Hifi-bild mässan på arken

För Topics som ej är motorrelaterade
christer_carlsson
Användare
Användare
Bil: Accord Type-S
Namn: Christer Carlsson

9 september 2006, 18:51

Tjena,
Hur är hifi intresset här då? Vill bara höra om ni har någon reflektion över årets hifimässa.

Jag var där på fredagen, den klart bästa dagen att gå dit. Avslappnat och mindre med folk, missade dock fyra-fem rum eftersom det stängde sju. Sist jag var där var jag lite besviken efteråt, och det var bara qrs som imponerade på mig. Den här gången var mässan klart bättre! Tyckte faktiskt att de flesta hade koll på sina system. Till min glädje fann jag att bild delen inte hade tagit överhand, det ska ju vara två kanaler <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

Bäst vetetusan, burmester lät bra och med det priset borde det låta bra också! Avalon var rent otrolig på att spela jojk musik, man satt som trollbunden! Trodde aldrig att jag skulle gilla jojk....kanske får skaffa en skiva och testa hemma <!--emo&:hmm:-->Bild<!--endemo--> qrs lät iår ganska tunnt, saknade lite bas. Jag gillar qrs och vet att det finns potential i dem så de måste ha misslyckats med placeringen och rummet. Mårten design kan man alltid lita på med en oerhört rapp liten högtalare, spelglad sak det där! De hade hyffsat udda kringutrustning iår, väldigt rörigt <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Saknade lite grejer i medelklass segmentet bara, dynavoice hade ett par för 3000kr paret som lät riktigt bra. Måste vara den bästa budgethögtalaren som man kan köpa?? Jamos grejer höjdes några snäpp på min skala iår, riktigt ok faktiskt....annars har jag aldrig gillat jamo..

Sämst var som vanligt *host*, carlsson högtalarna...jösses vilken skrika de har...och audiovector har fortfarande inte fattat grejen. Och all denna konstiga musik som spelas överallt, bara för att det passar just deras system!! De kan ju spela mer normal pop eller jazz eller nått...

Det roliga med musik är ju att alla har olika referenser på vad som låter bra, vore kul att höra vad fler tyckte. De har öppet imorgon söndag också, så masa er dit om ni missat det...kostar 100kr i inträde. Parkeringen var långt borta iår så man fick åka buss den sista biten <!--emo&:(-->Bild<!--endemo--> Hur tänkte de egentligen?? Räkna med en 20min extra för det!

/
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Janén
Wannabe
Wannabe

9 september 2006, 19:05

Ska dit imorgon och kolla runt lite.
Senast redigerad av 1 Janén, redigerad totalt 9 gånger.
<span style='color:black'>Fredrik Janén Hammarberg</span>
<span style='color:black'>Honda Civic Type</span> <span style='color:red'>R</span><span style='color:black'>-05</span> <span style='color:red'>Milano Red</span>
<span style='color:black'>[b]AEM[/b] Cold Air Intake RSX Type</span>
<span style='color:black'>[b]DC Sports[/b] catback</span>
Användarvisningsbild
Jimmy
Proffs
Proffs
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Kontakt:

9 september 2006, 19:11

kul med fler hifi torskar
det finns nåra till i klubben,
tyvär är det för långt å åka för mig så jag håller mig till highend mässan i sthlm

vad har du för prylers hemma då
här är mitt krypin iaf
EDIT: kanske ska lägga in länken åxå
<a href='http://www.minhembio.com/Jimmy_JDM' target='_blank'>http://www.minhembio.com/Jimmy_JDM</a>
under uppgradering som vanligt högtalarna är såld, 42" plasma innhandlat bilder e lite gammla kanske skulle uppatera nån dag

fonzeka joinar nog den här tråden snart åxå =)
Senast redigerad av 1 Jimmy, redigerad totalt 9 gånger.
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
NuKi
Användare
Användare
Bil: Accord Type S-06
Namn: Niklas Thidell

9 september 2006, 20:50

Kan ingen fota lite då?
Fast det lär väl dyka upp i HIFI-pressen ändå.
Niklas Thidell

Honda Accord Type S 2006
Användarvisningsbild
Jimmy
Proffs
Proffs
Kontakt:

9 september 2006, 22:48

www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
NuKi
Användare
Användare
Bil: Accord Type S-06
Namn: Niklas Thidell

