Sänk slagerskräpet...

För Topics som ej är motorrelaterade
Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

Tja.. va kan man säga.. ja tror f*n att tillåme jag måste rösta iår.. <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->

<a href='http://www.votelordi.org' target='_blank'>http://www.votelordi.org</a>

videon: <a href='http://svt.se/svt/road/Classic/shared/m ... 5&a=582371' target='_blank'>http://svt.se/svt/road/Classic/shared/m ... =582371</a> <!--emo&:punk:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/punk.gif[/img]<!--endemo-->
SMacke #364
Användarvisningsbild
Auner
Kontakt:

Heh. Utstyrseln får mig att tänka på ett D&D-inspirerat Slipknot <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Simon Aunér

F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
TripOnX
Kontakt:

Fan vad coolt..
Nu e det dax att visa slagerbögarna vad riktig musik är!!
Vote for Lordi!!
<span style='font-family:optima'><span style='color:gray'>= Michael Arlemon =</span></span>
<span style='font-family:geneva'><span style='color:red'># Har ingen bil #</span></span>
<span style='font-family:Optima'><span style='color:gray'>+ Ljungbyhed / Sveg +</span></span>
<span style='color:yellow'>- <a href='http://www.meduzaclub.net/' target='_blank'>http://www.meduzaclub.net/</a> -</span>

<span style='color:red'>x</span> Honda Civic -95 LSi - Såld
<span style='color:red'>x</span> Honda Civic -90 1.6 ME Edition - R.I.P
<span style='color:red'>x</span> Honda CRX -89 1.6 - R.I.P
EcciBaka
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

klart som fan, jag gillar låten ju <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo--> videon är grym!
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
TheSilencer

Schlager som schlager. Lordi har en utmärkt schlagerlåt.
Att Finland ställer upp med en låt som skiljer sig från mängden visar väl bara ännu en gång att ESC utvecklas hela tiden och blir modernare.
För att förtydliga lite både för oss "schlagerbögar" (?) och alla så citerar jag följande.

Från <a href='http://www.votelordi.org' target='_blank'>http://www.votelordi.org</a>
"Lordi är förmodligen så långt ifrån en deltagare i Eurovision Song Contest man kan komma"

Från <a href='http://sv.wikipedia.org' target='_blank'>http://sv.wikipedia.org</a>
"Schlager, i svenskan benämnd slagdänga fram till 1910-talet, är en lättlyssnad, melodiös, oförarglig musikform med "catchy" refräng som vänder sig till en bred lyssnarskara och som oftast under en begränsad tid åtnjuter popularitet."

"2000-talets schlagermusik har därmed utpräglat elektroniskt ackompanjemang med distinkt rytm och konventionell disposition (vers-vers-refräng-vers-refräng-stick-refräng)."

Förstår inte riktigt vad dom vill uppnå med sidan men tydligen har Finlands bidrag Lordi väck en hel del uppmärksamhet, och det är ju roligt.
Konstigt bara att ingen har reagerat på tidigare års bidrag lika starkt. Då tänker jag tex på Norges Wig Wam och även Vanilla Ninja som var med samma år. Schlager är inte längre som det var förr, det är banne mig bättre! <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
Länge leve tonartshöjning och låtar under tre minuter!
[i]"Asfalterat? Här i Värmland kallar vi allt grusväg."[/i]

<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->//Johan Mossfeldt
Medlemsnr 1569<!--sizec--></span><!--/sizec-->
henke
Kontakt:

Vilken äg++ video <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->

Även låten är äg++, nu händer det grejjer i eurovisionsskiten <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Anonymous

min röst e deras, <!--emo&:punk:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/punk.gif[/img]<!--endemo-->
Hondaholic

Japp..Lordi ska man ju rösta på..Låten e ju bra!! <!--emo&:band:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/band.gif[/img]<!--endemo-->
Mitsubishi Lancer EVO 5 GSR
Mitsubishi Eclipse GS-T
Vtec_Lambo
Bil: CR-V PHEV 2024
Namn: Mathias Beijer

