Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
parkeringsböter
Detta är CarPark i ett nötskal! <a href="http://sydsvenskan.se/malmo/article114790.ece" target="_blank">http://sydsvenskan.se/malmo/article114790.ece</a>
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Såld:
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
pr0ny: Klart finns det idioter inom alla fack. Men man ska inte döma alla för att en är en s.k "P-fitta".
Ragge_C: Man lappar bilen. De flesta företag har samarbete med utländska inkassobolag
som kräver in boten i felparkerarens hemland. Detta gäller dock inte alla länder.
Andno: Tur att SBP ALDRIG gör fel...
Kan dra en och annan historia om tappade bilar från lyftar..
Ragge_C: Man lappar bilen. De flesta företag har samarbete med utländska inkassobolag
som kräver in boten i felparkerarens hemland. Detta gäller dock inte alla länder.
Andno: Tur att SBP ALDRIG gör fel...
Благодаря мутра!
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
hur gör man för att få ett p-tillstånd?
kollade på lärarnas bilar som stod parkerade vid skolan strax efter att jag fått min bot. där stog det t.ex Kenneth Jonsson Lärare/Pedagog Sjölins Gymnasium. utsktivet på ett vanligt A4 papper från datorn. och om man kollade på de olika bilarna som stod där så hadde nästan alla olika lappar. så hade jag då klarat mig om jag skrivit: Johannes Carlsson Elev Sjölins Gymnasium?
man kan ju bli så j*vla f*rbannad på carpark när det står att skylt finns som säger att p-tillstånd krävs. men när skylten sittet gömd bakom en buske så... men ni gör ju bara ert jobb så de e ju inte p-lisorna/nissarna som är onda.
tycker det är mycket värre om man parkerar på otillåten plats så att man är ivägen för annan trafik, typ korsning, mitt i gatan eller framför en port är mycket värre än om man stannar en kort stund på skolans parkering. hade jag inte stannat å snackat me kompisarna på skolan så hade jag sluppit boten...
kollade på lärarnas bilar som stod parkerade vid skolan strax efter att jag fått min bot. där stog det t.ex Kenneth Jonsson Lärare/Pedagog Sjölins Gymnasium. utsktivet på ett vanligt A4 papper från datorn. och om man kollade på de olika bilarna som stod där så hadde nästan alla olika lappar. så hade jag då klarat mig om jag skrivit: Johannes Carlsson Elev Sjölins Gymnasium?
man kan ju bli så j*vla f*rbannad på carpark när det står att skylt finns som säger att p-tillstånd krävs. men när skylten sittet gömd bakom en buske så... men ni gör ju bara ert jobb så de e ju inte p-lisorna/nissarna som är onda.
tycker det är mycket värre om man parkerar på otillåten plats så att man är ivägen för annan trafik, typ korsning, mitt i gatan eller framför en port är mycket värre än om man stannar en kort stund på skolans parkering. hade jag inte stannat å snackat me kompisarna på skolan så hade jag sluppit boten...
Senast redigerad av Jay-c den 8 augusti 2005, 10:44, redigerad totalt 1 gånger.
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
-
Clabbe
<!--QuoteBegin-Jay%c+8 Aug 2005, 10:43:41--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 8 Aug 2005, 10:43:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hur gör man för att få ett p-tillstånd?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=173374"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kontakta din skola för att kolla vad som gäller för att få ett tillstånd.
Det var inte CarPark tillstånd?
Om skylten är dold av en buska så ska du överklaga med motiveringen att
skylten inte syntes och att du inte då visste om P-tillstånd krävdes.
Skyltar måste vara väl synliga och korrekta för att man ska få lappa.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=173374"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kontakta din skola för att kolla vad som gäller för att få ett tillstånd.
Det var inte CarPark tillstånd?
Om skylten är dold av en buska så ska du överklaga med motiveringen att
skylten inte syntes och att du inte då visste om P-tillstånd krävdes.
Skyltar måste vara väl synliga och korrekta för att man ska få lappa.
Благодаря мутра!
JAG SKULLE ALDRIG KALLA EN P-LISA FÖR P-FITTA!!!!! bara så du vet clabbe!! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img] Jag kan mycket värre namn [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
nej, men jag tycker dom gör ett bra jobb, det är ju fan farligare att vara p-lisa än att vara polis [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img]
nej, men jag tycker dom gör ett bra jobb, det är ju fan farligare att vara p-lisa än att vara polis [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img]
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
måste va lite roligt att vara p-nisse ändå, är ju rätt kul å se folks reaktioner när dom svär å spottar. eftersom dom egentligen inte menar att du som p-nisse personligen är dum i huve etc så behöver man ju inte ta åt sig.
erkänn clabbe du har fått dig ett par goa skratt va?
erkänn clabbe du har fått dig ett par goa skratt va?
kör:
<!--QuoteBegin-Clabbe+8 Aug 2005, 10:29:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Clabbe 4 8 Aug 2005, 10:29:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Andno: Tur att SBP ALDRIG gör fel...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=173367"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag kan dra många historior från SBP, värre än vad många kan föreställa sig!
