Använder ni dom stora bolagen?
-
moggesthlm
- Been thanked: 6 times
Man borde ju bojkotta dom stora bolagen och köra enbart på dom mindre då dessa jättar är dom som trissar upp piserna jämt och ständigt.
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Legend 3.5 -97
Honda Civic Tourer -14
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Statoil och Preem i jobbet.
Privat... eeeeh, när tankade jag privat senast?
Men då jag gör det så blir det kontant i närmaste mack då jag är i behov av att fylla på typ.
Privat... eeeeh, när tankade jag privat senast?
Men då jag gör det så blir det kontant i närmaste mack då jag är i behov av att fylla på typ.
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
Har Volvokort [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]
Faktum är att det finns en Tankamack närmast där jag bor så det är smidigt. Ganska bra priser också.
Faktum är att det finns en Tankamack närmast där jag bor så det är smidigt. Ganska bra priser också.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Volvokort rockar... ligger ett lååångt bak i plånboken som jag använde när jag tankade privat förut, blev ju iofs OKQ8 då så det är ju stort bolag igen...
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
Kör också med volvokort och tankar på Tanka [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Tycker det är kanon att man kan sätta in pengar och ha lite buffert där varje månad om det blir knapert.
Sen blir bensinen billigare än vad den blir på alla andra mackar i närheten också (kanske finns någon billigare men de är svåra att hitta).
Tycker det är kanon att man kan sätta in pengar och ha lite buffert där varje månad om det blir knapert.
Sen blir bensinen billigare än vad den blir på alla andra mackar i närheten också (kanske finns någon billigare men de är svåra att hitta).
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Baden - CH
Jag har OKQ8, PREEM och Volvokort. Använder dem alla efter vem som är närmast när jag behöver fylla på. Alla har de även mycket annat som behövs till bilen samt lite annat bra att ha!
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
att ens påstå att det är bensinbolagen som sätter priserna är ju befängt...
visst de tjänar en slant per liter, men det är ÖREN inte kronor...
hade de stora bolagen bara varit automatstationer, så hade de vart samma priser där, som på typ Tanka och bilisten mm.!
som vanligt är det nån annan vi ska skylla på!
fast jag har väl fel, för jag vet inget om det
hade de stora bolagen bara varit automatstationer, så hade de vart samma priser där, som på typ Tanka och bilisten mm.!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
- Chrille79

- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 23 times
<!--QuoteBegin-PatrikGBG+27 Jun 2005, 21:00:50--><div class='quotetop'>QUOTE(PatrikGBG 4 27 Jun 2005, 21:00:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->fast jag har väl fel, för jag vet inget om det
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=157991"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
haha snacka om själv kritisk [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=157991"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
haha snacka om själv kritisk [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Gammal räv...
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
jag kör Preem då jag fortfarande har kvar min personalrabbat där.. ( slutade -92.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] )
när jag jobbade var vinsten under kronan litern men då kostade oxså bensinen runt 8-9 kronor eller så...
som vanligt å staten den stora boven... å de vet jag.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
när jag jobbade var vinsten under kronan litern men då kostade oxså bensinen runt 8-9 kronor eller så...
som vanligt å staten den stora boven... å de vet jag.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
SMacke #364
-
PatrikGBG
för tillfället ligger bensinbolagens vinst på ca 10 öre/litern....gud vilka bovar!
herrejösses bojkotta dårarna!
skit i att de sitter högt uppsatta tjänstemän som käkar tårta hela dagarna för pengarna!
skit i att de sitter högt uppsatta tjänstemän som käkar tårta hela dagarna för pengarna!
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
Fick en liten tanke i huvudet nu efter patriks utbrott ([img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] )
Hur kan egentligen bensinstationerna i hässleholm sänka priset så mycket som dem gör om inte sänkningen är en del av den vinsten andra macker tar ut (dvs isf skulle andra macker ta ut 2-3kr i vinst minst)?
Dem kan ju inte sälja bensin för mindre än inköpspriset så hur går det ihop?
