Träningstråden
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
har kreatin pyrovat färdigt i min HT-R, förjäkla härligt.
tog upp boxning idag igen, usch va härligt att få kampsporta igen. lite ringrostig är man men det ordnar sig.
tog upp boxning idag igen, usch va härligt att få kampsporta igen. lite ringrostig är man men det ordnar sig.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
------------------------
htr ? du är medveten om att det förmodligen inte är samma doser =) samt de e grymmare effekt o köra de sep [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] PROVA !
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
-
StiFt
- Bil: VW Golf MK2 GTI 16V
- Namn: Mattias Lindblad
- Kontakt:
Min mage väger 75kg [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Orkar aldrig träna längre, finns roligare saker att göra [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
*host* köra rex *host*
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Orkar aldrig träna längre, finns roligare saker att göra [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
*host* köra rex *host*
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
[b]VW Golf GTI 16v -88[/b]
[b]BMW 520i Touring e34 -96[/b]
[i]BMW 525i e34 -91 (Såld 2010)[/i]
[i]BMW 525ia k e34 -89 (Skrotad 2010)[/i]
[i]BMW 525i e34 -92 (Skrotad 2010)[/i]
[i]Peugeot Expert 2,0 HDI -04 (Såld 2009)[/i]
[i]Honda CRX VTEC -90 (Såld 2008)[/i]
[b]BMW 520i Touring e34 -96[/b]
[i]BMW 525i e34 -91 (Såld 2010)[/i]
[i]BMW 525ia k e34 -89 (Skrotad 2010)[/i]
[i]BMW 525i e34 -92 (Skrotad 2010)[/i]
[i]Peugeot Expert 2,0 HDI -04 (Såld 2009)[/i]
[i]Honda CRX VTEC -90 (Såld 2008)[/i]
-
EcciBaka
- Kontakt:
eko: självklart inte i samma doser. har tänkt pröva faktiskt. gav rejält när jag bara körde vanligt kreatin me uppladdningsperiod.
------------------------
------------------------
------------------------
i feel like a noob once again...vad är ht-r?
Har nån av er testat V12 Creatine? Folk har sagt att den är skitbra, men lixom...skiljer det sig något mellan olika kreatiner så pass mycket?
Har nån av er testat V12 Creatine? Folk har sagt att den är skitbra, men lixom...skiljer det sig något mellan olika kreatiner så pass mycket?
[b]Björn Bekkouche[/b][i], Stockholm #1251[/i]
[i]Kör:[/i]
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- [b]Ford Focus Flexifuel -08[/b]
[i]Tidigare fordon:[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- VW Golf GTi 2,0L MK1 -84
- Nissan Micra K10 -88 [i](R.I.P.)[/i]
- Honda [b]CRX[/b] SOHC 1,6i -88
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
jo de finns ju olika kreatin, känner du inte av kreatin monohydrat så ska kreatin citrate funka. vice versa.
v12 har jag inte provat, däremot har jag testat cubed och ox, från san.
kan säga att ox funkar grymt man får fet jävla pump men de lägger sig efter ett tag. under träning fick jag sån pump så jag knappt kunde dra in armarna när ajg körde bicepes triceps, de verkligen kändes hur de pumpades men soms agt bara tillfälligt. cubed smakar ungefär som kreatin pyrovat.. SKIITTTT med andra ord man får ha dextrose o blanda med för att kunna dricka det är hemskt beskt..
v12 har jag inte provat, däremot har jag testat cubed och ox, från san.
kan säga att ox funkar grymt man får fet jävla pump men de lägger sig efter ett tag. under träning fick jag sån pump så jag knappt kunde dra in armarna när ajg körde bicepes triceps, de verkligen kändes hur de pumpades men soms agt bara tillfälligt. cubed smakar ungefär som kreatin pyrovat.. SKIITTTT med andra ord man får ha dextrose o blanda med för att kunna dricka det är hemskt beskt..
