Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Honda crx, påkörd bakifrån
-
AskforRobban
- Bil: Honda Civic EK4 VTi
- Namn: Robert Andersson
Började min måndag med att köpa nya däck till bilen och monterat en ny kylfläkt. Senare under dagen tog jag och en vän en tur med bilen...
Vi stannade lugnt och fint vid rödljuset och jag blickar bakåt och ser en Bmw kommande mot oss men tänker väl att han bromsar och jag blickar framåt mot rödljuset..Plötsligt hör jag däcktjut och föraren tvärnitar och sen smäller bara till. Tänker hela tiden under en kort stund "fan det händer inte, det händer inte" Går fram till föraren och säger - Du följer efter mig nu till en parkering, jag ska ha alla dina uppgifter.
Vi beger oss mot en parkering och jag får förarens uppgifter, bilen står på honom, han har körkorts osv, bytte även nummer såklart..
Vi försöker reda ut vad som hände men tillslut fattar jag att han inte hade ögonen på vägen utan gjorde nått, kanske var det mobilen.
Uppskattningsvis höll han 40km/h och bromsade drygt några enstaka meter innan det small.. Detta hände vid en korsning med rödljus - Hamngatan Karlstad.
Det jävligaste av allt som fick bägaren att rinna över var när han ringde senare och frågade om jag inte kunde säga till mitt försäkringsbolag att det var mitt fel så betalar han självrisken åt mig och hans bil lagas..Detta då han endast har trafikförsäkring..
Nu till bilderna på min bil..

Hans Bmw 520 hade inga synliga skador, endast nummerplåten var lite bucklig men han pratade om några repor på fronten som knappt var synliga.
Man blir ju sjukt förbannad och allt där till men ska ringa mitt försäkringsbolag i morgon.
Är det något jag behöver tänka på när jag ringer försäkringsbolaget?
Vad tror ni om skadorna, löser försäkringsbolaget in bilen utan att titta på den eller kan man visa upp skadorna tex hos en Hondahandlare i Karlstad?
Känner att jag vill få bilen lagad och inte få den inlöst..men antar att plåten framför bakre stötfångaren måste bytas/riktas samt att flygeln/bakskärm måste åtgärdas - Den pekar utåt.. och lack och arbete.
Känn er fria att skriva, tips vad man ska tänka på när man ringer in, dokumentationer, värdering av bil osv.
/Robban
Vi stannade lugnt och fint vid rödljuset och jag blickar bakåt och ser en Bmw kommande mot oss men tänker väl att han bromsar och jag blickar framåt mot rödljuset..Plötsligt hör jag däcktjut och föraren tvärnitar och sen smäller bara till. Tänker hela tiden under en kort stund "fan det händer inte, det händer inte" Går fram till föraren och säger - Du följer efter mig nu till en parkering, jag ska ha alla dina uppgifter.
Vi beger oss mot en parkering och jag får förarens uppgifter, bilen står på honom, han har körkorts osv, bytte även nummer såklart..
Vi försöker reda ut vad som hände men tillslut fattar jag att han inte hade ögonen på vägen utan gjorde nått, kanske var det mobilen.
Uppskattningsvis höll han 40km/h och bromsade drygt några enstaka meter innan det small.. Detta hände vid en korsning med rödljus - Hamngatan Karlstad.
Det jävligaste av allt som fick bägaren att rinna över var när han ringde senare och frågade om jag inte kunde säga till mitt försäkringsbolag att det var mitt fel så betalar han självrisken åt mig och hans bil lagas..Detta då han endast har trafikförsäkring..
Nu till bilderna på min bil..

