Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Livräddarna
Åkte i Söderledstunneln & fick se att de hade satt upp de nya livräddarna. Min livräddning vore om de inte är i tjänst ännu <!--emo&:(-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]<!--endemo-->
Höll mig kring de vanliga 30 för fort. Med mina nya sulor vet jag inte exakt vad de kan ha gått i.
Såg kameran & stod på hejdaren för en sekund & kom ner i 80.
Lär väl komma hem ett fotografi & en lapp att man ska skicka körkortet med vändande post <!--emo&:(-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]<!--endemo-->
Höll mig kring de vanliga 30 för fort. Med mina nya sulor vet jag inte exakt vad de kan ha gått i.
Såg kameran & stod på hejdaren för en sekund & kom ner i 80.
Lär väl komma hem ett fotografi & en lapp att man ska skicka körkortet med vändande post <!--emo&:(-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]<!--endemo-->
Antonio Pozzi
Vad är det för tillåten fart där då?
Fråga om du kan få kortet uppförstorat vet ja! <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
Fråga om du kan få kortet uppförstorat vet ja! <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Vet ej hur det är med dem nya men dem gamla var det ingen tvekan om man hade blivit fotad elr inte, dem blixtrade som fasen!
Vart sitter de nya i länken då för jag såg åtminstonde en gammal där idag.
Vart sitter de nya i länken då för jag såg åtminstonde en gammal där idag.
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
De nya är väl ir, så ingen synlig blixt.
En sitter på vänster vägg när du åker mot Essingeleden & svänger ner från Nynäsvägen, ganska omgående efter påfarten.
Sen sitter en i den svackan där efter på höger vägg.
En sitter på vänster vägg när du åker mot Essingeleden & svänger ner från Nynäsvägen, ganska omgående efter påfarten.
Sen sitter en i den svackan där efter på höger vägg.
Antonio Pozzi
Det sitter flera stycken i tunneln åt båda hållen redan.
Det var någon vecka sen dom kom upp. Och jag har för mig att det är blixt på dom också.
Saxat från VV
Mätsystemet i trafiksäkerhetskameran består av:
* Radarsensor för hastighetsmätning.
* Digital kamera för fotografering av fordon, registreringsskylt och förare.
*** Fotoblixt. ****
* Dator för styrning av systemets olika funktioner och överföring av bild- och mätinformation.
Det var någon vecka sen dom kom upp. Och jag har för mig att det är blixt på dom också.
Saxat från VV
Mätsystemet i trafiksäkerhetskameran består av:
* Radarsensor för hastighetsmätning.
* Digital kamera för fotografering av fordon, registreringsskylt och förare.
*** Fotoblixt. ****
* Dator för styrning av systemets olika funktioner och överföring av bild- och mätinformation.
Christian Esping
Så med lite tur har jag klarat mig då. För de blixtra inget iaf <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Antonio Pozzi
Någon som vet vilken tolerans dom har på fortkörningen? Kan man ligga 10 km/h för fort eller knäpper den allt över hastighetsbegränsningen?
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
man skulle ju skärpa reglerna nu så man kan anta att de förr eller senare börjar tillämpa 6 km/h som gräns, enligt vad man gått ut med. om det redan gäller är väl dock tveksamt.
men alla nya kameror är inte igång ännu. och alla kommer inte att vara igång hela tiden heller, då skulle man enligt uppgift inte hinna med alla fartsyndare.
så chansen finns helt klart att man undgår att hamna på bild även med de nya maskinerna.
men alla nya kameror är inte igång ännu. och alla kommer inte att vara igång hela tiden heller, då skulle man enligt uppgift inte hinna med alla fartsyndare.
så chansen finns helt klart att man undgår att hamna på bild även med de nya maskinerna.
//banned//
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
nån har väl snott kameran o objektivet redan <!--emo&:))-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/w00t2.gif[/img]<!--endemo-->
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Det sitter bara nya på tunnel som går ut mot Nacka/värmdö.
Tror inte de funkar än Jag har ifallfall inte fått hem nån passfoto än <!--emo&:whistling:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/whistling.gif[/img]<!--endemo-->
De håller på att installera de nya i tunnel mot sthlm nu under vecka.
Tror inte de funkar än Jag har ifallfall inte fått hem nån passfoto än <!--emo&:whistling:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/whistling.gif[/img]<!--endemo-->
De håller på att installera de nya i tunnel mot sthlm nu under vecka.
Liong Tu
Sthlm divisionen
#797#
<!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://www.boostlogic.se" target="_blank">Team Boostlogic</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Fixar Produkter från: AEM, DC Sport, Hondata, Buddyclub, TODA Racing, ChargeSpeed, Tein, Defi, Mugen, HKS, Spoon, Greddy, Cusco, Seibon, Blitz, WingWest, Rays Weels, Motul
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style_emoticons/default/worthy.gif[/img] Niklas Lilja Motorsport; SOD
Det är inte hastigheten som dödar, det är det plötsliga stoppet.
Sthlm divisionen
#797#
<!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://www.boostlogic.se" target="_blank">Team Boostlogic</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Fixar Produkter från: AEM, DC Sport, Hondata, Buddyclub, TODA Racing, ChargeSpeed, Tein, Defi, Mugen, HKS, Spoon, Greddy, Cusco, Seibon, Blitz, WingWest, Rays Weels, Motul
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style_emoticons/default/worthy.gif[/img] Niklas Lilja Motorsport; SOD
Det är inte hastigheten som dödar, det är det plötsliga stoppet.
