Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
F1 - Bahrain - 12/3
<!--QuoteBegin-ElPutto+11 Mar 2006, 14:42:12--><div class='quotetop'>QUOTE(ElPutto @ 11 Mar 2006, 14:42:12)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Freed+11 Mar 2006, 14:30:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Freed @ 11 Mar 2006, 14:30:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det är lika skoj varje gång kimi bryter. Alla han fans fortsätter att hävda att det inte är fel på hans körstil utan på allt annat. Han lyckas verkligen köra sönder bil efter bil.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=254961"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Om jag minns rätt bröt räikkönen 4 gånger när han körde med sauber. Heidfeld lika många. I dag höll bilen 20sek, så aggresiv körstil har han väl ändå inte. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... unsure.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=254978"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Namn i signaturen är ett krav på forumet!
Måste fixa en antennkabel till imorn så jag kan glo, ska bli riktigt kul! Väldigt trevligt att se Massa och andra killar som brukar ligga längre ner lite högre upp!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=254961"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Om jag minns rätt bröt räikkönen 4 gånger när han körde med sauber. Heidfeld lika många. I dag höll bilen 20sek, så aggresiv körstil har han väl ändå inte. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... unsure.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=254978"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Namn i signaturen är ett krav på forumet!
Måste fixa en antennkabel till imorn så jag kan glo, ska bli riktigt kul! Väldigt trevligt att se Massa och andra killar som brukar ligga längre ner lite högre upp!
Simon Aunér
F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Att Räkan skulle köra sönder sina bilar pga. av hans körstil är lika som att säga att schumi inte kunde vinna förra året pga. av hans körstil, dvs. sådana saker handlar om materialet o inte föraren...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
31 brutna lopp av 87 (inga kval inräknade). Man kan nog kräva lite mer av en förare på den nivån
Som andno säger är det förarens uppgift att ta bilen i mål inget annat.
Räkan har grym potential, det är helt klart (även fast jag inte gillar att erkänna det)
Men han måste anpassa sin körning
31 brutna lopp av 87 (inga kval inräknade). Man kan nog kräva lite mer av en förare på den nivån
Som andno säger är det förarens uppgift att ta bilen i mål inget annat.
Räkan har grym potential, det är helt klart (även fast jag inte gillar att erkänna det)
Men han måste anpassa sin körning
-
Aerodynamic
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Been thanked: 1 time
Jag anser med att det inte är kimis bil, det sliter atomatiskt hårdare om man kör snabbare självklart men att det är just hans körstil som gör sönder bilarna tror jag inte på. Otur plus något mer slitage pga snabbare körning tror jag mer. Hakkinens bil gick ju sönder medans Coulthards bil inte gick sönder. Tror att när bilarna är på gränsen så kan den lilla extra snabheten ta död på materialet. Men i det fallet bör bilen förstärkas.
Jag tror denna sesongen kan ge Kimi är världsmästar titel!
Go Kimi Go!
Mvh,Per
Jag tror denna sesongen kan ge Kimi är världsmästar titel!
Go Kimi Go!
Mvh,Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
Inget fel på varken materiel eller bil i övrigt under alla lopp som Schumi vunnit genom åren där han dessutom kört skiten av de flesta andra som deltagit!
Senast redigerad av andno den 12 mars 2006, 00:39, redigerad totalt 1 gånger.
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Såld:
-
Aerodynamic
Men nu jämför vi en Mclaren bil mot en annan Mclaren bil. Hört annars att traktorer har bra hållbarhet! Kimi gjorde under förra året endast något litet förarmisstag på hela sesongen. Han är en supersnabb förare å det tar på materialet, men det är pga han är snabb inte för han är vårdslös + en hel del otur för hans del. Tror mest på otur att just hans bil går sönder.
TÄnkte Ferrari har haft bra tillförlitlighet men något år hade Barrichello massor av problem medans Schumi inte hade det å då var ändå Schumi den snabbare som alla vet.
Känsliga bilar skit händer!
Mvh, Per
TÄnkte Ferrari har haft bra tillförlitlighet men något år hade Barrichello massor av problem medans Schumi inte hade det å då var ändå Schumi den snabbare som alla vet.
Känsliga bilar skit händer!
Mvh, Per
Är det inte vårdslöst att köra snabbare än bilen klarar då?
Näh nu står drickan och dippan på kylning så jag tycker det är dags att tippa lite resultat.
5 första placeringarna samt snabbaste varv?
1. M Schumacher
2. Alonso
3. Montoya
4. Coulthard
5. Massa
Snabbaste varv blir nog Räikkonen då han har "fördel" av att brutit kvalet.
Näh nu står drickan och dippan på kylning så jag tycker det är dags att tippa lite resultat.
5 första placeringarna samt snabbaste varv?
1. M Schumacher
2. Alonso
3. Montoya
4. Coulthard
5. Massa
Snabbaste varv blir nog Räikkonen då han har "fördel" av att brutit kvalet.
formula1.com:
"The afternoon began with a disaster for Kimi Raikkonen and McLaren. The Finn had just set the fastest first sector time with four and a half minutes of the first 15 minute session remaining, when his McLaren suffered a right rear suspension failure, the result of a manufacturing fault, and spun luridly to a halt. As the session was red flagged, Raikkonen was able to drive back to the pits with the right rear wheel dragging on the track, but was clearly through for the day. The 22nd place on the grid had been decided."
Dom skriver med att det är "the result of a manufacturing fault". Men nog snackat om det [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Jag hoppas att "The finn" överaskar idag och kommer på en bra placering.. vill verkligen ha med han i en top 3 fight i slutet haha. Bara någon timme kvar nu, spännande
"The afternoon began with a disaster for Kimi Raikkonen and McLaren. The Finn had just set the fastest first sector time with four and a half minutes of the first 15 minute session remaining, when his McLaren suffered a right rear suspension failure, the result of a manufacturing fault, and spun luridly to a halt. As the session was red flagged, Raikkonen was able to drive back to the pits with the right rear wheel dragging on the track, but was clearly through for the day. The 22nd place on the grid had been decided."
Dom skriver med att det är "the result of a manufacturing fault". Men nog snackat om det [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Jag hoppas att "The finn" överaskar idag och kommer på en bra placering.. vill verkligen ha med han i en top 3 fight i slutet haha. Bara någon timme kvar nu, spännande
Senast redigerad av ctrRobban den 12 mars 2006, 10:42, redigerad totalt 1 gånger.
Robin Topelius
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Era inlägg om att det är bilens fel att den inte håller att köra snabbt med är ju skrattretande. En BRA förare vet om sina gränser, om bilen inte tål att köras i 300 så gör man inte det, man drar inte upp den i 350 och hoppas på att det går vägen ändå.
Kimi har lite att öva på.
Kimi har lite att öva på.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
tantgron
- Bil: EP3 K24
- Namn: Rikard Jarvinen
- Kontakt:
16 minuter och 32 sekunder kvar...
Live Timing - check (Ett måste! Regga er hastight på formula1.com för löpande info)
Godis och dricka på sofbordet - check
TV på muggen - check (Har jag där ändå, men iaf [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img])
Alla förmedlingskanaler öppna - check (IRC & GAIM med msnm och gtalk + mobben)
Valium åt katten - check
Något viktigt jag glömt??
Live Timing - check (Ett måste! Regga er hastight på formula1.com för löpande info)
Godis och dricka på sofbordet - check
TV på muggen - check (Har jag där ändå, men iaf [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img])
Alla förmedlingskanaler öppna - check (IRC & GAIM med msnm och gtalk + mobben)
Valium åt katten - check
Något viktigt jag glömt??
<a href="http://www.motorportalen.net/?car=18" target="_blank">Want to slide into something warm and japanese?</a>
[i]Rikard "tantgron" Järvinen, CTR -03, medlemsnr 1559, [/i] <a href="http://img220.imageshack.us/img220/8941/bild0369dn.jpg" target="_blank">w00t?</a> <a href="http://www.urbandictionary.com/define.php?term=w00t" target="_blank">w00t!</a>
[i]Rikard "tantgron" Järvinen, CTR -03, medlemsnr 1559, [/i] <a href="http://img220.imageshack.us/img220/8941/bild0369dn.jpg" target="_blank">w00t?</a> <a href="http://www.urbandictionary.com/define.php?term=w00t" target="_blank">w00t!</a>
Top 2 förarna hade man ju tippat "rätt" men sen gick det år ***vete
Rosberg imponerade stort. Synd att han fick så kass start.
Massa var lite blek efter sin avkörning, tyvärr.
Sen att Räkan kommer 3 var starkt fast, enligt min åsikt, helt fel. Kvalar man inte in ska man inte få starta loppet.
Känns som det kan bli en riktigt skoj säsong det här!
Rosberg imponerade stort. Synd att han fick så kass start.
Massa var lite blek efter sin avkörning, tyvärr.
Sen att Räkan kommer 3 var starkt fast, enligt min åsikt, helt fel. Kvalar man inte in ska man inte få starta loppet.
Känns som det kan bli en riktigt skoj säsong det här!
Ah, vilket underhållande lopp! Galna fighter om platserna, riktigt kul att se!
Impad av Raikkonen och Rosberg, riktigt ballt att en nybörjare sätter bästa varvtid!
Impad av Raikkonen och Rosberg, riktigt ballt att en nybörjare sätter bästa varvtid!
Simon Aunér
-
Hondaholic
Det var ett fint lopp..Keijo "Keke" Rosbergs grabb imponerade
faktist och roligt att se att Kimi nådde prispallen till slut [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
faktist och roligt att se att Kimi nådde prispallen till slut [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Mitsubishi Lancer EVO 5 GSR
Mitsubishi Eclipse GS-T
Mitsubishi Eclipse GS-T
-
moggesthlm
- Been thanked: 6 times
vem fan är det här?
1 Anthony Davidson (Honda Racing F1 Team) 1:31.353
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Legend 3.5 -97
Honda Civic Tourer -14
<!--QuoteBegin-moggesthlm+12 Mar 2006, 14:23:23--><div class='quotetop'>QUOTE(moggesthlm @ 12 Mar 2006, 14:23:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->vem fan är det här?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=255287"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det är Hondas testförare. Har han varit i 5 år
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=255287"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
F-n men grattis till Alonso! Rosberg var rolig att se, äpplet faller inte långt från trädet. Är Massa nya Sato? Button skulle blivit trea! Ferrari/Schumi är tillbaks i toppen och kommer göra allt för att vinna mästerskapet. Härligt att cirkusen är i gång igen!
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
Såld:
Såld:
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
ja skoj att se att topp 4 förarna alla kommer från olika stall.. kan bli bra å tight racing iår... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
SMacke #364
-
moggesthlm
- Been thanked: 6 times
<!--QuoteBegin-Freed+12 Mar 2006, 14:27:41--><div class='quotetop'>QUOTE(Freed @ 12 Mar 2006, 14:27:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-moggesthlm+12 Mar 2006, 14:23:23--><div class='quotetop'>QUOTE(moggesthlm @ 12 Mar 2006, 14:23:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->vem fan är det här?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=255290"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Då borde dom juh signa honom då han körde fortare än alla
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=255290"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Legend 3.5 -97
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Legend 3.5 -97
Honda Civic Tourer -14
-
Aerodynamic
En racerförares drift är att hela tiden försöka att köra lite fortare, inte så man kör av kanske men lite fortare.
Om bilen håller varv efter varv efter varv så ökar man tempot hela tiden. Sen går bilen sönder, en tävlingsbil som körts av en proffsig förare som inte kört över hopp, inte i skogen å inte över stenar utan precis där alla andra förare kört, ungefär lika snabbt som alla andra förare förhoppningsvis snabbare. I ett sådant fall anser jag att bilen bör förbättras.
Ska man om man kan köra fort, inte köra fort? Tror Alonso och alla de andra kör så fort dom kan med, bara att dom inte kan köra lika fort.
En annan sak man bör tänka på, förra året var Mclaren bilarna ofta extremt snabba i slutet av loppet, om Kimi kört så himla vårdslöst under alla lopp borde däcken varit hel slut. Han satte om jag inte minst fel 2 snabbaste race tider under sista varvet.
Körde om en Fisichella på sista varvet.
,Per
Om bilen håller varv efter varv efter varv så ökar man tempot hela tiden. Sen går bilen sönder, en tävlingsbil som körts av en proffsig förare som inte kört över hopp, inte i skogen å inte över stenar utan precis där alla andra förare kört, ungefär lika snabbt som alla andra förare förhoppningsvis snabbare. I ett sådant fall anser jag att bilen bör förbättras.
Ska man om man kan köra fort, inte köra fort? Tror Alonso och alla de andra kör så fort dom kan med, bara att dom inte kan köra lika fort.
En annan sak man bör tänka på, förra året var Mclaren bilarna ofta extremt snabba i slutet av loppet, om Kimi kört så himla vårdslöst under alla lopp borde däcken varit hel slut. Han satte om jag inte minst fel 2 snabbaste race tider under sista varvet.