Hans Bmw 520 hade inga synliga skador, endast nummerplåten var lite bucklig men han pratade om några repor på fronten som knappt var synliga.
Man blir ju sjukt förbannad och allt där till men ska ringa mitt försäkringsbolag i morgon.
Är det något jag behöver tänka på när jag ringer försäkringsbolaget?
Vad tror ni om skadorna, löser försäkringsbolaget in bilen utan att titta på den eller kan man visa upp skadorna tex hos en Hondahandlare i Karlstad?
Känner att jag vill få bilen lagad och inte få den inlöst..men antar att plåten framför bakre stötfångaren måste bytas/riktas samt att flygeln/bakskärm måste åtgärdas - Den pekar utåt.. och lack och arbete.
Känn er fria att skriva, tips vad man ska tänka på när man ringer in, dokumentationer, värdering av bil osv.
/Robban
- pasen

- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 155 times
Om möjligt tillkalla alltid polis, och kontakta försökringsbolaget direkt. Annars kan den andra killen ljuga och det blir ord mot ord. så länge du inte har vittnen, och du hade ju en kompis i bilen? En fördel. Kanske inte alltid polisen vill komma, men det är bra om det finns en polisrapport att hänvisa till. Speciellt om du får problem med nacke i framtiden.
Sen är det alltid (utan undantag vad jag vet) personen bakom som får skulden. Det är hans ansvar att hålla rätt avstånd, vad som än händer. Tacka inte ja till hans "erbjudande". Du skulle aldrig bli vållande i det här fallet, du står dessutom helt stilla.
Sen är det alltid (utan undantag vad jag vet) personen bakom som får skulden. Det är hans ansvar att hålla rätt avstånd, vad som än händer. Tacka inte ja till hans "erbjudande". Du skulle aldrig bli vållande i det här fallet, du står dessutom helt stilla.
-
AskforRobban
Bör även tillägga att jag ringde polisen, men de kunde inte göra något så länge det inte var några personskador, lite surt då jag tyckte han var vårdslös..
Jo, en vän satt med i bilen och såg precis när han tvärnitade och när det small till.
Jo, en vän satt med i bilen och såg precis när han tvärnitade och när det small till.
- tingelholm
- Bil: crx vt 91
- Namn: johan tingelholm
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 3 times
NEEEEJ
fyfan va tråkigt Robban, ja du kan visa upp skadorna för försäkringsgubbe och dom kommer att vilja lösa in den, tråkigt men sant. Så högst troligt att du då ist får en summa $$ så du kan laga bilen själv. Det brukar gå att förhandla lite om summan. Brorsan krockade sin för någon vecka sen o då gick huv,skärm och stötfångare o dom ville lösa in den för det. Hur som helst hoppas det löser sig och att du får den lagad på ett eller annat sätt. Verkligen jätte tråkigt och se och läsa.
0733-611105
Karlskrona
crx EE8 K20
Jazz - 2006
Karlskrona
crx EE8 K20
Jazz - 2006
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Trisst... hoppas den inte skrotas bara... ärligt talat vad jag kan se på bilderna,
stå på dig !!! så att den kan lagas för det borde det gå att göra, skulle
vara för jäkligt att skrota den/lösa in den och inte göra vid den faktiskt..
Råkade ut för en olycka 2009 med min Civic, blev påkörd i 40 km/h cirka,
skadorna blev så att bilen gick att laga men det såg inte alls kul
i verkligheten precis... så trodde något hade skadats bakom i kaross,
men allt gick att laga, hoppas du har samma tur.. och att det inte är
så illa... jag visade upp bilen hos Honda, personen som körde på mig
fick betala och erkände han gjort fel, så jag stod inte för kostnader själv,
mer än lite till nya baklampor (LED-klarglas istället för klarglas tidigare).
Ägaren som körde på mig hade en Volvo C30, som hade gått 7 mil endast
då han körde in i mig.. han åkte på kostnader på totalt närmre 9-10k för
hans skador på sin bil o.s.v och andra kostnader..
Jag stoppade den som körde på mig, som tur var polisen ute och körde
i byn där det hände, så han erkände för polisen direkt han gjort fel,
och allt löste vi på plats och även därefter hemma hos den som körde
på mig, med alla papper... en del pappersarbete men löste sig till slut..
Före:
Alla bilder: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... &album=936

