Hej!
Funderar på att byta bil om ca ett halvår och har börjat kolla prisläge etc. Jag kommer att lägga ca 100 -130 000 kr och funderar nu på följande.
Tycker ni att jag skall köpa en bil med låg mätarställning och äldre årsmodell eller en med högre miltal men i gengäld nyare årsmodell ??[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Jag kör ca 1000 mil om året och räknar med att ha bilen ca 3-4 år.
Diskutera gärna i tråden varför ni förordar det ena/andra.
Ulf Nilsson
Årsmodell eller mil??
-
radarmorse
Ulf Nilsson
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
varken eller för o vara dryg..
de är skicket som styr..
milen spelar ingen roll alls i mina ögon,
finns gott om lågmilare som är dåligt sköta
o lika så finns de många lång milare som är otroligt vårdade.
så skicket eller utbudet bestämer
de är skicket som styr..
milen spelar ingen roll alls i mina ögon,
finns gott om lågmilare som är dåligt sköta
o lika så finns de många lång milare som är otroligt vårdade.
så skicket eller utbudet bestämer
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
-
radarmorse
Bra svar [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] , självklart styr ju skicket vilket objekt man väljer.
Men säg att jag funnit två exemplar som är lika fina.
Mitt påhittade exempel lyder:
Nummer 1 har 12000 mil på mätaren och är årsmodell 2001
Nummer 2 har 6000 mil på mätaren och är årsmodell 2002.
Vad väljer du då?
Men säg att jag funnit två exemplar som är lika fina.
Mitt påhittade exempel lyder:
Nummer 1 har 12000 mil på mätaren och är årsmodell 2001
Nummer 2 har 6000 mil på mätaren och är årsmodell 2002.
Vad väljer du då?
Ulf Nilsson
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
de av gör hjärtat efter provkörning [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
Om det är samma bilmodell och de är lika fina och plånboken tillåter så hade jag tagit alternativ 2 utan att tveka. (fast ska inte alternativ 2 vara 01:an?)
Skiljer det bara ett år så tycker jag miltalen spelar mer roll.
Och även om jag håller med Linus när det gäller att skicket spelar roll så hade iaf inte jag velat köpa en bil som gått allt för långt när man ska ha den ett tag.
Skiljer det bara ett år så tycker jag miltalen spelar mer roll.
Och även om jag håller med Linus när det gäller att skicket spelar roll så hade iaf inte jag velat köpa en bil som gått allt för långt när man ska ha den ett tag.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Baden - CH
En anledning att välja en nyare årsmodell kan vara om det finns någon garanti som fortfarande gäller. Gäller (i synnerhet om det finns vagnskadegaranti) om du kör så pass lite att du förlänger giltigheten om du köper den nyare årsmodellen.
Vad räknar du med att överskrida först? Datumgränsen från det att bilen första gången tagits i bruk eller gräns för körsträckan.
Inte avgörande, men något att väga in i bedömningen kanske.
Vad räknar du med att överskrida först? Datumgränsen från det att bilen första gången tagits i bruk eller gräns för körsträckan.
Inte avgörande, men något att väga in i bedömningen kanske.
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
vad gäller milen så är det mer intressant med en bil som inte gått så långt, och har bilen gått väldigt långt och är ny blir jag tveksam även där. men ju färre mil desto större chans att jag åker och tittar på den. sen skulle jag inte välja en dyrare bil som gått över 16 000 mil iomed att högre mil gör det svårsålt när man själv sen ska sälja även om bilen är i toppskick.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
<!--QuoteBegin-EcciBaka+28 Aug 2005, 14:11:27--><div class='quotetop'>QUOTE(EcciBaka 4 28 Aug 2005, 14:11:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->vad gäller milen så är det mer intressant med en bil som inte gått så långt, och har bilen gått väldigt långt och är ny blir jag tveksam även där. men ju färre mil desto större chans att jag åker och tittar på den. sen skulle jag inte välja en dyrare bil som gått över 16 000 mil iomed att högre mil gör det svårsålt när man själv sen ska sälja även om bilen är i toppskick.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=181494"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
precis så tänker jag okcså
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=181494"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
precis så tänker jag okcså
Martin Larsen
Honda crx g2 evighets projekt
Honda crx vt sommar leksak
Honda crx g2 evighets projekt
Honda crx vt sommar leksak