katten ska väck
- oskar

- Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
- Namn: Oskar Johansson
- Has thanked: 135 times
- Been thanked: 52 times
Behåll den miljösvin. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
skulle tippa på ersättningsrör ala welen.
skulle tippa på ersättningsrör ala welen.
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Du har alltså två org-kattar?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
-
M Scotte
- Kontakt:
Kapa av flänsarna och kör med ett rör mellan. Svetsa tillbaka lambdamuttrarna. Rensad kat ger så sjukt fult ljud, och flödet blir het paj.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Jobbar du halvtid idag? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
Antonio Pozzi
Kom hit å tjacka en plasma eller nått så jag inte hinner surfa rå... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Visst finns det det.
Kollade med Magnex, men deras ersättningsrör
har inte skiljeväggen som gör "downpipen" till 2-1 rör.
Har inte brytt mig om att kolla andra.
Ett racegrenrör kostar bra mycket mer än vad jag fick
ge för detta rör. Man har blivit något av en budgetbyggare... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]
Dessutom så kommer det vara enklare att byta till besiktningsskruden
med denna. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Kollade med Magnex, men deras ersättningsrör
har inte skiljeväggen som gör "downpipen" till 2-1 rör.
Har inte brytt mig om att kolla andra.
Ett racegrenrör kostar bra mycket mer än vad jag fick
ge för detta rör. Man har blivit något av en budgetbyggare... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]
Dessutom så kommer det vara enklare att byta till besiktningsskruden
med denna. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
-
M Scotte
- Kontakt:
På tal om sim osv. Bytte till DC race-rör på en CTr förra veckan och körde sedan bilen under en halvtimmes tid, hur lång tid tar det för att motorlampan ska tändas? För den var släckt under hela tiden.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
<!--QuoteBegin-welen+7 Feb 2006, 15:02:40--><div class='quotetop'>QUOTE(welen 4 7 Feb 2006, 15:02:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Om det är någon som kan tänka sig och låna ut en ctr katt till mig så kan jag göra ersättare..
Hur går det med lambdan och felkoder? Lambda sim?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=240638"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har min katalysator ligger i källarförrådet, bara säga till om du vill låna den.
Enda felkoden man får är pga att avgasreningen inte funkar, bara köra vidare eller om man tycker det är jobbigt med motorlampan lysande skaffa en så kallad O2 sim som lurar ecun att lambdan mäter rätt värden.
<!--QuoteBegin-M Scotte+7 Feb 2006, 15:09:00--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 7 Feb 2006, 15:09:00)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->På tal om sim osv. Bytte till DC race-rör på en CTr förra veckan och körde sedan bilen under en halvtimmes tid, hur lång tid tar det för att motorlampan ska tändas? För den var släckt under hela tiden.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=240640"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det kan ta väldigt lång tid ibland om man kör i ett sträck, kör man några kortare vändor och har bilen avslagen mellan så verkar det gå lite snabbare för den att tändas.
Det är vad jag upplevt i alla fall.
Hur går det med lambdan och felkoder? Lambda sim?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=240638"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har min katalysator ligger i källarförrådet, bara säga till om du vill låna den.
Enda felkoden man får är pga att avgasreningen inte funkar, bara köra vidare eller om man tycker det är jobbigt med motorlampan lysande skaffa en så kallad O2 sim som lurar ecun att lambdan mäter rätt värden.
<!--QuoteBegin-M Scotte+7 Feb 2006, 15:09:00--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 7 Feb 2006, 15:09:00)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->På tal om sim osv. Bytte till DC race-rör på en CTr förra veckan och körde sedan bilen under en halvtimmes tid, hur lång tid tar det för att motorlampan ska tändas? För den var släckt under hela tiden.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=240640"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det kan ta väldigt lång tid ibland om man kör i ett sträck, kör man några kortare vändor och har bilen avslagen mellan så verkar det gå lite snabbare för den att tändas.
Det är vad jag upplevt i alla fall.