Efter/lagad: (med samma stötfångare+läpp) ...nya baklampor blev det..
Alla bilder: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... &album=939

stå på dig !!! så att den kan lagas för det borde det gå att göra, skulle
vara för jäkligt att skrota den/lösa in den och inte göra vid den faktiskt..
Råkade ut för en olycka 2009 med min Civic, blev påkörd i 40 km/h cirka,
skadorna blev så att bilen gick att laga men det såg inte alls kul
i verkligheten precis... så trodde något hade skadats bakom i kaross,
men allt gick att laga, hoppas du har samma tur.. och att det inte är
så illa... jag visade upp bilen hos Honda, personen som körde på mig
fick betala och erkände han gjort fel, så jag stod inte för kostnader själv,
mer än lite till nya baklampor (LED-klarglas istället för klarglas tidigare).
Ägaren som körde på mig hade en Volvo C30, som hade gått 7 mil endast
då han körde in i mig.. han åkte på kostnader på totalt närmre 9-10k för
hans skador på sin bil o.s.v och andra kostnader..
Jag stoppade den som körde på mig, som tur var polisen ute och körde
i byn där det hände, så han erkände för polisen direkt han gjort fel,
och allt löste vi på plats och även därefter hemma hos den som körde
på mig, med alla papper... en del pappersarbete men löste sig till slut..
Före:
Alla bilder: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... &album=936

Efter/lagad: (med samma stötfångare+läpp) ...nya baklampor blev det..
Alla bilder: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... &album=939

