:
Okay, jag har ingen aning för jag har inte kört nån av dem. Har bara kollat lite på pris och utseende än, trots allt ett tag till man har råd med det.
------------------------
------------------------
------------------------
-
PatrikGBG
det går inte ens att jämföra de två tycker jag...
mr2 e mer miata klassen tycker jag...
spartansk, slö, men attans rolig för det...
när jag skulle köpa sist stod de mellan miata o mr2, o du vet ju hur de slutade
mr2 e mer miata klassen tycker jag...
spartansk, slö, men attans rolig för det...
när jag skulle köpa sist stod de mellan miata o mr2, o du vet ju hur de slutade
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
EcciBaka
- Kontakt:
hehe editerade nu, menade RX7
------------------------
------------------------
------------------------
-
PatrikGBG
ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
har aldrig kört rx-7, men de lär ju vara dyrare i drift...
den ligger ju 50-100k under s2k i pris
har aldrig kört rx-7, men de lär ju vara dyrare i drift...
den ligger ju 50-100k under s2k i pris
Senast redigerad av PatrikGBG den 14 februari 2005, 16:03, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
EcciBaka
- Kontakt:
bryr mej inte riktigt om hur dyra de är i drift, soppa har man alltid råd med [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] busfaktor som sagt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] vill ha nåt som det är bra me fart på på motorvägen, som man inte slirar av vägen direkt med utan att behöva modifiera allt för mycket.
om nån har siffror på RX7 vs S2000 så skulle jag bli glad.
om nån har siffror på RX7 vs S2000 så skulle jag bli glad.
------------------------
------------------------
------------------------
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Min svåger har en RX7, den är väldigt lättrimmad men original så har de problem med ventilerna på avgassidan som kan resultera i kass motor. Hans RX7 som han har drar 1.3L milen landsvägskörning, alltså LANDSVÄG!
Original så har nog Hondan bättre väghållning, men jag skulle inte busa runt i nån av dom, det handlar om på tok för mkt pengar, försäkring och service mm mm är snordyr till Mazdan. Men skiter man pengar och skiter i resten oxå så köp på bara.
Original så har nog Hondan bättre väghållning, men jag skulle inte busa runt i nån av dom, det handlar om på tok för mkt pengar, försäkring och service mm mm är snordyr till Mazdan. Men skiter man pengar och skiter i resten oxå så köp på bara.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
EcciBaka
- Kontakt:
finns rx7 me targa eller cab??
------------------------
------------------------
------------------------
-
EcciBaka
- Kontakt:
försäkringarna funkar inte riktigt likadant här på åland som i sverige, mycket billigare. skulle knappast vara nån skillnad mellan försäkringarna på dem här.
Sen undra jag inte vad du skulle göra med en sån bil, undrar vilken som är busigast. Jag skulle definitivt busa lite om jag hade en sån bil.
för att ställa frågan enklare,... vilken är bäst.
Sen undra jag inte vad du skulle göra med en sån bil, undrar vilken som är busigast. Jag skulle definitivt busa lite om jag hade en sån bil.
för att ställa frågan enklare,... vilken är bäst.
------------------------
------------------------
------------------------
-
PatrikGBG
dyr i drift är inte bränslekostnad enbart..
du ska ha lätt på o få tag på delar (vilket det INTE är), mazda i ett nötskal...
det är DYRA delar...
turbobilar har en förmåga att få reservdelar att ge upp, oavsett hur försiktig man är...
tänk på de
du ska ha lätt på o få tag på delar (vilket det INTE är), mazda i ett nötskal...
det är DYRA delar...
turbobilar har en förmåga att få reservdelar att ge upp, oavsett hur försiktig man är...
tänk på de
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
PatrikGBG
finns nog ingen som kan svara på vilken som är BÄST, då det är egen smak som avgör...
driftsmässigt sätt kan jag LOVA att s2k håller bättre...vilket gör den till BÄST enligt mig, men du kanske föredrar en bil som alltid går på tvären med ett bakaxelras som resultat e bäst?!
driftsmässigt sätt kan jag LOVA att s2k håller bättre...vilket gör den till BÄST enligt mig, men du kanske föredrar en bil som alltid går på tvären med ett bakaxelras som resultat e bäst?!
