Extractorgrenrör till en CTR -05?
Hej.
Vilken tillverkare har ett extractorgrenrör till en 05:ans CTR? Det ska givetvis vara bra passform och bra flödesmässigt, och inte nån tok som har en svets och knåpat ihop ett rör som i slutänden är sämre än original. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
Tack på förhand.
MVH Morgan.
Vilken tillverkare har ett extractorgrenrör till en 05:ans CTR? Det ska givetvis vara bra passform och bra flödesmässigt, och inte nån tok som har en svets och knåpat ihop ett rör som i slutänden är sämre än original. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
Tack på förhand.
MVH Morgan.
Morgan Persson på PWR Motorsport i falun.
-
Tommie Blomqvist
DC, Toda, Mugen.
Finns många, vad ligger de för ekonomiskt tak bakom?
De är många fina grenrör där ute, men org är nog inte så dumt som flera tror.
Finns många, vad ligger de för ekonomiskt tak bakom?
De är många fina grenrör där ute, men org är nog inte så dumt som flera tror.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
jag har dc sport race grenrör som jag är mycket nöjd med det gav 14hk tillsammans med hemmabyggt 2.5 tums avgasystem. Jag har för mig att jag gav 4700kr för de grenröret
Senast redigerad av Kunta den 20 september 2005, 20:54, redigerad totalt 1 gånger.
Jonas Larsson
Civic Type R
Civic Type R
Monterar du ett grenrör till rsx en så passar inte ett kat back sportsystem utan att
svetsas om [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... nnoyed.gif[/img]
svetsas om [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... nnoyed.gif[/img]
Glenn Sjöstedt
Glimåkra
Kör Honda Civic TypeR-04
Tidigare bilar
Suzuki Swift Gti-89
Mitsubishi Lancer Gti-94
Mazda MX-5-98
Subaru Impreza GT-00
Mazda Rx-7-92
Renault Clio Sport-01
Honda Civic vti-92
Honda Civic TypeR-02
Alfa Romeo 156 v6-98
Saab 93 Aero-01
Honda Civic TypeR-04
Glimåkra
Kör Honda Civic TypeR-04
Tidigare bilar
Suzuki Swift Gti-89
Mitsubishi Lancer Gti-94
Mazda MX-5-98
Subaru Impreza GT-00
Mazda Rx-7-92
Renault Clio Sport-01
Honda Civic vti-92
Honda Civic TypeR-02
Alfa Romeo 156 v6-98
Saab 93 Aero-01
Honda Civic TypeR-04
Det var det jag menade!Han skrev rsx type s.
Glenn Sjöstedt
Glimåkra
Kör Honda Civic TypeR-04
Tidigare bilar
Suzuki Swift Gti-89
Mitsubishi Lancer Gti-94
Mazda MX-5-98
Subaru Impreza GT-00
Mazda Rx-7-92
Renault Clio Sport-01
Honda Civic vti-92
Honda Civic TypeR-02
Alfa Romeo 156 v6-98
Saab 93 Aero-01
Honda Civic TypeR-04
Glimåkra
Kör Honda Civic TypeR-04
Tidigare bilar
Suzuki Swift Gti-89
Mitsubishi Lancer Gti-94
Mazda MX-5-98
Subaru Impreza GT-00
Mazda Rx-7-92
Renault Clio Sport-01
Honda Civic vti-92
Honda Civic TypeR-02
Alfa Romeo 156 v6-98
Saab 93 Aero-01
Honda Civic TypeR-04
Skönt att det bara inte är jag som inte fattar vad han menar.
Grenrör till RSX TypeS passar utan modd.
Avgas till RSX TypeS passar inte.
Avgas till Civic Si passar med modd.
Grenrör till RSX TypeS passar utan modd.
Avgas till RSX TypeS passar inte.
Avgas till Civic Si passar med modd.
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Ber om ursäkt om jag har svamlat!
Grenrör rsx type s passar
Avgas rsx type s passar inte
och det till si passar inte,behöver byggas om främre biten,men grenröret till rsx type s passar inte mot original avgas och då bör det inte passa med ett eftermarknads sportsystem heller,frågan är om ett grenrör rsx type s och avgas
till samma bil skulle passa på ctr?
Grenrör rsx type s passar
Avgas rsx type s passar inte
och det till si passar inte,behöver byggas om främre biten,men grenröret till rsx type s passar inte mot original avgas och då bör det inte passa med ett eftermarknads sportsystem heller,frågan är om ett grenrör rsx type s och avgas
till samma bil skulle passa på ctr?
Glenn Sjöstedt
Glimåkra
Kör Honda Civic TypeR-04
Tidigare bilar
Suzuki Swift Gti-89
Mitsubishi Lancer Gti-94
Mazda MX-5-98
Subaru Impreza GT-00
Mazda Rx-7-92
Renault Clio Sport-01
Honda Civic vti-92
Honda Civic TypeR-02
Alfa Romeo 156 v6-98
Saab 93 Aero-01
Honda Civic TypeR-04
Glimåkra
Kör Honda Civic TypeR-04
Tidigare bilar
Suzuki Swift Gti-89
Mitsubishi Lancer Gti-94
Mazda MX-5-98
Subaru Impreza GT-00
Mazda Rx-7-92
Renault Clio Sport-01
Honda Civic vti-92
Honda Civic TypeR-02
Alfa Romeo 156 v6-98
Saab 93 Aero-01
Honda Civic TypeR-04
Hej Glenn
nu tror jag att du svamlar igen , jag åker med dc racegrenrör till RSX typ S
och är inne på mitt andra catback system till Euro CTR det passar klockrent
inga moddar
mitt första catback hade jag även ihop original grenrör
ps. inget illa menat
nu tror jag att du svamlar igen , jag åker med dc racegrenrör till RSX typ S
och är inne på mitt andra catback system till Euro CTR det passar klockrent
inga moddar
mitt första catback hade jag även ihop original grenrör
ps. inget illa menat
Senast redigerad av jossi den 13 oktober 2005, 13:27, redigerad totalt 1 gånger.
Juha Ilomäki
CTR -04 #1045
Power by
Infra Performance
CTR -04 #1045
Power by
Infra Performance
hej jag vet inte riktigt vad som skulle skilja mitt verkar ju sitta ihop utan moddar
men på det första fick jag fila lite i hålen på flänsen till catback eftersom det systemet var lite tunnare , om det var det du mena
men på det första fick jag fila lite i hålen på flänsen till catback eftersom det systemet var lite tunnare , om det var det du mena
Juha Ilomäki
CTR -04 #1045
Power by
Infra Performance
CTR -04 #1045
Power by
Infra Performance
Vad ska man ha för typ av grenrör undrar jag?
Race, 4-2-1 eller 4-2-1 two-piece?
Vilket eller vilka kan man använda med racekat?
Vem i Sverige kan leverera?
Race, 4-2-1 eller 4-2-1 two-piece?
Vilket eller vilka kan man använda med racekat?
Vem i Sverige kan leverera?
<span style='font-family:arial'><span style='color:red'><span style='font-size:9pt;line-height:100%'>[b]Mvh
Christian Hedström</span>
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>CTR-04, DC-Sport 4-2-1 exhaust manifold, 5zigen Pro Racer A-spec, AEM V2, K-Pro[/b]</span></span></span>
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>CTR-04, DC-Sport 4-2-1 exhaust manifold, 5zigen Pro Racer A-spec, AEM V2, K-Pro[/b]</span></span></span>
Jag lyfter för att jag inte har fått svar [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
<span style='font-family:arial'><span style='color:red'><span style='font-size:9pt;line-height:100%'>[b]Mvh
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Köp ett racegrenrör, vill du kunna svetsa dit en racekatt också så är det nog Jackson Racing som gäller.
Supersprint har även ett racegrenrör där du kan köpa till en passande racekatt, de är dock dyra som fan.
<a href="http://k20a.free.fr/articles.php?lng=fr&pg=80" target="_blank">Här</a> kan du kika lite vad som finns och hur de ser ut.
Supersprint har även ett racegrenrör där du kan köpa till en passande racekatt, de är dock dyra som fan.
<a href="http://k20a.free.fr/articles.php?lng=fr&pg=80" target="_blank">Här</a> kan du kika lite vad som finns och hur de ser ut.