koppling
<!--QuoteBegin-perre+19 Mar 2006, 14:38:24--><div class='quotetop'>QUOTE(perre @ 19 Mar 2006, 14:38:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ok det tror jag inte den gör men ibland när man lägger i backen så tar det imot.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=258523"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Verkar vanligt. Synkringen som är kass på 99% av alla hondor av äldre modell.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=258523"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Verkar vanligt. Synkringen som är kass på 99% av alla hondor av äldre modell.
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->[b]Martin Leander - official Bärjon of HPC
Toyota MR2 -93
Borlänge[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Toyota MR2 -93
Borlänge[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
Master Mag
Snarare att lamellen kärvar på splinesen om det skrapar när du lägger i backen, då backen är osynkad.
-92 Civic Vti Turbo
-
mattecrx89
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-perre+19 Mar 2006, 20:17:20--><div class='quotetop'>QUOTE(perre @ 19 Mar 2006, 20:17:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->å då e det dax att byta kopplning ?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=258647"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nej, det är normalt att det kan skrapa lite när man lägger i backen.
Som sagt backen är osynkad....
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=258647"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nej, det är normalt att det kan skrapa lite när man lägger i backen.
Som sagt backen är osynkad....
Matthias Ohlsson
KRISTIANSTAD
---------------------------
WWW.JAPTUNING.SE
WWW.SKYLINE.SE
SÅLD: Honda CRX -89
KÖPT: Nissan Skyline R33
KRISTIANSTAD
---------------------------
WWW.JAPTUNING.SE
WWW.SKYLINE.SE
SÅLD: Honda CRX -89
KÖPT: Nissan Skyline R33
-
Freddy
- Namn: Freddy Bigun
jag utnyttjar så mycket jag kan av en koppling.....
så inte förrens kopplingen slirar när du har 5 växeln i och fullgas vid max vridmoment byter jag koppling.... på en bruksbil dvs
annars är det som insigma menar på att slirar den vid snabba kopplingar i höga varvtal och full gas ögonblicket efter du släppt kopplingspedalen så ska den bytas...
det beror liksom på hur du använder bilen
så inte förrens kopplingen slirar när du har 5 växeln i och fullgas vid max vridmoment byter jag koppling.... på en bruksbil dvs
annars är det som insigma menar på att slirar den vid snabba kopplingar i höga varvtal och full gas ögonblicket efter du släppt kopplingspedalen så ska den bytas...
det beror liksom på hur du använder bilen
Freddy Bigün
Honda civic 98 EK3 1.5 vtec-e powa :) *brukis*
Honda Crx Turbo 91 D16Z5 *projekt*
Honda Civic 89 D16A6 brukisen *rost hög**skrot*
Honda Civic 89 D16A6 ner plockad *skrot*
Honda Crx 88 D16A6 skall strax plockas ner *skrot*
Honda Civic 89 D15B2 skall repareras och säljas *reparerad**såld*
Ford sierra 87 R.I.P
Honda civic 98 EK3 1.5 vtec-e powa :) *brukis*
Honda Crx Turbo 91 D16Z5 *projekt*
Honda Civic 89 D16A6 brukisen *rost hög**skrot*
Honda Civic 89 D16A6 ner plockad *skrot*
Honda Crx 88 D16A6 skall strax plockas ner *skrot*
Honda Civic 89 D15B2 skall repareras och säljas *reparerad**såld*
Ford sierra 87 R.I.P
bästa är väl om den tar mitt i pedalrörelsen. (i mitten asså)
justera till den om det är vajerkoppling, det gör du enkelt med öppen blocknyckel och en skruvmejsel för att hålla vajern slapp.
lättast om ni är 2 pers.
slirar den ändån vid höga varv och snabb växling så börjar det bli dags för ett byte.
justera till den om det är vajerkoppling, det gör du enkelt med öppen blocknyckel och en skruvmejsel för att hålla vajern slapp.
lättast om ni är 2 pers.
slirar den ändån vid höga varv och snabb växling så börjar det bli dags för ett byte.
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag