Civic Type-R -05 eller Integra Type-R -98?

ENBART för motorrelaterade topics
racer

Hej!

Tänker inhandla min första Honda, avser att köra mycket på bana med den men den skall även funka till och från jobbet, vilken av bilarna är bästa (snabbaste) valet?

Någon som har koll på hur ligger Integra i service kostnader?

/Peter
Peter Delin
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

integran är för mig ett självklart val, men CTRen hävdar sig bra mot en sån...

men om du bara vill åka snabbt runt en bana så e nog integran självklart!

ägandekostnader kan jag inga siffror på men som alltid med honda är det ett rent nöje att betala, då de inte är ens i närheten av andra "sportbilar"!

lycka till med köp oavsett vilken de blir o välkommen hit!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
Asse
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Jag tycker att duska satsa på en Integra om du ska köra mycket bana. Ska du ha CTR så vill du gärna ha diffad låda ~=230k vs Integra ~130k.
Då har du 100k över att köpa R-däck, bättre koppling, bättre bromsbelägg och nya synkringar när det är dags [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Jag använder min Integra till jobbet, handla mm (köpte ett bord och 4 stolar med den igår [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img])
Sevicekostnaderna är inte dyrare än på någon annan bil...
(lika bra jag säger att du ska ha fullständigt namn i signaturen oxå, innan nån annan gör det)
Mvh
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Rucklus

tjena. jag hade en integra type-r förut. nu har jag ctr 04.
om du ska köra banracing så ska du helt klart skaffa dig en integra.
ctr:en har mycket sämre väghållning och det är betydligt billigare att äga en integra. skrev min på farsan, betalade 3600 per år helförsäkrad. nu betalar jag lika mycket men har halförsäkring.

om du skaffar dig en integra ska du skaffa ett Short RAM, ett grymt avgassystem och ett keramiskt grenrör. då jevvlar kommer du att smiska!
<span style='color:blue'>Martin Simonsson
Skene</span>

Förut: Integra Type-R -98
Nu: Civic Type-R -04
racer

Är -98 den sista års modellen av Integran?

Martin, varför bytte du bort din Integra?
Peter Delin
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

de finns integra -05 men den e svår o dyr o få tag på...(japan lr USA)
men FET!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Gammla Integran (DC2) finns väl upp till 2000 i alla fall och DC5 kom 2001, den nya finns bara som högerstyrd.
No 666
Namn: Arrr

<!--QuoteBegin-Rucklus+3 Aug 2005, 15:52:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Rucklus @ 3 Aug 2005, 15:52:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->tjena. jag hade en integra type-r förut. nu har jag ctr 04.
om du ska köra banracing så ska du helt klart skaffa dig en integra.
ctr:en har mycket sämre väghållning och det är betydligt billigare att äga en integra. skrev min på farsan, betalade 3600 per år helförsäkrad. nu betalar jag lika mycket men har halförsäkring.

om du skaffar dig en integra ska du skaffa ett Short RAM, ett grymt avgassystem och ett keramiskt grenrör. då jevvlar kommer du att smiska!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=171367"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Gamla ITR;en har inte CTR(ep3) några problem att köra jämt med på bana, däremot ITR(dc5) är det en helt annan historia med... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Senast redigerad av No 666 den 3 augusti 2005, 22:00, redigerad totalt 1 gånger.
jarnkamin

Är inte Acura RSX Type-S samma som ITR DC5 fast den är vänsterstyrd?
Fredrik Wedin
[b]Civic Type <span style='color:red'>R</span> -03[/b]
Suzuki <span style='color:yellow'>RM250</span> -06
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Samma kaross men sen är det inte mycket som är lika.
Melanoz

köp integran, roligare bil på en kurvig väg går inte att hitta!!! i alla fall inte för dom pengarna.
Marcus Melanoz
ToLo
Kontakt:

Kan bara säga att CTR är grymt rolig! Har inte testat ITR så jag kan inte ge dig några jämförelser. Något som talar för CTRen är dock att du har möjlighet att få en NY bil, som du själv kan köra in och sköta om. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/wub.gif[/img]

Iofs kan du kanske importera en ny DC5 ITR, men jag antar att det är DC2 som du är intresserad av att jämföra med..
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
Rucklus

jag bytte till ctr för att jag ville ha en bil man kan åka lite bekvämare i och så ville jag ha AC. sen var jag trött på avgassystemet. det brötade sönder mitt huvud [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<span style='color:blue'>Martin Simonsson
Skene</span>

Förut: Integra Type-R -98
Nu: Civic Type-R -04
Bergan

En ITR till salu här på <a href="http://www.blocket.se/view/5623217.htm? ... c=1&city=0" target="_blank">Blocket!</a>
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Berza

Integra helt klart! Har provat en -05 CTR iofs helt orginal men körglädjen är det stor skillnad på, i civicen sitter man högt som ett höghus och "sämre" stolar. Sen så har den inte samma väghållning (men detta kan vara för att jag jämför med min ITR som inte är orginal)
Björn Nilsson #1483
Nu Honda Integra Type-R
Tidigare Volvo 745 -87, Pontiac Firebird V8 -89.
Skriv svar