iofs så började första dagen med solsken.

Till vänster Henke, en audi-polare som jag försöker konvertera till något japanskt och till höger Odense.

Såhär ser det ut om man inte har tillgång till garage eller lyft.

Här är det gamla systemet i läckert rostrött.
Roten till allt skramlande och rasslande det senaste månaderna, även källan till vissa underliga skrapljud som uppstått vid vissa s.k fartgupp.

Jag går loss på avgassystemet beväpnad med 1mm breda kapskivor, mmm som en varm kniv i smör. Skönt att avreagera sig lite.
På bilden ser man även hur mittendämparen blivit platt och ordentligt skrapad av Göteborgs gator och trafikhinder.

Åååh nu känns det bättre

Riktiga män svetsar med pinne :coolp:

Den här.....fick inte vara med längre... ingen plats.

Tight som en fjorti.... *host*.... ja tight fit
Notera "inte rulla bakåt-spärren". safety first

såja, inte japsstuk längre men jag prioriterar funktionalitet framför utseende. Att klara trottoarkanter känns viktigare än att får respect av ett gäng snorvalpar vars storasyrror jag ändå tycker är för unga för mig. Hehe

Såhär blidde det.
Är så grymt toknöjd.
Odenses svetskunskaper och sinne för konstruktion övergick mina förväntningar. Systemet går fritt och slår inte i någonstans hur mycket man än juckar och ruckar på det samtidigt som det är såpass undanstoppat att man kan köra i göteborg utan att oroa sig mer än vanligt för potthål och dåliga lagningar.
Stort tack till Odense för ett utsökt arbete utfört.
Utvärdering av systemet::
Byggmaterial: 2.5" rostfria universaldelar köpta på raka rör i Mölndal med en OTTO-dämpare på slutet.
Prestanda: Bilen har om möjligt blivit ytterst lite tröttare på toppvarv, antagligen pga de fler krökarna och ökade motståndet i systemet.
Låg och mellanregistret känns starkare av någon outgrundlig anledning, kan iofs vara inbillning, får återkomma efter fler mil.
Komfort:
Ljudnivån på det nya systemet i "Cruizing-speed" är mycket lägre men den ylar lika härligt som förr när man trampar på gaspellen eller går in i VTEC.
(RSR-style blåset som satt på innan gav ju en sjuhelsikes ös i toppregistret men var okörbart pga skrammelljud och vibrationer samt markfrigångsproblem. I Motorvägsfart var ljudnivån ganska tärande också.)
Stuk: Japsburken pekar snett nedåt utåt, detta pga utrymmesproblem. Ser lite halvdiskret ut om man bortser från ett 4½" utblås.. hahaha
Slutsats: Gött med nytt avgas!