Superrånet
-
PhR34k

- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Är det mig du syftar på?M Scotte skrev:Jag tycker nog att det är koolare med bilinbrott än västbergarånet. Ni som blivit drabbade av bilinbrott, var inte det riktigt koolt?
Jag har skrivit det för och skriver det igen för ni verkar ha jävla svårt att förstå, rån där de kommer öven en stor summa pengar o ingen kommer till skada :thumbup: go for it, power to you.
Men om nån tjack pundare kommer och traschar min bil för en stereo som han kan sedan sälja för 1000kr klart jag inte tycker det är coolt, men om han däremot hade kommit in i bilen utan att skada något och inte ens få igång bil larmet och sedan sno min stereo samt låsa efter sig. DÅ skulle jag säga, fan va coolt. En ninja gjorde intjack i bilen. Det skulle kosta mig mindre ifall han gjort så får då hade jag skitit i f-bolagen och gått och köpt mig en ny stereo bara.
Har du svårt att förstå kan jag kanske rita en liten serie tidning så DU och andra hpc:are förstår.
Vet inte ifall det har med vilken sorts uppväxt ni haft eller nåt men där jag växte upp så kände man alltid nån som vad bad boy o höll på med brott, ibland hängde man med. Ni verkar ha blivit uppväxta i fin villa område där alla känner varandra och man lämnar bil nycklarna i bilen under natten. Kanske därför jag kan tycka som jag gör och ni som ni gör.
Tycker ni har ett jävla sätt att inte respektera andra osikter bara för att jag tycker så här om det här rånet, är jag en dålig människa? Förtjänar jag att få bilen traschad, stulen stereo och förlora en hel del pengar?
Visst kan man argumentera om en sak, men att skratta åt mitt inbrott är inte att argumentera det är att håna någon.
Så fort man startar en tråd här på hpc så får ju mods komma in och rensa det är ett jäkla sätt måste jag säga. Har varit aktiv på nätet seden 1995 och har fan aldrig varit i så mycket tjafs som i detta forum, har varit på TPC, OPC osv osv aldrig något tjafs. Men här verkar ni skita fullstädigt att folk har andra åsikter än vad ni har. Så fort man är en outsider och tänker annorlunda eller har andra åsikter då gaddar ni ihop er och attackerar. Förvisso är det ett normalt betende hos människor som är rädda! ----We come in peace ----
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
Det Scotte menade va mer att alla drabbas av alla slags olagliga gärningar. Ditt bilinbrott drabbade dig, helikopter-rånet drabbade många andra, dvs. alla brott drabbar någon. Så brott är inte häftigt, fast att det utförs "hollywood style", och ingen ska komma undan med det fan komma undan med det, för det förtjänar man inte.
Alla ha sina åsikter, ger man sin åsikt i ett forum får man tåla kritiken den får, speciellt när man "heja" på något brott som har begåtts. Och självklart förtjänar du verkligen inte ditt bilinbrott, det är jävligt tragiskt det med.
Och nej, jag har inte växt upp i något guldområde. Jag, Eko m.fl som har växt upp ihop har självklart gjort hyss. Man har tänkt tillbaks på en hel del och mognat tack å lov.
Alla ha sina åsikter, ger man sin åsikt i ett forum får man tåla kritiken den får, speciellt när man "heja" på något brott som har begåtts. Och självklart förtjänar du verkligen inte ditt bilinbrott, det är jävligt tragiskt det med.
Och nej, jag har inte växt upp i något guldområde. Jag, Eko m.fl som har växt upp ihop har självklart gjort hyss. Man har tänkt tillbaks på en hel del och mognat tack å lov.
Stefan Karlsson
ingen som skiter i din åsikt, däremot argumenterar vi mot den eftersom du inte verkar förstå vår ståndpunkt i det hela.
Att ingen har kommit till skada är ju bara skitsnack, visst ingen blev skjuten men det finns fler sätt att bli skadad på.
Att jämföra ditt bilinbrott går ju inte, om dom inte hade rånat dej på bilen men hade du då tyckt att de va coolt bara för att dom kom i en ferrari?