Kan egentligen inte mycket om alla specialprepparat men har läst att kreatin inte är så nyttigt på lång sikt (tror det var cancerframkallande). Många Gainers innehåller ju annars sötningsmedel som (aspartam etc) vilket inte är bra för kroppen. Tränar själv lite styrketräning men är inte hypernoga med pepparat och tillskott men äter dock vettigt i övrigt.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
äh cancer får man av att leva ju, finns ju cancer risk i allt man stoppar i sig o allt man göra.
klart man kan ju göra saker för o minimera risken, men jag tycker man ska leva livet så länge det går!
lev varje dag som om det vore din sista!=)
klart man kan ju göra saker för o minimera risken, men jag tycker man ska leva livet så länge det går!
lev varje dag som om det vore din sista!=)
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
jo beck det har jag inte sett nånstans visa gärna källa. tur jag kör rent wassle och ingen gainer..
men undrar hur man skulle sett ut om man undvek all tillskott, mat, dryck, godis, som framkallar s.k cancer.. det var mindre canser förr.. mer nu, och de beror säkerligen på mcke konstiga saker som säljs inte mindre alla träningsprep. men samtidigt så sköter tränande människor maten på annat sätt.. vi röker oftast inte dricker oftast mindre. och tänker på vad man äter, undviker all snabb socker och gärna fruktos m.m men däremot så har vi säkerligen hög dos av aspartam, tex själv dricker jag ca 1-2 liter cola dagligen.. givetvis light.. visst kan dricka vanlig men 10,6 g socker per dl, de blir 106-212g socker per dag vilket motsvarar 420-840 kcal av rent socker per dag.. av bara colan..
detta leder till fettinlagring oavsett om jag tränar..
då undrar man vilket är bäst av dessa alt, light eller vanlig?
visst då säger folk "men skippa colan dååå" men de e inte så lätt jag klarar mig inte utan de så enkelt är de! skippa du dina cigg istället..
men undrar hur man skulle sett ut om man undvek all tillskott, mat, dryck, godis, som framkallar s.k cancer.. det var mindre canser förr.. mer nu, och de beror säkerligen på mcke konstiga saker som säljs inte mindre alla träningsprep. men samtidigt så sköter tränande människor maten på annat sätt.. vi röker oftast inte dricker oftast mindre. och tänker på vad man äter, undviker all snabb socker och gärna fruktos m.m men däremot så har vi säkerligen hög dos av aspartam, tex själv dricker jag ca 1-2 liter cola dagligen.. givetvis light.. visst kan dricka vanlig men 10,6 g socker per dl, de blir 106-212g socker per dag vilket motsvarar 420-840 kcal av rent socker per dag.. av bara colan..
detta leder till fettinlagring oavsett om jag tränar..
då undrar man vilket är bäst av dessa alt, light eller vanlig?
visst då säger folk "men skippa colan dååå" men de e inte så lätt jag klarar mig inte utan de så enkelt är de! skippa du dina cigg istället..
-
EcciBaka
- Kontakt:
ackyl: HT-R, som vilket namn som helst; Super mass gainer, gain mass super, RH-T, THR, hejfiderittan. kalla det vad du vill, ett varumärke helt enkelt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Eko: Jag la av me både cigg o cola [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Eko: Jag la av me både cigg o cola [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
------------------------
------------------------
------------------------
Uppar en gammal tråd.
Då jag själv har precis börjat träna igen så söker jag lite bra övningar och sånt och snubblade över en riktigt bra tråd på ett annat forum.
<a href='http://www.minhembio.com/forum/index.ph ... earchtime=' target='_blank'>http://www.minhembio.com/forum/index.ph ... chtime=</a>
Zoomair verkar verkligen veta vad han snackar om. Finns även några länkar till övningar på sida 2 från Milos Sarcev.
Då jag själv har precis börjat träna igen så söker jag lite bra övningar och sånt och snubblade över en riktigt bra tråd på ett annat forum.
<a href='http://www.minhembio.com/forum/index.ph ... earchtime=' target='_blank'>http://www.minhembio.com/forum/index.ph ... chtime=</a>
Zoomair verkar verkligen veta vad han snackar om. Finns även några länkar till övningar på sida 2 från Milos Sarcev.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Härligt med folk som sätter igång o börjar träna!
Finns fan inget bättre än träning och den pump man får under passen. För er som inte vet vad jag menar så hänvisar jag till Arnolds yttrande om pump från 70-80 talet <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Hur ska du lägga upp din träning Krister?
Vad har du för mål??
Finns fan inget bättre än träning och den pump man får under passen. För er som inte vet vad jag menar så hänvisar jag till Arnolds yttrande om pump från 70-80 talet <!--emo&;)-->
Hur ska du lägga upp din träning Krister?
Vad har du för mål??
