provkörde nya golf 5 gti idag
fick erbjudande som VW ägare att provköra valfri ny golf och valde gtin...
säljaren lovade guld och gröna skogar...
tänkte; det här kan bli kul, ska ut o köra skiten av den haha....
fy fan va slö bil!
200hk, kändes som mormors 50hk lada typ
svejjig väghållning och för klena bromsar
ända + var en bra originalstereo och sköna framstolar....(dock tunga stolar) =)
körde 15 min och lyckades i alla fall sabba motorfästena =)
det slog som fasen i hela bilen på slutet vid växlingar
i go 4 civic type R [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
säljaren lovade guld och gröna skogar...
tänkte; det här kan bli kul, ska ut o köra skiten av den haha....
fy fan va slö bil!
200hk, kändes som mormors 50hk lada typ
svejjig väghållning och för klena bromsar
ända + var en bra originalstereo och sköna framstolar....(dock tunga stolar) =)
körde 15 min och lyckades i alla fall sabba motorfästena =)
det slog som fasen i hela bilen på slutet vid växlingar
i go 4 civic type R [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
hahaha, fan jag borde oxå få hem sånt ju, eller jag får inte köra några vw för jag har en ras60?
dom e ju rätt snygga den nya golfen, men slö kunde man tänka sig att den vart,
hehe nice att du han pajja motorfästen så snabbt, vilken skit bil isåfall!
dom e ju rätt snygga den nya golfen, men slö kunde man tänka sig att den vart,
hehe nice att du han pajja motorfästen så snabbt, vilken skit bil isåfall!
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Haha, snyggt.. GTi slutade väl vara GTi för väldigt länge sedan?
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
just därför ja aldrig kommer låta jg köra min bil... kopplingen börja slira när han låna min förra.. eftersom han tvunget skulle köra fullgasväxlingar.. vänta bara jg ja ska straffa dig =)
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Jag kan berätta att jag ringde en handlare i Sthlm för 2 veckor sedan och ville boka en provkörning med nya GTi:n...
Jag ringde på förmiddan men han sade det blev nåt fel på bilen och jag skulle återkomma på e.m. istället.
Det gjorde jag men då sa han att det var nåt större fel på växellådan.
Bilen gick SÖNDER under en provkörning och måste repareras.
Fy f@n vilken kvalitet! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
Jag ringde på förmiddan men han sade det blev nåt fel på bilen och jag skulle återkomma på e.m. istället.
Fy f@n vilken kvalitet! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
<!--QuoteBegin-Krister+22 Feb 2005, 10:08:47--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 22 Feb 2005, 10:08:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->att vara stolt över att ha sabbat motorfästena på en provbil säger mer om dig än om bilen
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103243"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Första jag tänkte också... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103243"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Första jag tänkte också... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img]
Antonio Pozzi
hehe, vaddå, kör ni lugnt när ni provkör bilar? jag visste ju redan innan jag provade bilen att jag inte vill ha en sånn, lika bra att se vad den går för!
och den höll inte för strippen växlingar =)
hondorna däremot håller länge!
beror ju på vad man har bilarna till, men jag hade en crx vtec o körde med förra sommarn, den kördes mkt på strippen med fullgasväxlingar, den höll för allt...skötte bara service och bytade bromsbelägg, slängde redline i lådan....det är kvalitet! vet ingen annan bil som håller för sånt.
och den höll inte för strippen växlingar =)
hondorna däremot håller länge!
beror ju på vad man har bilarna till, men jag hade en crx vtec o körde med förra sommarn, den kördes mkt på strippen med fullgasväxlingar, den höll för allt...skötte bara service och bytade bromsbelägg, slängde redline i lådan....det är kvalitet! vet ingen annan bil som håller för sånt.
Johan Grönberg
<!--QuoteBegin-eko+22 Feb 2005, 09:32:55--><div class='quotetop'>QUOTE(eko 4 22 Feb 2005, 09:32:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->just därför ja aldrig kommer låta jg köra min bil... kopplingen börja slira när han låna min förra.. eftersom han tvunget skulle köra fullgasväxlingar.. vänta bara jg ja ska straffa dig =)
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103253"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
eko, jag har ägt din bil ju.....men jag körde bara den hem typ...fick ju prova den efter att du monterat cai oxo... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103253"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
eko, jag har ägt din bil ju.....men jag körde bara den hem typ...fick ju prova den efter att du monterat cai oxo... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Johan Grönberg
JG: Jag förstår inte varför man måste pressa sönder saker som man ändå inte tänkt köpa... Golf GTI är ju ingen strippenbil utan en personbil med lite mer pulver än deras andra versioner.
Men ditt agerande får väl stå för dig...
Kan ju säga att Autopunkten var väldigt sådär med att låna ut deras nya CTR som de precis hade fått (enligt mätaren 1,5mil) då deras förra totalkvaddades under en provkörning. Jag ville ju visa tjejen varför vi skall ha en CTR... efter lite vänligt pratande och en charmoffensiv på hög nivå så fick vi med oss nyckeln och en grönskylt och vi tog det lugnt med den, hon skulle trots allt få känna på bilen inte dö i den.
Så jag förstår varför bilhandlare är restriktiva med sina roligare bilar för provkörningar...
Kan ju säga att Autopunkten var väldigt sådär med att låna ut deras nya CTR som de precis hade fått (enligt mätaren 1,5mil) då deras förra totalkvaddades under en provkörning. Jag ville ju visa tjejen varför vi skall ha en CTR... efter lite vänligt pratande och en charmoffensiv på hög nivå så fick vi med oss nyckeln och en grönskylt och vi tog det lugnt med den, hon skulle trots allt få känna på bilen inte dö i den.
Så jag förstår varför bilhandlare är restriktiva med sina roligare bilar för provkörningar...
Senast redigerad av Krister den 22 februari 2005, 11:52, redigerad totalt 1 gånger.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
<!--QuoteBegin-Krister+22 Feb 2005, 12:50:43--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 22 Feb 2005, 12:50:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->JG: Jag förstår inte varför man måste pressa sönder saker som man ändå inte tänkt köpa... Golf GTI är ju ingen strippenbil utan en personbil med lite mer pulver än deras andra versioner.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103300"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
mmm, 11 mil hade väl bilen gått när den sattes i räcket i söderledstunneln i 170 km/h... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103300"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
mmm, 11 mil hade väl bilen gått när den sattes i räcket i söderledstunneln i 170 km/h... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
Antonio Pozzi
nä du har aldrig ÄGT den [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] jag skicka ner dig för at thämta den så den har inte vvarit din glöm de [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] och förresten så menar ja inte denna bilen utan min förra.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] denna e go
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Antonio: Ingen aning om vad den hade gått... vet bara att den här hade gått 15km när jag satte mig framför ratten.
Kör:
Kör:
<!--QuoteBegin-mAbZ+22 Feb 2005, 11:53:51--><div class='quotetop'>QUOTE(mAbZ 4 22 Feb 2005, 11:53:51)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag kan berätta att jag ringde en handlare i Sthlm för 2 veckor sedan och ville boka en provkörning med nya GTi:n...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103288"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Pengarna gick väl åt till att muta halva världens biljournalister istället...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103288"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Pengarna gick väl åt till att muta halva världens biljournalister istället...
Medlem 427
Precis, men då jag provkör så kör jag som en kärring.. Vill inte ha sönder andras grejer..
Men jag ser inget fel med att testa den hårt för att känna vad den har att ge..
Men jag ser inget fel med att testa den hårt för att känna vad den har att ge..
Det är skillnad på att känna vad den har att ge och att köra så hårt att prylarna går sönder... finns många som kör som svin bara för att det är en provkörningsbil och jag förkastar själva tanken på att bete mig så... men å andra sidan har jag lärt mig att uppskatta värdet i saker även om det är något jag själv inte äger.
Kör:
Kör:
Absolut Krister.. Menade givetvis inte att man ska ha sönder grejerna..
Grejen är ju också att man inte vet hur mkt en bil tål.. Inte alls säkert att om jag provkör en Skoda att den håller för lika mkt provkörning som en CTR.
Jag tror ju inte JG var ute efter att köra sönder den, även om fullgasväxling kanske är att ta i lite [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Tycker ändå att en så pass ny "GTi" ska palla lite strippenväxlingar.. det är ju trots allt en NY bil som VW vill framhålla som sportig racebil & utmanare till CTR mfl.. (åtminstonde får man då den uppfattningen i reklamen)
Grejen är ju också att man inte vet hur mkt en bil tål.. Inte alls säkert att om jag provkör en Skoda att den håller för lika mkt provkörning som en CTR.
Jag tror ju inte JG var ute efter att köra sönder den, även om fullgasväxling kanske är att ta i lite [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Tycker ändå att en så pass ny "GTi" ska palla lite strippenväxlingar.. det är ju trots allt en NY bil som VW vill framhålla som sportig racebil & utmanare till CTR mfl.. (åtminstonde får man då den uppfattningen i reklamen)
<!--QuoteBegin-Krister+22 Feb 2005, 13:04:52--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 22 Feb 2005, 13:04:52)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det är skillnad på att känna vad den har att ge och att köra så hårt att prylarna går sönder... finns många som kör som svin bara för att det är en provkörningsbil och jag förkastar själva tanken på att bete mig så... men å andra sidan har jag lärt mig att uppskatta värdet i saker även om det är något jag själv inte äger.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103337"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Du uttryckte min uppfattning i frågan på ett träffsäkert sätt Krister!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103337"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Du uttryckte min uppfattning i frågan på ett träffsäkert sätt Krister!
Senast redigerad av Beck den 22 februari 2005, 13:42, redigerad totalt 1 gånger.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
Exakt man ska respektera sakers värde, som inte är ens egna. Kört hårt men med omdöme.