Att ingen har kommit till skada är ju bara skitsnack, visst ingen blev skjuten men det finns fler sätt att bli skadad på.
Att jämföra ditt bilinbrott går ju inte, om dom inte hade rånat dej på bilen men hade du då tyckt att de va coolt bara för att dom kom i en ferrari?
Kristian, Hondalös.
-
PhR34k

- Kontakt:
Vadå kritik? Ska jag få kritik för min åsikt? Jag kan tycka att det var coolt utan att behöva få kritik?
Honda Civic Type R
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Och vem här inne VET med säkerhet att ingen blev skadad under detta rånet? För sist jag kollade så var somatiska skador ganska underlägset psykiska skador hos brottsoffer. Som Stiivn säger, allt folk i hela denna BRANSCHEN tar illa upp, mer eller mindre. Var där inte folk i lokalen? Hur skoj tyckte dom det var att få en gevärspipa emot sig?
Jag vet en banktjänsteman som skulle täcka "kassan" på lunchen. När hon precis hade löst av blev banken rånad av två ynglingar beväpnade med kniv och pistol. Den ene tog kniven och tryckte mot halsen och skrek efter pengar, den andra tog pistolen och körde upp i huvudet på en 80 årig gammal dam. Inte en enda person i detta rånet fick några allvarliga skador, inte ens ett blåmärke uppkom. MEN, jag vet en banktjänsteman som inte jobbar kvar, det gick helt enkelt inte... Och jag vet minst en person som ALDRIG kommer kunna gå till banken igen, denna gamla damen går mer eller mindre aldrig ut igen utanför sin lägenhet, det är helt enkelt för farligt där ute.
Så förihelvete tänk efter nu... Hur fan kan man ens få för sig att glorifiera kriminella människor? En grupp som har tagit avstånd från samhället då dom inte kan följa våra lagar och regler. Tro mig, det är INGENTING att se upp till så vakna nu upp för fan.
Jag vet en banktjänsteman som skulle täcka "kassan" på lunchen. När hon precis hade löst av blev banken rånad av två ynglingar beväpnade med kniv och pistol. Den ene tog kniven och tryckte mot halsen och skrek efter pengar, den andra tog pistolen och körde upp i huvudet på en 80 årig gammal dam. Inte en enda person i detta rånet fick några allvarliga skador, inte ens ett blåmärke uppkom. MEN, jag vet en banktjänsteman som inte jobbar kvar, det gick helt enkelt inte... Och jag vet minst en person som ALDRIG kommer kunna gå till banken igen, denna gamla damen går mer eller mindre aldrig ut igen utanför sin lägenhet, det är helt enkelt för farligt där ute.
Så förihelvete tänk efter nu... Hur fan kan man ens få för sig att glorifiera kriminella människor? En grupp som har tagit avstånd från samhället då dom inte kan följa våra lagar och regler. Tro mig, det är INGENTING att se upp till så vakna nu upp för fan.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
OHH well jag tycker det va spektakulärt ändå jag, jaja nu ska ja kolla på oceans eleven
hej då dagboken
hej då dagboken
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Det är ett forum, uttrycker du din åsikt får du vänta dig mothugg vilken åsikten än är. Vill du inte få kritik på vad du tycker så skriv en blogg där folk inte kan kommentera.PhR34k skrev:Vadå kritik? Ska jag få kritik för min åsikt? Jag kan tycka att det var coolt utan att behöva få kritik?
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Människor som glorifierar brott kommer aldrig få min respekt. Därför tyckte jag att brott som sker i den närmare kretsen är mer intressant som perspektivbildare. För uppenbarligen är det inte lika koolt när det händer en själv?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Den kan jag hålla med om till 100%.M Scotte skrev:Människor som glorifierar brott kommer aldrig få min respekt.
Phr34k: Du skrev att du växte upp med folk som begick brott då o då som du även var med på ibland... det gjorde jag med, jag bröt direkt med de som begick brotten då jag fick en uppväxt där jag fick lära mig att sånt är fel.