[b]Björn Bekkouche[/b][i], Stockholm #1251[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
kul att du börjat träna, de behöver man! det är som vtec ju längre man kommer desto roligare är det. du skrev att du sökte lite övningar så jag länkar dig en bok som nog är den bästa som finns <a href='http://www.adlibris.se/product.aspx?isb ... &checked=1' target='_blank'>http://www.adlibris.se/product.aspx?isb ... ecked=1</a>
köp den eller be ditt gym köpa in den om de inte redan har den, finns mängder av övningar till varje muskelgrupp och förklarar hur du ska göra och hur respektive övningar tar å skillnaden mellen olika övningar i samma grupp.
glöm inte maten också finns hur många teorier som helst om hur du ska äta vad du ska äta när du ska äta osv. tänk på att få i dig bra med energi så du orkar träna, ät 1-1,5 timma innan träning, få i dig mycket proteiner minst 2 gram/kroppskg(en del vill ha 3-4, du kan inte få i dig för mycket proteiner så de kan du äta/dricka hur mycket du vill) kosttillskott är att rekomendera om du inte vill bo i köket <!--emo&:)-->
<!--endemo--> själv köper jag mitt från <a href='http://www.farmacia.cc' target='_blank'>http://www.farmacia.cc</a> funkar hur bra som helst bra priser snabba leveranser brainfo om produkterna.
tänk också på att vila är 30% av träningen så sova kan du göra med gott samvete <!--emo&:prop:-->
<!--endemo-->
köp den eller be ditt gym köpa in den om de inte redan har den, finns mängder av övningar till varje muskelgrupp och förklarar hur du ska göra och hur respektive övningar tar å skillnaden mellen olika övningar i samma grupp.
glöm inte maten också finns hur många teorier som helst om hur du ska äta vad du ska äta när du ska äta osv. tänk på att få i dig bra med energi så du orkar träna, ät 1-1,5 timma innan träning, få i dig mycket proteiner minst 2 gram/kroppskg(en del vill ha 3-4, du kan inte få i dig för mycket proteiner så de kan du äta/dricka hur mycket du vill) kosttillskott är att rekomendera om du inte vill bo i köket <!--emo&:)-->
tänk också på att vila är 30% av träningen så sova kan du göra med gott samvete <!--emo&:prop:-->
Senast redigerad av Tricid den 2 augusti 2006, 12:32, redigerad totalt 1 gånger.
Emanuel Larsson
Jag börjar med allsidig träning där jag stimulerar och vänjer alla muskelgrupperna under varje träningspass de första veckorna, sedan bryter jag ner muskelgrupperna till dagspass och räknar med att träna 3-4ggr per vecka.
Orsaken till att jag tagit upp träningen igen är för att jag är otroligt understimulerad och sover rätt kasst. Eller vad sägs om 2-3 timmars sömn... sen att jag har ryggproblem som bara mår bättre av att jag tränar gör inte valet svårare heller. Förr så cyklade och åkte jag inlines rätt mycket men knäna började säga ifrån så jag slutade med det och nu känner jag hur det hela sätter sig på kroppen, humöret och sömnen.
Mitt mål är att må bra och forma kroppen något sånär... alltså, jag söker inte att bygga som fan eller bli nåt muskelmonster, jag fyller trots allt 30 om 1½ vecka. Vill helt enkelt bara må bra i 30 år till... minst.
Vad gäller maten så är det ingen fara, jag får i mig tillräckligt med mat (enligt kattis för mycket ibland)... det jag gör nu är att anpassa mer vad jag äter och när... men jag har ett problem och det är att jag inte, och kommer inte att börja med det heller, äter grönsaker eller frukt... (med vissa undantag i matlagningen). Så detta kompenseras genom att äta mycket annat där jag får i mig det jag behöver.
Den där boken får jag se vad jag gör med... i första hand så skall jag sätta upp ett program tillsammans med en kompis som tränat hela livet och sen blir det lite coachning på gymet... World Class blev det föressten, fräschaste gymmet på Kungsholmen om ni frågar mig.
Orsaken till att jag tagit upp träningen igen är för att jag är otroligt understimulerad och sover rätt kasst. Eller vad sägs om 2-3 timmars sömn... sen att jag har ryggproblem som bara mår bättre av att jag tränar gör inte valet svårare heller. Förr så cyklade och åkte jag inlines rätt mycket men knäna började säga ifrån så jag slutade med det och nu känner jag hur det hela sätter sig på kroppen, humöret och sömnen.
