ska polera upp bilen

ENBART för motorrelaterade topics
Beck

Det är inte bara vilka medel du använder som räknas utan hur bra du gör jobbet oxå. Bara att öva på päronens bil först så slipper du eventuella överraskningar.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
Spec

Magyar; Har helt rätt, man ska inte lägga tryck på maskinen utan låta den glida fram med sitt eget tryck.

Blir det för varmt skadas lacken.

Ska man polera upp en bil med maskin så ska man använda maskinrubbing och en skumgummiskiva.

Det är farsan som berättat det för mig och han har jobbat med billackering i 35år. Så han vet vad som är bäst för lacken.
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->[b]Martin Leander - official Bärjon of HPC
Toyota MR2 -93
Borlänge[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Magyar

Tack Spec. Äntligen någon som håller med mig. Det är inte bara av Bosse Bildoktorn jag har hört det av (i fall ni inte litar på hans kunskap). Liknande uppgifter kommer från olika källor....
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Ola

Man ska prova allting minst en gång säger dom ju, men när Turtle ville att vi skulle börja sälja Wax-It-Wet, så var jag mer än skeptisk, det kan ju inte gå. O det gör det inte heller.

Enligt mina erfarenheter, så vill man vaxa en gång per år, använd Turtles produkter, men känner man för att vaxa 2 ggr per år, kör med Hagmans.

Annars är , som tidigare nämnts, AutoSmarts produkter av proffskvalité, men smakar det så kostar det. Själv kör jag med Turtle's produkter.
Svarta bilar går fortare
Honda CRX VTEC-91 Black Magic Edition, Honda Civic 1,3 Räser, Volvo 240 Förgasarturbo-82

Ola Fredriksson
Kwan

"Livet är inte mer planerat än harens som skuttar över vägen."

Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
frontside
Kontakt:

jag lämnade in min bil på polering och lackskyd lätt värt 2500:- [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

annars rekomenderar jag autosmarts pryllar,dom har ett fälgvax som är GRYMT inga problem att få bort bromsdam
<span style='color:red'><span style='font-size:10pt;line-height:100%'><span style='font-family:Arial'>Jonas Westerberg STHLM</span></span></span>
<span style='color:red'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='font-family:Arial'>EVO IX -06
Austin Mini -70</span></span></span>

<span style='color:gray'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><a href='http://www.zatzy.com' target='_blank'>zatzy.com</a>

HPC#1239</span></span>
henke
Kontakt:

shoppa en polermaskin på JULA... den va i princip värdelös... dock funka den bra att applicera med, men att polera av fick man göra manuellt.

Har provat Turles vax för metallic och solida lacker - tycker dom dammar mycke, och ger la "sådär" bra resultat

Hagmans snabbvax (hårdvax) på sprayflaska - något svårputsat... men resutatet:OJOJOJ!!!
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
dahlqvist

Det är ingen fara att trycka med maskinen.
Man måste få upp en viss värme för bra resultat.
Det man inte ska göra är att köra hårt på samma ställe förlänge för då kan det bränna.
Så kör iaf jag och min poler kolega med en stor festo roterande och vi har inte lyckats bränna än och vi har kört ganska många,både rätt slitna och fina.
Vi kör med Autosmarts proffs produkter med ett kanon resultat. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
Senast redigerad av dahlqvist den 5 maj 2005, 08:55, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Mattias Dahlqvist</span>
Honda crx -88
Polerar bilar på fritiden.
1382

3M polish är det bästa jag har testat.
jag jobbar som billackerare och där använder vi 3M.
helt enkelt skitbra.

mvh billy
Billy Persson
BMTech
Kontakt:

Vill bara säga att turtles wax i wet funkar kanon bra men det gäller nog att man har en bra lack från början.
Allra bäst funkar den på metallic lacker men även på solida men dom måste va i absolut toppskick om man ska ha på sånt.
Är lacken porig so kommer den suga åt sig skiten på olika ställen och då lär den bli flammig och ful.
Antar att det är detta som hänt patrik GBG.....

Annars intressant tråd.
Fundrer själv på att prova meguires.
<span style='color:red'>Björn "BMTech" Magnusson</span>
<span style='color:blue'>Robbans Däck 0457 41140
BMTech 0708 46 86 24</span>
-----------------------------------------------------------------------
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Civic vti sedan -92 "Red Rocket Edition" SÅLD</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Ford Fiesta ST -07 "Media Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Baotian bt9 -06 "Urpluggad Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:gray'>Saab 9000i 2,0ltt -93 "Extra edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:yellow'>Toyota starlet -79 RWD "Drifter edition"</span></span>
-----------------------------------------------------------------------
Skriv svar