Fel gör alla för eller senare, men det gäller ju då att kunna erkänna att det blev just fel.
SBP betalar skador på kundbilar som begås av teknikerna (och även ibland sådant som inte berodde på handhavandefel utan mer var fel på bilen).
Har man som nu en dom i en domstol och detta vunnit laga kraft så får man rätta sig efter detta och inte tro att man kan sätta sig över domstolsväsendet!
Man måste ändra sig om man blivet överbevisad om motsatsen.
Vanliga företag följer en rekommendation från ARN men CarPark skiter i hovrätten!?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=173367"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag kan dra många historior från SBP, värre än vad många kan föreställa sig!
Fel gör alla för eller senare, men det gäller ju då att kunna erkänna att det blev just fel.
SBP betalar skador på kundbilar som begås av teknikerna (och även ibland sådant som inte berodde på handhavandefel utan mer var fel på bilen).
Har man som nu en dom i en domstol och detta vunnit laga kraft så får man rätta sig efter detta och inte tro att man kan sätta sig över domstolsväsendet!
Man måste ändra sig om man blivet överbevisad om motsatsen.
Vanliga företag följer en rekommendation från ARN men CarPark skiter i hovrätten!?
Såld:
Såld:
<a href="http://news.nyhet.nu/visa/bilnytt2temp. ... sid=121408" target="_blank">http://news.nyhet.nu/visa/bilnytt2temp. ... =121408</a>
SBP
SBP
[b]"Bromsarna är bara till för att återuppleva accelerationen"[/b]
<!--QuoteBegin-DC5+8 Aug 2005, 15:03:14--><div class='quotetop'>QUOTE(DC5 4 8 Aug 2005, 15:03:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><a href="http://news.nyhet.nu/visa/bilnytt2temp. ... sid=121408" target="_blank">http://news.nyhet.nu/visa/bilnytt2temp. ... =121408</a>
SBP
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=173475"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
2,7 milj kr i skador på mer än 5,5 milj förrättningar. Det ger en 50-öring i skada i snitt per kundmöte och år. Småpotatis skulle jag säga!
Då ska ni veta att detta även inkluderar sådant som vi inte gör. Missade rostskador som i förlängningen leder till ett haveri. Då kan det hända att SBP löser in bilen eller reparerar den för att vi missade att stoppa den i tid och skadan/kostnaden blev högre än den borde ha blivit. Ganska generöst när det kanske var omöjligt att upptäcka skadan under den korta tiden vi har på oss att utföra en besiktning!
Ett annat fall som är hämtat direkt från verkligheten var en bil som godkändes vid en reg.bes och sedan såldes. När det sedan var dags för bes igen så upptäcktes det att bilen överhuvudtaget inte skulle ha godkänts vid reg.bes och att det gjorts fel säkerligen p.g.a stress. Bilen löstes in för 180 kkr.
Men nu var det parkeringsböter denna tråden handlade om och inte SBP!
SBP
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=173475"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
2,7 milj kr i skador på mer än 5,5 milj förrättningar. Det ger en 50-öring i skada i snitt per kundmöte och år. Småpotatis skulle jag säga!
Då ska ni veta att detta även inkluderar sådant som vi inte gör. Missade rostskador som i förlängningen leder till ett haveri. Då kan det hända att SBP löser in bilen eller reparerar den för att vi missade att stoppa den i tid och skadan/kostnaden blev högre än den borde ha blivit. Ganska generöst när det kanske var omöjligt att upptäcka skadan under den korta tiden vi har på oss att utföra en besiktning!
Ett annat fall som är hämtat direkt från verkligheten var en bil som godkändes vid en reg.bes och sedan såldes. När det sedan var dags för bes igen så upptäcktes det att bilen överhuvudtaget inte skulle ha godkänts vid reg.bes och att det gjorts fel säkerligen p.g.a stress. Bilen löstes in för 180 kkr.
Men nu var det parkeringsböter denna tråden handlade om och inte SBP!
Senast redigerad av andno den 8 augusti 2005, 15:45, redigerad totalt 1 gånger.
Såld:
Såld:
-
Clabbe
<!--QuoteBegin-Jay%c+8 Aug 2005, 12:49:42--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 8 Aug 2005, 12:49:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Erkänn clabbe du har fått dig ett par goa skratt va?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=173413"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kan du hajja att jag har...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=173413"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kan du hajja att jag har...
Благодаря мутра!