<!--QuoteBegin-wriid+7 Feb 2006, 14:49:07--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid 4 7 Feb 2006, 14:49:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jo, det är väl vad jag går och funderar på också. ett dc sports 2 delat racegrenrör så man kan hänga tillbaka katten inför besiktningen bara.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=240632"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har de börjat göra en kattersättare?
Trodde de bara hade race eller ny övre del.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=240632"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
<!--QuoteBegin-Jontis+7 Feb 2006, 17:01:31--><div class='quotetop'>QUOTE(Jontis 4 7 Feb 2006, 17:01:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-wriid+7 Feb 2006, 14:49:07--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid 4 7 Feb 2006, 14:49:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jo, det är väl vad jag går och funderar på också. ett dc sports 2 delat racegrenrör så man kan hänga tillbaka katten inför besiktningen bara.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=240714"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Precis.. Är det inte bara Jackson Racin som har ett tvådelat grenrör där tanken är att man ska kunna sätta tillbaka katten när man behöver?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=240714"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Precis.. Är det inte bara Jackson Racin som har ett tvådelat grenrör där tanken är att man ska kunna sätta tillbaka katten när man behöver?
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- fonzeka
Nej DC har inget tvådelat racegrenrör.
Jackson Racings variant passar inte med originalkatten heller, men det går att svetsa dit en racekatt på den sista rörbiten om man vill.
Welen du har pm [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Jackson Racings variant passar inte med originalkatten heller, men det går att svetsa dit en racekatt på den sista rörbiten om man vill.
Welen du har pm [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Hej scotte den tog typ när jag kom ut på motorvägen och tryckte på heheh tack
Hej scotte den tog typ när jag kom ut på motorvägen och tryckte på heheh tack
Mvh Magnus Panasiuk Malmö
EP3-03 Röd
Ex. EP3 -02 Röd
Medlem# 1506
EP3-03 Röd
Ex. EP3 -02 Röd
Medlem# 1506
så om det inte finns någon tvådelat racegrenrör ska man då antingen köpa ett "vanligt" racegrenrör med flexbit som ersätter katten eller så kan man köpa ett kort grenrör från dc t.ex. och sen skaffa en kattersättare?
är det dessa två alternativ man har?
[b]Medlem #1535[/b]
- Steffo

<!--QuoteBegin-wriid+8 Feb 2006, 13:08:11--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid 4 8 Feb 2006, 13:08:11)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->så om det inte finns någon tvådelat racegrenrör ska man då antingen köpa ett "vanligt" racegrenrör med flexbit som ersätter katten eller så kan man köpa ett kort grenrör från dc t.ex. och sen skaffa en kattersättare?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241205"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det tredje måste ju vara att skaffa en bra racekat och koppla på original grenrör.
Jag funderar fortfarande över dessa alternativ eftersom jag inte vill byta grenrör vid besiktning samt att katten ju faktiskt sitter där för att minska utsläppen...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241205"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det tredje måste ju vara att skaffa en bra racekat och koppla på original grenrör.
Jag funderar fortfarande över dessa alternativ eftersom jag inte vill byta grenrör vid besiktning samt att katten ju faktiskt sitter där för att minska utsläppen...
Stockholm
-
M Scotte
- Kontakt:
Man skulle nog kunna göra en hel del bra saker med org-grenröret, tex porta bort svetsarna invändigt vid flänsen, ta bort delningen i kollektorn, samt allmän uppsnyggning, i kombination med en rejskat á 1750kr i 2.5" har man en billig och säkerligen mycket bra setup, utan krav på av och påmontering vid bes.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
detta lät mycket intressant Scotte... vart vänder man sig om man behöver hjälp med grenröret då? någon här som kan fixa? och ger det någon effekt av själva portningen och tillsnyggningen eller är det mest raceatten som ger effekt?
[b]Medlem #1535[/b]
-
M Scotte
- Kontakt:
Hur mycket det ger går inte säga, katen kommer ge mest, mne bara vetskapen om at tman gjort vad som går och kommer undan billigt är nog för mig.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
ok... möjligen så kanske man får lite annat ljud på köpet? kanske lite högre [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Men som sagt, vet du någon/några/någon firma som man kan lämna in grenröret till? du kanske kan göra det?
