<!--QuoteBegin-MagnusL+7 Oct 2005, 21:17:35--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL 4 7 Oct 2005, 21:17:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Sam+7 Oct 2005, 22:13:07--><div class='quotetop'>QUOTE(Sam 4 7 Oct 2005, 22:13:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->"Ni har två val, antingen gillar ni läget, eller så gör ni inte det och helt enkelt låter bli att besöka våran sida, tyvärr men så är det. "
Låter som talibaner/Hitler mm..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197866"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hitler sa: "Är Du jude ska Du dö" och utrotade mer än 6 miljoner judar i ett fruktansvärt folkmord som saknar motstycke i modern historia..
Jämför inte det med ett forum på internet tack..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197869"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Sa att sättet dvs DIKTATUREN e likadant!
Varför ta åt sig när jag sa att det *låter som*
Styrelsen meddelar
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Gillar man inte dagens styrelse så har man chansen att välja nya styrelsemedlemmar 1 gång om året.
Ett beslut kan säkert hävas av en ny styrelse...
De som sitter idag är framröstade av OSS medlemmar och iom det har vi gett dem tillåtelse att agera för klubbens bästa så gott DOM kan.
Om man inte gillar de beslut dem tar så får man helt enkelt ställa upp själv nästa gång och på så vis göra något åt saken.
Så en omröstning bland medlemmarna är ju inte ens nödvändigt då vi redan gett dem tillåtelse att agera åt oss.
Ett beslut kan säkert hävas av en ny styrelse...
De som sitter idag är framröstade av OSS medlemmar och iom det har vi gett dem tillåtelse att agera för klubbens bästa så gott DOM kan.
Om man inte gillar de beslut dem tar så får man helt enkelt ställa upp själv nästa gång och på så vis göra något åt saken.
Så en omröstning bland medlemmarna är ju inte ens nödvändigt då vi redan gett dem tillåtelse att agera åt oss.
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-Sam+7 Oct 2005, 22:23:08--><div class='quotetop'>QUOTE(Sam @ 7 Oct 2005, 22:23:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-MagnusL+7 Oct 2005, 21:17:35--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL @ 7 Oct 2005, 21:17:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Sam+7 Oct 2005, 22:13:07--><div class='quotetop'>QUOTE(Sam @ 7 Oct 2005, 22:13:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->"Ni har två val, antingen gillar ni läget, eller så gör ni inte det och helt enkelt låter bli att besöka våran sida, tyvärr men så är det. "
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197866"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hitler sa: "Är Du jude ska Du dö" och utrotade mer än 6 miljoner judar i ett fruktansvärt folkmord som saknar motstycke i modern historia..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197869"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197877"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Sorry om jag överreagerade, men delar av min släkt drabbades ganska hårt i andra världskriget.. så hitler & co kan vi lämna utanför denna debatt..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197877"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Sorry om jag överreagerade, men delar av min släkt drabbades ganska hårt i andra världskriget.. så hitler & co kan vi lämna utanför denna debatt..
Senast redigerad av MagnusL den 7 oktober 2005, 22:31, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
Scotte.. Nej beslutet ökar inte pressen på sponsorerna... TVÄRTOM!!! dom kan luta sig tillbaka! och behöver inte göra nånting! Vad har ni gjort för dom förutom att underlätta så dom slipper sänka priset eller effektivisera och se om sitt eget för nån annan är billigare? blir ju för f-n ingen konkurens längre! jag är inte på djupt vatten mannen.. se dig omkring..
Fixxe.. Ghetto import? Är de mig du syftar på? Garanti? vem säger att jag inte har nån garanti på de jag säljer? leveransgaranti? tror jag har lika mycket leveransgaranti som welav eller infra... sjunker båten så sjunker båten. Jag kan nog tom ha bättre garanti.. för jag kan bara sonika ta produkten ifrån nån annan.. medans dom kanske är knutna till en och samma.....
Fixxe.. Ghetto import? Är de mig du syftar på? Garanti? vem säger att jag inte har nån garanti på de jag säljer? leveransgaranti? tror jag har lika mycket leveransgaranti som welav eller infra... sjunker båten så sjunker båten. Jag kan nog tom ha bättre garanti.. för jag kan bara sonika ta produkten ifrån nån annan.. medans dom kanske är knutna till en och samma.....
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Var står det att de inte får fortsätta hur mycket dom vill med sälja sina saker svart/privat/hobbyist eller vad man nu vill... bara det att dom inte får annonsera om det på forumet.