Håller med patrik i övrigt och tycker det är statens fel men det var bara en tanke som slog mig som jag inte tänkt på innan.
Hur kan egentligen bensinstationerna i hässleholm sänka priset så mycket som dem gör om inte sänkningen är en del av den vinsten andra macker tar ut (dvs isf skulle andra macker ta ut 2-3kr i vinst minst)?
Dem kan ju inte sälja bensin för mindre än inköpspriset så hur går det ihop?
Håller med patrik i övrigt och tycker det är statens fel men det var bara en tanke som slog mig som jag inte tänkt på innan.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Baden - CH
-
moggesthlm
- Been thanked: 6 times
<!--QuoteBegin-PatrikGBG+27 Jun 2005, 20:17:43--><div class='quotetop'>QUOTE(PatrikGBG 4 27 Jun 2005, 20:17:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->för tillfället ligger bensinbolagens vinst på ca 10 öre/litern....gud vilka bovar!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=158003"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag e inte dum i huvet!!
Fattar jag väl oxå, men det jag ville poängtera är att det är alltid dom stora som tar steget till att höja. Tex hur ofta läser du att preem höjer soppan?Nä det är typ statoil som leder på den grejen,så skit i dom,iaf ett steg i rätt riktning
Visst hade vi svenskar lite mer stake kunde vi ju parkera bilen i typ 3-4 dar å se vad person säger när det slutar rassla i penga högen,men som vanligt är det mkt snack och liten verkstad på svensson...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=158003"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag e inte dum i huvet!!
Fattar jag väl oxå, men det jag ville poängtera är att det är alltid dom stora som tar steget till att höja. Tex hur ofta läser du att preem höjer soppan?Nä det är typ statoil som leder på den grejen,så skit i dom,iaf ett steg i rätt riktning
Visst hade vi svenskar lite mer stake kunde vi ju parkera bilen i typ 3-4 dar å se vad person säger när det slutar rassla i penga högen,men som vanligt är det mkt snack och liten verkstad på svensson...
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Legend 3.5 -97
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Legend 3.5 -97
Honda Civic Tourer -14
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
vad gäller priskriget kan det väll bero på att bolagen betalar % av vinsten i skatt ?? eller ??
så om man tar 3.50 kr litern i inköp plus bolagets vinst på 1.50 säger vi så har man 5 kr/l.. därpå läggs statens skatt å moms..
beroende på vad man väljer att ta ut så blir skatten därefter..
skulle man sälja för 10öre i visnt så skall ju staten ha betalt efter ett literpris på 3.60 istället för 5 kr....
eller tänker jag skevt nu ?? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
så om man tar 3.50 kr litern i inköp plus bolagets vinst på 1.50 säger vi så har man 5 kr/l.. därpå läggs statens skatt å moms..
beroende på vad man väljer att ta ut så blir skatten därefter..
skulle man sälja för 10öre i visnt så skall ju staten ha betalt efter ett literpris på 3.60 istället för 5 kr....
eller tänker jag skevt nu ?? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
SMacke #364
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
<!--QuoteBegin-PatrikGBG+27 Jun 2005, 21:00:50--><div class='quotetop'>QUOTE(PatrikGBG 4 27 Jun 2005, 21:00:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->att ens påstå att det är bensinbolagen som sätter priserna är ju befängt...
om detta stämer hur kan det då skilja över 1 krona per liter från ställe till ställe.
är de mackar som går bak på soppan..
njjjjaaaaa tror inte de va [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
om detta stämer hur kan det då skilja över 1 krona per liter från ställe till ställe.