Och sure, den uppväxten var i ett villaområde men med Malmvägen ett par hundra meter därifrån.
Kör:
Kör:
-
PhR34k

- Kontakt:
Jag vill inte ens ha din respekt, du behöver inte respektera min åsikt men att håna mig för inbrottet jag fick är inte sjysst.
Kan du snälla läsa det jag skriver innan du ska svara? Jag skrev om de sköter mitt inbrott snyggt så tycker jag det är coolt!
jag tar det igen!
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Men om nån tjack pundare kommer och traschar min bil för en stereo som han kan sedan sälja för 1000kr klart jag inte tycker det är coolt, men om han däremot hade kommit in i bilen utan att skada något och inte ens få igång bil larmet och sedan sno min stereo samt låsa efter sig. DÅ skulle jag säga, fan va coolt. En ninja gjorde intjack i bilen. Det skulle kosta mig mindre ifall han gjort så får då hade jag skitit i f-bolagen och gått och köpt mig en ny stereo bara.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag tror ni har missförstått det hela, Jag kan skriva ett inlägg utan att ni ska kritisera mig. Ni kan kommentera och ge eran åsikt.
Men jag orkar inte diskutera detta längre, känns som man sitter o stampar på samma plats hela tiden.
Jag tror du krister inte riktigt förstår vad du själv skriver? Kommentar och kritik är väl 2 olika saker?
Ordet "kritik"
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->bedömande av ngts värde l. ngts l. ngns egenskaper l. brister, noggrann granskning l. prövning för avvägande av förtjänster mot fel o. brister, kritiserande. En<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ordet "kommentar"
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->förklarande noter l. anmärkningar till ett textställe l. en skrift o. d; ofta allmännare l. bildl: utläggningar, anmärkningar.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vilka är NI för att ge mig kritik för min åsikt? Vilka tror ni att ni är? Inte ens om ni hette Obama i efternamn skulle jag acceptera kritik för min åsikt.
Kan du snälla läsa det jag skriver innan du ska svara? Jag skrev om de sköter mitt inbrott snyggt så tycker jag det är coolt!
jag tar det igen!
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Men om nån tjack pundare kommer och traschar min bil för en stereo som han kan sedan sälja för 1000kr klart jag inte tycker det är coolt, men om han däremot hade kommit in i bilen utan att skada något och inte ens få igång bil larmet och sedan sno min stereo samt låsa efter sig. DÅ skulle jag säga, fan va coolt. En ninja gjorde intjack i bilen. Det skulle kosta mig mindre ifall han gjort så får då hade jag skitit i f-bolagen och gått och köpt mig en ny stereo bara.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag tror ni har missförstått det hela, Jag kan skriva ett inlägg utan att ni ska kritisera mig. Ni kan kommentera och ge eran åsikt.
Men jag orkar inte diskutera detta längre, känns som man sitter o stampar på samma plats hela tiden.
Jag tror du krister inte riktigt förstår vad du själv skriver? Kommentar och kritik är väl 2 olika saker?
Ordet "kritik"
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->bedömande av ngts värde l. ngts l. ngns egenskaper l. brister, noggrann granskning l. prövning för avvägande av förtjänster mot fel o. brister, kritiserande. En<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ordet "kommentar"
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->förklarande noter l. anmärkningar till ett textställe l. en skrift o. d; ofta allmännare l. bildl: utläggningar, anmärkningar.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vilka är NI för att ge mig kritik för min åsikt? Vilka tror ni att ni är? Inte ens om ni hette Obama i efternamn skulle jag acceptera kritik för min åsikt.
Senast redigerad av PhR34k den 3 oktober 2009, 08:56, redigerad totalt 1 gånger.
Honda Civic Type R
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
Phr34k: Så du menar att man inte får kritisera din åsikt att kriminalitet är coolt... då får du tycka det men jag skulle våga påstå att det här är inte forumet för sådana åsikter, så ta och surfa över till Flashback där det finns mer jämlikar för din del!
