Corrado Krasch!!
-
Mattias I
- Bil: Civic
- Namn: Mattias Ingvarsson
Tjena!
Tänkte bara skriva av mig lite.. Har 2 polare som kraschade igår med en corrado G60 i 210. Dom låg på en liten smal väg och väjde för en bil då han som körde bilen låg i mitten av vägen. Fick då sladd ut på en åker och åker rakt in i massa höbalar som är uppställda, voltar sedan över dom in i skogen. Han som körde är inte så jätte stor, väger kanske 60 kg och är 165cm lång. Han drog ut ägaren som åkte med, som då inte har körkort än, med sitt brutna nyckelben och säkerligen otroligt chockad. Ingen av dom hade bilbälte. Idag ungefär ett dygn efter kraschen så har dom iallafall vaknat upp på sjukhuset och ja dom överlevde.
Umgås inte med som dagligen men man träffas lite då och då så lite tråkigt känns det ändå.
Här är en bild på bilen. Den va inte helförsäkrad vad jag har hört men vad spelar det för roll. Bara man överlever!! Hoppas även ni tänker er för.
Tänkte bara skriva av mig lite.. Har 2 polare som kraschade igår med en corrado G60 i 210. Dom låg på en liten smal väg och väjde för en bil då han som körde bilen låg i mitten av vägen. Fick då sladd ut på en åker och åker rakt in i massa höbalar som är uppställda, voltar sedan över dom in i skogen. Han som körde är inte så jätte stor, väger kanske 60 kg och är 165cm lång. Han drog ut ägaren som åkte med, som då inte har körkort än, med sitt brutna nyckelben och säkerligen otroligt chockad. Ingen av dom hade bilbälte. Idag ungefär ett dygn efter kraschen så har dom iallafall vaknat upp på sjukhuset och ja dom överlevde.
Umgås inte med som dagligen men man träffas lite då och då så lite tråkigt känns det ändå.
Här är en bild på bilen. Den va inte helförsäkrad vad jag har hört men vad spelar det för roll. Bara man överlever!! Hoppas även ni tänker er för.
Mattias Ingvarsson, Kalmar
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Crx VT -91 [b]SS - 1,25,66[/b]
Del Sol Esi -93
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Del Sol Esi -93
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Been thanked: 1 time
Hur pass allvarliga blev skadorna? tragiskt sånt ...
de måste verkligen haft tur...
Använd bilbälte!!!!!!!!
de måste verkligen haft tur...
Använd bilbälte!!!!!!!!
Senast redigerad av Andreas79 den 13 september 2004, 22:47, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
Frågan är hur dom kunde överlevt en krock utan bilbälten i 210 km/h... ok, det small ju inte med den andra bilen men ändå... aja tur att dom överlevde
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Vänta fattade jag det rätt nu. Dom körde på en smal väg i 210km/h. Och möter en bil som ligger mitt i vägen. Vad jag kan tänka mej så gjorde väll den mötande bilen inge fel. Jagmenar liten smal väg. Då brukar man ju inte slicka kanten. Man brukar heller inte räkna med att möta nån i 210km/h lr??
Enligt mej IDIOTI!!
Tur att dem klarade sig i alla fall.
Enligt mej IDIOTI!!
Tur att dem klarade sig i alla fall.
[b]<span style='color:red'>Henrik Reidemar</span>[/b]
<span style='color:red'>Uppland/Enköping
Medlems n.r 895
Civic ESI Sedan -94
[i]N/A trimmad 168hk[/i]
</span>
<span style='color:red'>Uppland/Enköping
Medlems n.r 895
Civic ESI Sedan -94
[i]N/A trimmad 168hk[/i]
</span>
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Precis.. hur tänker folk nu förtiden ? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img]
www.FotografAndreas.se
Som jag förstod det så var det DOM som låg i mitten av vägen... och köra så utan körkort... inga bälten... saknar ord... men gissa om jag inte tänker skriva de ord jag tänker...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
Säger som krister...
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Man kan bara hoppas att de lär sig något av händelsen! Dom verkar ju inte ha alla hemma någon av dem! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... nnoyed.gif[/img]
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Corrado: Tro vad du vill... men jag tvivlar på att det finns någon här som har lust att försöka bevisa dig motsatsen...
Kör:
Kör:
Då tänker jag skriva dom orden krister inte gjorde, BANNADE IDIOTER!!
Och det ligger nog en smula i vad "Corrado" säger... jag har kraschat 2 rexar, en mot ett rådjur i 70 och den andre slank av vägen i 60, törs fanimig inte tänka på vad som hänt i 210...
Och det ligger nog en smula i vad "Corrado" säger... jag har kraschat 2 rexar, en mot ett rådjur i 70 och den andre slank av vägen i 60, törs fanimig inte tänka på vad som hänt i 210...