Självklart ska man rösta på Lordi, äntligen lite riktig musik.
Honda CR-V PHEV
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Jag är hårdrockare i ryggmärgen och jag tycker att Rock Hallelulja är åt helvete skitkass! Riktigt töntig blöjrock som känns som lite av ett Black Ingvars-concept fast tvärt om. Hårdrocken har lidit av att många band förlöjligat den med en massa show, men no go! Dvs att man har ett häftigt framträdande, men att själva musiken suger.

Lordi har en del roliga inslag. T e x att de aldrig visar sig offentligt utan sminket (Kiss, Slipknot). Men rent musikaliskt så känns gruppen som ett band 13-åriga kompisar som skrivit sin första låt och spelat in den på sin bärbara kassettbandspelare.

Om Norge hare skickat Dimmu Borgir till Grekland så skulle min röst legat på dem! Där finns både show och musikalitet. Men lordi kommer inte att få min röst.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
krister"albin"
Bil: civic vt -91
Namn: krister johannesson

det är inget snack va man skall rösta på.

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>lordi <!--emo&:band:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/band.gif[/img]<!--endemo--> </span>
krister johannesson

civic vt -91 renovering på g
Toyota Prius -09

i don`t believe in heaven,and i don´t believe in hell
as a place with flames were people are having eternal pain.
i believe in a place i call "beyond"
kasal
Namn: Johan Svensson

<!--QuoteBegin-Steffo+15 May 2006, 11:35:46--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 15 May 2006, 11:35:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag är hårdrockare i ryggmärgen och jag tycker att Rock Hallelulja är åt helvete skitkass! Riktigt töntig blöjrock som känns som lite av ett Black Ingvars-concept fast tvärt om. Hårdrocken har lidit av att många band förlöjligat den med en massa show, men no go! Dvs att man har ett häftigt framträdande, men att själva musiken suger.

Lordi har en del roliga inslag. T e x att de aldrig visar sig offentligt utan sminket (Kiss, Slipknot). Men rent musikaliskt så känns gruppen som ett band 13-åriga kompisar som skrivit sin första låt och spelat in den på sin bärbara kassettbandspelare.

Om Norge hare skickat Dimmu Borgir till Grekland så skulle min röst legat på dem! Där finns både show och musikalitet. Men lordi kommer inte att få min röst.
[right][snapback]283925[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Helt sant steffo! Jag såg Lordi i nån intervju och tänkte fan de se r ut o va ett riktigt slaktar band men sen när dom börja spela? Vad fan e de här tänkte jag! <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo--> Kan ju typ jämföras med brutalt moddade bilar... ser ut o gå som as med nä'r de väl bjuds upp till rejs så sitter där en 1,4 liters motor på 75 ponnys typ <!--emo&:prop:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/prop.gif[/img]<!--endemo-->
Accord Type-s -07
Prelude vti -98
KTM 990 SMR -10
KTM 450 EXC -15
TripOnX
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Steffo+15 May 2006, 11:35:46--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo @ 15 May 2006, 11:35:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag är hårdrockare i ryggmärgen och jag tycker att Rock Hallelulja är åt helvete skitkass! Riktigt töntig blöjrock som känns som lite av ett Black Ingvars-concept fast tvärt om. Hårdrocken har lidit av att många band förlöjligat den med en massa show, men no go! Dvs att man har ett häftigt framträdande, men att själva musiken suger.