Kör:
Kör:
-
PhR34k

- Kontakt:
OBS! Har aldrig skrivit att kriminalitet är coolt! Jag har skrivit att superrånet var coolt och ifall en ninja bröt sig in i bil. Jag säger inte att alla brott är coola! Vakna, allt är inte svart eller vitt.
Du får absolut inte kritisera mig för min åsikt, vem är du för att kunna kritisera någon för dennes åsikt? Men du får gärna kommentera eller säga din åsikt om det hela. Men du kan inte komma o säga tyck som mig eller dö, för då bör du nog flytta till kina där du skulle trivas med internet censur osv osv.
För övrigt, flashback is the shit! Där har du 2000 talets yttrandefrihet! Är du emot det också?
Edit:
Dessutom, titta vem som startade tråden. Det finns 2 sidor med blandade åsikter, de som tycker det var coolt och de som inte tycker det. Jag är inte ensam här med denna åsikt. Ifall de inte vill yttra sig mera om detta så får det stå för deras del.
Du får absolut inte kritisera mig för min åsikt, vem är du för att kunna kritisera någon för dennes åsikt? Men du får gärna kommentera eller säga din åsikt om det hela. Men du kan inte komma o säga tyck som mig eller dö, för då bör du nog flytta till kina där du skulle trivas med internet censur osv osv.
För övrigt, flashback is the shit! Där har du 2000 talets yttrandefrihet! Är du emot det också?
Edit:
Dessutom, titta vem som startade tråden. Det finns 2 sidor med blandade åsikter, de som tycker det var coolt och de som inte tycker det. Jag är inte ensam här med denna åsikt. Ifall de inte vill yttra sig mera om detta så får det stå för deras del.
Senast redigerad av PhR34k den 3 oktober 2009, 09:39, redigerad totalt 1 gånger.
Honda Civic Type R
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
Att kritisera en åsikt är inte samma sak som att förbjuda den, att inte hålla med är inte samma sak som att vilja dig personligen något.
Den enda som tar detta personligt här är du, det enda t.ex. jag kritiserar är romantiseringen av brott... inte dig personligen.
Den enda som tar detta personligt här är du, det enda t.ex. jag kritiserar är romantiseringen av brott... inte dig personligen.
Kör:
Kör:
- Nollåttan

- Bil: UXY en ctr från -04
- Namn: Gustavo Mastalli
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 11 times
- Kontakt:
Grabbar lugna ner er lite det är off tropic men nu har vi kommit lite mycket från temat. Va med i TPC innan när jag sminkade grisar
vi hade också en off tropic sida men stängdes ner på grund av det som händer här, någon tycker något så blev det ett jävla liv med personliga påhopp kränkningar et etc . Vi är bara människor och ALLA människor har olika åsikter och vi bor i en demokrati där vi får tycka som vi vill. Jag kan vara ex kommunist men jag sätter mig gärna ner med en nazist och diskuterar utan att behöva kalla honom för dum huvud eller idiot hans verklighet kan vara en helt annan än min. Man ska argumentera och diskutera men lämna person anngrepen utanför. Det finns lie folk här inne som tänker hoppas det händer dig för att du tänker si eller så, är ni så mycket bättre folk själv när man tänker så? Peace out
Senast redigerad av Nollåttan den 6 oktober 2009, 10:13, redigerad totalt 1 gånger.
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Ser inga personpåhopp, bara kritik av en åsikt. Det får man väl tåla och använda som utgångspunkt för diskussion.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Förstår inte varför man inte kan diskutera och försvara sina åsikter utan att bli förbannad? Blir man förbannad för att man inte har några hållbara argument, eller vad?
Senast redigerad av Joakim Olsson den 6 oktober 2009, 13:14, redigerad totalt 1 gånger.
- Nollåttan

- Bil: UXY en ctr från -04
- Namn: Gustavo Mastalli
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 11 times
- Kontakt:
Jag hänger medJimmy skrev:OHH well jag tycker det va spektakulärt ändå jag, jaja nu ska ja kolla på oceans eleven
hej då dagboken
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Vet inte vem du tänker på, men jag hoppas verkligen inte att någon ska bli offer för ett brott.Nollåttan skrev:...
