Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Lite frågor om NSX...
Tja!
Ja tänkte bara kolla lite om nsxen, är väl ganska inne på att köpa en sådan till sommaren.
Hur tror ni att den kommer stå sig i pris, blir det sammlarvärde eller blir det ras?
Kollade runt lite här på forumet och såg att det har varit 3 st till salu sommaren 2005, var av den ena såldes för 250 om ja inte fatta fel. ingen utav dom begärde mer än 300iaf, dom 2 som finn till salu på blocket i dag begär dom 329 respektive 349. Har dom stigit i pris???
Tycker ni att det är någon ide att importera en från Tyskland?
Ska man satsa på en lite billigare med mer mil på mätaren eller ska man gå upp lite i pris?
Är det något annat som är extra viktigt att tänka på?
Tackar på förhand, Widde
Ja tänkte bara kolla lite om nsxen, är väl ganska inne på att köpa en sådan till sommaren.
Hur tror ni att den kommer stå sig i pris, blir det sammlarvärde eller blir det ras?
Kollade runt lite här på forumet och såg att det har varit 3 st till salu sommaren 2005, var av den ena såldes för 250 om ja inte fatta fel. ingen utav dom begärde mer än 300iaf, dom 2 som finn till salu på blocket i dag begär dom 329 respektive 349. Har dom stigit i pris???
Tycker ni att det är någon ide att importera en från Tyskland?
Ska man satsa på en lite billigare med mer mil på mätaren eller ska man gå upp lite i pris?
Är det något annat som är extra viktigt att tänka på?
Tackar på förhand, Widde
-
Vtec_Lambo
- Bil: CR-V PHEV 2024
- Namn: Mathias Beijer
Tror inte de kommer att rasa i pris, har legat stadigt i pris rätt länge nu.
Honda CR-V PHEV
det är som alla saker, det är efterfrågan som styr, men rent generellt så håller sig hondas sportbilar i bra pris och är stabila, se bara på tex crx vt, dom ligger på typ 45-60k och folk betalar faktiskt det för dom...
Nsx är en bra byggd bil, den har ett par år på nacken i teknik och design, men den va mkt modern för sin tid så den håller fortfarande sig till toppen av alla bilar som är överkomliga och är byggda för att köras hårt på bana.
Jag ser inget pris ras i framtiden, men nej, du ska absolut inte betala 400k för en nsx om den inte är väldigt ny.
Nsx är en bra byggd bil, den har ett par år på nacken i teknik och design, men den va mkt modern för sin tid så den håller fortfarande sig till toppen av alla bilar som är överkomliga och är byggda för att köras hårt på bana.
Jag ser inget pris ras i framtiden, men nej, du ska absolut inte betala 400k för en nsx om den inte är väldigt ny.
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
-
www.artist.nu
- Kontakt:
en nsx 91-92 bör bara värd 250, max 300 papp lite beronde på skick och mil.
329 resp 349 är i mitt tycke överpris.....
Jag skulle vilja veta vad en service kostar på en nsx....den är inte gratis....
Mattias Glad, den mäktiga konstnären.
Svart Del Sol VTI -92
Växjö, Araby
Svart Del Sol VTI -92
Växjö, Araby
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
skall tydligen inte vara så dyra på service...
om du däremot får plåtskada ( eller aluminiumskada blir de la) så kan de bli dyyyyrt då man måste använda specialverktyg....
om du däremot får plåtskada ( eller aluminiumskada blir de la) så kan de bli dyyyyrt då man måste använda specialverktyg....