Så hårdrock e bara Dimmu Borgir och Slipknot?
Såg Dimmu Borgir i Göteborg -04 och jag tyckte det såg mest ut som en Sven Ingvars spelning.
<span style='font-family:optima'><span style='color:gray'>= Michael Arlemon =</span></span>
<span style='font-family:geneva'><span style='color:red'># Har ingen bil #</span></span>
<span style='font-family:Optima'><span style='color:gray'>+ Ljungbyhed / Sveg +</span></span>
<span style='color:yellow'>- <a href='http://www.meduzaclub.net/' target='_blank'>http://www.meduzaclub.net/</a> -</span>

<span style='color:red'>x</span> Honda Civic -95 LSi - Såld
<span style='color:red'>x</span> Honda Civic -90 1.6 ME Edition - R.I.P
<span style='color:red'>x</span> Honda CRX -89 1.6 - R.I.P
EcciBaka
Kontakt:

Dimmu Borgir, de är bra men svåra att jämföra med lordi som är mera powersleaserock eller vad man ska kalla det. lordi har en nish som de följer bra, o musiken är rätt lättlyssnad. som en powervariant av rob zombie <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
------------------------
------------------------
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem

<!--QuoteBegin-TripOnX+15 May 2006, 18:57:53--><div class='quotetop'>QUOTE(TripOnX @ 15 May 2006, 18:57:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Steffo+15 May 2006, 11:35:46--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo @ 15 May 2006, 11:35:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag är hårdrockare i ryggmärgen och jag tycker att Rock Hallelulja är åt helvete skitkass! Riktigt töntig blöjrock som känns som lite av ett Black Ingvars-concept fast tvärt om. Hårdrocken har lidit av att många band förlöjligat den med en massa show, men no go! Dvs att man har ett häftigt framträdande, men att själva musiken suger.

Så hårdrock e bara Dimmu Borgir och Slipknot?
Såg Dimmu Borgir i Göteborg -04 och jag tyckte det såg mest ut som en Sven Ingvars spelning.
[right][snapback]284104[/snapback][/right]

Nej absolut inte! Jag har skivor med all möjlig hårdrock du kan tänka dig. Slipknot är faktiskt ett band som jag inte alls gillar. Jag nämnde dem bara för att Lordi har ett liknande koncept med masker.
Jag har några skivor med Statovarius för att nämna ett finskt band. De hör väl inte heller till favoriterna, eftersom jag inte är så förtjust i powermetal. Det är väl kanske där skon klämmer. Som Ecci skrev, Lordi kör någon sorts powersleaserock, och jag gillar nog inte sådan.

Jag gillar musik som antingen bygger upp stämningar och känslor i kroppen, eller som är tekniskt imponerande, eller i vissa fall smart komponerade och oväntade. Det lättlyssnade är inget jag faller för med undantag för en hel del Hellacopters-grejor som helt enkelt uppskattas av mig för att de har så förbannat bra driv i sin musik.

Jag fattar att många gillar Lordi, men jag gör det ej.
Stockholm
Ricce
Kontakt:

Tycker det var riktigt svårt att placera musiken, ena sekunden så har den bra driv och faktiskt nån liten finess, men sen kommer den där "catchy" refrängen och då börjar jag tänka på nån förklädd weezer eller nåt.

Men jag tror de valt helt rätt kategori för att kunna få röster, väldigt lätt lyssnat och jag röstar hellre på dem än Carola.
Delsol(sommar) och Accord(vinter) -Åkersberga

Rickard Johansson
TheFinnishFlash

Och så har vi ju ett annat bra finskt band.. Children of Bodom <!--emo&:punk:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/punk.gif[/img]<!--endemo-->
Niclas Bäckström

Tackar till mina sponsorer
Repaint.fi
Alpine.fi
ITPOWER.fi
Och så även min motiv lackare. johnny-design.com/

Gå gärna in och rösta på. <a href="http://www.garaget.org/?car=74007" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=74007</a>
Ricce
Kontakt:

<!--QuoteBegin-TheFinnishFlash+18 May 2006, 20:56:13--><div class='quotetop'>QUOTE(TheFinnishFlash 4 18 May 2006, 20:56:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Och så har vi ju ett annat bra finskt band.. Children of Bodom  <!--emo&:punk:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/punk.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]285673[/snapback][/right]