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
Den nya RX8 är väl mer jämförbar tycker jag. Ett annat alternativ är kanske Nissan 350Z. Den skall komma som cabbe också. Inga bilar i denna klassen är billiga att driva. S2000 borde ligga bra till i en jämförelse dock men är det driftekonomi som räknas är inte detta rätt typ av bilar.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Håller med Patrik i båda fallen, när jag säger dyr i drift menar jag reservdelar osv osv osv, lycka till om nåt pajar i drivlinan, tjohej va billigt det är. Sen när jag säger att ingen är en busbil så menar jag att det inte är en 240 man köper och sladdar runt med och skitsamma om nåt pajar.
Pajar nåt på en sån här bil så får du hora några månader för att ha råd att laga den. Har man inte ett jobb som betalar bra alt. extremt lite utgifter så ska man inte köpa någon av bilarna.
Pajar nåt på en sån här bil så får du hora några månader för att ha råd att laga den. Har man inte ett jobb som betalar bra alt. extremt lite utgifter så ska man inte köpa någon av bilarna.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
RX-7 behöver inte kosta multum om man bara vet vad man ska göra. Det är sant att Mazda sverige tar hutlösa priser för reservdelar till RX-7:an men man kan beställa utomlands så kan man faktiskt hitta grejer till humana priser också.
Tar man hand om sin bil så håller RX-7:an betydligt längre än man kan tro.
Finns mycket bra och nyttig info man kan läsa här: <a href="http://forum.wankelregistret.net" target="_blank">http://forum.wankelregistret.net</a>
Ecci: Tror det är fel forum att ställa denna fråga, för här är Honda alltid den bästa bilen i hela universum [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img] Å andra sidan tror jag du får samma typ av svar om du ställer frågan i wankelregistret fast då till mazdans fördel.
Ett tips kan ju vara att du testar båda bilarna och bilda dig en egen uppfattning.
Tar man hand om sin bil så håller RX-7:an betydligt längre än man kan tro.
Finns mycket bra och nyttig info man kan läsa här: <a href="http://forum.wankelregistret.net" target="_blank">http://forum.wankelregistret.net</a>
Ecci: Tror det är fel forum att ställa denna fråga, för här är Honda alltid den bästa bilen i hela universum [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img] Å andra sidan tror jag du får samma typ av svar om du ställer frågan i wankelregistret fast då till mazdans fördel.
Ett tips kan ju vara att du testar båda bilarna och bilda dig en egen uppfattning.
Alex Choy
Team Rinkeby garaget
<span style='color:blue'>Honda Civic Lsi -94</span>
<span style='color:black'>Mazda RX-7 FD -93</span>
Team Rinkeby garaget
-
PatrikGBG
alex, du har nog lite fel där, när du säger att han inte kan få ett bra svar, jag föredrar ALLTID honda, men den dagen det kommer en bil som verkligen är bättre, då får man ta det och erkänna att just denna bil HAR bättre kvalite och kostar mindre per mil, men du kan väl inte seriöst mena att en rx7 e en bättre bil än en s2k?
för det första finns det inte ens en fin rx7 till salu, alla är skamliga importer, för att man ska kunna tjäna en slant på dom...går fetbort!
för det andra, hur många grannar kan meka wankel?
för det tredje är s2000 är en NY bil...rx7 är en GAMMAL bil...
att jämföra dom är som att jämföra hundbajs med fågelmat?!precis!
men rx8 däremot... då kan vi börja prata jämförelser...
för o ta det med mazda och delar...
anledningen till att man köper en honda är för att slippa köpa delar...
så enkelt är det...