Stig Sundell
Clintan: Tror det är idiotvarv på forumet som voltat sin rex i hyffsad fart... han överlevde... dock med skador.
Man kan inte säga att en corrado är mycket säkrare än en civic av samma årsmodell... snarare att själva olyckan i sig aldrig är lika och därmed kan aldrig utgången vara samma heller.
Man kan inte säga att en corrado är mycket säkrare än en civic av samma årsmodell... snarare att själva olyckan i sig aldrig är lika och därmed kan aldrig utgången vara samma heller.
Kör:
Kör:
<!--QuoteBegin-Krister+14 Sep 2004, 00:00:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 14 Sep 2004, 00:00:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Som jag förstod det så var det DOM som låg i mitten av vägen... och köra så utan körkort... inga bälten... saknar ord... men gissa om jag inte tänker skriva de ord jag tänker...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Bara en liten rättelse ( om nu JAG har fattat det rätt [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img] )
Ägaren till bilen satt i passagerarsätet eftersom han saknade körkort. Föraren bör ju således ha körkort? Eller jag e ute o cyklar?
För övrigt finns det ju bättre ställen att köra fort på enligt beskrivningen av händelseförloppet. Dom kan ju tacka gudarna var dag i resten av deras liv att dom lever. DAMN
Bara en liten rättelse ( om nu JAG har fattat det rätt [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img] )
Ägaren till bilen satt i passagerarsätet eftersom han saknade körkort. Föraren bör ju således ha körkort? Eller jag e ute o cyklar?
För övrigt finns det ju bättre ställen att köra fort på enligt beskrivningen av händelseförloppet. Dom kan ju tacka gudarna var dag i resten av deras liv att dom lever. DAMN
Saab 9-5 Kombi 2.3t -2003
Vector + Pilotpaket
http://www.boltis.se
Vector + Pilotpaket
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
<!--QuoteBegin-Krister+13 Sep 2004, 23:46:44--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 13 Sep 2004, 23:46:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Clintan: Tror det är idiotvarv på forumet som voltat sin rex i hyffsad fart... han överlevde... dock med skador.
Man kan inte säga att en corrado är mycket säkrare än en civic av samma årsmodell... snarare att själva olyckan i sig aldrig är lika och därmed kan aldrig utgången vara samma heller.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tror faktiskt att corradon e bra mycket säkrare änn en 91 civic...
EDIT: ännu dummare får man va om man maxar en bil i 210 km/h på en smal väg!!! då ska man OM hitta de perfetka stället där det e hyggligt OK, SAMT om man ligger i 210 km/h.... varför e man så dum att inte bara klicka dit bilbältet? herregud
Man kan inte säga att en corrado är mycket säkrare än en civic av samma årsmodell... snarare att själva olyckan i sig aldrig är lika och därmed kan aldrig utgången vara samma heller.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tror faktiskt att corradon e bra mycket säkrare änn en 91 civic...
EDIT: ännu dummare får man va om man maxar en bil i 210 km/h på en smal väg!!! då ska man OM hitta de perfetka stället där det e hyggligt OK, SAMT om man ligger i 210 km/h.... varför e man så dum att inte bara klicka dit bilbältet? herregud
Senast redigerad av Regge den 13 september 2004, 23:52, redigerad totalt 1 gånger.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Ingen chans att dom krockade i 210km/h, farten måste ha minskat asevärt när dom väl flög av banan, även att dom måste ha bromsat innan faran. Menar bilen hade sett mycket värre ut om det hade varit i 210 km/h och dom hade nästan garanterat inte överlevt UTAN bälten. Menar har ni sett han som dom har filmat ifrån USA som somnar vid ratten. Han krockar typ i 60 och voltar med bilen. Han flyger nästan ut ur bilen bara på den lilla farten.
Sorry JG om jag tar upp händelsen.
Men krocken JG var med om som va runt 120 typ så flög flickan ut genom rutan för hon inte hade bälte.
Så för mig är det omöjligt att dom krockade i 210/h, men att dom körde på vägen 210km/h är sannolikt.
Tur att dom klarar sig, hoppas dom får sig en rejäl återställar tanke! Och hoppas föraren blir av med sitt körkort. Att köra så vårdslöst på liten väg med andra oskyldiga trafikanter så bevisar man att man inte förtjänar sitt körkort. Och att var "cool" och inte ha bälte bevisar bara hur dumma dom var och tur att dom överlevde.