Precis som att man inte får fråga vem har den mp3n? eller den filmen här igenom , men att det säkert löser sig ändå bakom kulisserna, dock så ser det 110ggr bättre ut utåt från klubbens sida...
Tänk på att vi är en stor klubb, det är många som inte har en honda som kommer in här och tittar, vi presterar otroligt bra överallt!
Boråsarna kickar ass på strippen, banrävarna latjar i superstage med vem som helst nästan.
sånt gör att folk går in här och intresserar sig av oss.
då tycker jag det ska se ut som vi är en proffsig och seriös klubb som dessutom har förbannat kul tillsammans! även om det tyvärr bara kommer upp topicar om det kanske 2ggr om året nu förtiden när det varit hpc fest och mantorps körning!
Alltså jag fattar verkligen inte hur folk kan slänga ur sig så mycket utan att tänka?
Var står det att de inte får fortsätta hur mycket dom vill med sälja sina saker svart/privat/hobbyist eller vad man nu vill... bara det att dom inte får annonsera om det på forumet.
Precis som att man inte får fråga vem har den mp3n? eller den filmen här igenom , men att det säkert löser sig ändå bakom kulisserna, dock så ser det 110ggr bättre ut utåt från klubbens sida...
Tänk på att vi är en stor klubb, det är många som inte har en honda som kommer in här och tittar, vi presterar otroligt bra överallt!
Boråsarna kickar ass på strippen, banrävarna latjar i superstage med vem som helst nästan.
sånt gör att folk går in här och intresserar sig av oss.
då tycker jag det ska se ut som vi är en proffsig och seriös klubb som dessutom har förbannat kul tillsammans! även om det tyvärr bara kommer upp topicar om det kanske 2ggr om året nu förtiden när det varit hpc fest och mantorps körning!
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
En fråga då!
Varför skulle vi klara oss sämre nu om t.ex 100 pers inte längre vill förnya sitt medlemsskap? För tre år sen när jag blev medlem var vi ca 200-300 pers mindre och vi klarade oss bra då!
Varför skulle vi klara oss sämre nu om t.ex 100 pers inte längre vill förnya sitt medlemsskap? För tre år sen när jag blev medlem var vi ca 200-300 pers mindre och vi klarade oss bra då!
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Förtydligande av reglerna:
§1 Honda Performance Clubs Köp & Sälj är i första hand till för privatpersoner och vi tillåter inte företag att annonsera med undantag för det som nämns i §2.
§2.1 Företag
Dem enda företag som tillåts att annonsera är dem som har godkänts av HPC och då gäller en annons per företag.
§2.2 Honda Performance Club förbehåller sig rätten att avgöra när en annons är företagsliknande, vilket även kan inkludera hobbyverksamheter. Annons som anses vara företagsliknande raderas utan förvarning. I detta inkluderar vi annonser med privatimport där ”fler kan tas hem”. Sakerna som säljs måste finnas till hands omgående utan fördröjning. Ingen "mellanhands"-försäljning får förekomma. Har man saker till försäljning som inte går under beg/enstaka produkter får man ha en länk i sin signatur med webbadress till sida där produkterna finns, se §3
§3 Massförsäljning/privatimport
Länk i signaturen för att hänvisa till sida med info/pris etc om produkterna. Endast webadressen får beskriva företaget, inga tillägg får finnas. Ex <a href="http://forum.japtrade.com" target="_blank">http://forum.japtrade.com</a>
§1 Honda Performance Clubs Köp & Sälj är i första hand till för privatpersoner och vi tillåter inte företag att annonsera med undantag för det som nämns i §2.
§2.1 Företag
Dem enda företag som tillåts att annonsera är dem som har godkänts av HPC och då gäller en annons per företag.
