Japps, det är väl det som miljönämnden och diverse handlar i i detta ärende...
<a href="http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 74,00.html" target="_blank">http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 00.html</a>
HELT SJUKT! Vad kommer härnäst, han får väl inte gå med träskor på sin egen stenlagda gång heller... eller lyssna på morgonnyheterna med öppet fönster...
Undrar om det står att han inte får hissa SVENSKA flaggan eller om han inte får hissa flaggan överhuvudtaget... hade varit skoj att hissa Ryssarnas flagga bara för att jävlas...
I äkta svensk patriotisk anda...
- Martin_M

- Bil: del Sol K24
- Namn: Martin Mogren
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
nötter
har en kuwaitflagga hemma som man kanske skulle hissa....
har en kuwaitflagga hemma som man kanske skulle hissa....
Senast redigerad av Martin_M den 10 februari 2006, 14:58, redigerad totalt 1 gånger.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Jag tycker det är dåligt hur dem vänt sig till myndigheter osv...
men att det kan vara störande kan jag hålla med om.
Men har man problem med något sånt så får man fan ta upp det med ägaren av flaggstången, behöver inte gå till några myndigheter.
Flaggstången verkar också vara ganska nära tomtgränsen, vilket inte är så schysst. Undrar vad myndigheterna säger om dem flyttar flaggstången till ett mer lämpligt ställe.
men att det kan vara störande kan jag hålla med om.
Men har man problem med något sånt så får man fan ta upp det med ägaren av flaggstången, behöver inte gå till några myndigheter.
Flaggstången verkar också vara ganska nära tomtgränsen, vilket inte är så schysst. Undrar vad myndigheterna säger om dem flyttar flaggstången till ett mer lämpligt ställe.
[b]Björn Bekkouche[/b][i], Stockholm #1251[/i]
[i]Kör:[/i]
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- [b]Ford Focus Flexifuel -08[/b]
[i]Tidigare fordon:[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- VW Golf GTi 2,0L MK1 -84
- Nissan Micra K10 -88 [i](R.I.P.)[/i]
- Honda [b]CRX[/b] SOHC 1,6i -88
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
Ackyl: Jo, förmodligen har de redan pratat med grannen redan innan de gick till instansen... av erfarenhet vet jag att oftast är det inte själva flaggstången eller flaggan de stör sig på utan grannen själv och sen tar det fart...
Enligt regel så skall vimpeln upp kl 9 (eller är det
och ned med solen eller senast 21 när man är på sitt ställe... så det är lite "roligt" att myndigheter går emot sådan hyfs...
Tycker personligen det är riktigt mysigt när folk flaggar... ser så nice och svenskt ut.
Enligt regel så skall vimpeln upp kl 9 (eller är det
Tycker personligen det är riktigt mysigt när folk flaggar... ser så nice och svenskt ut.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Låter som om grannen har känningar i det politiska... Helt otroligt hur folk får
behandlas. Är det så störande med skuggor i köket får man väl för f*n skaffa
markiser. Om flagglinan var det avgörande kan ju Torbjörn skaffa ny stång med
linan innuti och begära omprövning [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
behandlas. Är det så störande med skuggor i köket får man väl för f*n skaffa
markiser. Om flagglinan var det avgörande kan ju Torbjörn skaffa ny stång med
linan innuti och begära omprövning [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
David Magnusson
Accord 2.4 Exec-S -04 *SÅLD*
BMW 550i x-drive M-Sport 2012 *SÅLD*
BMW 440i x-drive Gran Coupé M-Sport/M-Performance 2018
Accord 2.4 Exec-S -04 *SÅLD*
BMW 550i x-drive M-Sport 2012 *SÅLD*
BMW 440i x-drive Gran Coupé M-Sport/M-Performance 2018
Om det är så störande med flagglinan på utsidan så borde de förbjudas istället... inte att en enstaka måste investera i en ny flaggstång bara för att grannen klagar.
Kör:
Kör:
Haha läste precis detta innan jag såg topicen här. Har folk verkligen inte något bättre för sig än att störa sig på sånt här?! Tycker det är fint när folk flaggar för sitt land.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->----Tommy Johansson-----<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->-------Accord Tourer-------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->----------Civic ESi-----------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->-------Accord Tourer-------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->----------Civic ESi-----------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Så löjligt... o i samma land går dömda pedofiler på gatan och får 10k i månaden i pension utan nån som helst problem...
Only M Matters
säkert har dem som krister sa haft tjafs innan om det, dem har lackat ur på varandra och som nån annan sa så har grannen kontakter i myndigheterna.
Finns ju värre saker myndigheterna kan lägga ner sin tid och pengar på...
Finns ju värre saker myndigheterna kan lägga ner sin tid och pengar på...
[b]Björn Bekkouche[/b][i], Stockholm #1251[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
Sjukt, sverige är inte sverige mera, det är FULT att vara svensk, nationalsången och flaggan är störande och miljöhot m.m. Vafan jag blir så irriterad!!!! en flagga är inte så irriterande att man måste anmäla det SAMT att det står i flagglagen vilka tider den får vara uppe BASTA, så jag förstår inte hur i hela friden de kan ge honom böter, skulle överklaga det till förbannelse.
Men man får ju inte va svensk mer, då är man rasist, ja a då.
Men man får ju inte va svensk mer, då är man rasist, ja a då.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
------------------------
jag är fan uppväxt gå o skolan med varje sommarslut lyssna på svenska nationalsången, det är en sak som är tecken på sommar för mig.. att den inte spelas på de sättet längre stör mig nått enormt.
och detta här.. sen o andra sidan hade jag haft turkiska flaggan på min tomt så hade det inte funnits några rutor kvar.. men detta är sverige visst ska man få ha landets flagga uppe när fan man vill..
föresten de där me turkiska flaggan på tomten va bra de ska jag fixa i sommar =D
och detta här.. sen o andra sidan hade jag haft turkiska flaggan på min tomt så hade det inte funnits några rutor kvar.. men detta är sverige visst ska man få ha landets flagga uppe när fan man vill..
föresten de där me turkiska flaggan på tomten va bra de ska jag fixa i sommar =D
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Flagglagen i Sverige beskriver bara hur flaggan ska se ut. Finns bara rekomendationer för tiderna när det gäller civilt användande. Bara militären som har kvar "lagarna".
Står också att man inte får skriva eller liknande på den svenska flaggan. Men det skiter många i.
Det är sorgligt att en domstol kan förbjuda dig att flagga på din egna tomt. Tycker fler borde skaffa flaggor i Sverige. Finns inget vackrare än en svensk flagga mot en klarblå sommarhimmel.
Står också att man inte får skriva eller liknande på den svenska flaggan. Men det skiter många i.
Det är sorgligt att en domstol kan förbjuda dig att flagga på din egna tomt. Tycker fler borde skaffa flaggor i Sverige. Finns inget vackrare än en svensk flagga mot en klarblå sommarhimmel.
-
EcciBaka
- Kontakt:
Freed: jo, det finns nåt vackrare.. det är den åländska flaggan [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
------------------------
------------------------
------------------------
Det där är ju helt sjukt.
Naturligtvis flaggar Du när Du känner för det.
Det finns rekommendationer som man bör följa och som grundar sig på lång tradition och den allmänna uppfattningen av flaggan som nationell aktad symbol.
Försvarsmakten har regler om när flaggan skall hissas och halas ner.
Naturligtvis flaggar Du när Du känner för det.
Det finns rekommendationer som man bör följa och som grundar sig på lång tradition och den allmänna uppfattningen av flaggan som nationell aktad symbol.
Försvarsmakten har regler om när flaggan skall hissas och halas ner.
[b]"Bromsarna är bara till för att återuppleva accelerationen"[/b]
-
Anonymous
HAhahaha tvärkorkat att det där ärendet ens gick igenom domstolen... jösses
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
allså ja blir så jävla trött på sverige och dess sk "regering"..sverige är inte sverige längre..vi har fan blivit nått jäkla komunist land där folket får krypa på knä och finna sig i minsta sak staten inte gillar bestraffas omgående..har dom dels dåligt med pengar att "festa,köpa lös kukar m,m" för så hittar dom på nån jävla idiot lag.
fy fan säger ja bara..har fan varit stolt för att ja var svensk förut,men nu skämms man ju bara och tycker det är pinsamt!
fy fan säger ja bara..har fan varit stolt för att ja var svensk förut,men nu skämms man ju bara och tycker det är pinsamt!
Skyll inte på mig, jag röstade på Vänstern [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Sanel Muhic
Konnichiwa bitches !
Microcar
Konnichiwa bitches !
Microcar
Alltså jag måste bara fråga er som inte är födda i sverige.. om jag t.ex går på stan med en tröja som det står sverige på, eller har en sverige flagga som motiv osv.
Bryr ni er om det? eller är det bara myndigheterna som förstorar bilden av det hela
Mina utländska kompisar bryter på svenska och är inte födda i sverige men när någon har en blå/gul keps på sig så bryr dom fan sig inte det minsta!
Bryr ni er om det? eller är det bara myndigheterna som förstorar bilden av det hela
Mina utländska kompisar bryter på svenska och är inte födda i sverige men när någon har en blå/gul keps på sig så bryr dom fan sig inte det minsta!
Senast redigerad av ctrRobban den 11 februari 2006, 10:25, redigerad totalt 1 gånger.
Robin Topelius
Dont care.Det är inget fel i att älska /tycka om sitt land.Det är inte flaggans fel för att nazister använder den i sina demonstrationer.De som säger annorlunda är bara okunniga [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Sanel Muhic
Konnichiwa bitches !
Microcar
Konnichiwa bitches !
Microcar
-
EcciBaka
- Kontakt:
nä jag bryr mej inte alls [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] tror det är myndigheterna som förstorat upp det.
o att nazzar använder flaggan ska inte spela nån roll, mördare använder ofta bilar med....
o att nazzar använder flaggan ska inte spela nån roll, mördare använder ofta bilar med....
------------------------
------------------------
------------------------
Skönt att det inte var själva flaggan som var kränkande iaf,
utan skuggorna och ljudet från den...
utan skuggorna och ljudet från den...
Senast redigerad av Jontis den 11 februari 2006, 16:20, redigerad totalt 1 gånger.
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
-
micke240sx
Inte om flaggor men ändå:
Jag monterade upp strålkastare i högalidsparken för ett par år sen. Det hade varit mycket våldtäkter o skit där och parken är mörk o kuslig att promenera genom kvällstid tycker många.
Så det blev strålkastare som både lyste upp lekparkens lilla bollplan samt dem små gångvägarna där många korsar på väg hem från tunnelbanan.
Efter en vecka så fick vi stänga ner det igen för att det blev irriterande för boende vid sidan att ha en ljuspunkt som störde när de satt vid matbordet och läste.
Sen att det kanske kunde rädda ett par unga tjejer/killar från att råka illa ut spelade inte så stor roll...
Och förbjud billarm, jag kan ju bli väckt om någon granne får inbrott i bilen. usch. =)
vacker bild.. =)
Jag monterade upp strålkastare i högalidsparken för ett par år sen. Det hade varit mycket våldtäkter o skit där och parken är mörk o kuslig att promenera genom kvällstid tycker många.
Så det blev strålkastare som både lyste upp lekparkens lilla bollplan samt dem små gångvägarna där många korsar på väg hem från tunnelbanan.
Efter en vecka så fick vi stänga ner det igen för att det blev irriterande för boende vid sidan att ha en ljuspunkt som störde när de satt vid matbordet och läste.
Sen att det kanske kunde rädda ett par unga tjejer/killar från att råka illa ut spelade inte så stor roll...
Och förbjud billarm, jag kan ju bli väckt om någon granne får inbrott i bilen. usch. =)
vacker bild.. =)
Senast redigerad av micke240sx den 12 februari 2006, 14:01, redigerad totalt 1 gånger.
Mikael Gustafsson
Civic Typ-R v-tech Edt -85 Smäller högst
<a href="http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=25923&page=1" target="_blank">Nissan 240sxse -91</a> (sönderkörd) Vit inte beige. =)
<a href="http://www.brillko.se/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=13" target="_blank">Vw LT45 pimp edition</a>
Volvo 240GL -86 With a touch of Pure JDM typ
Civic Typ-R v-tech Edt -85 Smäller högst
<a href="http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=25923&page=1" target="_blank">Nissan 240sxse -91</a> (sönderkörd) Vit inte beige. =)
<a href="http://www.brillko.se/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=13" target="_blank">Vw LT45 pimp edition</a>
Volvo 240GL -86 With a touch of Pure JDM typ
<!--QuoteBegin-Sanel+11 Feb 2006, 02:48:26--><div class='quotetop'>QUOTE(Sanel 4 11 Feb 2006, 02:48:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Skyll inte på mig, jag röstade på Vänstern [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=242592"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Då är det väl ändå dig vi kan skylla på...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=242592"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Då är det väl ändå dig vi kan skylla på...
Kör:
Kör:
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
hur f-n ska man bevisa i domstol att han flaggat mer än 5ggr på en månad?
kan dock hålla med om att ibland kan flaggor och flaggstänger före ett himla oväsen.. men höjden av irriterande ljud var ett landställe en bekant hade.. där grannen monterade en liten pump till sin fontän.. fontän ljud kan vara irriterande 24h om dygnet.. (kan nån ens tänka sig att gå runt å höra som de låter som nån pissar 24h om dygnet???). De var dock inte värst.. de var de surande vinande ljudet från pumpmotorn nästintill verandan....
undrar om förhållningen för gubben gällde alla flaggor btw... kan ju variera flagga om han vill irritera lite extra.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
kan dock hålla med om att ibland kan flaggor och flaggstänger före ett himla oväsen.. men höjden av irriterande ljud var ett landställe en bekant hade.. där grannen monterade en liten pump till sin fontän.. fontän ljud kan vara irriterande 24h om dygnet.. (kan nån ens tänka sig att gå runt å höra som de låter som nån pissar 24h om dygnet???). De var dock inte värst.. de var de surande vinande ljudet från pumpmotorn nästintill verandan....
undrar om förhållningen för gubben gällde alla flaggor btw... kan ju variera flagga om han vill irritera lite extra.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7