det var den bilen det...
Ja.. slutkörd efter 1500 mil.
Jag åkte hem från jobbet och tänkte att jag skulle ta en annan väg än jag brukar, för att njuta av bilen lite extra. Men det visade sig vara ett misstag.. eller?
Jag kom fram till en korsning, fick grönt ljus och skulle svänga vänster. Då hände det! ... Jag fick en annan bil i full sula rakt in i passagerardörren och slungas iväg på en annan bil som stod lite längre bort. Som tur var så var människorna som var med i krocken trevliga och lugna mot mig. Polisen kom, bärgarna kom och papper skrevs på hit och dit.. Sen fick jag skjuts med min mor hem.
Nu när jag lugnat mig ringde jag honda (Dit bärgarna körde bilen) och frågade hur svåra skadorna var och hur lång tid det tar innan jag får tillbaka min 6 månader gamla FN2a.
Han sa till mig att det får kosta upp till 50% av bilens värde om dom ska försöka laga... Detta skulle gått på 100% sa han. Samma stund som han sa det flög många tankar genom min skalle; "Helvete? Fan? Satan? Varför jag?", inga andra tankar kom fram.
Då säger säljaren till mig att de beställer hem en ny bil till mig och allt går på självrisken.
Detta var min första krock och jag har inte så stor koll på hur försäkringar och sådant funkar, så det var en glad nyhet för mig att höra att jag får en ny bil. Vilket jag aldrig trodde. :prop:
Tur i oturen:
1) Jag hade tänkt lacka bromsoken för 2 veckor sedan, tur att det aldrig blev av.
2) Jag beställde injen CAI och invidias catback för 1½ vecka sedan, tur att leveransen är försenad.
3) Jag får en ny bil. Nu kan jag passa på att välja till de tillbehör jag vill ha, vilket jag missade när jag först köpte den i April. :prop:
Jag åkte hem från jobbet och tänkte att jag skulle ta en annan väg än jag brukar, för att njuta av bilen lite extra. Men det visade sig vara ett misstag.. eller?
Jag kom fram till en korsning, fick grönt ljus och skulle svänga vänster. Då hände det! ... Jag fick en annan bil i full sula rakt in i passagerardörren och slungas iväg på en annan bil som stod lite längre bort. Som tur var så var människorna som var med i krocken trevliga och lugna mot mig. Polisen kom, bärgarna kom och papper skrevs på hit och dit.. Sen fick jag skjuts med min mor hem.
Nu när jag lugnat mig ringde jag honda (Dit bärgarna körde bilen) och frågade hur svåra skadorna var och hur lång tid det tar innan jag får tillbaka min 6 månader gamla FN2a.
Han sa till mig att det får kosta upp till 50% av bilens värde om dom ska försöka laga... Detta skulle gått på 100% sa han. Samma stund som han sa det flög många tankar genom min skalle; "Helvete? Fan? Satan? Varför jag?", inga andra tankar kom fram.
Då säger säljaren till mig att de beställer hem en ny bil till mig och allt går på självrisken.
Detta var min första krock och jag har inte så stor koll på hur försäkringar och sådant funkar, så det var en glad nyhet för mig att höra att jag får en ny bil. Vilket jag aldrig trodde. :prop:
Tur i oturen:
1) Jag hade tänkt lacka bromsoken för 2 veckor sedan, tur att det aldrig blev av.
2) Jag beställde injen CAI och invidias catback för 1½ vecka sedan, tur att leveransen är försenad.
3) Jag får en ny bil. Nu kan jag passa på att välja till de tillbehör jag vill ha, vilket jag missade när jag först köpte den i April. :prop:
Civic Type-R -08
Civic Type-R -08 (Krockad =( )
Volvo S40 -99 -såld
Volvo S40 -99 -såld
-
cru
- Bil: EG6 Vanilla!
- Namn: Andreas Selahn
Ja du, kim!
Jag sörjer för dig på sätt och vis!
Tur som bara den att du inte plocka dit prylarna du beställde.. och nu får du en ny fn2:an på självrisken. Men du glöm inte att höra med dom om det finns möjligthet att få en ChampionShip White FN2:a istället och ge dom mellanskillnaden!!
Tur som bara den att du inte plocka dit prylarna du beställde.. och nu får du en ny fn2:an på självrisken. Men du glöm inte att höra med dom om det finns möjligthet att få en ChampionShip White FN2:a istället och ge dom mellanskillnaden!!
det tänker jag absolut göracru skrev:Ja du, kim!
Civic Type-R -08
Volvo S40 -99 -såld
Volvo S40 -99 -såld
Tack! Eller vad ska man svara?jojjovich skrev:grattis! eller vad säger man
näe, men tur att du klarade dig oskadd iaf!
Hoppas det går bra med ny bilen!
Känns lite skumt i nacken, men kan vara inbillning bara. Går till läkaren imorgon iaf och undersöker.
Civic Type-R -08
Volvo S40 -99 -såld
Volvo S40 -99 -såld
Tack! Eller vad ska man svara?Kimmo skrev:<!--quoteo(post=508589:date=8 Oct 2008, 18:00:21:name=jojjovich)--><div class='quotetop'>QUOTE(jojjovich @ 8 Oct 2008, 18:00:21) <a href="index.php?act=findpost&pid=508589"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->grattis! eller vad säger man
näe, men tur att du klarade dig oskadd iaf!
Hoppas det går bra med ny bilen!
Känns lite skumt i nacken, men kan vara inbillning bara. Går till läkaren imorgon iaf och undersöker.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
hehe :prop:
aj då, hoppas att det inte är nått allvarligt då...
Garaget.org/Jojjovich
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Shit, tur att alla klarade sig hyffsat.
Som vanligt skall man ALLTID kolla nacken, whiplash kan komma flera år senare och då måste du ha dokumenterat när det hände för att slippa strul.
Enda tråkiga är väl att om du svängde vänster och det var mötande som körde in i dig åker väl du på det och din premie går upp rejält...
Som vanligt skall man ALLTID kolla nacken, whiplash kan komma flera år senare och då måste du ha dokumenterat när det hände för att slippa strul.
Enda tråkiga är väl att om du svängde vänster och det var mötande som körde in i dig åker väl du på det och din premie går upp rejält...
David Lundin skrev:Shit, tur att alla klarade sig hyffsat.
Mjo, var så stressad.. Hade skyndat mig från jobbet för att hinna ner till stan. Så tankarna var någon annanstans där vid korsningen :/ Riktigt uselt misstag måste jag säga.
Civic Type-R -08
Volvo S40 -99 -såld
Volvo S40 -99 -såld
<a href="http://www.ladda-upp.com/bilder/10484/trasig-honda" target="_blank">http://www.ladda-upp.com/bilder/10484/trasig-honda</a>
Laddade upp en bild på stackaren ifall någon var sugen på att se
Jag måste säga att det inte ser så farligt ut på den bilden faktiskt. Men när man stod där i chocktillstånd såg det värre ut!
Laddade upp en bild på stackaren ifall någon var sugen på att se
Jag måste säga att det inte ser så farligt ut på den bilden faktiskt. Men när man stod där i chocktillstånd såg det värre ut!
Senast redigerad av Kimmo den 8 oktober 2008, 19:06, redigerad totalt 1 gånger.
Civic Type-R -08
Volvo S40 -99 -såld
Volvo S40 -99 -såld
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Fyfan kan bara tänka mig det =(
Vissa märkes försäkringar är kanon bra! kör bilen max 3000mil eller 2 år typ, du krockar så den inte går att laga. Får du en 100% NY BIL.
Så ja, GRATTIS =)
Vissa märkes försäkringar är kanon bra! kör bilen max 3000mil eller 2 år typ, du krockar så den inte går att laga. Får du en 100% NY BIL.
Så ja, GRATTIS =)
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
- David Lundin
Oooh, Malkolm talar sanning, om du så skall lägga till pengar så *behöver* du en vit med diffbroms! :wub:
- David Lundin
Diffbroms eller Limited Slip Differential (LSD) på utrikiska ja...
Den gör i princip så att drivhjulen spinner mindre och du får bättre grepp
I en kurva hjälper den till att balansera ut bilen och motverka understyrning till en viss grad genom att framvagnen drar sig åt det håll du styr så länge du håller foten på gasen.