är de mackar som går bak på soppan..
njjjjaaaaa tror inte de va [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
-
PatrikGBG
okej det stämmer inte linus!
då säger vi det
eller kan det vara så att dom LOCKAR med lägre priser på det dom inte tjänar pengar på i första hand för att få dit kunder som köper den där jävla körven som e så viktig...?
man går hellre några ören back hit o dit på soppan än o förlora alla impulsköp som desssa tankare köper där marginalerna man spelar på ligger på uppemot 50, trots att de nu rear ut en körv med bröd för otroliga 19 kr, och 25kr med en burkdricka!
njaaae jag vet inte, jag kan inte räkna egentligen jag bara låtsas
ps. de kostar inte samma att köpa bensin i hela sverige beroende på just skatter med mera!
då säger vi det
eller kan det vara så att dom LOCKAR med lägre priser på det dom inte tjänar pengar på i första hand för att få dit kunder som köper den där jävla körven som e så viktig...?
man går hellre några ören back hit o dit på soppan än o förlora alla impulsköp som desssa tankare köper där marginalerna man spelar på ligger på uppemot 50, trots att de nu rear ut en körv med bröd för otroliga 19 kr, och 25kr med en burkdricka!
njaaae jag vet inte, jag kan inte räkna egentligen jag bara låtsas
ps. de kostar inte samma att köpa bensin i hela sverige beroende på just skatter med mera!
Senast redigerad av PatrikGBG den 27 juni 2005, 21:38, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
- LinusE
<!--QuoteBegin-PatrikGBG+27 Jun 2005, 21:34:35--><div class='quotetop'>QUOTE(PatrikGBG 4 27 Jun 2005, 21:34:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->okej det stämmer inte linus!
då säger vi det
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=158018"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
förklara gärna hur de kan vara så när en statiolmack tar 11.50
och en din x tar 10.50.- får inte ihopa exvationen på öre då..
menar den där din x måste ju oxå göra vinst annars är de ju
rätt dumt o driva macken...
då säger vi det
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=158018"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
förklara gärna hur de kan vara så när en statiolmack tar 11.50
och en din x tar 10.50.- får inte ihopa exvationen på öre då..
menar den där din x måste ju oxå göra vinst annars är de ju
rätt dumt o driva macken...
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
- Chrille79

- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 23 times
Vissa mackar lever ju på försäljningen.
Lägre bensin lockar flera ditt=handlar mer=vinst i slut ändan.
Kanske [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Lägre bensin lockar flera ditt=handlar mer=vinst i slut ändan.
Kanske [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Gammal räv...
-
PatrikGBG
jag kan inte förklara exakt då jag inte drivit en Din-x, men säg så här...
(siffror tagna ur luften)
statoil köper bensin för säg 5kr/l och likaså Din-X.
lägg på ett par kronor i skatter och dylikt och båda är uppe i 15kr/l, sen så är statoil dygnetrunt öppet med massa varor och personal i butik, och som alla vet betalar man EXTRA för just denna service (dock är det lägre pris på automatstationer)
där är första steget till högre pris.
andra steget kan vara att det helt enkelt är dyrare att driva en tapp i storgöteborg än i lilla edet!
tredje steget KAN vara (i vissa fall) att statoil eller vilka de nu är faktiskt VILL tjäna en slant på soppan, medans Din-x (som ägs av ett annat bolag egentligen) säljer soppan plus minus noll bara för att erbjuda såsen vi måste ha för att komma vidare, och raffen tar vinsterna de gör på att producera skiten och ta vara på alla spilloljor o kränga dom vidare dyrt och gaserna sniffas av tonåringar med mera med mera...
det är inte bara så att "bensinjättarna" höjer priserna för att de vill ha mer cash, utan de MÅSTE för att nånstans i ledet har priserna trissats upp...
snabb och icke genomgången förklaring, men att tänka på så stämmer detta bara i vissa fall och det finns hundratals andra steg i leden ...
