Vi stannade lugnt och fint vid rödljuset och jag blickar bakåt och ser en Bmw kommande mot oss men tänker väl att han bromsar och jag blickar framåt mot rödljuset..Plötsligt hör jag däcktjut och föraren tvärnitar och sen smäller bara till. Tänker hela tiden under en kort stund "fan det händer inte, det händer inte" Går fram till föraren och säger - Du följer efter mig nu till en parkering, jag ska ha alla dina uppgifter.
Vi beger oss mot en parkering och jag får förarens uppgifter, bilen står på honom, han har körkorts osv, bytte även nummer såklart..
Vi försöker reda ut vad som hände men tillslut fattar jag att han inte hade ögonen på vägen utan gjorde nått, kanske var det mobilen.
Uppskattningsvis höll han 40km/h och bromsade drygt några enstaka meter innan det small.. Detta hände vid en korsning med rödljus - Hamngatan Karlstad.
Det jävligaste av allt som fick bägaren att rinna över var när han ringde senare och frågade om jag inte kunde säga till mitt försäkringsbolag att det var mitt fel så betalar han självrisken åt mig och hans bil lagas..Detta då han endast har trafikförsäkring..
Nu till bilderna på min bil..

Hans Bmw 520 hade inga synliga skador, endast nummerplåten var lite bucklig men han pratade om några repor på fronten som knappt var synliga.
Man blir ju sjukt förbannad och allt där till men ska ringa mitt försäkringsbolag i morgon.
Är det något jag behöver tänka på när jag ringer försäkringsbolaget?
Vad tror ni om skadorna, löser försäkringsbolaget in bilen utan att titta på den eller kan man visa upp skadorna tex hos en Hondahandlare i Karlstad?
Känner att jag vill få bilen lagad och inte få den inlöst..men antar att plåten framför bakre stötfångaren måste bytas/riktas samt att flygeln/bakskärm måste åtgärdas - Den pekar utåt.. och lack och arbete.
Känn er fria att skriva, tips vad man ska tänka på när man ringer in, dokumentationer, värdering av bil osv.
/Robban