Jag åkte hem från jobbet och tänkte att jag skulle ta en annan väg än jag brukar, för att njuta av bilen lite extra. Men det visade sig vara ett misstag.. eller?
Jag kom fram till en korsning, fick grönt ljus och skulle svänga vänster. Då hände det! ... Jag fick en annan bil i full sula rakt in i passagerardörren och slungas iväg på en annan bil som stod lite längre bort. Som tur var så var människorna som var med i krocken trevliga och lugna mot mig. Polisen kom, bärgarna kom och papper skrevs på hit och dit.. Sen fick jag skjuts med min mor hem.
Nu när jag lugnat mig ringde jag honda (Dit bärgarna körde bilen) och frågade hur svåra skadorna var och hur lång tid det tar innan jag får tillbaka min 6 månader gamla FN2a.
Han sa till mig att det får kosta upp till 50% av bilens värde om dom ska försöka laga... Detta skulle gått på 100% sa han. Samma stund som han sa det flög många tankar genom min skalle; "Helvete? Fan? Satan? Varför jag?", inga andra tankar kom fram.
Då säger säljaren till mig att de beställer hem en ny bil till mig och allt går på självrisken.
Detta var min första krock och jag har inte så stor koll på hur försäkringar och sådant funkar, så det var en glad nyhet för mig att höra att jag får en ny bil. Vilket jag aldrig trodde. :prop:
Tur i oturen:
1) Jag hade tänkt lacka bromsoken för 2 veckor sedan, tur att det aldrig blev av.
2) Jag beställde injen CAI och invidias catback för 1½ vecka sedan, tur att leveransen är försenad.
3) Jag får en ny bil. Nu kan jag passa på att välja till de tillbehör jag vill ha, vilket jag missade när jag först köpte den i April. :prop: