vtec i preluden
- Jonny

- Namn: Jonny Lakemountain
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Jo, hur det vara.. ska vtec´en märkas mycket? typ som i en ctr eller civic vt..
eller smyger det bara... tycker då inte min märks så offantligt mycke..
eller smyger det bara... tycker då inte min märks så offantligt mycke..
Honda Civic Type R -15
jag tror inte riktigt det är samma effekt på preluden .. asso de klar de funkar på samma sätt men man märker inte av det så mycket..
jag resade med min h23 non vtec mot en sån som du har min bil hade fyra pers o hans va tom .. alltså det var knappt att han tog mig.. kanske dålig förare .. men skillnaden mellan en vtec prelude o en 2.3 är inte stor prestanda mässigt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
jag resade med min h23 non vtec mot en sån som du har min bil hade fyra pers o hans va tom .. alltså det var knappt att han tog mig.. kanske dålig förare .. men skillnaden mellan en vtec prelude o en 2.3 är inte stor prestanda mässigt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Eminovic Idriz (Ido)
ludeR 92(H23A2)
ludeR 92(H23A2)
heeh joo de måste han nog.. med tanke på att vikt o prestanda inte gillar varrandra.. men om man kolla på ren fakta så ere inte så stor skillnad..
men hur det känns ja de kan jag inte svara på då jag aldrig kört vti
men hur det känns ja de kan jag inte svara på då jag aldrig kört vti
Eminovic Idriz (Ido)
ludeR 92(H23A2)
ludeR 92(H23A2)
ORGINAL så känns det inte så mycket, kommer ihåg när jag hämtade min i sundsvall och testade vtec första gången och då var den helt orginal blev riktigt besviken faktiskt, men efter att jag bytt avgas +ställt fram tändningen+ cai+ rensat katten(glöm inte att ta bort resonans lådan som sitter på slangen till spjällhuset när du byter till öppet filter den snor massa härligt ljud :)man kan även ta och sätta en slang rakt igenom lådan, dena andra resonans lådan försvinner när du tar bort luftburken ) så var det en ny bil riktigt bra vtec kick minst lika bra som min civic vt med typ samma mods, så gör ovan stående så händer det grejer... har för mig det var något klipp på min kärra från rakan på mantorp för något år sedan där hör man vtecen tydligt kanske var på gamla forumet kommer inte ihåg.tro mig det är bra skilland mot en h23 lude när man har dessa mods, har ju ägt bägge så [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Senast redigerad av M Säverot den 25 mars 2006, 22:30, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Säverot
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
- Jonny

hehe, låter bra det [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Honda Civic Type R -15
-
Honda4ever
Det är din trasiga lambdasond som gör att bilen går sämre vid varvtalen för vtec-området. En ny lambdasond och den lär klara 200km/h på mätaren!
Jocke Johansson.
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
<!--QuoteBegin-Honda4ever+29 Mar 2006, 15:31:10--><div class='quotetop'>QUOTE(Honda4ever @ 29 Mar 2006, 15:31:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det är din trasiga lambdasond som gör att bilen går sämre vid varvtalen för vtec-området. En ny lambdasond och den lär klara 200km/h på mätaren!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=262805"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ja 200kmh på mätaren hoppas jag den klarar då min -97a gjorde detta på 4an
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=262805"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Martin Säverot
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
<!--QuoteBegin-M Säverot+29 Mar 2006, 16:10:43--><div class='quotetop'>QUOTE(M Säverot @ 29 Mar 2006, 16:10:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Honda4ever+29 Mar 2006, 15:31:10--><div class='quotetop'>QUOTE(Honda4ever @ 29 Mar 2006, 15:31:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det är din trasiga lambdasond som gör att bilen går sämre vid varvtalen för vtec-området. En ny lambdasond och den lär klara 200km/h på mätaren!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=262825"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ganska många bilar når faktiskt toppfart på 4:ans växel istället för på femman eftersom dom inte orkar på femman..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=262825"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ganska många bilar når faktiskt toppfart på 4:ans växel istället för på femman eftersom dom inte orkar på femman..
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
ok men jag får väl lägga till att den gör cirka 240kmh på 5ANS växel då...tror nog att dom flesta prestanda modellerna honda har orkar på femman också
Senast redigerad av M Säverot den 29 mars 2006, 18:57, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Säverot
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
- Jonny

<!--QuoteBegin-Honda4ever+29 Mar 2006, 16:31:10--><div class='quotetop'>QUOTE(Honda4ever @ 29 Mar 2006, 16:31:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det är din trasiga lambdasond som gör att bilen går sämre vid varvtalen för vtec-området. En ny lambdasond och den lär klara 200km/h på mätaren!
men herregud människa... jag frågar ju hur vtec´en ska kännas.. om det är ketchupeffekt eller om den knappt märks... den gör redan 200 på mätaren.. säkert i verklig fart åxå...
men herregud människa... jag frågar ju hur vtec´en ska kännas.. om det är ketchupeffekt eller om den knappt märks... den gör redan 200 på mätaren.. säkert i verklig fart åxå...
Honda Civic Type R -15
-
jhonnyzz
- Bil: civic type R 05
- Namn: johnny zakhour
tja gubbar !! jag eh ny i clubben så jag håller på å kolla runt ! hoppas att ni inte har imot att jag skriver med i disskutionen.
Men du johnny jag har en prelude 2.2 vtec h22 motor och när jag eh uppe i fem tusen varv då känner jag att det extra trycket från vtecen kommer, men du har ju en h23 motor antar jag men det borde la inte va en jätte skilnad ! eller ?
M.v.h johnny
Men du johnny jag har en prelude 2.2 vtec h22 motor och när jag eh uppe i fem tusen varv då känner jag att det extra trycket från vtecen kommer, men du har ju en h23 motor antar jag men det borde la inte va en jätte skilnad ! eller ?
M.v.h johnny
jhonny zakhour
<!--QuoteBegin-jhonnyzz+30 Mar 2006, 01:12:25--><div class='quotetop'>QUOTE(jhonnyzz @ 30 Mar 2006, 01:12:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->tja gubbar !! jag eh ny i clubben så jag håller på å kolla runt ! hoppas att ni inte har imot att jag skriver med i disskutionen.
M.v.h johnny
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=263047"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Eh, nej. Jonny har en H22A5 i sin bil. 97-01 fanns andrig med H23...
Jag känner tveklöst att motorn går in i VTEC, men det varierar lite med
utetemp och hur varm motorn är.
M.v.h johnny
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=263047"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Eh, nej. Jonny har en H22A5 i sin bil. 97-01 fanns andrig med H23...
Jag känner tveklöst att motorn går in i VTEC, men det varierar lite med
utetemp och hur varm motorn är.
David Magnusson
Accord 2.4 Exec-S -04 *SÅLD*
BMW 550i x-drive M-Sport 2012 *SÅLD*
BMW 440i x-drive Gran Coupé M-Sport/M-Performance 2018
Accord 2.4 Exec-S -04 *SÅLD*
BMW 550i x-drive M-Sport 2012 *SÅLD*
BMW 440i x-drive Gran Coupé M-Sport/M-Performance 2018
Hej alla
Vtecen orginal går en gämföras med en crx vt eller likande.
Okej man känner att den kommer, men det e inte likadant som i de mindre vt bilarna.
Altså bilen försöker ej kasta dig i bagaget när du når 5500varv.
Men testa som Säverot sa, det håller jag på med iaf.
Äger dock en h22a8 om det är skillnad.
Vtecen orginal går en gämföras med en crx vt eller likande.
Okej man känner att den kommer, men det e inte likadant som i de mindre vt bilarna.
Altså bilen försöker ej kasta dig i bagaget när du når 5500varv.
Men testa som Säverot sa, det håller jag på med iaf.
Äger dock en h22a8 om det är skillnad.
<!--coloro:#808000--><span style="color:#808000"><!--/coloro-->[b]Audi a4 1,8 TQ[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
jhonnyzz
- Bil: civic type R 05
- Namn: johnny zakhour
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->kristian<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> men jag känner ju av vtecen när den kommer vid 5500 varv eh det fel !! vad ska jag göra då ?
M.v.h johnny
M.v.h johnny
jhonny zakhour
Det är inget som är fel=) det ska vara så orginal, kristian snackar om typ en turbo effekt, att man får en knuff, har du inte ändrat massa saker på din prelude så behöver du inte oroa dig.
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
Om du inte gjort nått under spislocket så har du missat en del kul=) byta filter/avgas och tabort katten så får du mkt roligare respons och ljud i motorn för relativt lite pengar.
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659