så fort jag prövar en ny bil kostar det MULTUM med delar, och bilen blir ståeendes...
visst jag kan beställa delar från vilket land som helst!men ORKA ha en bil ståeendes...
händer det med en Honda?
inte mig veterligen...
visst har folk rasat kopplingar och dylikt, men det är inga snikna sugmotorer längre, då har folk öst in turboaggretgat under locket, och då kanske man inte förväntar sig att de ska hålla...
hoppas du förstår att jag skrivit lite halvstressat o de kanske låter lite småsurt, men jag e glader, och tvingar verkligen ingen o tycka som jag, anser bara att rx7 går fetbort för en kille som inte vill meka,ösa pengar på reservdelar, och sist men inte minst...soppa
ps. jag tycker rx7 e en supercool bil på riktigt, men kanske inte det smartaste valet!
för det första finns det inte ens en fin rx7 till salu, alla är skamliga importer, för att man ska kunna tjäna en slant på dom...går fetbort!
för det andra, hur många grannar kan meka wankel?
för det tredje är s2000 är en NY bil...rx7 är en GAMMAL bil...
att jämföra dom är som att jämföra hundbajs med fågelmat?!precis!
men rx8 däremot... då kan vi börja prata jämförelser...
för o ta det med mazda och delar...
anledningen till att man köper en honda är för att slippa köpa delar...
så enkelt är det...
så fort jag prövar en ny bil kostar det MULTUM med delar, och bilen blir ståeendes...
visst jag kan beställa delar från vilket land som helst!men ORKA ha en bil ståeendes...
händer det med en Honda?
inte mig veterligen...
visst har folk rasat kopplingar och dylikt, men det är inga snikna sugmotorer längre, då har folk öst in turboaggretgat under locket, och då kanske man inte förväntar sig att de ska hålla...
hoppas du förstår att jag skrivit lite halvstressat o de kanske låter lite småsurt, men jag e glader, och tvingar verkligen ingen o tycka som jag, anser bara att rx7 går fetbort för en kille som inte vill meka,ösa pengar på reservdelar, och sist men inte minst...soppa
ps. jag tycker rx7 e en supercool bil på riktigt, men kanske inte det smartaste valet!
Senast redigerad av PatrikGBG den 14 februari 2005, 18:15, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
Patrick: Vilken bil man tycker är bättre är ju upp till var och en. Du kanske tycker så men som du sa så behöver inte alla andra tycka likadant. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] Finns säkert de som tycker Ford har bättre kvalite än Honda (som ett extremt exempel).
Klart jag seriöst tycker rx-7 är bättre än s2000. Annars hade jag ju haft en s2000 i garaget nu och inte rx-7:an som står där och skiner. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Klart det finns fina rx-7:or till salu, kanske inte just nu, men de dyker upp då och då för dem som vet var man ska leta.
Kan säga att det finns riktigt duktiga wankel meckar runt om i vårt avlånga land. Gäller bara att känna till dem, det är ju trots allt inte en dussin bil och wankelmotorer kräver ju sin man att handskas med. Men jag tycker att köper man en rx-7:a så ska man veta vad man ger sig in på (precis som alla andra sportbilar man köper). Har man inte råd med att en bil kostar så ska man inte köpa det. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]
Vår käre adno här på forumet har ju haft otur med mer än en NA motor, men det sitter självklart inte en Honda motor i en Prelude. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
"för en kille som inte vill meka,ösa pengar på reservdelar, och sist men inte minst...soppa"
Tyckte Ecci skrev så här: "bryr mej inte riktigt om hur dyra de är i drift, soppa har man alltid råd med"
ps. kan säga att rx-7:an hittills inte kostat mig mer än CTR:en (ok, bränslekostnaden är ju högre men jag kan ju accelera snabbare med mazdan [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img])
Klart jag seriöst tycker rx-7 är bättre än s2000. Annars hade jag ju haft en s2000 i garaget nu och inte rx-7:an som står där och skiner. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Klart det finns fina rx-7:or till salu, kanske inte just nu, men de dyker upp då och då för dem som vet var man ska leta.
