Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Styrbox type r omgjord ,,Fn2
- fonzeka
- Inlägg: 3488
- Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Ort: Avesta
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Vet inte om anno sett annonsen och vet vad det är, men visst ger det effekt.
Får du den mycket billigare än vad en Flashpro kostar kanske det kan vara värt det.
Får du den mycket billigare än vad en Flashpro kostar kanske det kan vara värt det.
-
anno
- Inlägg: 4041
- Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
- Namn: Andreas Norberg
- Ort: Malmö
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Ok, 3 hästar. Så ingen vinst där. Sedan bör det inte varvas 1000 v/min mer då starkare fjädrar och retainers inte finns (?). Sedan är det 3.800 v/min inte 3.000 v/min. 5.500 kr kostar Flash - pro + mappning.fonzeka skrev:Vet inte om anno sett annonsen och vet vad det är, men visst ger det effekt.
Får du den mycket billigare än vad en Flashpro kostar kanske det kan vara värt det.
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
- fonzeka
- Inlägg: 3488
- Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Ort: Avesta
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Nja lite mer är det, runt 10hk som mest ungefär 
Varvstoppet är väl bara flyttat 500rpm högre och ligger väl på gränsen till vad man törs köra utan att byta ventilfjädrar.
http://www.hondata.com/reflash_07_euro_ctr.html
En flashpro kan göra samma sak men är mycket smidigare så skaffa en sån istället om det inte skiljer så mycket i pris.
Varvstoppet är väl bara flyttat 500rpm högre och ligger väl på gränsen till vad man törs köra utan att byta ventilfjädrar.
http://www.hondata.com/reflash_07_euro_ctr.html
En flashpro kan göra samma sak men är mycket smidigare så skaffa en sån istället om det inte skiljer så mycket i pris.
-
anno
- Inlägg: 4041
- Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
- Namn: Andreas Norberg
- Ort: Malmö
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Helt rätt!
Undrar om farthållaren fungerar med denna box? Den funkar bara på 5:an med Fash - pro...
Undrar om farthållaren fungerar med denna box? Den funkar bara på 5:an med Fash - pro...
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
- fonzeka
- Inlägg: 3488
- Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Ort: Avesta
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Den verkar funka http://www.hondata.com/forum/viewtopic.php?t=9658
Kan ju vara värt att tänka på om man har behov av den funktionen.
Kan ju vara värt att tänka på om man har behov av den funktionen.
-
anno
- Inlägg: 4041
- Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
- Namn: Andreas Norberg
- Ort: Malmö
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Verkar vara löst. Programmera rätt gear ratio så ska det fungera. Nice!fonzeka skrev:Den verkar funka http://www.hondata.com/forum/viewtopic.php?t=9658
Kan ju vara värt att tänka på om man har behov av den funktionen.
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
-
Ruccolasalla
- Inlägg: 6
- Blev medlem: 14 november 2013, 14:58
- Bil: Honda Ctr -07
- Namn: Pontus Zetterlund
- Ort: Bålsta
Tja.
Såg nyss dendär annonsen. Va är skillnaden mot en flashpro som ni pratar om?
Såg nyss dendär annonsen. Va är skillnaden mot en flashpro som ni pratar om?
-
stenka
- Inlägg: 143
- Blev medlem: 21 september 2009, 11:21
- Bil: Honda S2000
- Namn: Sten-Åke Karlsson
- Ort: Kungsbacka
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Var nära att provmomtera denna i helgen fick ner den till 4500:- dock var det en kille från Malmö som fick första tjing på den. Killen som säljer den verkar trevlig och ärlig. Har fått den från en tidigare kompis som haft den monterad. själv har han kört med den i några år och var nöjd inget spök med varningslampor eller ngt annat som krånglade. Dock vet jag inte om det är värt pengarna tycker det drar iväg ordentligt ändå med det man har. Var det denna annons? Trodde den vart såld då han lovade höra av sig.........
Civic type r fn2 chipp/styrbox. Vtec slår igång mycket tidigare samt 1000varv extra,Med vänlig hälsning, micke 0769420288
Civic type r fn2 chipp/styrbox. Vtec slår igång mycket tidigare samt 1000varv extra,Med vänlig hälsning, micke 0769420288
Kör följande Hondor:
Honda Civic Type R FK8 2017
Honda S2000 AP1 2003
Honda Civic Type R FK8 2017
Honda S2000 AP1 2003
- fonzeka
- Inlägg: 3488
- Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Ort: Avesta
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
http://www.hondata.com/reflash_07_euro_ctr.htmlRuccolasalla skrev:Tja.
Såg nyss dendär annonsen. Va är skillnaden mot en flashpro som ni pratar om?
http://www.hondata.com/flashpro_civicsi.html