Mitt mål är att må bra och forma kroppen något sånär... alltså, jag söker inte att bygga som fan eller bli nåt muskelmonster, jag fyller trots allt 30 om 1½ vecka. Vill helt enkelt bara må bra i 30 år till... minst.
Vad gäller maten så är det ingen fara, jag får i mig tillräckligt med mat (enligt kattis för mycket ibland)... det jag gör nu är att anpassa mer vad jag äter och när... men jag har ett problem och det är att jag inte, och kommer inte att börja med det heller, äter grönsaker eller frukt... (med vissa undantag i matlagningen). Så detta kompenseras genom att äta mycket annat där jag får i mig det jag behöver.
Den där boken får jag se vad jag gör med... i första hand så skall jag sätta upp ett program tillsammans med en kompis som tränat hela livet och sen blir det lite coachning på gymet... World Class blev det föressten, fräschaste gymmet på Kungsholmen om ni frågar mig.
Kör:
Kör:
Har också börjat träna efter några månaders uppehåll. Gick verkligen över förväntan, trodde jag hade tappat massor i bänk/mark/böj men det är väl bara för man äter som en häst. Nu är det verkligen skoj att träna med några polare igen <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Vad ligger ni på för stats i mark/böj/bänk?`
Vad ligger ni på för stats i mark/böj/bänk?`
Senast redigerad av RobbanT den 2 augusti 2006, 12:46, redigerad totalt 1 gånger.
www.sodervidinge.se
Har aldrig varit någon som tagit tunga vikter så för mig är det ointressant att jämföra mig med andra... har aldrig gjort och kommer aldrig göra.
Kör:
Kör:
Inte alls... bara att jag sedan barnsben varit en tanig kille och därmed aldrig kunnat maxa på samma sätt eller så... som ex kan väl säga att nu när jag ligger och tränar bänkpress sker det på 40kg... kan nog öka lite men inte mycket... då känns det inte sååå skoj att ens försöka se vad man klarar på ett lyft då nästa kille kliver in och ändå lägger på xx kilo på min maxtyngd för att ligga och köra 3x10 eller nåt.
Kör:
Kör:
Börja träna seriöst nu i måndas igen efter semstern. Se hur långt ja kommer till nästa säsong. Kul som fan o komma igång igen iaf.
[u][b]Niclas Pettersson Borås[/b][/u]
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
har själv inte varit så duktig sen jag skrev sistag gångerna här typ började med min träning och har kört utan uppehåll och är inne på vecka 3 nu, känns underbart kroppen vet precis hur den ska göra och jag är nästan uppe i mina gamla vikter. känns super! störigt bara att under träningen så e man riktigt pumpad.. en timme efter så har de redan lagt sig, åter mindre kolhydrater nu därav men andra sidan så slipper jag gå upp för mycke under sommarperioden =)
Milos Sarcev är grym!
Milos Sarcev är grym!
Vill börja träna igen, men vet inte hur kroppen klarar av det. I vintras så fick jag problem med ryggen. Dom försvann när jag slutade träna så något fel är det. Måste försöka bli frisk i ryggen först, men har ju inga problem när jag inte tränar... Så då är frågan, måste jag börja träna för att få ont i ryggen igen och sen gå till läkaren? Känns inte kul. Lägger ut en massa pengar på gymkort och sen så kan man inte utnyttja det. Ja och så är det knäna på det med. Har haft problem med dom dom senaste månaderna med <!--emo&:(-->
<!--endemo--> Får för mig att det beror på att jag inte tränat på länge. Men varför skulle det göra det? Äh jag vet helt enkelt inte. Borde lämna in sig själv på en service känns det som. Är inte kul som det är nu. Vill få tillbaka tränings suget. Trådar som denna får en att bli sugen. Måste bli vältränad igen. <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
Kanske ändra träningen så att du stimulerar rygg och knän och inte bara belastar de?
Har själv problem med ryggen och därför väljer jag mina övningar med omsorg så att jag inte belastar ryggen onödigt mycket utan stimulerar och arbetar upp musklerna i ryggen på ett bra och mjukt sätt.
Har själv problem med ryggen och därför väljer jag mina övningar med omsorg så att jag inte belastar ryggen onödigt mycket utan stimulerar och arbetar upp musklerna i ryggen på ett bra och mjukt sätt.
