Bubbla med K20Z1

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Användarvisningsbild
Martin_M
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 412
Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
Bil: del Sol K24 Turbo
Namn: Martin Mogren
Ort: Kalmar

7 januari 2009, 01:04

Bil:
Honda del Sol K24 Turbo -95
Honda Jazz 1.4i -09

Tidigare hondor:
Honda Civic 1200 -78 (2st)
Honda Jazz 1.4i -05
Honda Integra Type-R DC5 -02
Honda Del Sol Si -93
Honda Accord Type-R -00
Honda Civic 1.4is -99
Honda Civic 1,6 Si -90

Fd: Martin_P
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

7 januari 2009, 23:17

Intressant med motorn rak med adapter platta, hitta inte vad för låda som bilen körs med.
Samt en GT4088R på en 2.0L oöppnad motor :D
Senast redigerad av 1 YASH, redigerad totalt 7 gånger.
Only M Matters
JG
Användare
Användare
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

7 januari 2009, 23:23

intressant, jag har både bubbla och en s2k maskin liggandes :D
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Jay-c
Användare
Användare
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson
Ort: Göteborg

8 januari 2009, 18:43

jag tycker det ser ut som en 911 turbo låda.. undrar hur mycket orginal bubbla lådan håller för?
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
JG
Användare
Användare
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

8 januari 2009, 20:12

Jay%c skrev:jag tycker det ser ut som en 911 turbo låda.. undrar hur mycket orginal bubbla lådan håller för?
inte mkt, 200nm kanske, beror väll på vilken låda man använder
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Jay-c
Användare
Användare
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2004, 13:10
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson
Ort: Göteborg

8 januari 2009, 21:22

kan det vara en orginal bubbla låda han använder sig av som är förstärkt?
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Användarvisningsbild
hamedius
Påläst
Påläst
Inlägg: 541
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:09

13 januari 2009, 00:12

om d hjälper er att sova bättre på natten så:

"Its mounted to the bug transaxle with an adapter plate that I had made by a company named Kennedy Engineered Products who makes adapter plates for lots of different motors, and they also make clutches. The tranny is a 4 speed that I built about a year ago and is using an aftermarket mainshaft (1st and 2nd gear) and an aftermarket 3rd gear. 4th gear is a stock vw part as is the ring and pinon. The diff is a Quaife. The tranny is good for about 600 hp if not "shocked".
The gearing is 3.33/1.93/1.23/.89 with a 3:88 ring and pinion.

If I dont like the way the bug tranny works in this configuration, I still have the 6 speed out of the RSX and will probably swap that in."
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
Skriv svar