Honda Civic SI -91

Sälj din Bil här
Rikard K

Nu är Hondan till salu pga att jag behöver en bättre pendlarbil.

Många av er känner säkert igen den, då de senaste två ägarna är medlemmar här i klubben.

Det är en Honda Civic SI -91 (USA-modell)

- 15200 mil
- CRX DOHC motorhuv (något moddad)
- 15" Momo alu-fälgar m ok däck
- 14" Vinterdäck på original Honda plåtfälg (lite taskigt med dubb)
- Ställbara coilovers med original dämpare,
- Simons 2" hela vägen 4"utblås,
- Säkerhetsbälten sitter original monterade i dörrarna
- Pioneer CD-stereo, med många inställningar och grafik så som delfiner etc
- 2 vägs Infinity kappa i dörrarna, Rockford vid sidan om hatthyllan, Kicker sub. steg
- El glastaklucka
- Finare stolar än svenska modellernas
- Ny lack -04 hela bilen stötfångare o lister. (listerna är dock inte monterade ännu, saknas bara klipsen till dem)
- Katersättare (org kat finns, men måste svetsas ihop)
- Motor d16a6. 1,6L sohc 107 hk.
- Greddy skylthållare samt små usa skyltar fram o bak
- Inbyggd bromsljus i vingen org. (finns ej på svenska civic)
- CAI (Cold Air Intake, kallluftsintag med filter)
- Polerat fjäderbensstag, fram, övre

Alla detaljer som är modifierade (vindrutetorkare bak och Honda-emblem fram borttagna och böseblick) är tennade, dvs. att det aldrig rostar och att det är gjort på ett professionellt vis.

Något billigare försäkring än andra 1,6 (är reggad som en 1.5:a vilket gör att försäkringen är mycket billigare än 1.6orna)

Nu till det negativa… Bilen drar en hel del olja och gnisslar. Oljeförbrukningen beror förmodligen på att ringarna är slut, det är iaf inget läckage vad jag kan se. Gnisslet beror inte på vattenpumpen som jag fick med en utbytes när jag köpte bilen och det kommer heller inte från generatorn (det har jag testat genom att häkta av remmen) så det sista tipset som jag fick från verkstan är det troligaste och det är att spännrullen till kamremmen är kass, har inte hunnit kolla det ännu. Dessutom gick bilen varm senast jag körde den, förmodligen pga låg olje-nivå och det verkar ha resulterat i att topplockspackningen har gått (olja i kylaren och övertryckskärlet) Kort sagt behöver motorn en rejäl översyn, alternativt att det är dags att skicka i en ny motor i bilen, en d16a6:a kostar ju inte mycket beg. Eller ännu roligare vore att hänga i en d16 av nåt slag i den och det passar sig ju perfekt i denna bil då den är intagen som flyttgods och då är det ju lite andra regler för den.

Pris: bara xx xxx:- om det går undan
Senast redigerad av Rikard K den 9 mars 2006, 15:57, redigerad totalt 1 gånger.
/Rikard König
-STHLM-
Användarvisningsbild
Martin_M
Styrelsen Gold
Bil: del Sol K24
Namn: Martin Mogren
Has thanked: 63 times
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Kan inte säga annat än att man bli lite sugen att köpa tillbaks henne.

Var ägare tidigare av denna bil, mycket roligare bil finns inte, bilen går hur bra som helst, bättre än vad den borde. (enda är då oljeförbrukningen då). Kör ifrån orginal civic VTs mm.

Här är länken till min gammla annons: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... topic=5996" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... ic=5996</a>
(Borde va samma specs om inte bättre)

Jag var mycket nöjd med bilen men tvingades sälja pga flyttade hemifrån.
Senast redigerad av Martin_M den 3 augusti 2005, 12:12, redigerad totalt 1 gånger.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

där har vi mitt lilla verk ju.. min lilla flicka =D kul o se att inget är ändrat men inte så kul o se hur sotig den ser ut ju

är väldigt sugen på köpa tillbaka den men synd det där med motorn.
vinandet berodde på hårt spänd kamremm innan då jag kollade spännrullarna va dom fina och lät inte. spände den något hårdare pga den en gång kugga över men det var inget farligt med det. honda som sagt.

rikard jag ska kolla upp o se, jag kanske köper tillbaka den men måste kolla upp lite saker innan.
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Rikard K

Kan även tänka mig att byta mot någon annan bil i bra bruksskick, kom med förslag!
/Rikard König
-STHLM-
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

Är det bes. òch skattad? Har lite vilda idéer så jag är intresserad då jag vet vem som står bakom jobbet på denna bil.
Stefan Karlsson
Rikard K

Den besiktades i December förra året så det är snart dags igen, skatten är betald till februari. Vilda ideér låter kul och passar utmärkt för denna bil eftersom den är intagen som flyttgods, hade jag haft ett garage och lite mer tid hade jag lätt slängt i en roligare motor i den!

Mvh Rikard
/Rikard König
-STHLM-
stiivN

<!--QuoteBegin-Rikard K+21 Nov 2005, 16:46:54--><div class='quotetop'>QUOTE(Rikard K 4 21 Nov 2005, 16:46:54)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Den besiktades i December förra året så det är snart dags igen, skatten är betald till februari. Vilda ideér låter kul och passar utmärkt för denna bil eftersom den är intagen som flyttgods, hade jag haft ett garage och lite mer tid hade jag lätt slängt i en roligare motor i den!

Mvh Rikard
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=213570"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Ahh så den är inte bes. än. Nja, då känns det inte aktuellt med tanke på felen i bilen. Lite högt pris då för min del då jag måste dra mig upp till huvudstaden också. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
Stefan Karlsson
Isse

Chenna...är intresserad av din bil...Men jag bor i skåne så det är ganska långt...Hur e bilen i övrigt utom motorn alltså? finns det någon rost i skärmar, runt taklucka o dyl. bromsar hur är dom? om det går att fixa fler bilder så är ja mycket tacksam, på inredning t.ex. hör av dig på Pm snarast! mvh
Isak Tuvesson
Billinge
0733 650340

Crx ED9 -88 -Såld
Del Sol VTi -92 - Såld
Civic Type-R ep3 - Såld

kör: Civic eg5
lantz

shit va grymm! finns den kvar? mkt intresserad! kan komma i helgen om det går?!

mvh jonas
jonas lans
Mattias I
Bil: Civic
Namn: Mattias Ingvarsson

fan ingen som köpt den än? Skickar PM!
Mattias Ingvarsson, Kalmar

Passat -16
Civic Ek

Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Crx VT -91 [b]SS - 1,25,66[/b]
Del Sol Esi -93
Melanoz

vad är det för andra regler som gäller? kan man skicka i en b18 och besikta med den? ber om ursäkt om jag förstör tråden. intresserad ifall det funkar
Marcus Melanoz
stiivN

Nej, du får inte göra något med den som du inte får göra med en svensk bil.

Enda är att avgaskraven är inte lika hårda som på svenska bilar.
Stefan Karlsson
Krz

skickade ett Pm till dig! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Patrick Rydberg
Varberg

Honda CRX VT '91
Honda Civic 1.6 '90
hondapower
Been thanked: 3 times

plus att du får ha vita blinkers i fram!

finns lite mer info om det hela i "BES" forum delen sen ja ställde den frågan till Ando av eget intresse eftersom ja själv har en flyttgods bil [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Låst