Senast redigerad av smacke den 27 april 2006, 21:19, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
skall man skruva och modifera (och tex krocka med skyddsräcken på banor) så är det helt klart bättre (enligt mig) att importera en tysk nsx, de är billigare och man skall ju ändå ändra varenda grejj i bilen, ser man däremot bilen som ett samlarobjekt och man vet om att man inte skall modifiera bilen, så tycker jag att man skall försöka få tag i ett fint "svenskt" exemplar helst även med full historik och seriösa tidigare ägare osv
Senast redigerad av SiR den 27 april 2006, 22:16, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan Hagman
Accord 2.2 I-dtec Exe. -12
Accord 2.2i-CTDi Exe. -04 *såld*
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
<!--QuoteBegin-www.artist.nu+27 Apr 2006, 19:57:30--><div class='quotetop'>QUOTE(http://www.artist.nu 4 27 Apr 2006, 19:57:30)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->en nsx 91-92 bör bara värd 250, max 300 papp lite beronde på skick och mil.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=276664"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
servicen kostar "som en accord" dvs inte alls dyrt
MEN den stora servicen som man gör var 10000 mil eller var 6e år (91 års modell) kostar enligt lokala handlarn ca 25000 spänn men det är en OTROLIGT omfattande service dvs ingen vanlig stor service som man gör på en "vanlig" honda utan det är mer punkter mer byten av grejjer osv (om jag kommer ihåg rätt), däremot kamremmen finns det nån honda verkstad neråt sverige kring norrköping (om jag minns rätt) som tar ca 8000 kr, tidskrävande..måste lossa motorn och fälla ner den tar minst en hel dag
dvs inte alls farliga priser enligt mig
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=276664"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
servicen kostar "som en accord" dvs inte alls dyrt
MEN den stora servicen som man gör var 10000 mil eller var 6e år (91 års modell) kostar enligt lokala handlarn ca 25000 spänn men det är en OTROLIGT omfattande service dvs ingen vanlig stor service som man gör på en "vanlig" honda utan det är mer punkter mer byten av grejjer osv (om jag kommer ihåg rätt), däremot kamremmen finns det nån honda verkstad neråt sverige kring norrköping (om jag minns rätt) som tar ca 8000 kr, tidskrävande..måste lossa motorn och fälla ner den tar minst en hel dag
dvs inte alls farliga priser enligt mig
Stefan Hagman
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
motorn på plats javisst men man är tvungen att lossa motorn från nått fäste och tippa ned (fälla ner den) för att komma åt
4,5 timmar...är det inklusive alla raster och lunch rast mm eller?
eller jobbade han nonstop i 4,5 timmar?
4,5 timmar...är det inklusive alla raster och lunch rast mm eller?
eller jobbade han nonstop i 4,5 timmar?
Stefan Hagman
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
hört att Erix byter kamremar på NSXer billigt annars =)
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Säger bara, läs läs läs på http://www.nsxprime.com , en skit bra sida där du kan få all info och lite till [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] mvh Kristoffer löfmark
Kristoffer Löfmark
Tack för svaren.
Vad tycker ni att man ska satsa på för årsmodel, mil och vad är ett vettigt pris att betala???
Sen är det inte servo på alla, vilka är utan?
Servicen verkar ju inte så dyr, hur är det med försäkringen?
Hur är växellåderna, hållbara?
Jag är 187cm, hur sitter ja i en NSX?
Tackar än en gång på förhand, Widde [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Vad tycker ni att man ska satsa på för årsmodel, mil och vad är ett vettigt pris att betala???
Sen är det inte servo på alla, vilka är utan?
Servicen verkar ju inte så dyr, hur är det med försäkringen?
Hur är växellåderna, hållbara?
Jag är 187cm, hur sitter ja i en NSX?
Tackar än en gång på förhand, Widde [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Föreslår att du tar dig till mantorp på måndag... brukar alltid komma minst en NSX och det lär nog inte vara några problem att provsitta.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
<!--QuoteBegin-smacke+27 Apr 2006, 20:18:19--><div class='quotetop'>QUOTE(smacke 4 27 Apr 2006, 20:18:19)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->skall tydligen inte vara så dyra på service...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=276685"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
plåt är inget material utan ett format dvs alu-plåt, stål-plåt etc... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
<!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->(rätt ska va rätt)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=276685"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
plåt är inget material utan ett format dvs alu-plåt, stål-plåt etc... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
<!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->(rätt ska va rätt)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
- Hattori Honda

- Bil: Civic 40th anniv. ed., 2012
- Namn: Andreas Engstrom
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Åk till Tyskland och köp den här:
<a href='http://www.mobile.de/SIDdeSKkyTgVO9Y8IN ... 1207452338&' target='_blank'>http://www.mobile.de/SIDdeSKkyTgVO9Y8IN ... 452338&</a>
Det verkar som att du får en Ferrari på köpet! <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
<a href='http://www.mobile.de/SIDdeSKkyTgVO9Y8IN ... 1207452338&' target='_blank'>http://www.mobile.de/SIDdeSKkyTgVO9Y8IN ... 452338&</a>
Det verkar som att du får en Ferrari på köpet! <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Senast redigerad av Hattori Honda den 3 maj 2006, 08:34, redigerad totalt 1 gånger.
Stocktown, Farsta
Civic 40th anniv. ed., 2012
Pflanzgarten stole my virginity
Du borde cykla mer!
Civic 40th anniv. ed., 2012
Pflanzgarten stole my virginity
Du borde cykla mer!