Jag kan utan vidare gasa ut bakänden i svepande kurvor med min CTR trots att den är framhjulsdriven
Den gör i princip så att drivhjulen spinner mindre och du får bättre grepp
I en kurva hjälper den till att balansera ut bilen och motverka understyrning till en viss grad genom att framvagnen drar sig åt det håll du styr så länge du håller foten på gasen.
Jag kan utan vidare gasa ut bakänden i svepande kurvor med min CTR trots att den är framhjulsdriven
Senast redigerad av David Lundin den 9 oktober 2008, 09:03, redigerad totalt 1 gånger.
-
Lars P

- Bil: EK4 K20
- Namn: Lars Palmgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
ajaj
Men en ny bil är ju inte helt fel
Men en ny bil är ju inte helt fel
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Jag har fått lite besked nu.
Jag åker på en bot för att jag missade högerregeln (ajajaj vad jag skäms). Det är det enda polisen gör och det är jag väldigt tacksam för eftersom jag redan har en varning på mig för fortkörning som jag fick första veckan med bilen i min ägo, innan jag ens hunnit sätta på skattemärket *FNEZZ*.
Så körkortet ryker inte iaf, mycket härligt!
Borås bilhall pillar ihop en kalkyl just nu, och det lutar åt en ny bil. Tyvärr kommer inte champion white till sverige innan maj-juni sa de. Men eftersom jag ändå hade tänkt ställa av bilen ganska snart så blir det nog att vänta på den om Borås bilhall går med på det!
Tur igen att man har en annan bil ståendes, så jag slapp kollektivtrafiken till och från jobbet. Fy för att stå å vänta på bussar hit och dit
Jag åker på en bot för att jag missade högerregeln (ajajaj vad jag skäms). Det är det enda polisen gör och det är jag väldigt tacksam för eftersom jag redan har en varning på mig för fortkörning som jag fick första veckan med bilen i min ägo, innan jag ens hunnit sätta på skattemärket *FNEZZ*.
Så körkortet ryker inte iaf, mycket härligt!
Borås bilhall pillar ihop en kalkyl just nu, och det lutar åt en ny bil. Tyvärr kommer inte champion white till sverige innan maj-juni sa de. Men eftersom jag ändå hade tänkt ställa av bilen ganska snart så blir det nog att vänta på den om Borås bilhall går med på det!
Tur igen att man har en annan bil ståendes, så jag slapp kollektivtrafiken till och från jobbet. Fy för att stå å vänta på bussar hit och dit
Civic Type-R -08
Volvo S40 -99 -såld
Volvo S40 -99 -såld
-
Peter_Karlsson
- Bil: MB6
- Namn: Peter Karlsson
:ranting: :ranting: :ranting:
Jag vill också ha en CW utan lull-lull
Men beklagar och grattis
Kan ju vara värt att vänta på en ny
:drive1:
Men beklagar och grattis
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=45586&st=0&p=463241&#entry463241" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->Civic Vei/Vti <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Raceprojekt<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> -95</a>
Peter_Karlsson skrev::ranting: :ranting: :ranting:
Men beklagar och grattis
jo, tack får man väl säga. Om det nu blir så
Fick ju lära mig en läxa på köpet också. Nu tänker man nog efter en extra gång innan man agerar i trafiken, speciellt i rusningstrafik!
fick hem min catback å CAI idag. Det får ligga i garaget å samla damm ett halvår
Over and out!
Peace
Civic Type-R -08
Volvo S40 -99 -såld
Volvo S40 -99 -såld
- David Lundin
Jaså det blev en direkt... no go med CW special edition då?
Men skönt att fått riktig bil igen ändå antar jag
Men skönt att fått riktig bil igen ändå antar jag
Senast redigerad av David Lundin den 22 oktober 2008, 13:12, redigerad totalt 1 gånger.
Hehe njae, blev inte så. De visste inte priset på den heller. Men blir det ett rimligt pris kanske det blir inbyte till våren.Steffo skrev:Bara att montera.
Du orkade inte vänta på en vit med diffbroms alltså
Civic Type-R -08
Volvo S40 -99 -såld
Volvo S40 -99 -såld