§2.2 Honda Performance Club förbehåller sig rätten att avgöra när en annons är företagsliknande, vilket även kan inkludera hobbyverksamheter. Annons som anses vara företagsliknande raderas utan förvarning. I detta inkluderar vi annonser med privatimport där ”fler kan tas hem”. Sakerna som säljs måste finnas till hands omgående utan fördröjning. Ingen "mellanhands"-försäljning får förekomma. Har man saker till försäljning som inte går under beg/enstaka produkter får man ha en länk i sin signatur med webbadress till sida där produkterna finns, se §3
Länk i signaturen för att hänvisa till sida med info/pris etc om produkterna. Endast webadressen får beskriva företaget, inga tillägg får finnas. Ex <a href="http://forum.japtrade.com" target="_blank">http://forum.japtrade.com</a>
Senast redigerad av M Scotte den 7 oktober 2005, 23:58, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
<!--QuoteBegin-Dani+7 Oct 2005, 21:37:01--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani @ 7 Oct 2005, 21:37:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En fråga då!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197889"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kul tänkesätt du har. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
"Vem bryr sig ens om flera av klubbens mest aktiva medlemmar drar sig ur"... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197889"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kul tänkesätt du har. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
"Vem bryr sig ens om flera av klubbens mest aktiva medlemmar drar sig ur"... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
Väl Mött
Sam Geranpayeh
Sam Geranpayeh
- Dani
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Sam+7 Oct 2005, 22:41:04--><div class='quotetop'>QUOTE(Sam @ 7 Oct 2005, 22:41:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Dani+7 Oct 2005, 21:37:01--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani @ 7 Oct 2005, 21:37:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En fråga då!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197892"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Jag menar bara att klubben inte skulle gå under bara för att några personer inte gillar klubbens policy. Det är så vissa får det att låta, vilket är fel. Jag menar inte att jag vill att folk ska gå ur!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197892"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Jag menar bara att klubben inte skulle gå under bara för att några personer inte gillar klubbens policy. Det är så vissa får det att låta, vilket är fel. Jag menar inte att jag vill att folk ska gå ur!
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
MagnusL
<!--QuoteBegin-Sam+7 Oct 2005, 22:41:04--><div class='quotetop'>QUOTE(Sam @ 7 Oct 2005, 22:41:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Dani+7 Oct 2005, 21:37:01--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani @ 7 Oct 2005, 21:37:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En fråga då!
Går man ur p.g.a. detta så ger man upp för lätt. Då får man väl se till att bli ordförande eller gå med i styrlesen och kämpa för det man själv tror på! Eller hur?
Går man ur p.g.a. detta så ger man upp för lätt. Då får man väl se till att bli ordförande eller gå med i styrlesen och kämpa för det man själv tror på! Eller hur?
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
TriXiE77
Smacke... bullshit! jag har väntat sen 8november på grejjer jag handlat av en FIRMA... rent skitsnack.. jag har INGA garantier.. dom säger de kommer... jag har inget att göra än att VÄNTA...
Som jag skrev ovan.. jag tror tom att jag spöar alla firmors garantier.. för jag bryr mig om mina kunder på mer än ett kunder basis.. ni är även mina vänner och kompisar.. ett undantag må finnas som JAG känner till.. Rosenholtz!
Magnus L.. värre moralkärring får man ju leta efter... om du köper en cd spelar av din polare för 1000:- .. nästa dag kommer jag å erbjuder dig 1100:- för samma spelare... tar du upp de i deklaration också eller? Gör några sånna affärer sen får du f-n starta företag....
Welen.. KUNGLIGT uttalande! <---- jag stödjer de förslaget.. och jag lovar att sälla mig till reglerna om utfallet blir detsamma.. utan att glaga en bit till.
Mattias.. jag hade ingen möjlighet att närvara på någon av de 3 senaste årsmötena pga jag jobbade.. när jag tycker styrelsen agerar fel ska dom f-n få veta de! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
om de blir storm inom klubben pga ett beslut tycker jag inte de är mer än rätt att styrelsen backar och kanske borde tänka om minst EN gång till.
Som jag skrev ovan.. jag tror tom att jag spöar alla firmors garantier.. för jag bryr mig om mina kunder på mer än ett kunder basis.. ni är även mina vänner och kompisar.. ett undantag må finnas som JAG känner till.. Rosenholtz!
Magnus L.. värre moralkärring får man ju leta efter... om du köper en cd spelar av din polare för 1000:- .. nästa dag kommer jag å erbjuder dig 1100:- för samma spelare... tar du upp de i deklaration också eller? Gör några sånna affärer sen får du f-n starta företag....
Welen.. KUNGLIGT uttalande! <---- jag stödjer de förslaget.. och jag lovar att sälla mig till reglerna om utfallet blir detsamma.. utan att glaga en bit till.