Körde om en Fisichella på sista varvet.
,Per
<!--QuoteBegin-moggesthlm+12 Mar 2006, 15:37:35--><div class='quotetop'>QUOTE(moggesthlm @ 12 Mar 2006, 15:37:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Freed+12 Mar 2006, 14:27:41--><div class='quotetop'>QUOTE(Freed @ 12 Mar 2006, 14:27:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-moggesthlm+12 Mar 2006, 14:23:23--><div class='quotetop'>QUOTE(moggesthlm @ 12 Mar 2006, 14:23:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->vem fan är det här?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=255308"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Ha körde ett lopp 2005 (ersatte Sato) och blev inte bättre än 15
Han kommer nog inte få någon mer chans känns det som, han verkar inte ha det som krävs för att vinna race.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=255308"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Ha körde ett lopp 2005 (ersatte Sato) och blev inte bättre än 15
Han kommer nog inte få någon mer chans känns det som, han verkar inte ha det som krävs för att vinna race.
<!--QuoteBegin-moggesthlm+12 Mar 2006, 15:37:35--><div class='quotetop'>QUOTE(moggesthlm @ 12 Mar 2006, 15:37:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Freed+12 Mar 2006, 14:27:41--><div class='quotetop'>QUOTE(Freed @ 12 Mar 2006, 14:27:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-moggesthlm+12 Mar 2006, 14:23:23--><div class='quotetop'>QUOTE(moggesthlm @ 12 Mar 2006, 14:23:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->vem fan är det här?
Nej han kör inte fortare än alla andra. Han kör Hondas 3:e bil. Alla 3:e bilarna har uppskruvade motorvarv & testar däck & inställningar & är ALLTID snabbare än ordinarie bilarna.
Nej han kör inte fortare än alla andra. Han kör Hondas 3:e bil. Alla 3:e bilarna har uppskruvade motorvarv & testar däck & inställningar & är ALLTID snabbare än ordinarie bilarna.
Antonio Pozzi
-
Alfahannen
Jag förstår inte riktigt hur Kimis körstil skulle slita hårdare på materialet. Jag har aldrig sett honom ligga och tugga på varvstoppet, gå onödigt hårt över kurbsen eller låsa upp bromsarna ofta. Kan någon berätta för mig på vilket sätt han kör vårdslöst?
Jag tror hans bekymmer med tillförlitlighet beror på en kombination av otur och en bil som kanske är lite klenare konstruerad än andra. Tyska motorer är väl ingen fördel heller...
Jag tror hans bekymmer med tillförlitlighet beror på en kombination av otur och en bil som kanske är lite klenare konstruerad än andra. Tyska motorer är väl ingen fördel heller...
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->David Madås
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- Dani
- Kontakt:
Eftersom ingen påtalat det än:
VÄRDELÖS start av Button, skärpning ffs!!!
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Dani
- Kontakt:
Så vaddå? Så han torska pallplats pga det, rätt mkt så vaddå tycker jag.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
<!--QuoteBegin-Dani+12 Mar 2006, 19:00:42--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani @ 12 Mar 2006, 19:00:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Eftersom ingen påtalat det än:
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=255409"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kollar man på Honda F1's hemsida så var det problem med kopplingen
som orsakade den dåliga starten.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=255409"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kollar man på Honda F1's hemsida så var det problem med kopplingen
som orsakade den dåliga starten.
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
- Dani
- Kontakt:
Aha, skärpning Honda då isåfall [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Han fick ju jaga länge bakom Montoya innan och efter depåstopp, trist.
Han fick ju jaga länge bakom Montoya innan och efter depåstopp, trist.
Senast redigerad av Dani den 12 mars 2006, 19:11, redigerad totalt 1 gånger.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
jomen...dani...starten gör ju inte loppet även om det är en viktig del...startar du bäst betyder ju inte det att du vinner...
hade han fått en grym start kanske nåt annat fittat sig istället...krock eller vad som helst..tyckte han va bra sett över hela loppet
hade han fått en grym start kanske nåt annat fittat sig istället...krock eller vad som helst..tyckte han va bra sett över hela loppet
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
- Dani
- Kontakt:
Klart han va bra, men han fick ju ändå jaga ikapp Montoya och tröga sig där bakom, han tappa många sekunder på det, han hade ju lätt tagit tredjeplatsen om han inte tappat så mkt på starten. Och sen cirkusen med Barrichello hjälpte ju inte.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014