-
Mattias I
- Bil: Civic
- Namn: Mattias Ingvarsson
vad jag har hört så läser de nya kamrorna av ens hastighet redan från 300 meter. Samt att den plåtar från 15 eller hur det nu va.
Någon som hört liknande?
Edit: Borde nog inte vara 300 meter i städer utan motorväg.
Någon som hört liknande?
Edit: Borde nog inte vara 300 meter i städer utan motorväg.
Senast redigerad av Mattias I den 4 maj 2006, 07:15, redigerad totalt 1 gånger.
Mattias Ingvarsson, Kalmar
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Crx VT -91 [b]SS - 1,25,66[/b]
Del Sol Esi -93
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Del Sol Esi -93
Sitter två st mot Värmdö hållet(Efter det att jag åkt ner från Huddinge påfarten)
Sitter 1 i backen ner/upp efter Värmdövägen(Mot essingeleden (Där den gamla satt))
Samt 2st innan avfarten mot Huddinge(Mot essingeleden en på varje sida)
Och 1 till efter det.
Dom har också suttit där sen efter påsk precis, det jobbiga med dom nya kamerorna är att dom knappt syns så dom går utmärkt att gömma i Södralänken.
Och vill ni läsa mer om dom så kolla vv.se står hur dom fungerar etc. där.
Sitter 1 i backen ner/upp efter Värmdövägen(Mot essingeleden (Där den gamla satt))
Samt 2st innan avfarten mot Huddinge(Mot essingeleden en på varje sida)
Och 1 till efter det.
Dom har också suttit där sen efter påsk precis, det jobbiga med dom nya kamerorna är att dom knappt syns så dom går utmärkt att gömma i Södralänken.
Och vill ni läsa mer om dom så kolla vv.se står hur dom fungerar etc. där.
Senast redigerad av sethz den 4 maj 2006, 07:25, redigerad totalt 1 gånger.
Christian Esping
-
Mattias
- Kontakt:
Såg dem idag, stor å fin blixt på dem där oxå så man lär märka om man blir fotad på nya modellen med.
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
Skönt.
Jag ska aldrig köra för fort igen!
Senast redigerad av Antonio den 4 maj 2006, 19:28, redigerad totalt 1 gånger.
Antonio Pozzi
-
Mattias I
- Bil: Civic
- Namn: Mattias Ingvarsson
hehe <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
Mattias Ingvarsson, Kalmar
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Del Sol Esi -93
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Del Sol Esi -93
<!--QuoteBegin-Antonio+4 May 2006, 18:12:19--><div class='quotetop'>QUOTE(Antonio 4 4 May 2006, 18:12:19)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Skönt.
[right][snapback]279484[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hmmm törs du säga det en gång till?? <!--emo&:wohow:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wohow.gif[/img]<!--endemo-->
Hmmm törs du säga det en gång till?? <!--emo&:wohow:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wohow.gif[/img]<!--endemo-->
<!--QuoteBegin-Antonio+4 May 2006, 17:12:19--><div class='quotetop'>QUOTE(Antonio 4 4 May 2006, 17:12:19)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Skönt.
tillåt mig kalla dig lögnare. <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
tillåt mig kalla dig lögnare. <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Honda FN2 CW -10
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
<!--QuoteBegin-Clabbe+3 May 2006, 21:59:59--><div class='quotetop'>QUOTE(Clabbe @ 3 May 2006, 21:59:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det e 3km/h som e tolerans...
[right][snapback]279175[/snapback][/right]
Vad jag läst så är det 6km/h...
[right][snapback]279175[/snapback][/right]
Vad jag läst så är det 6km/h...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
-
Mattias
- Kontakt:
Alla kameror från Nacka till Essingeleden måste vara döda just nu iaf, testade i 30+ hela vägen och inte en enda reagerade.
-
moggesthlm
- Been thanked: 6 times
ingen regplåt fram,problemet löst
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
men även om dom fottar måste dom ju en bild på föraren det räcker ju me att man har solbrillor på sig så gills inte fotot dom bevis. vad jag har hört så måste dom kunna bevisa att du kört bilen. du kan ju lika gärna ha lånat ut bilen lr så.. dom sak ju kanske göra så att ägaren av fordonet ska få bötern men va jag vet så har dom inte faststält den lagen än...
pär göransson
stockholm
stockholm
såg en sån fällbar (med knapp) regskyltållare på SCF ... en sån ska man nog ha för att slippa bilder på ensam rejsare.
Danel Kirch (Åkersberga)
<!--coloro:#C0C0C0--><span style="color:#C0C0C0"><!--/coloro-->Medlem #1805<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<a href="http://www.flashguru.se" target="_blank">Flashguru</a>
Honda Civic Coupè -95 SÅLD
Alla vill ha en Honda men inte alla som kan hantera en
<!--coloro:#C0C0C0--><span style="color:#C0C0C0"><!--/coloro-->Medlem #1805<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<a href="http://www.flashguru.se" target="_blank">Flashguru</a>
Honda Civic Coupè -95 SÅLD
Alla vill ha en Honda men inte alla som kan hantera en
kör där nästan varje dag. har prövat alla möjliga hastigheter och aldrig varit med om nån blixt eller läskiga brev i brevlådan. iofs brukar jag hålla för ansiktet när man passerar dem för att vara på säkra sidan;) men aldrig nån blixt som sagt.
<span style='color:black'>Lars Lundholm</span>
det är inte farten som dödar, det är smällen.
eller som vi cowboys säger: its not the fart that kills, its the smell.
det är inte farten som dödar, det är smällen.
eller som vi cowboys säger: its not the fart that kills, its the smell.