(siffror tagna ur luften)
statoil köper bensin för säg 5kr/l och likaså Din-X.
lägg på ett par kronor i skatter och dylikt och båda är uppe i 15kr/l, sen så är statoil dygnetrunt öppet med massa varor och personal i butik, och som alla vet betalar man EXTRA för just denna service (dock är det lägre pris på automatstationer)
där är första steget till högre pris.
andra steget kan vara att det helt enkelt är dyrare att driva en tapp i storgöteborg än i lilla edet!
tredje steget KAN vara (i vissa fall) att statoil eller vilka de nu är faktiskt VILL tjäna en slant på soppan, medans Din-x (som ägs av ett annat bolag egentligen) säljer soppan plus minus noll bara för att erbjuda såsen vi måste ha för att komma vidare, och raffen tar vinsterna de gör på att producera skiten och ta vara på alla spilloljor o kränga dom vidare dyrt och gaserna sniffas av tonåringar med mera med mera...
det är inte bara så att "bensinjättarna" höjer priserna för att de vill ha mer cash, utan de MÅSTE för att nånstans i ledet har priserna trissats upp...
snabb och icke genomgången förklaring, men att tänka på så stämmer detta bara i vissa fall och det finns hundratals andra steg i leden ...
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
PatrikGBG
icke att förglömma i hela frågan, alla vill gå med vinst i slutändan, alla har olika sätt att göra vinsten!
vissa säljer billig bensin o tjänar pengarna på annat håll, medans andra säljer bensin med noll i vinst och tjänar miljarder på GBs nya tiptop
vissa säljer billig bensin o tjänar pengarna på annat håll, medans andra säljer bensin med noll i vinst och tjänar miljarder på GBs nya tiptop
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
Hmm, hur gör då DinX och YET i Helsingborg.
Bägge har inga förbutiker just nu. DinX hade innan som hade öppet på vardagarna bara som extra brevid. Bägge ligger minst 30öre billigare än Preem, OK, Shell, Statoil osv. Menar att sätta upp mackar som inte gör vinst är det ingen som gör. Så vinst allt måste dom göra. Ska snacka med en polare, vars föräldrar äger en statoilmack i hbg.
Bägge har inga förbutiker just nu. DinX hade innan som hade öppet på vardagarna bara som extra brevid. Bägge ligger minst 30öre billigare än Preem, OK, Shell, Statoil osv. Menar att sätta upp mackar som inte gör vinst är det ingen som gör. Så vinst allt måste dom göra. Ska snacka med en polare, vars föräldrar äger en statoilmack i hbg.
Stefan Karlsson
- LinusE
jo ligger ju endel i de du säger [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
men men. tankar ändå där de är billigast [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
man blir lurad oavset hur man gör men de känns bättre om man
tror man gör ett klipp [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
men men. tankar ändå där de är billigast [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
man blir lurad oavset hur man gör men de känns bättre om man
tror man gör ett klipp [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
<!--QuoteBegin-PatrikGBG+27 Jun 2005, 21:00:50--><div class='quotetop'>QUOTE(PatrikGBG 4 27 Jun 2005, 21:00:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->att ens påstå att det är bensinbolagen som sätter priserna är ju befängt...
Ehh, jo, det förklarar ju varför soppan kostar runt 12 kr i Sthlm, medans de pågår priskrig ute i landet med priser neråt 9 kr på flera ställen.
Antingen gör bensinbolagen förlust där, eller så har staten en helt egen bensinskatt i de kommunerna [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /blink.gif[/img]
Ehh, jo, det förklarar ju varför soppan kostar runt 12 kr i Sthlm, medans de pågår priskrig ute i landet med priser neråt 9 kr på flera ställen.
Antingen gör bensinbolagen förlust där, eller så har staten en helt egen bensinskatt i de kommunerna [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /blink.gif[/img]
Senast redigerad av Antonio den 27 juni 2005, 21:53, redigerad totalt 1 gånger.