Vill inte tracka ner, men vill ge andra som kanske håller på med samma saker en tanke, att det INTE är så jävla coolt att köra så snabbt och sick sacka mellan bilar i högfart och tro att bilen har F1 väghållning. Tur att inga oskyldiga va med i olyckan. Och att köra utan bälte?! Vill inte ens kommentera det. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
*Edit* Det kvittar vilken jävla bil som är säkrare, det gäller att bilen landar rätt. Gör den det så har man större chans att överleva i såna här situationer och om man använder BILBÄLTE! *
Sorry JG om jag tar upp händelsen.
Men krocken JG var med om som va runt 120 typ så flög flickan ut genom rutan för hon inte hade bälte.
Så för mig är det omöjligt att dom krockade i 210/h, men att dom körde på vägen 210km/h är sannolikt.
Tur att dom klarar sig, hoppas dom får sig en rejäl återställar tanke! Och hoppas föraren blir av med sitt körkort. Att köra så vårdslöst på liten väg med andra oskyldiga trafikanter så bevisar man att man inte förtjänar sitt körkort. Och att var "cool" och inte ha bälte bevisar bara hur dumma dom var och tur att dom överlevde.
Vill inte tracka ner, men vill ge andra som kanske håller på med samma saker en tanke, att det INTE är så jävla coolt att köra så snabbt och sick sacka mellan bilar i högfart och tro att bilen har F1 väghållning. Tur att inga oskyldiga va med i olyckan. Och att köra utan bälte?! Vill inte ens kommentera det. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
*Edit* Det kvittar vilken jävla bil som är säkrare, det gäller att bilen landar rätt. Gör den det så har man större chans att överleva i såna här situationer och om man använder BILBÄLTE! *
Senast redigerad av stiivN den 14 september 2004, 03:56, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan Karlsson
Det var ju tur att de överlevde. Det är ju huvudsaken eller hur? Sedan om de ska ha bälten eller inte är ju upp till var och en. Jag personligen använder bälte men tycker att de där jädrans bältespåminnare är pain in a ass. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
Tihomir Kostic
På dessa slags bilar kvittar de nog om man har bälte eller inte i sånna farter iaf.
Har läst om flera händelser på forum där de har behållt livet tack vare att de inte hade något bälte på sig (läs flög ut genom fönstret/takluckan)
Hoppas de klarar sig iaf.
Har läst om flera händelser på forum där de har behållt livet tack vare att de inte hade något bälte på sig (läs flög ut genom fönstret/takluckan)
Hoppas de klarar sig iaf.
//Sulle Hepptas
.................................................................
.................................................................
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
lite svårt att säga något om olyckan när man inte har mer info, men vad gäller farten kan jag tänka mig att den var 210 när det började skita sig...
bilen kan ha saktat ner avsevärt innan den började rulla..
Läser man första inlägget står det att bilen åkte ut på en åker så farten kan ha varit 50 innan dom rullade..
om det är så vet jag inte, men det är ganska meningslöst att spekulera...
sensmoralen är att dom har haft en dj*vla tur i oturen och hoppas att dom å kanske några fler har lärt sig något av detta....
bälte JA,
210 på småvägar NEJ
bilen kan ha saktat ner avsevärt innan den började rulla..
Läser man första inlägget står det att bilen åkte ut på en åker så farten kan ha varit 50 innan dom rullade..
om det är så vet jag inte, men det är ganska meningslöst att spekulera...
sensmoralen är att dom har haft en dj*vla tur i oturen och hoppas att dom å kanske några fler har lärt sig något av detta....
bälte JA,
210 på småvägar NEJ
SMacke #364
<!--QuoteBegin-stiivN+14 Sep 2004, 02:54:27--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN @ 14 Sep 2004, 02:54:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sorry JG om jag tar upp händelsen.
*Edit* Det kvittar vilken jävla bil som är säkrare, det gäller att bilen landar rätt. Gör den det så har man större chans att överleva i såna här situationer och om man använder BILBÄLTE! *<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
lugnt stefan...så här såg min bil ut iaf.
anv. bälte!
*Edit* Det kvittar vilken jävla bil som är säkrare, det gäller att bilen landar rätt. Gör den det så har man större chans att överleva i såna här situationer och om man använder BILBÄLTE! *<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
lugnt stefan...så här såg min bil ut iaf.
anv. bälte!
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
JG..det va inte mycket till bil det där nu i efterhand. =/
Riktregel, använd alltid bälte, själv använder jag numera alltid bälte efter en längre tids idioti utan. Vet inte varför jag inte använde det.
Däremot har jag en bekant som klarade livhanken enbart för att han inte hade bälte på sig. Flög ut genom framrutan o landade tydligen väldigt lyckligt. Polaren som körde hade bälte på sig och omkom. Men det är ju 1 på miljonen att man klarar en sån grej. Megaflyt
Riktregel, använd alltid bälte, själv använder jag numera alltid bälte efter en längre tids idioti utan. Vet inte varför jag inte använde det.
