Hothatch duell
Det räcker med 1st CTR ta med 1st CRX istället så blir det mer variation.
Anser ni att CRX inte är HH så är inte ITR heller det.
En av varje modell är bästa lösningen.
Anser ni att CRX inte är HH så är inte ITR heller det.
En av varje modell är bästa lösningen.
Only M Matters
gnäll gnäll gnäll gnäll GNÄLLGNÄLLGNÄLL.
Jag kliver gladerligen åt sidan till förmån för en CRX.
Med tanke på aragörens önskan om "så nya bilar som möjligt" verkar det som en sund ide.
Dessutom är ju VT och CRX helt olika bilar så det blir ju kul med lite mångfald.
Rätt ska vara rätt oavsett sunt förnuft och andra goda argument, så är det bara.
Eller varför inte ta dit fyra likadana bilar, helst från 80talet då med take på att Honda dog efter 92 någongång.
I rest my case.
Med tanke på aragörens önskan om "så nya bilar som möjligt" verkar det som en sund ide.
Dessutom är ju VT och CRX helt olika bilar så det blir ju kul med lite mångfald.
Rätt ska vara rätt oavsett sunt förnuft och andra goda argument, så är det bara.
Eller varför inte ta dit fyra likadana bilar, helst från 80talet då med take på att Honda dog efter 92 någongång.
I rest my case.
Senast redigerad av Kraft den 3 maj 2005, 20:46, redigerad totalt 1 gånger.
S2000
NSX
Accord
www.tojabygg.se
NSX
Accord
www.tojabygg.se
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Du kan få låna min om du är snäll Kraftpojken lille [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Men ITR är fortfarande ingen HB [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Men ITR är fortfarande ingen HB [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
spela roll om det är en ITR med
viktiga är att det är en bra förare som sätter en bra tid
känns som det kommer gå segt för hpc ändå
viktiga är att det är en bra förare som sätter en bra tid
känns som det kommer gå segt för hpc ändå
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
som sagt, jag skiter i vilken bil som e med, men det var NI som menade på att "CRX e fan ingen HH oh herrejösses hur kan ni ens tänka tanken" typ...
men integra e okej?
sen för övrigt bajjar ja i vilket...
men integra e okej?
sen för övrigt bajjar ja i vilket...
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
<!--QuoteBegin-Jontis+30 Apr 2005, 17:17:17--><div class='quotetop'>QUOTE(Jontis @ 30 Apr 2005, 17:17:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Efter diskussion i ledningen så har följande lag anmälts:
Anders Lundgren Civic VT
Martin Scotte Civic VTI
Stefan Söderberg CTR
Jonas Sundgren CTR
John Kraft Integra<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vill få bekräftelse på att ni har läst mitt inlägg om att ni har en deltagare för mycket på ordinarie platts
Anders Lundgren Civic VT
Martin Scotte Civic VTI
Stefan Söderberg CTR
Jonas Sundgren CTR
John Kraft Integra<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vill få bekräftelse på att ni har läst mitt inlägg om att ni har en deltagare för mycket på ordinarie platts
Martin Schwartz
- Martin_M

- Bil: del Sol K24
- Namn: Martin Mogren
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
lägg ner chafset o koncentrera er på att spöa andra märken istället [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
ITR är ingen hothatch enligt mig. Basta
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
<!--QuoteBegin-MNS+4 May 2005, 04:55:57--><div class='quotetop'>QUOTE(MNS @ 4 May 2005, 04:55:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vill få bekräftelse på att ni har läst mitt inlägg om att ni har en deltagare för mycket på ordinarie platts
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=135708"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vi vet.
Är det bråttom med ändringen?
Eller hinner vi gå holmgång först?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=135708"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vi vet.
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Oj, vad påmind jag blir om anledningen till att jag INTE löst medlems avgift i HPC. Det är alldeles för mycket gnäll i klubben, alldeles för mycket inbördes beundran, och alldeleles för mycket "nu jävlar ska vi ge alla andra bilar som inte är Honda, dvs skitbilar, vad dom tål, o vi MÅSTE vinna/sätta skitbra tider".
Är det bara jag som reagerat över att de flesta som ska köra sitter i styrelsen?
Är det inte meningen att det ska vara roligt att dela sitt bilintresse med andra?
Jaha, sorry om det blev OT, men jag blir så less när jag läser det här, tycker det är synd att det ska bli så här med en klubb som var en av dom bästa för ett par år sedan. Detta är bara en fundering, så släng inte en massa skit på mig nu, se det som konstruktiv kritik.
Är det bara jag som reagerat över att de flesta som ska köra sitter i styrelsen?
Är det inte meningen att det ska vara roligt att dela sitt bilintresse med andra?
Jaha, sorry om det blev OT, men jag blir så less när jag läser det här, tycker det är synd att det ska bli så här med en klubb som var en av dom bästa för ett par år sedan. Detta är bara en fundering, så släng inte en massa skit på mig nu, se det som konstruktiv kritik.
Svarta bilar går fortare
Honda CRX VTEC-91 Black Magic Edition, Honda Civic 1,3 Räser, Volvo 240 Förgasarturbo-82
Ola Fredriksson
Honda CRX VTEC-91 Black Magic Edition, Honda Civic 1,3 Räser, Volvo 240 Förgasarturbo-82
Ola Fredriksson
-
M Scotte
- Kontakt:
Vi kastar ingen kritik på dig, vi begrundar bara det du sagt.
Detta är en tävling, inte en "alla har lika rätt att delta"-tillställning.
Vi har valt ut de förare vi VET är snabba. Rättvist, knappast. Sannolikhet att vi kommer sätta bra tider, mycket stor. Sedan om dessa personer sitter i styrelsen eller inte kan vi argumentera om hur länge som helst.
Faktum kvarstår.
Sedan om detta är en anledning att du inte löst medlemskap i HPC får stå för dig själv. Vidsynta människor brukar kunna se förbi småsaker och se helheten, men det är ju från person till person.
Detta är en tävling, inte en "alla har lika rätt att delta"-tillställning.
Vi har valt ut de förare vi VET är snabba. Rättvist, knappast. Sannolikhet att vi kommer sätta bra tider, mycket stor. Sedan om dessa personer sitter i styrelsen eller inte kan vi argumentera om hur länge som helst.
Faktum kvarstår.
Sedan om detta är en anledning att du inte löst medlemskap i HPC får stå för dig själv. Vidsynta människor brukar kunna se förbi småsaker och se helheten, men det är ju från person till person.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
<!--QuoteBegin-Kraft+3 May 2005, 19:46:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Kraft @ 3 May 2005, 19:46:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->gnäll gnäll gnäll gnäll GNÄLLGNÄLLGNÄLL.
I rest my case.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=135578"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag håller fullt med dig att det vore intressant att ha med Integran, men samtidigt tycker jag att vi kanske framstår som något oseriösa genom att skicka en bil som Integran till en "Hot Hatch Duell". [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Med tanke på att de även vill ha nyare bilar så är väl egentligen bara Civic 3D -96 och framåt kvalificerade.
Frågan är hur hårt de håller på dessa riktlinjer, och hur de andra märkenas val ser ut.
Vi får väl lita på att styrelsen gjort en korrekt bedömning trots allt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
peace, love, and understanding [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
I rest my case.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=135578"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag håller fullt med dig att det vore intressant att ha med Integran, men samtidigt tycker jag att vi kanske framstår som något oseriösa genom att skicka en bil som Integran till en "Hot Hatch Duell". [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Med tanke på att de även vill ha nyare bilar så är väl egentligen bara Civic 3D -96 och framåt kvalificerade.
Frågan är hur hårt de håller på dessa riktlinjer, och hur de andra märkenas val ser ut.
Vi får väl lita på att styrelsen gjort en korrekt bedömning trots allt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
peace, love, and understanding [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-Ola+4 May 2005, 08:46:22--><div class='quotetop'>QUOTE(Ola @ 4 May 2005, 08:46:22)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Är det bara jag som reagerat över att de flesta som ska köra sitter i styrelsen?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=135740"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
1. Det är väl kul att vi har en aktiv styrelse? Eller föredrar Du trötta gamla gubbar?
2. Jo, om Du av någon anledning inte tycker att det är det vi gör i denna klubb så vet jag faktiskt inte vad jag ska skriva/tänka/tycka. Eftersom det är precis det vi gör och mer därtill.
Jag ska iaf grilla, snacka bilar och dela mitt intresse, i Mjölby med ca 50 andra biltokar om ca 7 timmar, det ska bli kul. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=135740"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
1. Det är väl kul att vi har en aktiv styrelse? Eller föredrar Du trötta gamla gubbar?
2. Jo, om Du av någon anledning inte tycker att det är det vi gör i denna klubb så vet jag faktiskt inte vad jag ska skriva/tänka/tycka. Eftersom det är precis det vi gör och mer därtill.
Jag ska iaf grilla, snacka bilar och dela mitt intresse, i Mjölby med ca 50 andra biltokar om ca 7 timmar, det ska bli kul. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Senast redigerad av MagnusL den 4 maj 2005, 11:46, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
tycker de e skitsamma om dom e me i styrelsen...
de bevisar ju bara vilket intresse våra "ledare" har, och vi som ÄR medlemmar VET varför de ska köra
de bevisar ju bara vilket intresse våra "ledare" har, och vi som ÄR medlemmar VET varför de ska köra
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
Bra, Då är jag nöjd.
Ni kan göra ändringen när ni har tid och känner för det
<!--QuoteBegin-Jontis+4 May 2005, 07:37:29--><div class='quotetop'>QUOTE(Jontis @ 4 May 2005, 07:37:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-MNS+4 May 2005, 04:55:57--><div class='quotetop'>QUOTE(MNS @ 4 May 2005, 04:55:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vill få bekräftelse på att ni har läst mitt inlägg om att ni har en deltagare för mycket på ordinarie platts
Vi vet.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=135734"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ni kan göra ändringen när ni har tid och känner för det
<!--QuoteBegin-Jontis+4 May 2005, 07:37:29--><div class='quotetop'>QUOTE(Jontis @ 4 May 2005, 07:37:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-MNS+4 May 2005, 04:55:57--><div class='quotetop'>QUOTE(MNS @ 4 May 2005, 04:55:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vill få bekräftelse på att ni har läst mitt inlägg om att ni har en deltagare för mycket på ordinarie platts
Vi vet.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=135734"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Martin Schwartz
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Kolla igenom reportaget i Stylingnytt när HPC körde SS....utav de namn som står uppskrivna här i listan...hur många återfanns i reportaget när HPC var på SS och vilken tid och placering fick dom?
Kan ni sen säga att det är fel att ha dessa gubbar anmälda?
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
<!--QuoteBegin-Dani+6 May 2005, 14:29:16--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani @ 6 May 2005, 14:29:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kolla igenom reportaget i Stylingnytt när HPC körde SS....utav de namn som står uppskrivna här i listan...hur många återfanns i reportaget när HPC var på SS och vilken tid och placering fick dom?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=136502"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=136502"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Jeanette Wallberg Sundgren
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
Oj, här har det hettat till...knappt man vågar skriva nåt, men jag håller med joakim i hans inlägg. Det kan allmänt uppfattas som om integran inte hör dit, så varför chansa. Jag tycker verkligen att integran är HOT, men inte att det är en hatch.
Om tillochmed hondafolket bråkar om det så blir det garanterat snack i depån där borta också. Ni i styrelsen får väl ta reda på vilka andra bilar som ställer upp så kanske det går att avgöra om integran platsar eller ej.
/christer
Om tillochmed hondafolket bråkar om det så blir det garanterat snack i depån där borta också. Ni i styrelsen får väl ta reda på vilka andra bilar som ställer upp så kanske det går att avgöra om integran platsar eller ej.
/christer
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
-
M Scotte
- Kontakt:
Lite update:
Deltagarna ska ta med sig:
GLÖM EJ!!!!
Heltäckande klädsel, hjälm, eget infoblad där namn,ort och bilinfo ska stå.
GLÖM EJ!!!!!!
9:00 utanför grinden på Emmaboda!!!!!!! Lördag 10 sept.
Deltagarna ska ta med sig:
GLÖM EJ!!!!
Heltäckande klädsel, hjälm, eget infoblad där namn,ort och bilinfo ska stå.
GLÖM EJ!!!!!!
9:00 utanför grinden på Emmaboda!!!!!!! Lördag 10 sept.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Hur går det med att skaka fram en org CTR?
Antonio Pozzi
-
M Scotte
- Kontakt:
Så där. Verkar måttligt intresserade.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Vad riskerar man när man lånar ut sin bil till Gullabo då?
Antonio Pozzi
-
M Scotte
- Kontakt:
Allt. De tar inget ansvar för trasiga saker.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Fast Gullabo kan ju de där utan & innan. Funderade på vad det värsta han kan lyckas med? En simpel snurrning ut i gräset?
Antonio Pozzi
-
M Scotte
- Kontakt:
Slitna däck, skeva skivor, svarta märken i fronten etc.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Klart du ska låta honom köra. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Med en kamera monterad i bilen naturligtvis...
Med en kamera monterad i bilen naturligtvis...
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
progress raport?
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.RubNScrape.com
www.RubNScrape.com