9 september 2006, 22:59

Usch, vad kul det hade varit att bevista mässan.
En gammal roomie sa till mig i begynnelsen av mitt intresse att: Att jämföra ljud är att jämföra skor.
Jag har fan fler högtalare än skor.
Senaste inköp är Dali concept 6, vilka är en positiv upplevelse ihop med NAD. Till datorn kör jag Peerless och AudioPro i Nautilus 805-lådor. Undrar om HiFi-rävarna vill skjuta mig. =))
Niklas Thidell

Honda Accord Type S 2006
Dennies
Användare
Användare
Namn: Dennis Gullberg

9 september 2006, 23:11

Var riktigt shysst mässa, fast man ska nog vara lite mera hifi intresserad än vad jag var. Mycket hifi saker, men det var djävligt shysst, massa fina prylar att titta på.
Dennis Gullberg
Team Helsingborg

Civic EG Lsi 92 Grå *såld*
Civic EG Lsi 95 Röd *skrot*
Civic EG Lsi 92 Röd *såld*
Del Sol Vti 92 Röd *såld*
Användarvisningsbild
Jimmy
Proffs
Proffs
Kontakt:

9 september 2006, 23:12

concept 6 låter otroligt bra för å kosta 4k, sjukt bra nästan helt i min stil,
har jämför dom med flera andra dyrare dali å tycker fortfarande 6orna låter bäst
Senast redigerad av 1 Jimmy, redigerad totalt 9 gånger.
www.RubNScrape.com

christer_carlsson
Användare
Användare

9 september 2006, 23:24

Här är några av mina bilder, hoppas det inte är för stort:

Jamos nya, fräck design! (de spelade inte denna när jag var där)
Bild

Engelholm, vet vad han sysslar med.
Tror dock att högtalarna stod lite för långt isär bara...kolla kringutrustningen <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Bild

QRS å bladelius, impade inte men jag vet att de kan...
Bild

Dynavoice, ny budgetvinnare??
Bild

Avalon, med edge elektronik
Stor högtalare med stor ljudbild...stort helt enkelt...passar de i mitt 12 kvadrat?
Bild

Mårten design, nån på hififorumet tyckte det lät plastigt?!! Mässans rappaste skulle jag säga, möjligen att jag gillar textildiskanter bättre annars finns det nog ingen finare mellanbas (enligt mina öron alltså) Vore kul att höra dem med lite fetmossar istället. Rummet var litet också...
Bild

/
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
christer_carlsson
Användare
Användare

9 september 2006, 23:36

Valde ut några till:

Burmestern, med elektronik från burmester föståss...ooops...dyrt!
Men de spelade väldigt neutralt och bra. Gubben höll förövrigt på att tjöta en evighet...
Bild

MBL, intressanta diskanter! Lät bra här med, rummet var nog alldeles för litet för dessa. Många hade för små rum tycker jag
Bild

Focal, alltid pålitliga! Inte för dem som gillar varma system, men klara och detaljerade.
Bild

Här är racket till avalonhögtalarna:
Bild

Vet ni vad det är för cd-spelare??
Inbillade mig att det blev sämre då han bytte till den nedre,
Medlem #1538
Användarvisningsbild
fonzeka
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

10 september 2006, 16:30

Jag tror det är en Muse Model 11 där på sista bilden.
Kul med lite bilder här på hondaklubben också, hade gärna vart dit och kikat lite men har lite långt att åka tyvärr.
Sen har väl bilintresset tagit över lite också får man väl erkänna <!--emo&:oops:-->Bild<!--endemo-->
TommyESi
Användare
Användare

10 september 2006, 17:16

Har alla glömt utseendet i jakten på bra ljud eller? Ingen av ovanstående skulle ja vilja ha i mitt vardagsrum just för att dom är fula som stryk!

b&w 703 är en perfekt balans mellan funktion å utseende tycker jag.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->----Tommy Johansson-----<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->-------Accord Tourer-------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->----------Civic ESi-----------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
DC5
Wannabe
Wannabe
Kontakt:

11 september 2006, 00:17

[b]"Bromsarna är bara till för att återuppleva accelerationen"[/b]
HansG
Användare
Användare

11 september 2006, 08:34

ser trevligt ut!! trist att man inte hade möjlighet, lite finljud är aldrig fel.

