Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Inte rätt forum att fråga men
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
Har gått i planerna på ny bil länge nu men iomed att det är så jävla osäkert med räntor å så, så har jag inte guts nog att ta lån och borgenärerna går för den delen inte heller med på det. så det får vänta tills räntorna stabiliserats så man vet hur det ser ut.
Satt o fundera lite på vinterprojekt, tänkte på nåt BILLLLLLLIGT som man kan experimentera lite på. så kika jag lite på beachbuggys... och de är ju bara för fräna! Så tankarna blev lite att köpa in en sliten sådan och experimentera lite mek och plastning på en sån. Jag är ju inte så häv på meka tror jag, har inte mekat så mycket o de är väl såpass enkla att man kan testa sig fram o man behöver inte gråta om de går sönder.
Jag har konceptet klart för mej om jag skulle komma så långt att jag skulle köpa över huvudtaget, det får vi se. nu funderar jag mest.
va kan man göra med motorn på en sån? skulle vilja upp i en 120 pållar kanske, är det osannolikt dyrt eller billigt? tips på sidor å sånt uppskattas.
Jag bara funderar sen så få inget om bakfoten, jag är en funderande människa [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
o nej, jag tänker i sånafall INTE bevara den i originalskick, den ska spejsas upp som fan [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
så, info tack. uppskattas jääääättemassor.
Satt o fundera lite på vinterprojekt, tänkte på nåt BILLLLLLLIGT som man kan experimentera lite på. så kika jag lite på beachbuggys... och de är ju bara för fräna! Så tankarna blev lite att köpa in en sliten sådan och experimentera lite mek och plastning på en sån. Jag är ju inte så häv på meka tror jag, har inte mekat så mycket o de är väl såpass enkla att man kan testa sig fram o man behöver inte gråta om de går sönder.
Jag har konceptet klart för mej om jag skulle komma så långt att jag skulle köpa över huvudtaget, det får vi se. nu funderar jag mest.
va kan man göra med motorn på en sån? skulle vilja upp i en 120 pållar kanske, är det osannolikt dyrt eller billigt? tips på sidor å sånt uppskattas.
Jag bara funderar sen så få inget om bakfoten, jag är en funderande människa [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
o nej, jag tänker i sånafall INTE bevara den i originalskick, den ska spejsas upp som fan [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
så, info tack. uppskattas jääääättemassor.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
------------------------
Tjenare!
Hade en Folkvagn en gång i tiden, som jag idag önskar att jag hade kvar! Byggde på den vid 16 års ålder.
Jag tänkte jag kunde skriva ner lite motor spec på den, De borde ligga runt dem hästarna du ville ha.
Mitt Motorspec
Nytt block, 1680cc (dvs kolvar stakar, cylinder) Allt viktbalanserat, Lättat svänghjul, 296 graders kam, BOSCH 009 fördelare, Portade dubbel ports toppar, Dubbla ventilfjädrar, Dubbla Weber 36DCNF förgasare, öppen vevhusventilering, Elektriskt bränslepump, Växelströmsgenerator.
Du får en fruktansvärt rolig bil!
Rådet är nästan att köpa ngt hyffsat färdigt, då nya delar kostar en hyffsad slant!
Dalhems samt custom speed parts är att rekomendera, ang delar!
[attachment=9569:attachment]
Hade en Folkvagn en gång i tiden, som jag idag önskar att jag hade kvar! Byggde på den vid 16 års ålder.
Jag tänkte jag kunde skriva ner lite motor spec på den, De borde ligga runt dem hästarna du ville ha.
Mitt Motorspec
Nytt block, 1680cc (dvs kolvar stakar, cylinder) Allt viktbalanserat, Lättat svänghjul, 296 graders kam, BOSCH 009 fördelare, Portade dubbel ports toppar, Dubbla ventilfjädrar, Dubbla Weber 36DCNF förgasare, öppen vevhusventilering, Elektriskt bränslepump, Växelströmsgenerator.
Du får en fruktansvärt rolig bil!
Rådet är nästan att köpa ngt hyffsat färdigt, då nya delar kostar en hyffsad slant!
Dalhems samt custom speed parts är att rekomendera, ang delar!
[attachment=9569:attachment]
Senast redigerad av NickeVT den 6 juli 2005, 15:58, redigerad totalt 1 gånger.
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->Nicklas Linåker<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--fonto:Century Gothic--><span style="font-family:Century Gothic"><!--/fonto-->Nya Octavia RS Combi 170HK Diesel DSG 2010<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--fonto:Century Gothic--><span style="font-family:Century Gothic"><!--/fonto-->Nya Octavia RS Combi 170HK Diesel DSG 2010<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
-
EcciBaka
- Kontakt:
okej, jättesjysst svar du! vi får se hur det blir.
------------------------
------------------------
------------------------
-
tOp_fLiGht
har en polare som precis monterat på en motor från en transporter, luftkylda varianten med insprutning! har för mej att den motorn ger 112hk...
kanske kan va nått.. va inte så svårt å få det till å passa heller... bara kopplingen som va lite svårmeckad!
kanske kan va nått.. va inte så svårt å få det till å passa heller... bara kopplingen som va lite svårmeckad!
Johan Olsson
Medlem: 1055
Honda Accord Type R 99
Medlem: 1055
Honda Accord Type R 99
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Borde man inte kunna mecka i en hondasnurra lite snyggt därbak [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Vtecbuggy vore ju grejer det!
Vtecbuggy vore ju grejer det!
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
Kasta in en Porschemotor i den så går det undan sen! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
-
EcciBaka
- Kontakt:
Mattias: Jo jag funderade på det, men det skulle antagligen knäcka budgeten mer än vad budgeten blir knäckt annars [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] o det sku bli mer arbete än jag är kapabel till att utföra.
andno: visst är det 911 motorn som passar i ganska rakt?
andno: visst är det 911 motorn som passar i ganska rakt?
------------------------
------------------------
------------------------
-
Krolleg
- Bil: Civic type R -05
- Namn: Kristoffer Gustafsson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Min farsa hadde en buggy som han sålde förra våren. Man saknar den som fan vissa varma dagar.
Kom inte ihåg vilken motor vi hadde men tror det a 1600. Orginal förutom avgasrören (typ raka utblås) Den pinade på som fasen 1-2,an 3:an vart lite seg men den räckte för att dra ifrån de flästa normala familjebilar upp tipp en 80 iaf. Så mycket fortare vill man inte köra nercabat
Jag har också hört att någon porshe motor ska passa ganska bolt on. Fråga på VW-marknadens forum.
<a href="http://www.silverminken.se/vwmarknaden/" target="_blank">VW marknaden</a>
Har planerna på att skaffa en bubbla Cal-look om nått år (då man har ekonomi) å fixa in nån häftig motor å dra jämt eller ifrån de stora americanarna

Kom inte ihåg vilken motor vi hadde men tror det a 1600. Orginal förutom avgasrören (typ raka utblås) Den pinade på som fasen 1-2,an 3:an vart lite seg men den räckte för att dra ifrån de flästa normala familjebilar upp tipp en 80 iaf. Så mycket fortare vill man inte köra nercabat
Jag har också hört att någon porshe motor ska passa ganska bolt on. Fråga på VW-marknadens forum.
<a href="http://www.silverminken.se/vwmarknaden/" target="_blank">VW marknaden</a>
Har planerna på att skaffa en bubbla Cal-look om nått år (då man har ekonomi) å fixa in nån häftig motor å dra jämt eller ifrån de stora americanarna

Kristoffer Gustafsson
HPC member #1262
Civic Type R -05
HPC member #1262
Civic Type R -05