Styrbox type r omgjord ,,Fn2

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Fuzzie
Inlägg: 49
Blev medlem: 4 maj 2013, 10:03
Bil: Civic type r- 08
Namn: fuzzie
Ort: Jämtland

Någon som provat och vet om de är ide att byta styrboxen där vetec går in vid 3000 rpm? Fanns på blocket att köpa. Hur beter dig bilen då om den går in så tidigt? 5000 kr skulle den kosta.
anno
Inlägg: 4041
Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
Namn: Andreas Norberg
Ort: Malmö
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Helt meningslöst! Låter bara och ger ingen effekt.
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3488
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Vet inte om anno sett annonsen och vet vad det är, men visst ger det effekt.
Får du den mycket billigare än vad en Flashpro kostar kanske det kan vara värt det.
anno
Inlägg: 4041
Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
Namn: Andreas Norberg
Ort: Malmö
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

fonzeka skrev:Vet inte om anno sett annonsen och vet vad det är, men visst ger det effekt.
Får du den mycket billigare än vad en Flashpro kostar kanske det kan vara värt det.
Ok, 3 hästar. Så ingen vinst där. Sedan bör det inte varvas 1000 v/min mer då starkare fjädrar och retainers inte finns (?). Sedan är det 3.800 v/min inte 3.000 v/min. 5.500 kr kostar Flash - pro + mappning.
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3488
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Nja lite mer är det, runt 10hk som mest ungefär :)
Varvstoppet är väl bara flyttat 500rpm högre och ligger väl på gränsen till vad man törs köra utan att byta ventilfjädrar.
http://www.hondata.com/reflash_07_euro_ctr.html

En flashpro kan göra samma sak men är mycket smidigare så skaffa en sån istället om det inte skiljer så mycket i pris.
anno
Inlägg: 4041
Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
Namn: Andreas Norberg
Ort: Malmö
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Helt rätt!

Undrar om farthållaren fungerar med denna box? Den funkar bara på 5:an med Fash - pro...
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3488
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Den verkar funka http://www.hondata.com/forum/viewtopic.php?t=9658
Kan ju vara värt att tänka på om man har behov av den funktionen.
anno
Inlägg: 4041
Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
Namn: Andreas Norberg
Ort: Malmö
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

fonzeka skrev:Den verkar funka http://www.hondata.com/forum/viewtopic.php?t=9658
Kan ju vara värt att tänka på om man har behov av den funktionen.
Verkar vara löst. Programmera rätt gear ratio så ska det fungera. Nice!
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Ruccolasalla
Inlägg: 6
Blev medlem: 14 november 2013, 14:58
Bil: Honda Ctr -07
Namn: Pontus Zetterlund
Ort: Bålsta

Tja.
Såg nyss dendär annonsen. Va är skillnaden mot en flashpro som ni pratar om?
stenka
Inlägg: 143
Blev medlem: 21 september 2009, 11:21
Bil: Honda S2000
Namn: Sten-Åke Karlsson
Ort: Kungsbacka
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Var nära att provmomtera denna i helgen fick ner den till 4500:- dock var det en kille från Malmö som fick första tjing på den. Killen som säljer den verkar trevlig och ärlig. Har fått den från en tidigare kompis som haft den monterad. själv har han kört med den i några år och var nöjd inget spök med varningslampor eller ngt annat som krånglade. Dock vet jag inte om det är värt pengarna tycker det drar iväg ordentligt ändå med det man har. Var det denna annons? Trodde den vart såld då han lovade höra av sig.........

Civic type r fn2 chipp/styrbox. Vtec slår igång mycket tidigare samt 1000varv extra,Med vänlig hälsning, micke 0769420288
Kör följande Hondor:
Honda Civic Type R FK8 2017
Honda S2000 AP1 2003
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3488
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Ruccolasalla skrev:Tja.
Såg nyss dendär annonsen. Va är skillnaden mot en flashpro som ni pratar om?
http://www.hondata.com/reflash_07_euro_ctr.html
http://www.hondata.com/flashpro_civicsi.html
Skriv svar