Kan säga att det finns riktigt duktiga wankel meckar runt om i vårt avlånga land. Gäller bara att känna till dem, det är ju trots allt inte en dussin bil och wankelmotorer kräver ju sin man att handskas med. Men jag tycker att köper man en rx-7:a så ska man veta vad man ger sig in på (precis som alla andra sportbilar man köper). Har man inte råd med att en bil kostar så ska man inte köpa det. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]
Vår käre adno här på forumet har ju haft otur med mer än en NA motor, men det sitter självklart inte en Honda motor i en Prelude. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
"för en kille som inte vill meka,ösa pengar på reservdelar, och sist men inte minst...soppa"
Tyckte Ecci skrev så här: "bryr mej inte riktigt om hur dyra de är i drift, soppa har man alltid råd med"
ps. kan säga att rx-7:an hittills inte kostat mig mer än CTR:en (ok, bränslekostnaden är ju högre men jag kan ju accelera snabbare med mazdan [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img])
Alex Choy
Team Rinkeby garaget
Team Rinkeby garaget
<!--QuoteBegin-Alex+14 Feb 2005, 19:06:41--><div class='quotetop'>QUOTE(Alex @ 14 Feb 2005, 19:06:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Patrick: Vilken bil man tycker är bättre är ju upp till var och en. Du kanske tycker så men som du sa så behöver inte alla andra tycka likadant. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] Finns säkert de som tycker Ford har bättre kvalite än Honda (som ett extremt exempel).
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=99627"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kan intyga att Alexs RX-7:a flyger man fram med och lite pschyssssssssssssssss som eftervärmare på växlingarna och saken var klar, RX-7 väljer man framför s2000 om man är ett busfrö [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img] .
Sen Alex, så får vi väl se till våren om du accar snabbare, eller om man hänger av dig i kurvorna istället... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img] . Du kan se dig som inbjuden till första Sthlm-mini i april iaf hehe... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=99627"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kan intyga att Alexs RX-7:a flyger man fram med och lite pschyssssssssssssssss som eftervärmare på växlingarna och saken var klar, RX-7 väljer man framför s2000 om man är ett busfrö [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img] .
Sen Alex, så får vi väl se till våren om du accar snabbare, eller om man hänger av dig i kurvorna istället... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img] . Du kan se dig som inbjuden till första Sthlm-mini i april iaf hehe... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Olle: Tackar för inbjudan. Ska se till att vara på plats för sthlm-mini. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Kan erkänna att jag fegade ur i kurvan förra veckan när jag mötte en svart CTR med BC3 system (det var inte Jontis, jag har frågat honom). Inte roligt med bakhjulsdrivet på fuktig väg. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img] Vet inte hur mycket han gasade efter kurvan, men jag hade inga problem att komma ifatt på rakan efter kurvan iaf. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Kan erkänna att jag fegade ur i kurvan förra veckan när jag mötte en svart CTR med BC3 system (det var inte Jontis, jag har frågat honom). Inte roligt med bakhjulsdrivet på fuktig väg. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img] Vet inte hur mycket han gasade efter kurvan, men jag hade inga problem att komma ifatt på rakan efter kurvan iaf. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Alex Choy
Team Rinkeby garaget
Team Rinkeby garaget
-
EcciBaka
- Kontakt:
Mycket aggressiv framtoning här.
Grejen är den att jag har ett jobb på g, och om jag får det jobbet (vilket jag innerligt vid guds alla makter hoppas på) så kommer jag ha fetbra lön, mekgarage, billigare försäkringar o.s.v. DÅ blir det aktuellt med en sportcabbe.
Vill ha en sportcabbe som är busig, skulle aldrig köpa en s2000 och bara glida med, det vore ju skam! Angående driftsäkerheten så kommer jag inte göra SÅ mycket som avviker från original, därav att jag vill ha en så hög busfaktor från början som möjligt. original tycker man väl att de borde hålla rätt bra bägge bilarna med regelbundna servicar?