Dom Rockar!
Delsol(sommar) och Accord(vinter) -Åkersberga

Rickard Johansson
Jocke_A

varför i hela helvte pratar dom på franska efter när dom snackat eneglska ibland? så satans störigt.,......
[b]Joakim Andersson
Ystad/Skåne

S2000 -07 <!--coloro:#FFFACD--><span style="color:#FFFACD"><!--/coloro-->Platinum Pearl White<!--colorc--></span><!--/colorc-->

070-6286701[/b]
Hondaholic

Hah <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo--> Dom kom ju till final..Verkar som deras "koncept" funkar
Mitsubishi Lancer EVO 5 GSR
Mitsubishi Eclipse GS-T
Användarvisningsbild
smacke
Kontakt:

jag har hört att vissa ringde å röstade 9 ggr... <!--emo&:whistling:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/whistling.gif[/img]<!--endemo-->

ps. jag känner mig som i en bullenfilm... "tänk på att det inte är brevskrivaren som...." <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo-->
SMacke #364
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem

Jag måste erkänna att jag blev glad när de gick vidare. Det var ett friskt inschlag i ett annars ganska förutsägbart startfält. Bästa låten enligt mig var nog antingen Carolas eller den balladen där en vitklädd karl sjöng med 4 vitklädda körkvinnor. Leila tror jag att den hette...

Intressant att det vansinnigt ruttna alternativet Litauen gick vidare.
Stockholm
Användarvisningsbild
smacke
Kontakt:

inte för att jag tittade, men de som slog mig var att de e mycket "titts and ass" som gäller... de få inslag där artisten inte är halvnaken så står de några doatjejer bakom i underkläder...
är detta de bästa europeiska länder kan producera så ser musikbranchen ut att självdö inom några år...

flertalet av låtarna förtjänar inget bättre öde än att tas ut på en äng å avlivas av ren barmhärtighet...
SMacke #364
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem

Instämmer Smacke... Inte bara låtarna är kass.. Minst hälften av artisterna står sig slätt jämte vilken karaoke-räv som helst på kvarterskrogen! Vad som förvånar är ju att så vissna artister kan bli framröstade till det vinnande bidraget i ett land!

Att folk har dålig musiksmak är något jag fått lära mig att acceptera genom åren, men bara för det så borde man inte tycka att falsksång är något man vill låta representera sitt land!

*Edit Jag säger bara METALTOWN 7/7 i Göteborrrrrrrg!
Senast redigerad av Steffo den 19 maj 2006, 00:36, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Vtec_Lambo
Bil: CR-V PHEV 2024
Namn: Mathias Beijer

Är det ingen mer än jag som gillade Belgiens, Kate Ryan´s bidrag?
Senast redigerad av Vtec_Lambo den 19 maj 2006, 00:55, redigerad totalt 1 gånger.
Honda CR-V PHEV
Användarvisningsbild
smacke
Kontakt:

nu vet vi va expressens läsare röstar på iaf.. <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo-->
SMacke #364
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Röstade på Lordi gjorde man...
Ensam i gänget på pizzerian att gila den...
Благодаря мутра!
Krister

Fan vad jag skrattade när Litauen körde sitt... "We are the champions of eurovision" ahhahaha.
Sen vad tänkte holländarna med när de röstade fram storbröstade bimbos som inte sjöng nånting.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Hmm... Litauen´s melodi vart jag fundersam över...
Visst fan går det att sjunga skvallerbytta bing bong utan problem i den melodin? <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Благодаря мутра!
EcciBaka
Kontakt:

Steffo: om du inte gillar power så kan det ha med saken att göra

finska band, glöm inte Nightwish då o så ett väldigt bra grind/döds band, Våld. asgrymma.

har en skiva med ett band som heter Lähdön Aika, bra grind, men fattar inte ett ord de säger hahaha
------------------------
------------------------
Skriv svar