www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
- Xchai
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Vette fan..om dem ska laga se till att dem köper en ny stötfångare.
Jag tycker det fuskas med lagning du kommer förmodligen inte bli 100 nöjd.
Jag tycker det fuskas med lagning du kommer förmodligen inte bli 100 nöjd.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
- NitraM
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 86 times
NEEEEEEEEEEEEJ.
På en sådan sjukt trevlig CRX.
Hoppas den inte blev allt för ramsne. för det behövs inte mycket för att en crx ska bli sne. (tänker mest på vad som hände med featherweights gamla crx vt.
Hoppas det löser sig!!
På en sådan sjukt trevlig CRX.
Hoppas den inte blev allt för ramsne. för det behövs inte mycket för att en crx ska bli sne. (tänker mest på vad som hände med featherweights gamla crx vt.
Hoppas det löser sig!!
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
-
Etingelholm
- Bil: Civic Ek4 k24 Frankenstein
- Namn: Emil Tingelholm
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 15 times
Fyfan robban...
(...
Som johan skrev så kan man få en trevlig summa betoende bilens skick. Jag hoppas bakpartiet går att rädda!! På bild ser det ut som att skärmarna har klarat sig...förhoppningsvis är det bara stötisen ock krockbalk bak:((((
Som johan skrev så kan man få en trevlig summa betoende bilens skick. Jag hoppas bakpartiet går att rädda!! På bild ser det ut som att skärmarna har klarat sig...förhoppningsvis är det bara stötisen ock krockbalk bak:((((
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
- gnagis
- Bil: Civic X
- Namn: Daniel Svensson
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
fy fan!
du skojar
var det nån i stan som körde på dig?
eller va det någon som bara va på förbi resa?
hoppas dom inte löser in den
den förtjänar ett längre liv! 
gick det bra med er då? inga smärtor i nacken eller sådant? :/
du skojar
var det nån i stan som körde på dig?
eller va det någon som bara va på förbi resa?
hoppas dom inte löser in den
gick det bra med er då? inga smärtor i nacken eller sådant? :/
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
-
Dreddan
- Bil: Honda CRX -88
- Namn: Dennis Andersson
Usch va trist Robban!!
Angående om man vill lösa ut en skadad bil från försäkringsbolag (iaf LF) krävs att bilen åtgärdas på certifierad verkstad innan man får lösa ut den, detta får man stå för själv och de gör det bara i ytterst sällsynta fall :/
Samt så tar det lång tid.
Håller tummarna för dig att det inte blivit några skador på ramen.
Angående om man vill lösa ut en skadad bil från försäkringsbolag (iaf LF) krävs att bilen åtgärdas på certifierad verkstad innan man får lösa ut den, detta får man stå för själv och de gör det bara i ytterst sällsynta fall :/
-
Etingelholm
- Bil: Civic Ek4 k24 Frankenstein
- Namn: Emil Tingelholm
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 15 times
Dreddan skrev:Usch va trist Robban!!
Jag har länsförsäkringar. Krockade min bil för 3 veckor sedan. Bilen är relativt nylackad, så det kom en kille och tittade på bilen. Enligt teknikern skulle mitt kosta 20k och laga men bilen va bara värd 10k. Den va i för bra skick för att skrotas sa han, så jag fick 10k att glra iordning bilen. Hade jag inte varot nöjd där så hade jag kunnat löst ut bilen för 15k. Så lite hopp finns alltid
Emil Tingelholm
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
-
AskforRobban
Nej det känns som att det inte finns så mycket hopp för den, men ska stå på mig.
Ska göra ett utdrag och se hur många crx vt det finns i landet, denna har så fin historik, fullservad sen den var ny, 3 ägare, svensksåld osv..
På fredag åker jag till Honda i Karlstad och visar upp den, får ett skriftligt intyg av Niklas som är säljare att bilen är i mycket gott skick.
Hoppas detta är en hjälp i rätt riktning. Annars får man ta pengar ur egen ficka och få den lagad oavsett.
Andreas79 - Skönt att du hade turen med dig, bilen blev ju riktigt bra efter reparationen!
Tack för allt stöd folks, denna sommar blir det inge åka, tråkigt när bilen var klar..Men jag håller er uppdaterade om kommande fredag och vad motpartens försäkringsbolag har att säga osv.
Ska göra ett utdrag och se hur många crx vt det finns i landet, denna har så fin historik, fullservad sen den var ny, 3 ägare, svensksåld osv..
På fredag åker jag till Honda i Karlstad och visar upp den, får ett skriftligt intyg av Niklas som är säljare att bilen är i mycket gott skick.
Hoppas detta är en hjälp i rätt riktning. Annars får man ta pengar ur egen ficka och få den lagad oavsett.
Andreas79 - Skönt att du hade turen med dig, bilen blev ju riktigt bra efter reparationen!
Tack för allt stöd folks, denna sommar blir det inge åka, tråkigt när bilen var klar..Men jag håller er uppdaterade om kommande fredag och vad motpartens försäkringsbolag har att säga osv.
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Bra inställning! Hör av dig om det är något jag kan hjälpa till med. Har ju en biltransport ståendes om det skulle behövas?
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
-
AskforRobban
Asse skrev:Bra inställning! Hör av dig om det är något jag kan hjälpa till med. Har ju en biltransport ståendes om det skulle behövas?
Tack Asse!
Bilen går att köra, men hör av mig i veckan om det skulle va så att jag behöver hjälp med släp
- Diesel_018
- Bil: alla hondor
- Namn: Diesel
NEEEEEJ!!
(( min gamla bil....
Se pm
Se pm
- Koffe89

- Namn: Kristoffer Fredriksson
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Fy fan va surt!!!
Tror han kommer åka på det då han körde in dig i röven. Ett tecken på att han inte hållit lagligt avstånd.
Men stå på dig! Vi håller tummarna för dig!
MVH Kristoffer
Tror han kommer åka på det då han körde in dig i röven. Ett tecken på att han inte hållit lagligt avstånd.
Men stå på dig! Vi håller tummarna för dig!
MVH Kristoffer
Honda CRX Vtec - 90
Honda Civic Aerodeck -00
Honda Civic MB6 VTi -97
Volvo 740 GLT 16v -88
Honda Civic Aerodeck -00
Honda Civic MB6 VTi -97
Volvo 740 GLT 16v -88