Köper INTE bilen för att den är billig o bensinsnål! Köper för att den är tuff o brutal.
No 666: Du tycker alltså att rx7 är busigare?
nån som tycker s2000 är busigare? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Grejen är den att jag har ett jobb på g, och om jag får det jobbet (vilket jag innerligt vid guds alla makter hoppas på) så kommer jag ha fetbra lön, mekgarage, billigare försäkringar o.s.v. DÅ blir det aktuellt med en sportcabbe.
Vill ha en sportcabbe som är busig, skulle aldrig köpa en s2000 och bara glida med, det vore ju skam! Angående driftsäkerheten så kommer jag inte göra SÅ mycket som avviker från original, därav att jag vill ha en så hög busfaktor från början som möjligt. original tycker man väl att de borde hålla rätt bra bägge bilarna med regelbundna servicar?
Köper INTE bilen för att den är billig o bensinsnål! Köper för att den är tuff o brutal.
No 666: Du tycker alltså att rx7 är busigare?
nån som tycker s2000 är busigare? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
------------------------
------------------------
------------------------
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
personligen tycker jag om rx7an ganska mycket! Chassie mässigt är den ganska lik honda oxå, dubbla triangellänkar, cambercompenstation m.m
växellådan verkar tåla det mesta... motorn är det väl lite si och så med... har inga erfarenheter av en orginal motor där så jag ska inte uttala mig... men jag vet att den inte är speciellt mycket dyrare att trimma än en vanlig kolva snurra. Det dom är mycket känsliga mot är spikningar..
har jag valt mellan en s2k och en rx7 så kan jag inte svara på vilken det hade blivit... är mycket förtjust i båda 2.
växellådan verkar tåla det mesta... motorn är det väl lite si och så med... har inga erfarenheter av en orginal motor där så jag ska inte uttala mig... men jag vet att den inte är speciellt mycket dyrare att trimma än en vanlig kolva snurra. Det dom är mycket känsliga mot är spikningar..
har jag valt mellan en s2k och en rx7 så kan jag inte svara på vilken det hade blivit... är mycket förtjust i båda 2.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
- Martin_M

- Bil: del Sol K24
- Namn: Martin Mogren
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
Kollar man priser så en färdigreggad rx-7a, strax under 100k i sverige (dock högerstyrd)
En s2k, som billigast gått för 180k... sen skiljer det sig 8-10 år mellan modellerna...
Och dani va snackar du om? ventiler... wankelmotor i rx7 [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Alex, kan man få se en bild på bilen?
Ecci: har kört s2k, o åkt i rx-7, rx7an känns ättrigare. men s2k känns mer gedigen. Men i det valet (om pengar/kärlek till honda) inte spelade nån roll) så hade jag valt Rx-7 (FD modellen) utan nån som helst tvekan... även om det inte är nån "sportcabbe"
Kör man i 3mm apextätningar så håller det. Sen om en komplett 13b-REW i sverige kostar ca 15-20k skadar ju inte, eller en 20b ca 25k (om man hittar någon). Om man nu råkar pajja sin motor totalt.
Lasse wankel är en kille som man hört mycket om, han är väldigt säker på sin sak med portning etc.
En s2k, som billigast gått för 180k... sen skiljer det sig 8-10 år mellan modellerna...
Och dani va snackar du om? ventiler... wankelmotor i rx7 [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Ecci: har kört s2k, o åkt i rx-7, rx7an känns ättrigare. men s2k känns mer gedigen. Men i det valet (om pengar/kärlek till honda) inte spelade nån roll) så hade jag valt Rx-7 (FD modellen) utan nån som helst tvekan... även om det inte är nån "sportcabbe"
Kör man i 3mm apextätningar så håller det. Sen om en komplett 13b-REW i sverige kostar ca 15-20k skadar ju inte, eller en 20b ca 25k (om man hittar någon). Om man nu råkar pajja sin motor totalt.