Kör:
Kör:
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
gammel handbollsgay som man är så har ju knäna fått en del smällar...
testa o kör på en sån där jävla ufoplatta några kvällar i veckan..
då kör du igång utsida lår och alla smågrejjer runt om i knäna...de hjälper, tro mig
testa o kör på en sån där jävla ufoplatta några kvällar i veckan..
då kör du igång utsida lår och alla smågrejjer runt om i knäna...de hjälper, tro mig
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
kör på som du tycker är lagom krister, ett program som jag kör (tränar ganska seriöst) lyder
Måndag: Bröst
Tisdag: rygg
onsdag axlar
Torsdag: armar
Fredag: Ben
Oftast brukar jag köra ben ihop med de andra muskelgrupperna, kör då framsida lår ihop med bröst, vader med axlar och baksida med rygg, vill vara ledig på helgerna och göra helt andra saker än att träna, ett bra tips för den som vill "koma i form" är att dra ner på allt vitt bröd/pasta/ris, detta är snabba kollisar och är inte vidare bra för kroppen, kroppen behöver dock kolhydrater men i form av långsamma (utom efter träning) börja äta fullkornsprodukter men dra gärna ner på kolhydraterna överlag och ät mer kött och grönsaker
jag äter kolhydrater på morgonen och runt träning då kroppen behöver det som mest, försöker undvika så mycket som möjligt de andra tiderna på dygnet då jag vill tappa en del kilon
ang kosttillskott så tycker jag att dte är upp till var och en, det viktga är att man får i sig det kroppen behöver, även om man inte är krppsbyggare sliter träningen på kroppen och kroppen behöver sin vila och sin föda annars kommer man bli tjurig och hängig/trött precis som innan, kostillskott jag skulle rekomendera om man ska börja träna är: Multivitamintabletter (finns att köpa på ica etc) samt proteintillskott som man kan ta på morognen då kroppen behöver protein då samt efter träning
men det viktigaste som många glömmer (ink mig själv) låt det ta sin tid och bli en livsstil
ps: fan va långt det blev <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Måndag: Bröst
Tisdag: rygg
onsdag axlar
Torsdag: armar
Fredag: Ben
Oftast brukar jag köra ben ihop med de andra muskelgrupperna, kör då framsida lår ihop med bröst, vader med axlar och baksida med rygg, vill vara ledig på helgerna och göra helt andra saker än att träna, ett bra tips för den som vill "koma i form" är att dra ner på allt vitt bröd/pasta/ris, detta är snabba kollisar och är inte vidare bra för kroppen, kroppen behöver dock kolhydrater men i form av långsamma (utom efter träning) börja äta fullkornsprodukter men dra gärna ner på kolhydraterna överlag och ät mer kött och grönsaker
jag äter kolhydrater på morgonen och runt träning då kroppen behöver det som mest, försöker undvika så mycket som möjligt de andra tiderna på dygnet då jag vill tappa en del kilon
ang kosttillskott så tycker jag att dte är upp till var och en, det viktga är att man får i sig det kroppen behöver, även om man inte är krppsbyggare sliter träningen på kroppen och kroppen behöver sin vila och sin föda annars kommer man bli tjurig och hängig/trött precis som innan, kostillskott jag skulle rekomendera om man ska börja träna är: Multivitamintabletter (finns att köpa på ica etc) samt proteintillskott som man kan ta på morognen då kroppen behöver protein då samt efter träning
men det viktigaste som många glömmer (ink mig själv) låt det ta sin tid och bli en livsstil
ps: fan va långt det blev <!--emo&:D-->
Krister och Patrik: Tack för förslagen. Angående ufoplatta så vet jag inte. Har haft problem med för starka muskler på utsida lår. Dom drog hela knäskålen snett. Så där vet jag inte, borde ju haft störst problem när man spelade och inte nu. Försöker träna dom musklerna som håller i på insidan. Men det är inte lika farligt nu som för några veckor sen och inte samma känsla. Dom kändes svaga och slitna nu bara. Fattar det inte.
Angående ryggen så vet jag att jag har problem och förhoppningsvis var det sitter. Har för starka/korta muskler i lår, säte och höftböjaren. Mycket stretching krävs. Men sist så var det inte det som gjorde felet. Uppstod ett helt nytt. Satt nere vid svanskotan. Högg till om man lutade sig fram och när man hostade.
MÅSTE ta tag i detta. Men just nu betyder bilen och kompisar för mycket. Vill inte ta tid och framför allt pengar ifrån det. Hoppas man tar tag i det i vinter. Motivationen finns inte, då blir träningen bara halvdan så jag väntar tills den infinner sig.