Mattias.. jag hade ingen möjlighet att närvara på någon av de 3 senaste årsmötena pga jag jobbade.. när jag tycker styrelsen agerar fel ska dom f-n få veta de! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
om de blir storm inom klubben pga ett beslut tycker jag inte de är mer än rätt att styrelsen backar och kanske borde tänka om minst EN gång till.
073-9034221
Om jag ska vara helt ärlig tycker jag det sker för mkt rövslickeri på forumet. Folk skriver inte vad det själva vill, utan tänker på ett sätt som gynnar andra [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
Patetisk men sant. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
Patetisk men sant. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
Väl Mött
Sam Geranpayeh
Sam Geranpayeh
<!--QuoteBegin-welen+7 Oct 2005, 21:43:41--><div class='quotetop'>QUOTE(welen @ 7 Oct 2005, 21:43:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->varför finns det bara för eller i mot... ta fram en vettig kompromiss
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197899"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Yes demokatri, inför omröstning för ALLA medlemmar om denna fråga. Och även andra liknande stora beslut.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197899"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Yes demokatri, inför omröstning för ALLA medlemmar om denna fråga. Och även andra liknande stora beslut.
Senast redigerad av Sam den 7 oktober 2005, 22:46, redigerad totalt 1 gånger.
Väl Mött
Sam Geranpayeh
Sam Geranpayeh
- Semir
- Bil: Civic 1.6d -16
- Namn: Semir Daifallah
<!--QuoteBegin-M Scotte+7 Oct 2005, 21:38:39--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 7 Oct 2005, 21:38:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Förtydligande av reglerna:
§2.1 Företag
Länk i signaturen för att hänvisa till sida med info/pris etc om produkterna. Endast webadressen får beskriva företaget, inga tillägg får finnas.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197891"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Om dessa regler gäller vilket dem gör, hur kommer det sig då att det ändå har "tillåtits" att vissa medlemmar har brutit mot dessa regler??
§2.1 Företag
Länk i signaturen för att hänvisa till sida med info/pris etc om produkterna. Endast webadressen får beskriva företaget, inga tillägg får finnas.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197891"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Om dessa regler gäller vilket dem gör, hur kommer det sig då att det ändå har "tillåtits" att vissa medlemmar har brutit mot dessa regler??
Semir Daifallah Göteborg
Civic 2016
I love my Honda :)
Civic 2016
I love my Honda :)
-
TriXiE77
Dani.. lustigt att de är fler som är emot än för de framlagda förslaget nurå!
073-9034221
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-TriXiE77+7 Oct 2005, 22:46:55--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 @ 7 Oct 2005, 22:46:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Dani.. lustigt att de är fler som är emot än för de framlagda förslaget nurå!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197905"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Bara för att du gillar choklad måste inte jag göra det.
Beslutet togs i styrelsen, där tyckte vi på ett sätt.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197905"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Bara för att du gillar choklad måste inte jag göra det.
Beslutet togs i styrelsen, där tyckte vi på ett sätt.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Jag stämmer in i klagosången över detta beslut. Kan inte svenska företag/sponsorer konkurera med den internationella markanden så är det tråkigt men dock ett faktum. Innan den svenska skattepolitiken förändras kommer sverige aldrig konkurera internationelt. Jag tror de flesta medlemmarna är ute efter låga priser. Så varför hindra dem? Kanske dex för sponsorerna att sänka priserna? Kan de inte pga skatt?=Rösta annorlunda i nästa val.
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
<!--QuoteBegin-Sam+7 Oct 2005, 22:45:55--><div class='quotetop'>QUOTE(Sam @ 7 Oct 2005, 22:45:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-welen+7 Oct 2005, 21:43:41--><div class='quotetop'>QUOTE(welen @ 7 Oct 2005, 21:43:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->varför finns det bara för eller i mot... ta fram en vettig kompromiss
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197903"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Hjälp till då genom att skicka in ett förslag på vad DU/NI tycker är en lämplig kompromiss istället för att bara sitta och klaga???
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197903"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Hjälp till då genom att skicka in ett förslag på vad DU/NI tycker är en lämplig kompromiss istället för att bara sitta och klaga???
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
-
TriXiE77
Sam... EY.. välkommen till samma insikt jag la fram för ett par veckor sedan! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] svågerpolitik och rövslickeri på hög nivå! de jag försökt få fram länge nu.. tas besluten för klubbens bästa eller för dem som tar beslutets bästa?
i flera trådar tycker jag att de som styr och ställer riktat klubben dit dom vill ha den mer än att dom lyssnar och känner vart klubben vill.
TRÅKIGT!
i flera trådar tycker jag att de som styr och ställer riktat klubben dit dom vill ha den mer än att dom lyssnar och känner vart klubben vill.
TRÅKIGT!
073-9034221
- Bil: civic vt-turbo
- Namn: Daniel carlsson
här var de liv i luckan [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Senast redigerad av dodo den 7 oktober 2005, 22:50, redigerad totalt 1 gånger.
team varberg
honda crx vt e85
honda civic vt-t
honda accord type-s
bmw 318is m50
honda crx vt e85
honda civic vt-t
honda accord type-s
bmw 318is m50
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
<!--QuoteBegin-TriXiE77+7 Oct 2005, 22:33:16--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 @ 7 Oct 2005, 22:33:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Fixxe.. Ghetto import? Är de mig du syftar på? Garanti? vem säger att jag inte har nån garanti på de jag säljer? leveransgaranti? tror jag har lika mycket leveransgaranti som welav eller infra... sjunker båten så sjunker båten. Jag kan nog tom ha bättre garanti.. för jag kan bara sonika ta produkten ifrån nån annan.. medans dom kanske är knutna till en och samma.....
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197886"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
syftade inte på någon speciell i mitt inlägg. Det va fritt fram att tolka hur man vill.
garanti och leveranssäkert va endast någon jag nämnde av ren slump.
nu gissar du visst i sjön igen... varken welav eller infra.p är knutna till en o samma vad jag vet.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197886"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
syftade inte på någon speciell i mitt inlägg. Det va fritt fram att tolka hur man vill.
garanti och leveranssäkert va endast någon jag nämnde av ren slump.
nu gissar du visst i sjön igen... varken welav eller infra.p är knutna till en o samma vad jag vet.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-TriXiE77+7 Oct 2005, 22:44:07--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 @ 7 Oct 2005, 22:44:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Mattias.. jag hade ingen möjlighet att närvara på någon av de 3 senaste årsmötena pga jag jobbade.. när jag tycker styrelsen agerar fel ska dom f-n få veta de! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197900"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Självklart har du din rätt att uttrycka vad du tycker!
Men att det skulle hjälpa dig/de som har en annan åsikt än styrelsen är ju en annan sak.
Det är så det fungerar och gillar du inte det så får du väl gå högre upp i föreningslivet och se till att de reglar som finns för en klubb/förening ändras.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197900"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Självklart har du din rätt att uttrycka vad du tycker!
Men att det skulle hjälpa dig/de som har en annan åsikt än styrelsen är ju en annan sak.
Det är så det fungerar och gillar du inte det så får du väl gå högre upp i föreningslivet och se till att de reglar som finns för en klubb/förening ändras.
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
konstigt beslut må jag säga, lång tråd och många åsikter.
sammanfattningsvis tycker även jag detta var ett feltramp. Ett ytterst icke-representativt sådant.
sen skattediskussionen, ska man skaffa f-skattesedel för det man hjälper folk också? trodde en klubb var till för att underlätta och bevara intressen.
sammanfattningsvis tycker även jag detta var ett feltramp. Ett ytterst icke-representativt sådant.
sen skattediskussionen, ska man skaffa f-skattesedel för det man hjälper folk också? trodde en klubb var till för att underlätta och bevara intressen.
Prelude Si 2.0 -89
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->
medlem nr 1132<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->
medlem nr 1132<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
TriXiE77
Hondait.. om nån lagt fram de här förslaget INNAN beslutet togs kanske de hade funnits lite tid till att formulera lite nya ideer.. men bara säga pang bom så här är de! å sen tro att nån ska ha en bright lösning på 15min..... hey... slow down boy!
till att börja med.. TA TILLBAX BESLUTET!
till att börja med.. TA TILLBAX BESLUTET!
073-9034221
<!--QuoteBegin-TriXiE77+7 Oct 2005, 22:44:07--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 @ 7 Oct 2005, 22:44:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Mattias.. jag hade ingen möjlighet att närvara på någon av de 3 senaste årsmötena pga jag jobbade.. när jag tycker styrelsen agerar fel ska dom f-n få veta de! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Hoppsan, nu var det ju så att man inte behöver närvara för att göra sin röst hörd i just frågan om vem som skall sitta i styrelsen då det skrevs ut på forumet att man endast behövde maila in sin nominering!
Hoppsan, nu var det ju så att man inte behöver närvara för att göra sin röst hörd i just frågan om vem som skall sitta i styrelsen då det skrevs ut på forumet att man endast behövde maila in sin nominering!
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
<!--QuoteBegin-Patrik_S+7 Oct 2005, 22:51:12--><div class='quotetop'>QUOTE(Patrik_S @ 7 Oct 2005, 22:51:12)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->trodde en klubb var till för att underlätta och bevara intressen.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197913"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197913"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
-
MagnusL
<!--QuoteBegin-TriXiE77+7 Oct 2005, 22:44:07--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 @ 7 Oct 2005, 22:44:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Magnus L.. värre moralkärring får man ju leta efter... om du köper en cd spelar av din polare för 1000:- .. nästa dag kommer jag å erbjuder dig 1100:- för samma spelare... tar du upp de i deklaration också eller? Gör några sånna affärer sen får du f-n starta företag....
Jaja.. Fast där har Du fel. Jag får kränga den där CD-spelaren till dig eftersom jag inte har något vinstintresse. Då kan det max räknas som inkomst av hobby om jag nu skulle vara stereointresserad typ..
Jag driver själv en enskild firma och vet vilket arbete det är. Det är sjukt lockande att köra allt svart p.g.a all byråkrati som finns i Sverige.
"Moralkärring", ja Du.. det får stå för Dig och vad Du tycker.
Trixxie? Drev Du egen firma Du också eller?
Jaja.. Fast där har Du fel. Jag får kränga den där CD-spelaren till dig eftersom jag inte har något vinstintresse. Då kan det max räknas som inkomst av hobby om jag nu skulle vara stereointresserad typ..
Jag driver själv en enskild firma och vet vilket arbete det är. Det är sjukt lockande att köra allt svart p.g.a all byråkrati som finns i Sverige.
"Moralkärring", ja Du.. det får stå för Dig och vad Du tycker.
Trixxie? Drev Du egen firma Du också eller?
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
TriXiE77
Fixxe.. jag skrev "kanske".. och du påstod att "vi" ghetto importörer inte har samma garantier.. jag skrev att jag då kanske har bättre tom! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Mattias.. jag är nöjd som betalande medlem.. styra och ställa får nån annan göra.. bara jag får uttrycka min åsikt.. jag gör de jag är bra på.. och andra får göra de dom är bra på.. scotte gör ett bra jobb som ordförande.. ser ingen annan som jag skulle vilja ersätta honom med tex.. men att rätta nån eller några (styrelsen) när dom har fel är inte mer än rätt! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] dont ya think!?
Mattias.. jag är nöjd som betalande medlem.. styra och ställa får nån annan göra.. bara jag får uttrycka min åsikt.. jag gör de jag är bra på.. och andra får göra de dom är bra på.. scotte gör ett bra jobb som ordförande.. ser ingen annan som jag skulle vilja ersätta honom med tex.. men att rätta nån eller några (styrelsen) när dom har fel är inte mer än rätt! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] dont ya think!?
073-9034221
sålänge man importerar saker och inte är momsregistrerad och säljer till privat personer så utför man en brottslig handling (för er som har missat de bor vi i sverige ett land med världens högsta skattetryck). så även om Trixie betalar moms vid införandet av varan så är det olagligt att sälja varan vidare med vinst. är man däremot moms registrerad så betalar man ingen vinst vid införandet av varan man betalar bara tull, sen när man i sin tur säljer varan så betalar man moms på hela försäljnings beloppet.
gör man inte detta så bryter man mot §10 i forumets regelverk
(§ 10. Inte uppmana till brott eller utgöra annan brottslig verksamhet)
eftersom vi nu anväder trixie som exempel (han är ju trots allt den mest kända av importörerna) så är han inte en godkännd sponsor av klubben och får därför inte annonsera som företag, däremot så annonserar han importerade produkter som privat person (inte momsregistrerad) och då betalar han inte moms och bryter då mot §10
gör man inte detta så bryter man mot §10 i forumets regelverk
(§ 10. Inte uppmana till brott eller utgöra annan brottslig verksamhet)
eftersom vi nu anväder trixie som exempel (han är ju trots allt den mest kända av importörerna) så är han inte en godkännd sponsor av klubben och får därför inte annonsera som företag, däremot så annonserar han importerade produkter som privat person (inte momsregistrerad) och då betalar han inte moms och bryter då mot §10
Kristian, Hondalös.