Ctr svårsåld eller ???

ENBART för motorrelaterade topics
Mattez

Försöker sälja min Ctr av olika anledningar. Jag trodde verkligen att det skulle vara ett jätte riv efter den, men ska sanningen fram så går det väldigt trögt.

Är det att man begär för mycket för dem eller köper folk nya.

Nån som har nått bra svar eller funderingar
Mattias E // Växjö

Civic type R -03 Svart "Såld"
Vinter Bil- Ford Sierra 92

//Type t<span style='color:red'>R</span>e Crew //
Koxen
Namn: Patrik Kristiansen
Been thanked: 2 times

-04/-05 kanske är lite mer attraktivt, sen är ju nypriset inte så farligt. kan ha med det att göra ocskå.
Antonio
Kontakt:

Vill du ha en Jazz i inbyte [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
Antonio Pozzi
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

finns ju rätt många till salu sammt som du själv säger.
en ny kostar inte många kronor mer
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Mattez

jag tänker släppa den för 153000 med ett stenskott som har blivit en spricka i framrutan, sjävlrisken är ju typ 1700.
Det tycker jag är ett hyfsat pris...... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Mattias E // Växjö

Polisen

med tanke på hur alla kör med dem så hade jag nog valt en ny.....
<span style='color:black'>Lars Lundholm</span>

det är inte farten som dödar, det är smällen.
eller som vi cowboys säger: its not the fart that kills, its the smell.
mijansso

<!--QuoteBegin-Mattez+24 May 2005, 21:34:14--><div class='quotetop'>QUOTE(Mattez 4 24 May 2005, 21:34:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Försöker sälja min Ctr av olika anledningar. Jag trodde verkligen att det skulle vara ett jätte riv efter den, men ska sanningen fram så går det väldigt trögt.

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=144695"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

I den prisklassen så finns det så otroligt många olika bilar att välja mellan så det gör det nog lite svårare att "sticka ut" med en annons.

CTR:n fick ju en facelift 04 så det är nog en anledning till att nyare är mer lättsålda. Sedan så får man ju bättre (mindre) ränta vid nyköp. Har du vagnskadegaranti på din? annars så är det oxå en anledning till nyköp.

Ska man sedan spendera så mycket pengar på en bil så blir det knappt någon skillnad i månadskostnad emot att köpa nytt. Beroende på vagnskadegaranti, försäkring mm.
När jag köpte min CTR -04 förra året så blev det samma kostnad på en ny -04 som en äldre beg för 156 000:- och i det fallet så var det inget svårt val för mig.
Mikael Jansson - Medlem #97
Ronneby - Blekinge
Honda S2000 -05
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

Sen är ett tips att själv fixa rutan med försäkringen för folk är inte så glada att fixa något direkt på försäkringen när dom väl har köpt bilen. Du kan ju lägga på dom 1700kr på priset.
Stefan Karlsson
MagnusL
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

Jag räknar till 16 st på till salu enbart på blocket.. det är ju en del. Det är ju tillgång och efterfrågan som råder så det kanske tar lite tid eftersom det just nu är hög tillgång Sen är det nog som folk säger, jämfört med nypriset, särskilt nu med garantin på de nyare, så skiljer det inte mycket i total ägandekostnad på en sprillans ny och en 2 år gammal. När jag sålde min 02:a för drygt 10 månader sen eller vad det nu är så var det faktiskt ett jädrans drag efter bilen.
2008 wrx sti
Jontis
Namn: JonasSundgren

<!--QuoteBegin-Antonio+24 May 2005, 21:41:34--><div class='quotetop'>QUOTE(Antonio 4 24 May 2005, 21:41:34)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vill du ha en Jazz i inbyte  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=144705"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/huh.gif[/img]
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
mijansso

<!--QuoteBegin-stiivN+25 May 2005, 11:16:13--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN 4 25 May 2005, 11:16:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sen är ett tips att själv fixa rutan med försäkringen för folk är inte så glada att fixa något direkt på försäkringen när dom väl har köpt bilen. Du kan ju lägga på dom 1700kr på priset.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=144914"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det är en sak som du borde fixa............

Skulle jag komma och titta på en bil där ägaren inte har brytt sig om en sådan sak skulle jag fundera på vad annat som inte är gjort.

