Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
<!--QuoteBegin-M Scotte+1 Nov 2005, 10:00:09--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 1 Nov 2005, 10:00:09)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->www.dackonline.se har säkerligen de till superpriser.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=206880"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nokian
Vinterdäck HKPL 4
175/65 R14 82T Dubbade * Hos dackonline.se endast 1224,50 SEK
Gislaved
Vinterdäck Nordfrost 3
175/65 R14 82Q , Dubbade Hos dackonline.se endast 664,20 SEK
Hade tagit Gislaved då de är hälften så dyra, men ändå jäkligt schyssta.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Kör på Nordfrost. Kör man "normalt" så märker man inte nån skillnad mellan dessa två däck. De tester som däcken får genomgå är extrema och väldigt sällan något man hamnar i.
hkpl 4 ÄR överlägset bäst men nästintill alla märkesdäck såsom Gislaved mfl är ju givetvis oxå bra däck.
Man får ställa kvaliten i proportion till sin plånbok helt enkelt, men satsa på ett märkesdäck för vårat Nordiska klimat så kan det nästan inte bli fel.
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] Kommer att köpa Nokian 4-däcken med dubb
monteringen på mina plåtfälgar ingick i monteringspriset
och jag fick som sagt ett bra pris tycker jag... billigare per
däck än på dackonline (enbart för däcken) så jag tvekar
inte på det stället..
Tack för tipsen! Har frågat runt på andra ställen också och
läst diverse tester, bestämde mig för dessa även fast
de kostar mer pengar...
Senast redigerad av Andreas79 den 1 november 2005, 21:37, redigerad totalt 1 gånger.
Körde på Hakka 4´or hela förra hösten/vintern och våren på min Impreza GT, massor av isbana och annat, eeeeeeeeeeeen enda dubb var borta när jag skiftade dom till sommardäcken, har även detta år köpt en uppsättning Hakka 4´a
(195/65-15"), betalade 1400kr/st för dom vilket är på tok för dyrt men det var bråttom och jag hade inget val tyvärr.
Greppmässigt kan jag inte jämföra mot Nordfrost 3 då jag alldrig kört på dom, förmodligen är dom ett bra däck då dom oftast kommer bra till på testerna (dock dominerar Hakka 4´orna där)
Och greppet i Hakka 4 är mer än otroligt.
Dom flesta jag känner här uppe i norr kör på Hakka 4, inkl taxichaffisar osv, och dom brukar inte ha fel.
Men, skilljer ju endel i pris som sagt, men jag rekomenderar absolut Hakkapeltta 4.
Golvis
[b]David Andersson Luleå[/b]
<span style='color:green'>[b]Mitsubishi Evolution II [/b]</span>
Oberoende & beroende forumanhängare
<a href='http://www.liemannen.se' target='_blank'>www.liemannen.se</a>
Jag har precis köpt Hakka4. Överlägset bästa däcket jag provat. Dessutom har dom oslagbar hållbarhet.
Som nummer 2 skulle jag ranka Nordfrost3. Enligt mig är dock Hakka4 värda sitt dyra pris. Vet många med Nordfrost3 som tappat/slitit ner merparten av alla dubbar efter bara en eller ett par säsonger.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
Jag körde på NF3 för några år sedan, när de var på toppen av testerna.
När de var nya var det otroligt grepp i dem. Folket vid sidan om stod som om dom sett Elvis eller nåt när jag gång på gång lyckades trotsa alla fysikens lagar med mina manövrar(that's right, jag missar inget tilfälle att skryta över mina förar-bravader^^).
Men året därpå hade de tappat allt grepp(nåja...). Och de släpper dubb som vissa dammar runt mjäll.