Men som sagt, vet du någon/några/någon firma som man kan lämna in grenröret till? du kanske kan göra det?
Senast redigerad av wriid den 8 februari 2006, 17:13, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Medlem #1535[/b]
-
M Scotte
- Kontakt:
Skicka ned grenröret så fixar jag det, alternativt att du frågar xxx aka Magnus Panasuik om du kan byta mot hans grenrör, han har ett org som ligger som jag kan modda mot att du skickar ned ditt efteråt.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- fonzeka
För de som funderar på DC sports korta grenrör, eller nu porta upp org.
JR har en rätt intressant dynojämförelse här: <a href="http://www.jacksonracing.com/Graphics/P ... SXdyno.pdf" target="_blank">http://www.jacksonracing.com/Graphics/P ... yno.pdf</a>
Båda har samma mods (CAI & Cat-back) förutom grenröret.
Skiljer nästan 15hk mot JR's racegrenrör, tveksamt om man skulle tjäna en bråkdel av det på endast en kattersättare.
JR har en rätt intressant dynojämförelse här: <a href="http://www.jacksonracing.com/Graphics/P ... SXdyno.pdf" target="_blank">http://www.jacksonracing.com/Graphics/P ... yno.pdf</a>
Båda har samma mods (CAI & Cat-back) förutom grenröret.
Skiljer nästan 15hk mot JR's racegrenrör, tveksamt om man skulle tjäna en bråkdel av det på endast en kattersättare.
Jag tror i min enfald att delningen i kollektorn och avdelningen i "downpipen" finns där av en anledning. Det är därför jag kommer att modda ett orginalrör EFTER delningen i det...
Det blir ju som ett 4-2-1 rör
Senast redigerad av Jontis den 8 februari 2006, 23:11, redigerad totalt 1 gånger.
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Ahh gör som jag köp dig ett racegrenrör och bara slutdämparen heheh sjuk allså [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
Mvh Magnus Panasiuk Malmö
EP3-03 Röd
Ex. EP3 -02 Röd
Medlem# 1506
EP3-03 Röd
Ex. EP3 -02 Röd
Medlem# 1506
- Steffo

<!--QuoteBegin-Jontis+8 Feb 2006, 23:11:40--><div class='quotetop'>QUOTE(Jontis 4 8 Feb 2006, 23:11:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag tror i min enfald att delningen i kollektorn och avdelningen i "downpipen" finns där av en anledning. Det är därför jag kommer att modda ett orginalrör EFTER delningen i det...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241561"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag som inte haft katten borttagen har lite svårt att hänga med här... Vad är det för delning i kollektorn? Låter opriginalgrenröret gaserna gå ihop i ett rör för att sedan dela isär dem i två eller? Vad menar du med attdet finns en "avdelning" i downpipen?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241561"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag som inte haft katten borttagen har lite svårt att hänga med här... Vad är det för delning i kollektorn? Låter opriginalgrenröret gaserna gå ihop i ett rör för att sedan dela isär dem i två eller? Vad menar du med attdet finns en "avdelning" i downpipen?
Stockholm
så ska man ta bort delningen i kollektorn eller inte? samt delningen i downpipen?
Jag tror ändå att det lär vara ett mycket biligare alternativ att porta och fixa org grenrör än att köpa ett JS.
Förresten, kommer någon ihåg tråden där det diskuterades om storleken på kollektorn på 02-04 jämf mot 05... det påstogs att 05 fick ett 2.5" grenrör och att de tidigare var mindre? fick vi någon rätsida på det någon gång?
Jag tror ändå att det lär vara ett mycket biligare alternativ att porta och fixa org grenrör än att köpa ett JS.
Förresten, kommer någon ihåg tråden där det diskuterades om storleken på kollektorn på 02-04 jämf mot 05... det påstogs att 05 fick ett 2.5" grenrör och att de tidigare var mindre? fick vi någon rätsida på det någon gång?
[b]Medlem #1535[/b]