Det är lätt hänt att tro att bilen har blivit misskött om den inte är tip-top vid försäljning.
Mikael Jansson - Medlem #97
Ronneby - Blekinge
Honda S2000 -05
MagnusL
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

<!--QuoteBegin-mijansso+25 May 2005, 11:46:15--><div class='quotetop'>QUOTE(mijansso 4 25 May 2005, 11:46:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-stiivN+25 May 2005, 11:16:13--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN 4 25 May 2005, 11:16:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sen är ett tips att själv fixa rutan med försäkringen för folk är inte så glada att fixa något direkt på försäkringen när dom väl har köpt bilen. Du kan ju lägga på dom 1700kr på priset.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=144914"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det är en sak som du borde fixa............

Skulle jag komma och titta på en bil där ägaren inte har brytt sig om en sådan sak skulle jag fundera på vad annat som inte är gjort.

Det är lätt hänt att tro att bilen har blivit misskött om den inte är tip-top vid försäljning.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=144928"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Helt klart!
2008 wrx sti
frontside
Kontakt:

Det är nog lättare att sälja en äldre ctr om den har lite extra saker på/till som köparen hade tänkt att köpa till efteråt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<span style='color:red'><span style='font-size:10pt;line-height:100%'><span style='font-family:Arial'>Jonas Westerberg STHLM</span></span></span>
<span style='color:red'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='font-family:Arial'>EVO IX -06
Austin Mini -70</span></span></span>

<span style='color:gray'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><a href='http://www.zatzy.com' target='_blank'>zatzy.com</a>

HPC#1239</span></span>
Mattez

ja jag får nog fixa rutan....... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Mattias E // Växjö

Olle

<!--QuoteBegin-mijansso+25 May 2005, 03:25:40--><div class='quotetop'>QUOTE(mijansso 4 25 May 2005, 03:25:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Mattez+24 May 2005, 21:34:14--><div class='quotetop'>QUOTE(Mattez 4 24 May 2005, 21:34:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Försöker sälja min Ctr av olika anledningar. Jag trodde verkligen att det skulle vara ett jätte riv efter den, men ska sanningen fram så går det väldigt trögt.

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=144695"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

I den prisklassen så finns det så otroligt många olika bilar att välja mellan så det gör det nog lite svårare att "sticka ut" med en annons.

CTR:n fick ju en facelift 04 så det är nog en anledning till att nyare är mer lättsålda. Sedan så får man ju bättre (mindre) ränta vid nyköp. Har du vagnskadegaranti på din? annars så är det oxå en anledning till nyköp.

Ska man sedan spendera så mycket pengar på en bil så blir det knappt någon skillnad i månadskostnad emot att köpa nytt. Beroende på vagnskadegaranti, försäkring mm.
När jag köpte min CTR -04 förra året så blev det samma kostnad på en ny -04 som en äldre beg för 156 000:- och i det fallet så var det inget svårt val för mig.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=144823"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Men å andra sidan köpa en ny bil är en dålig affär om man sedan säljer den efter 2 år om man väger in värdeminskningen 50-70000:- det är ganska mycket pengar om man slår ut det på t.ex. 2 år.
Det borde vara en betydligt bättre affär att köpa en -02 eller en -03. Har du bilen i 1-2 år så förlorar du inte alls lika mycket pengar jämfört med att köpa en ny.

För att sälja en bil och få många intresserade gäller det att först och främst skriva en attraktiv annons så att du väcker mångas intresse. Sedan råder jag dig till att kanske lägga några timmar på att själv rekonda bilen samt åtgärda ev. fel (typ vindruta och liknande) För ska man lägga en 150000:- på en bil så vill de flesta nog att den ska vara felfri.

Lycka till!!
Olle Lindberg
ToLo
Kontakt:

Har ganska länge spanat efter CTR's på blocket och dylikt, men det som är lite skumt för tillfället är att 02orna var billigare att köpa förra året.. Då gick det att hitta exemplar för runt 135k.. Denna vinter/vår har jag inte sett en enda under 140k... Jag hade ju räknat med att få köpa en för runt 130 nu i vår.. *snyft*

Iofs bra att dom håller andrahandvärdet, men det måste ju vara rätt ovanligt att en såpass ny bil helt plötsligt blir värd mer ett år senare?
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
Charly

Tolo, hondas does not apply to the simple laws of marketing... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Medlem 427
ToLo
Kontakt:

Charly, hehe det är väl så.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Nåja, får hoppas att trenden håller i sig även efter att man införskaffat den.. Då kanske man rent av kan försörja sig på att äga CTR:er i nåt år.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
Skriv svar