Däremot har jag en bekant som klarade livhanken enbart för att han inte hade bälte på sig. Flög ut genom framrutan o landade tydligen väldigt lyckligt. Polaren som körde hade bälte på sig och omkom. Men det är ju 1 på miljonen att man klarar en sån grej. Megaflyt
Saab 9-5 Kombi 2.3t -2003
Vector + Pilotpaket
Vector + Pilotpaket
-
Mattias I
dom fick sladden i 210 km/h och farten borde ha sänkts lite men det är ändå j*vligt fort!! Föraren hade körkort och han som åkte med fram i bilen hade det inte och han är också ägare till bilen!
Dom åkte inte långt på åkern, kanske 20 meter sedan in i höbalarna och voltade väl igenom dom.
Bilen dom mötte gjorde ju Självklart inget fel! Ligger man i 210 km/h i mitten av en smalväg som precis rymmer 2 lastbilar räknar man inte med att få möte med någon som ligger i 210.
Jo de har klarat sig som tur är. Tror det är ett under i den hastigheten med en sådan smäll.
Vet inte riktigt vad ja ska skriva. Orkar inte skriva ner allt jag vet, det är så mycket.
Edit: StiivN, dom bromsade nog inte innan faran. Utan svängde för kraftig och så släppte bakdäcken.
//
Dom åkte inte långt på åkern, kanske 20 meter sedan in i höbalarna och voltade väl igenom dom.
Bilen dom mötte gjorde ju Självklart inget fel! Ligger man i 210 km/h i mitten av en smalväg som precis rymmer 2 lastbilar räknar man inte med att få möte med någon som ligger i 210.
Jo de har klarat sig som tur är. Tror det är ett under i den hastigheten med en sådan smäll.
Vet inte riktigt vad ja ska skriva. Orkar inte skriva ner allt jag vet, det är så mycket.
Edit: StiivN, dom bromsade nog inte innan faran. Utan svängde för kraftig och så släppte bakdäcken.
//
Senast redigerad av Mattias I den 14 september 2004, 16:21, redigerad totalt 1 gånger.
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Del Sol Esi -93
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Del Sol Esi -93
säger som StiivN, ingen chans att det var 210 det är nog bara ett löst rykte. Sen så krockade dom ju egentligen inte, men bilen av döma om man rammar några höbalar voltar lite och sen in i en skog OM det hade gått i 210 så hade det inte varit ett skit kvar av bilen..den hade varit totalt jävla super mos
Kan en bil någonsin bli perfekt?
-
Mattias I
det är mycket rykten om smällen kan ja säga.. fick höra nu att det kanske va 180 dom låg i men man orkar ju inte lyssna på alla.. svårt att få det rätt från början om man hör fel från andra.. men iaf så har dom smällt i hög fart men mår bra nu vilken är bra de..
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Del Sol Esi -93
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Del Sol Esi -93
Tro mig en Corrado är bra mycket säkrare än Civic, högre tjänstevikt och mycket vridstyvare kaross. De måste ha kört som idioter och precis släppt av gasen eller bromsat när de körde om bilen...vad händer? ju bakvagnen släpper och bilen börjar snurra men det e bra att de har klarat sig.
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
<!--QuoteBegin-Corrado+14 Sep 2004, 20:08:23--><div class='quotetop'>QUOTE(Corrado @ 14 Sep 2004, 20:08:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tro mig en Corrado är bra mycket säkrare än Civic, högre tjänstevikt och mycket vridstyvare kaross.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Beror på årsmodellen på Civic ska tilläggas...
Och vad den högre tjänstevikten skulle spela för roll fattar jag inte, mer än att det ger mer energi att volta med när det väl börjar..
Beror på årsmodellen på Civic ska tilläggas...
Och vad den högre tjänstevikten skulle spela för roll fattar jag inte, mer än att det ger mer energi att volta med när det väl börjar..
Благодаря мутра!
Det är säkert att köra i 200 på små smala vägar så länge det inte finns en annan lika stor idiot eller om det kommer en oförutsett hinder som tex älg, barn, mm... Jag brukar köra efter den riktregeln.
Även om det känns säkert att köra snabbt så kan det snabbt ändras till det motsatta om något oförutsett dyker upp. Ta tex Ghostrider. Skulle det finnas en enda bil som inte använder blinkersen och gör en hastig filbyte så är det bajbaj med dem bägge.......
Även om det känns säkert att köra snabbt så kan det snabbt ändras till det motsatta om något oförutsett dyker upp. Ta tex Ghostrider. Skulle det finnas en enda bil som inte använder blinkersen och gör en hastig filbyte så är det bajbaj med dem bägge.......
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>