Lasse wankel är en kille som man hört mycket om, han är väldigt säker på sin sak med portning etc.
Senast redigerad av Martin_M den 15 februari 2005, 09:12, redigerad totalt 1 gånger.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
<!--QuoteBegin-PatrikGBG+15 Feb 2005, 07:27:45--><div class='quotetop'>QUOTE(PatrikGBG @ 15 Feb 2005, 07:27:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->du missförstod mig ändå ja...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=99821"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Förklara dig så jag förstår då. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Ecci: Hoppas du inte tycker att det är jag som har aggressiv framtoning för det var verkligen inte min mening. Ville bara försvara min kära kärra som jag tycker blivit orättvist dömd. Dessutom är jag den som använt mest smileys i den här tråden ju [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
Martin_P: Har tyvärr inga bilder just nu. Tjejen har tagit med sig vår digitala när hon skulle till HK. Ska fråga om någon kompis kan plåta några bilder.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=99821"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Förklara dig så jag förstår då. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Ecci: Hoppas du inte tycker att det är jag som har aggressiv framtoning för det var verkligen inte min mening. Ville bara försvara min kära kärra som jag tycker blivit orättvist dömd. Dessutom är jag den som använt mest smileys i den här tråden ju [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
Martin_P: Har tyvärr inga bilder just nu. Tjejen har tagit med sig vår digitala när hon skulle till HK. Ska fråga om någon kompis kan plåta några bilder.
Alex Choy
Team Rinkeby garaget
Team Rinkeby garaget
- Martin_M

- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Alex+15 Feb 2005, 09:43:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Alex @ 15 Feb 2005, 09:43:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-PatrikGBG+15 Feb 2005, 07:27:45--><div class='quotetop'>QUOTE(PatrikGBG @ 15 Feb 2005, 07:27:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->du missförstod mig ändå ja...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=99842"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ok, jag vet nog ungefär vilken bil det är, såg när du skaffade den på SWR.
Några planer för bilen ? eller köra som den är? kan ju tas via PM om du känner lite press här eller nått.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=99842"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ok, jag vet nog ungefär vilken bil det är, såg när du skaffade den på SWR.
Några planer för bilen ? eller köra som den är? kan ju tas via PM om du känner lite press här eller nått.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Martin_P: Hehe.... inga press här inte. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] Just nu så är nya sommarsulor ganska hög prio. Nya bromsar hade inte heller suttit fel. Sen skulle jag vilja ha oljetemp- och turbotrycksvisare innan jag gör något annat. Har faktiskt inte planerat så mycket mer ännu. Ska nog köra den som den är iår och se om jag blir sugen på andra mods.
Alex Choy
Team Rinkeby garaget
Team Rinkeby garaget
-
EcciBaka
- Kontakt:
Alex: nope, menade inte dej
Heijel: Sådana åsikter gillar jag. Nu är det ju så att kärleken till honda spelar roll, Skulle S2000 finnas som turboval skulle jag inte ens ställa frågan.
Va snackar du om 13 o 20b?
Heijel: Sådana åsikter gillar jag. Nu är det ju så att kärleken till honda spelar roll, Skulle S2000 finnas som turboval skulle jag inte ens ställa frågan.
Va snackar du om 13 o 20b?