Tack för omtanken
Angående ryggen så vet jag att jag har problem och förhoppningsvis var det sitter. Har för starka/korta muskler i lår, säte och höftböjaren. Mycket stretching krävs. Men sist så var det inte det som gjorde felet. Uppstod ett helt nytt. Satt nere vid svanskotan. Högg till om man lutade sig fram och när man hostade.
MÅSTE ta tag i detta. Men just nu betyder bilen och kompisar för mycket. Vill inte ta tid och framför allt pengar ifrån det. Hoppas man tar tag i det i vinter. Motivationen finns inte, då blir träningen bara halvdan så jag väntar tills den infinner sig.
Tack för omtanken
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
ziggy jag förstår inte riktigt vad du menar....fick du ont i ryggen när du tränade och sen när du slutade försvann det och sen kom det tillbaka igen? att du fått ont i ryggen av träningen är till 99% att du lyft/dratt/gjort fel i övningen eller överansträngt dig med tex för mycket vikter eller för många ryggpass.
att vila är inget sätt att få din rygg till att bli bättre tvärtom den blir sakta men säkert i sämre skick, de du ska göra är köra rehabträning(nog de tråkigaste som finns MEN ett nödvändigt ont) låga vikter många gånger tex 3x12. ta kontakt med en gyminstruktör på ditt lokala gym som kan ge dig en rundvisning om i hur du bäst tränar upp din rygg och som passar dig. sen kan det vara bra att träna upp hela buken/bålen, om du stabiliserar upp det kommer du även få en bättre hålling gå mer rakryggad bland annat.
det är sant att bil å polare är jävligt skoj men om du skippar den/dem i 1-2 timmar 3 gånger i veckan är de inte hela världen de lär vara kvar.
LYCKA TILL
att vila är inget sätt att få din rygg till att bli bättre tvärtom den blir sakta men säkert i sämre skick, de du ska göra är köra rehabträning(nog de tråkigaste som finns MEN ett nödvändigt ont) låga vikter många gånger tex 3x12. ta kontakt med en gyminstruktör på ditt lokala gym som kan ge dig en rundvisning om i hur du bäst tränar upp din rygg och som passar dig. sen kan det vara bra att träna upp hela buken/bålen, om du stabiliserar upp det kommer du även få en bättre hålling gå mer rakryggad bland annat.
det är sant att bil å polare är jävligt skoj men om du skippar den/dem i 1-2 timmar 3 gånger i veckan är de inte hela världen de lär vara kvar.
LYCKA TILL
Emanuel Larsson
-
EcciBaka
- Kontakt:
ska väl försöka få bort sommarformen ssnart.. men he tar väl seg te att jag börjar nyktra i å. kan inga träna just nu eller jag kan men bruten fot använder ajg som förevändning.försöker megm e att tager hem så månge kvinns så te ble trenng utta te me. i gbg blir he mma men te e ett senare problem.
------------------------
------------------------
------------------------
Ziggy: Hur ofta servar du bilen? Hur mycket ser du till att den alltid är i god kondition? Hur mycket super du bort per månad? Sen kan du försöka rättfärdiga att inte ta hand om din kropp INNAN den är helpaj... <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Koffe: Det med pasta/ris gäller väl ändå de som försöker gå ner i vikt... inte vi andra som desperat har försökt öka i vikt sedan barnsben men aldrig lyckas. Skulle jag sluta med pasta/ris/potatis så skulle jag nog sjunka till under 60kg... och grönsaker, vafan, det får man bara cancer av... <!--emo&;)-->
<!--endemo--> <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Sen vad gäller fullkorn så är det faktiskt inte helt fel att byta ut vanligt ris mot fullkornsris och samma med pasta... och sen kanske äta bulgur istället för ris lite då o då. Men framför allt, inte köra allt småätande mellan måltiderna.
Koffe: Det med pasta/ris gäller väl ändå de som försöker gå ner i vikt... inte vi andra som desperat har försökt öka i vikt sedan barnsben men aldrig lyckas. Skulle jag sluta med pasta/ris/potatis så skulle jag nog sjunka till under 60kg... och grönsaker, vafan, det får man bara cancer av... <!--emo&;)-->
Sen vad gäller fullkorn så är det faktiskt inte helt fel att byta ut vanligt ris mot fullkornsris och samma med pasta... och sen kanske äta bulgur istället för ris lite då o då. Men framför allt, inte köra allt småätande mellan måltiderna.
Kör:
Kör: