Tja!
Håller på att installera Energy suspensions bussningar på min rex 89:a och har sprungit på ett litet problem.
Bussningen som håller gaffeln från dämparen vill inte passa riktigt. På grund av att jag slog ut hylsan från den gamla bussningen (enligt instruktionen) glappar den nya nu , så om nån vet var man kan få tag i ett rör som är 30mm i ytterdiameter så vore jag tacksam (finns ej hos VVSare).
Sen är det så att när jag väl har bussningen på plats så verkar den vara på tok för bred för att gaffeln ska gå över den och den innre hylsan ligger ca 5-6mm in i bussningen, plus att bussningshalvorna inte möts inne i länkarmen. Verkar precis som om dom har skickat fel sats till mig... hmm. Men dom andra bussnigarna passar bra. Skulle också kunna vara så att nån nångång har bytt länkarm på min bil av nån anledning och tagit en från civic eller nåt men det verkar ju också lite skumt.
Så ni som har erfarenhet av detta kan väl grunna lite... har kollat på Sowguys projektsida och det såg ju ut att passa, lika så för de andra som jag kollat. Iofs andra bilar men ändå. Hittade inget om detta problem då jag sökte. Finns en bra faq om dessa bussningar men det var till en vt.
MVH
Bussningsproblem (ordande sig)
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
aha, så du har tagit bort hylsan oxå. Då ska det passa. Det gjorde det på min.
Säker på att du tagit rätt bussning?
Säker på att du tagit rätt bussning?
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Faqen är precis samma till din som VT. Har du en komplett sats med bussningar så är där allt. Läs instruktionerna och faqen igen.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Fixxe: Jaha... har dom skickat med fler bussningar till just det fästet? För de instruktioner som låg med i påsen ser då ut som om de tillhörde nedre länkarmen och det fästet.
Scotte: Kränger du fortfarande trailingarm-bussningar?
Edit: Var ner i garaget nu och kollade och det visade sig att jag naturligtvis och som vanligt är en idiot!! (välriktad självkritik) Mycket riktigt låg det en påse till i lådan, vilket jag totalt missat [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img] Jaja. all is well that ends well
Scotte: Kränger du fortfarande trailingarm-bussningar?
Edit: Var ner i garaget nu och kollade och det visade sig att jag naturligtvis och som vanligt är en idiot!! (välriktad självkritik) Mycket riktigt låg det en påse till i lådan, vilket jag totalt missat [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img] Jaja. all is well that ends well
Senast redigerad av Oloz5 den 18 april 2005, 12:17, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='color:red'>Mattias Olofsson
S-vall
CRX -89 (i små små små bitar)</span>
S-vall
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Har tyvärr inga trailingbussningar kvar.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Scotte: Okej blir att beställa från Speedworks då [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] tack ändå!
<span style='color:red'>Mattias Olofsson
S-vall
S-vall