------------------------
------------------------
------------------------
- Martin_M

- Kontakt:
<!--QuoteBegin-EcciBaka+15 Feb 2005, 11:30:34--><div class='quotetop'>QUOTE(EcciBaka @ 15 Feb 2005, 11:30:34)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Va snackar du om 13 o 20b?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=99891"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
13b är rx-7 motorn (13b-rew rättaresagt är turbomotorn), dvs 1.3 litaren två, rotor. 20b är en vassare motor på 2.0 liter (Tre rotorer) som sitter i eunos cosmos bilarna som är sällsynta. många stoppar dessa i sina rx7or för mer hästkrafter, precis som honda nissar kör i ITR snurror mm. Fast wankelmotorerna är något billigare gämnfört mot hondamotorer.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=99891"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
13b är rx-7 motorn (13b-rew rättaresagt är turbomotorn), dvs 1.3 litaren två, rotor. 20b är en vassare motor på 2.0 liter (Tre rotorer) som sitter i eunos cosmos bilarna som är sällsynta. många stoppar dessa i sina rx7or för mer hästkrafter, precis som honda nissar kör i ITR snurror mm. Fast wankelmotorerna är något billigare gämnfört mot hondamotorer.
Senast redigerad av Martin_M den 15 februari 2005, 10:51, redigerad totalt 1 gånger.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
<!--QuoteBegin-Alex+14 Feb 2005, 19:51:08--><div class='quotetop'>QUOTE(Alex @ 14 Feb 2005, 19:51:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Olle: Tackar för inbjudan. Ska se till att vara på plats för sthlm-mini. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=99651"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ALEX: Du får då lära dig drifting....som snubbarna i BMI [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=99651"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ALEX: Du får då lära dig drifting....som snubbarna i BMI [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Steve Pang
<span style='color:red'>[b]Honda Integra Type-R[/b]</span>
Sthlm div
<span style='color:red'>[b]Honda Integra Type-R[/b]</span>
Sthlm div
<!--QuoteBegin-Martin_P+15 Feb 2005, 08:16:23--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin_P @ 15 Feb 2005, 08:16:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kollar man priser så en färdigreggad rx-7a, strax under 100k i sverige (dock högerstyrd)
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=99835"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ställde mig oxå frågan om ventiler...?
Är inte dani bilmek [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Hursomhelst är wankelmotorer ganska o kompliserade och det finns minst 2 kända som är duktiga trimmare av sådana i sverige.
En är just lasse som du skriver.
HAn håller till i stockholm.
Sen finns det en till i om jag inte minns fel i tommelilla oxå.
Södra skåne var det iallafall.
Här är länk till en av dom älsta och största wankel trimmarna<a href="http://www.racingbeat.com/" target="_blank">Racing beat</a>
BTW. eftersom jag inte kört någon av dom hade jag valt s2000 för den är så djäkla snygg........
Och sen ljudet [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=99835"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ställde mig oxå frågan om ventiler...?
Är inte dani bilmek [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Hursomhelst är wankelmotorer ganska o kompliserade och det finns minst 2 kända som är duktiga trimmare av sådana i sverige.
En är just lasse som du skriver.
HAn håller till i stockholm.
Sen finns det en till i om jag inte minns fel i tommelilla oxå.
Södra skåne var det iallafall.
Här är länk till en av dom älsta och största wankel trimmarna<a href="http://www.racingbeat.com/" target="_blank">Racing beat</a>
BTW. eftersom jag inte kört någon av dom hade jag valt s2000 för den är så djäkla snygg........
Och sen ljudet [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
<span style='color:red'>Björn "BMTech" Magnusson</span>
<span style='color:blue'>Robbans Däck 0457 41140
BMTech 0708 46 86 24</span>
-----------------------------------------------------------------------
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Civic vti sedan -92 "Red Rocket Edition" SÅLD</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Ford Fiesta ST -07 "Media Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Baotian bt9 -06 "Urpluggad Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:gray'>Saab 9000i 2,0ltt -93 "Extra edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:yellow'>Toyota starlet -79 RWD "Drifter edition"</span></span>
<span style='color:blue'>Robbans Däck 0457 41140
BMTech 0708 46 86 24</span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Civic vti sedan -92 "Red Rocket Edition" SÅLD</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Ford Fiesta ST -07 "Media Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Baotian bt9 -06 "Urpluggad Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:gray'>Saab 9000i 2,0ltt -93 "Extra edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:yellow'>Toyota starlet -79 RWD "Drifter edition"</span></span>