Det finns lie folk här inne som tänker hoppas det händer dig för att du tänker si eller så, är ni så mycket bättre folk själv när man tänker så? Peace out
Det är just därför jag tycker det är underligt att vissa tycker detta brott är coolt (i positiv mening), och hoppas att gärningsmännen kommer undan.
Harregud, Är ni inte soppas brighta än att ni förstår att typ 99% av världen är offer i ett brott =)
Min åsikt: Ingen skadade sig, det är meningslösa papper i min värld, jag ser sjukt mycket mer ner på en person som skadar någon annan påriktigt, tex idioterna på krogen som inte kan dricka alkohol utan att vara aggressiva, och vissa av dom idioterna är säkerligen många av läsarna till det här och tycker att det är hemskt med ett rån;) Dont we all love dubbelmoral <3
Visst det va säkert jobbigt för dom som jobbade i byggnaden men psykiska besvär över det ? knappast... ska vi inte alla ta och skriva in oss på psyket då med tanke på saker som kunde hänt i våra liv.
ps, jag tycker det är va ett iskallt coolt rån, Jag är dock anarkist och semi hippie
Min åsikt: Ingen skadade sig, det är meningslösa papper i min värld, jag ser sjukt mycket mer ner på en person som skadar någon annan påriktigt, tex idioterna på krogen som inte kan dricka alkohol utan att vara aggressiva, och vissa av dom idioterna är säkerligen många av läsarna till det här och tycker att det är hemskt med ett rån;) Dont we all love dubbelmoral <3
Visst det va säkert jobbigt för dom som jobbade i byggnaden men psykiska besvär över det ? knappast... ska vi inte alla ta och skriva in oss på psyket då med tanke på saker som kunde hänt i våra liv.
ps, jag tycker det är va ett iskallt coolt rån, Jag är dock anarkist och semi hippie
Senast redigerad av pr0ny den 8 oktober 2009, 10:00, redigerad totalt 1 gånger.
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
Om man for ett ogonblick slapper alla personliga asikter och dylikt, ar det nagon som har koll pa om det gjorts nagra framsteg? Verkar ju ha tappat allt nyhetsvarde i media nu..
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
Inte mycket som händer nu. Varken i media eller på FB om detta rånet.
Är ni intresserade så rekomenderar jag att gå in och läsa på FB... Det är en tråd som är på hela 749 sidor just nu...
Är ni intresserade så rekomenderar jag att gå in och läsa på FB... Det är en tråd som är på hela 749 sidor just nu...
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
Welen: Så du anser att polisen skulle ha oskadliggjort helikoptern med sina små ärtpuffror till tjänstevapen så att de tungt beväpnade rånarna skulle bli fast inne i byggnaden med flera potentiella gisslan/offer?
Kör:
Kör:
Peter_Karlsson skrev:Men jösses vad det tog hårt det här då.
Jag anser att de har gjort sig förtjänt av pengarna för att de beter sig som gentlemannatjuvar.
Lär väl bli ett jäkla liv nu också men...
Det här gänget skiljer sig en hel del från folk som rånar din lokala butik, spränger en uttagsautomat, rycker väskor eller nån pårökt skit som snor en bil och kör sönder den.
Helikoptern; som tydligen var stulen, har de lämnat oskadad.
En del bilar stog och brann men hur skicket på dem var från början är det svårt att veta nåt om.
Bombatrappen vid polishelikoptrarna var helt ofarlig men skapar förvirring och osäkerhet hos polisen. Ingen risk för personskador där.
Jag kan hålla med om att nån i personalen på G4S kan bli chockad men allvarligt. Jobbar man på en av Sveriges största värdedepåer så är man medveten om risken.
Förmodligen har de kommit över rätt mycket pengar då ingen vill uttala sig om det. Det brukar betyda flera hundra miljoner.
Jag gissar på att de drar sig tillbaka eller att de iaf inte kommer befinna sig i Sverige nåt mer.
Så, klart grabbarna ska ha lite stålar. De kanske ska hjälpa sjuka barn i tredje världen, vad vet man.
Så där. Fritt fram att skälla nu.