// Johan Strömqvist
ÖSK/Linköping
ÖSK/Linköping
<!--QuoteBegin-esset+22 Feb 2005, 15:01:23--><div class='quotetop'>QUOTE(esset 4 22 Feb 2005, 15:01:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Exakt man ska respektera sakers värde, som inte är ens egna. Kört hårt men med omdöme.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103363"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
precis!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103363"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
precis!
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
jajamen, var snäll mot de stackars golfskrällena [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Nej, jag håller faktiskt med föregående talare men jag hade nog inte varit direkt snäll vid en provkörning av en splitter ny GTi.
speciellt inte när den blivit så lovprisad av alla journalister...
Nej, jag håller faktiskt med föregående talare men jag hade nog inte varit direkt snäll vid en provkörning av en splitter ny GTi.
speciellt inte när den blivit så lovprisad av alla journalister...
Medlem 427
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
ÄÄ klart det ska hålla.
jag kör oxå "låne" bilar hårt. När jag prov kör en ny bil så ska det köras.
Om det nu är så man kör. Varför ska man köra annorlunda när man provar en bil innan köp? Man kör väl som man brukar.
givetviss strävar man inte efter att ha isönder grejor. haha men herregud. Nybil ju. Ska väl för fasiken hålla. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
jag kör oxå "låne" bilar hårt. När jag prov kör en ny bil så ska det köras.
Om det nu är så man kör. Varför ska man köra annorlunda när man provar en bil innan köp? Man kör väl som man brukar.
givetviss strävar man inte efter att ha isönder grejor. haha men herregud. Nybil ju. Ska väl för fasiken hålla. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Gammal räv...
-
Vtec_Lambo
- Bil: CR-V PHEV 2024
- Namn: Mathias Beijer
Om jag ska testa en bil i GTI klassen så ska den givetvis köras som en GTI och inte som en "vanlig" personbil.
VW säger ju att det är en busbil och enligt motorjournalister så ska den spöa allt annat i sin klass, och då ska den banne mig hålla för buskörnning.
VW säger ju att det är en busbil och enligt motorjournalister så ska den spöa allt annat i sin klass, och då ska den banne mig hålla för buskörnning.
Honda CR-V PHEV
<!--QuoteBegin-JG+22 Feb 2005, 11:16:13--><div class='quotetop'>QUOTE(JG 4 22 Feb 2005, 11:16:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag visste ju redan innan jag provade bilen att jag inte vill ha en sånn, lika bra att se vad den går för! och den höll inte för strippen växlingar =)
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103298"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
tycker det är så jävla dålig stil, fan! bara för det inte är en egna saker ska man fan inte
hålla på att förstöra! för mig är det på samma nivå som skadegörelse och inbrott!
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103298"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
tycker det är så jävla dålig stil, fan! bara för det inte är en egna saker ska man fan inte
hålla på att förstöra! för mig är det på samma nivå som skadegörelse och inbrott!
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
-
john eriksson
<a href='http://www.friksson.com' target='_blank'>friksson</a>
john eriksson
-
<Emil r0kkar
- Kontakt:
Tack vare JG vet ju nu alla vad den nya Golf Gti,n går för och det är att det går som en sopa om man vill busa köra lite,,
Alltså den måste hålla för en provkörning fast man gör fullgasxävlingar, anners är det så totalt usel kvallitet på sakerna att den är inte värd att kallas GTI och kosta 250 tusen.
Alltså den måste hålla för en provkörning fast man gör fullgasxävlingar, anners är det så totalt usel kvallitet på sakerna att den är inte värd att kallas GTI och kosta 250 tusen.
[b][i]Emil Ahlgren //Ängelholm
"[/i][/b]Efter Regn kommer sol"
"[/i][/b]Efter Regn kommer sol"
måndagsex kanske?... är alla CTR usel kvalite? vart ju uppe en ny med rost för inte så längesen! varför litar alltid folk på allting? inte konstigt aftonbladet går bra fan! skaffa en egen uppfattning!
Senast redigerad av friksson den 22 februari 2005, 14:59, redigerad totalt 1 gånger.
-
john eriksson
john eriksson
Fan, vågar ju knappt blinka ut från handlaren med rädsla av att sätta provkörningsbilen i en medtrafikant [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Nej men det är klart att man ska testa bilen för att se om den uppfyller sina behov, men om man medvetet misshandlar den borde det vara fy skämms!
Var innne och körde den med i helgen faktiskt. Dock inte den med DSG-lådan som jag ville. Kvalitétskännslan är en pinne upp jämfört med CTR'n, men jag tyckte fortfarande att jag lämnade VW i rätt bil! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Nej men det är klart att man ska testa bilen för att se om den uppfyller sina behov, men om man medvetet misshandlar den borde det vara fy skämms!
Var innne och körde den med i helgen faktiskt. Dock inte den med DSG-lådan som jag ville. Kvalitétskännslan är en pinne upp jämfört med CTR'n, men jag tyckte fortfarande att jag lämnade VW i rätt bil! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Niklas Bergström
Civic Type-R -02
Civic Type-R -02