min anläggning är tyvärr på väg ut (ur vardagsrummet i alla fall) högtalarna är sålda (TDL RTL-2, reflex transmissionline)
Förstärkare (Sugden A21a, pure class A) och CD-spelare (Rotel RCD-971, HDCD) står i källaren i väntan på vidare öden. <!--emo&:(-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av 1 HansG, redigerad totalt 11 gånger.
Hans Gleisner, Malmö, medl. #47 || Nu med Honda igen! :-> <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Truly a <!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Hondamentalist<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Nu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/uploads/photo-539.jpg" target="_blank">Accord Tourer 2.4 Executive -03</a>
Tidigare: *Toyota Corolla -02 (ja, alla kan göra misstag....) *Accord 2.2i -92 *<a href="http://host.bip.net/hans.gleisner/pics/civic1.jpg" target="_blank">Civic 1.6i -89</a> <- Skrotad :.-( R.I.P.
Användarvisningsbild
Jimmy
Proffs
Proffs
Kontakt:

11 september 2006, 12:21

<!--QuoteBegin-TommyESi+10 Sep 2006, 16:16:19--><div class='quotetop'>QUOTE(TommyESi @ 10 Sep 2006, 16:16:19)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Har alla glömt utseendet i jakten på bra ljud eller? Ingen av ovanstående skulle ja vilja ha i mitt vardagsrum just för att dom är fula som stryk!

b&w 703 är en perfekt balans mellan funktion å utseende tycker jag.
[right][snapback]326250[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

vore ju kul om alla hade samma lådor =)
www.RubNScrape.com

ridern
Wannabe
Wannabe
Kontakt:

12 september 2006, 23:02

Dom demade inte några högtalare från danska Avance där?
Rickard Eriksson
Mooseman
Kunnig
Kunnig
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson

13 september 2006, 08:31

Så det finns lite intresse om detta i klubben. Själv har jag väl närmast ett budgetsystem om man jämför med dem som verkligen är inne i det här med lkud o bild. Har hela 300-serien från B&W till min hemmabio/stereo. DM309 frontar, DM303 bak, LCR3 center och en dali concept 12 sub. Detta drivs med en Denon 2105 och en Denon 1910 dvd till det. Bilden visar jag via DVI på en Toshiba MT200 på en ramspänd 82" duk.

Systemet funklar väl och låter kalas till bio, medans jag gärna skulle ha ett system till för att lyssna på stereo.. <!--emo&:omfg:-->Bild<!--endemo-->
Team Kalmar
christer_carlsson
Användare
Användare

13 september 2006, 19:53

<!--QuoteBegin-ridernridern+12 Sep 2006, 23:02:42--><div class='quotetop'>QUOTE(ridernridern @ 12 Sep 2006, 23:02:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Dom demade inte några högtalare från danska Avance där?
[right][snapback]327089[/snapback][/right]

Nä, jag såg iallafall ingen Avance där. Fast det är lätt att missa några rum.
Har för mig att det är seas element i dem, och lådorna verkar bra också. De brukar ju dema de flesta hörgtalare, bara man hittar en butik som säljer avance.
Medlem #1538
ridern
Wannabe
Wannabe
Kontakt:

13 september 2006, 23:15

<!--QuoteBegin-christer_carlsson+13 Sep 2006, 18:53:10--><div class='quotetop'>QUOTE(christer_carlsson @ 13 Sep 2006, 18:53:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-ridernridern+12 Sep 2006, 23:02:42--><div class='quotetop'>QUOTE(ridernridern @ 12 Sep 2006, 23:02:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Dom demade inte några högtalare från danska Avance där?
[right][snapback]327089[/snapback][/right]

Nä, jag såg iallafall ingen Avance där. Fast det är lätt att missa några rum.
Har för mig att det är seas element i dem, och lådorna verkar bra också. De brukar ju dema de flesta hörgtalare, bara man hittar en butik som säljer avance.
[right][snapback]327445[/snapback][/right]

Det är lite olika vad dom har för element i högtalarna, beror vilken prisklass man lägger sig på. I mina Signature 8 MkII sitter det Scan-Speak element, i de billigare Vifa.
Det är högtalare som jag fastnat för, de låter mycket naturtroget men ändå lite varmt, mycket naturtrogen röståtergivning, den spelar väldigt djupt i basen på ett naturligt sätt. Den försvann ur sortimentet men tror att den har börjats tillverka i serien Dana nu, eftersom det var sug efter dessa högtalare. Designmässigt är de väldigt cleana med riktigt riktigt hög finish.
Jag vet bara en butik som säljer dessa i vårt avlånga land och det är ljudshoppen i skellefteå, men finns säkert fler.
Senast redigerad av 1 ridern, redigerad totalt 13 gånger.
Rickard Eriksson
Skriv svar