DET . är så här vaa..
dem vill också kunna ha råd och köpa en honda!!!!
no big deal..
Jimmie thungren
Jag tror dessutom inte att polisen vill skjuta inne i områden där dom inte vet vart kulorna hamnar om dom missar helikoptern.
Det konstigaste med detta är ju dock att polisen verkar ha tackat nej till att få hjälp av försvarets två JAS plan som tydligen ska ha varit på väg mot Sthlmsområdet när dom fick reda på att det var ett rån som pågick. Visst, militären får inte ingripa i civila fall, men man hade kunnat utnyttja radaren på JASen, som tydligen ska vara ruskigt känslig, för att följa helikoptern. Det hade man kunna gjort på långt avstånd.
Det finns säkerligen någon bra teori och tanke bakom varför dom inte gjorde det, men jag har hittills inte hört någon.
Det konstigaste med detta är ju dock att polisen verkar ha tackat nej till att få hjälp av försvarets två JAS plan som tydligen ska ha varit på väg mot Sthlmsområdet när dom fick reda på att det var ett rån som pågick. Visst, militären får inte ingripa i civila fall, men man hade kunnat utnyttja radaren på JASen, som tydligen ska vara ruskigt känslig, för att följa helikoptern. Det hade man kunna gjort på långt avstånd.
Det finns säkerligen någon bra teori och tanke bakom varför dom inte gjorde det, men jag har hittills inte hört någon.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Om en JAS hade råkat avfyra något av sina vapen mot den lilla helikoptern när den var utom tätbebyggt område så kanske det inte hade gjort någon större skada... Det inte pressen vet tar allmänheten ju ingen skada av, så tänker jag.
Militären har ju mörkat saker tidigare lixom...
Militären har ju mörkat saker tidigare lixom...
Kristian, Hondalös.
Welen XLR8 Performance skrev:<!--quoteo(post=567423:date=8 Oct 2009, 20:44:40:name=Krister)--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 8 Oct 2009, 20:44:40) <a href="index.php?act=findpost&pid=567423"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Welen: Så du anser att polisen skulle ha oskadliggjort helikoptern med sina små ärtpuffror till tjänstevapen så att de tungt beväpnade rånarna skulle bli fast inne i byggnaden med flera potentiella gisslan/offer?
Som sagt.. Vi har långt ifrån all intell för at spekulera.. VAr de verkligen så tungt beväpnade? Hur som så kanske man hunnit säkra gisslan och sedan pajja hellikopetern.. Vad vet jag.. Jag vet inte hur många gisslan det ev kunnat vara.. Ett gisslan senario mot att fånga de skyldiga... Ja den avägningen är ju knappast min upgift. Däremot så tror jag inte man fått tag i de som ligger bakom för att man lyckas ta de som utförde rånet.. Kan ju faktiskt vara så att man vet vart pengarna är men att man vill försöka ta alla inblandade..
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hur hade de hunnit säkra gisslan om (som jag förstått det) kom dit två polispatruller (radiobilar) som fick se helikoptern flyga därifrån... ingen med några vapen att tala om hann vara på plats förräns helikoptern redan var påväg.
Kör:
Kör:
-
PhR34k

- Kontakt:
Nja, jag läste i Metro tror jag där stog ju en polis med på en bild när man ser helikoptern sväva ovanför G4S och så stog det nåt i stil om att han var beredd att skjuta mot helikoptern men han fick besked att inte göra det.
-Jag har för mig att jag läst detta-
-Jag har för mig att jag läst detta-
Honda Civic Type R
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
- *PAPPOUS*
- Bil: Civic EK20
- Namn: Christian Kutsudakis
Stämmer bra det,det var någon Dirty Harry wannabe som ville skjuta ner den 
Honda Civic EK4 -00
N/A is the shit!
All motor K20
"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
N/A is the shit!
All motor K20
"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
-
PhR34k

- Kontakt:
Hehe där kan väl snacka hollywood?
Skjuta ner en helikopter med en Glock. Eller vad vet jag, det kanske går 
Honda Civic Type R
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8