Antonio Pozzi
-
PatrikGBG
om du läser lite igen antonio så ser du att det står att det kostar lite mer att driva en mack i tex storgöteborg än lilla edet...
kan du koppla ihop det till resten eller ska jag förklara det?
okej jag förklarar!
om du har en tomt på 100kvm i storgbg som kostar 55 kr i månaden, så kan du få samma storlek i lilla edet för 25kr.
då måste man helt enkelt höja priser för att få in mer pengar för att macken ska kunna stå kvar...thats it!
där handlar det inte om skatten på bensinen längre...
det är den erbjudna servicen
men återigen så är det ju så otroligt måmga faktorer som spelar in på dessa olika priser...detta var bara några få!
orka diskutera, betala o va glada!
okej jag förklarar!
om du har en tomt på 100kvm i storgbg som kostar 55 kr i månaden, så kan du få samma storlek i lilla edet för 25kr.
då måste man helt enkelt höja priser för att få in mer pengar för att macken ska kunna stå kvar...thats it!
men återigen så är det ju så otroligt måmga faktorer som spelar in på dessa olika priser...detta var bara några få!
Senast redigerad av PatrikGBG den 27 juni 2005, 22:04, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
<!--QuoteBegin-PatrikGBG+27 Jun 2005, 21:58:53--><div class='quotetop'>QUOTE(PatrikGBG 4 27 Jun 2005, 21:58:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->om du läser lite igen antonio så ser du att det står att det kostar lite mer att driva en mack i tex storgöteborg än lilla edet...
okej jag förklarar!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=158041"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jo, men enligt ditt resonemang så skulle bensinpriset vara direkt knutet till vad marken kostar där macken står.
Nu är det ju inte så. Finns fortafarande mackar ute i skogen långt ut i ingemansland som tar samma fullpris som storstadsmackarna runt 12 kr/litern.
De måste ha byggt macken på en lokalguldgruva där.
okej jag förklarar!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=158041"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jo, men enligt ditt resonemang så skulle bensinpriset vara direkt knutet till vad marken kostar där macken står.
Nu är det ju inte så. Finns fortafarande mackar ute i skogen långt ut i ingemansland som tar samma fullpris som storstadsmackarna runt 12 kr/litern.
De måste ha byggt macken på en lokalguldgruva där.
Antonio Pozzi
-
PatrikGBG
hahaha, men LÄS ALLT!
gud
DET FINNS MÄNGDER MED OLIKA FAKTORER och jag kan inte dra upp alla dom för alla har sina egna taktiker!
men i första hand är det så som skrivits ovan, i FÖRSTA hand!
och anledningen till detta är att såna som DU vill ha chips o film på söndag kväll o köper det på macken
orka
gud
DET FINNS MÄNGDER MED OLIKA FAKTORER och jag kan inte dra upp alla dom för alla har sina egna taktiker!
men i första hand är det så som skrivits ovan, i FÖRSTA hand!
och anledningen till detta är att såna som DU vill ha chips o film på söndag kväll o köper det på macken
orka
Senast redigerad av PatrikGBG den 27 juni 2005, 22:19, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
Ok, om vi nu vänder på det hela så borde då Storstadsmackarna kunna hålla lägre priser på bensinen.
De har en väldigt stor försäljning av daglivaror till hutlösa priser. De säljer korv som aldrig förr (som det är en enorm marginal på)
Det borde ju vara så att den delen för de mackar med mycket kunder bär upp en stor del av lönsamheten.
Sen om vi backar bandet & tar bort dessa fullservicestationer så borde det ju vara så som vi sa tidigare. Att bensinpriset är direkt knutet till markpriset där macken står, (om vi pratar obemannade mackar)
Ändå så är många obemannande mackar som tillhör de större kedjorna på samma prisnivå oavsett om de ligger mitt inne i Sthlms City som ute i skogen många många mil bort...
De har en väldigt stor försäljning av daglivaror till hutlösa priser. De säljer korv som aldrig förr (som det är en enorm marginal på)
Det borde ju vara så att den delen för de mackar med mycket kunder bär upp en stor del av lönsamheten.
Sen om vi backar bandet & tar bort dessa fullservicestationer så borde det ju vara så som vi sa tidigare. Att bensinpriset är direkt knutet till markpriset där macken står, (om vi pratar obemannade mackar)
Ändå så är många obemannande mackar som tillhör de större kedjorna på samma prisnivå oavsett om de ligger mitt inne i Sthlms City som ute i skogen många många mil bort...
Antonio Pozzi